آتوریتی چیست, authority چیست

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

آتوریتی چیه, authority چیه

پیج آتوریتی  یکی از مواردیه که واسه امتحان سئو سایت و رتبه سایت مورد استفاده قرار میگیرد این نمره معمولا در اندازه 100ه و به وسیله شرکت moz ارائه شده عوامل موثر بر بهتر شدن آتوریتی می تونه یکی از موارد زیر باشه

1-تعداد لینک

2- MozRank

3-MozTrust

4-و ده ها عوامل دیگه

 

طبق گفته های شرکت ارائه دهنده آتوریتی یعنی شرکت موز نمره رتبه بندی در مقایس 100 نقطه به صورتی لگاریتمیه ضمنا این شرکت عنوان کرده که گرفتن نمره بین 20 تا 30 آسانتر از گرفتن نمره 70 تا 80ه با این سخن شرکت موز می خواد بگه که در هر مرحله گرفتن نمره سختره ضمنا این شرکت عوامل کسب آتوریتی رو همیشه در حال تغییر قرار میده و این ممکنه باعث افزایش و کاهش دوره ای آتوریتی  سایت شما شه

Page Authority و Domain Authority

پیج آتوریتی و دومین آتوریتی دو شاخصه که پیج آتوریتی نمره یک صفحه و دومین آتوریتی نمره همه صفحات و زیر پوشها و ساب دومینا رو نمایش میده

آتوریتی (authority)، و پیج آتوریتی یا دامین اتوریتی عددی واسه تعیین میزان اعتبار صفحه یا دامنه وب سایته و به عوامل مختلفی که در این پست گفته ایم بستگی داره.

آتوریتی معیاریه که به وسیله شرکت moz.com ارائه شده و واسه خیلی از فعالیتای سئو سایت باید ملاک قرار بگیره. مثلا همونطور که در پست قبلی گفتیم، اتوریتی میزان اعتبار سایتا رو مشخص می کنه که لازمه حتما در سئو off-page مورد توجه قرار بگیره. واسه دانلود افزونه moz و دیدن میزان آتوریتی سایت به صفحه بک لینک رایگان مراجعه کنین و mozbar متناسب با مرورگر خود رو دانلود کنین. این اعتبار واسه هر سایت عددی بین 1 تا 100ه. اتوریتی صفحه با اتوریتی سایت مشابهه و دارای یک معنی هستن. اما آتوریتی صفحه به جای اینکه قدرت کل دامنه یا زیر دامنه رو مشخص کنه، نشون دهنده قدرت رتبه بندی یک صفحه از سایته.

اینم بخونین:   آیا لینک بیلدینگ خوب و بد داریم؟؟؟؟؟

نکات مربوط به آتوریتی

– سایتی که آتوریتی بالاتری داشته باشه، اعتبار بیشتری پیش گوگل داره.
– افزایش اتوریتی در اول آسونه و کم کم روند صعود سخت تر می شه.
– آتوریتی دامنه یعنی Domain Authority معمولا بیشتر از آتوریتی صفحه یا همون Page Authorityه. به دلیل اینکه صفحه اول سایت معمولا بیشترین بازدید رو داره و در سئو بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

آتوریتی دامنه چطوری تعیین می شه؟

اتوریتی دامنه مقیاسی بین 1 به عنوان بدترین نمره و 100 به عنوان بهترین نمره. این عدد به وسیله یک الگوریتم طراحی شده در شرکت moz در حال تغییره. هرچه این عدد واسه سایتی بیشتر باشه، به این معناه که ان سایت قدرت بیشتری در رتبه بندی گوگل داره. کسب رتبه بین 20 تا 30 خیلی عادیه. رتبه 0 تا 50 خوب، 50 تا 60 عالی و به همین نسبت 70 تا 80 و بالاتر بالا العاده. واسه امتحان میزان آتوریتی سایت مستقیما در خود سایت moz می تونین به لینک Moz Open Site Explorer مراجعه کنین. شرکت moz آتوریتی دامنه رو با بیشتر از 40 عامل جورواجور محاسبه می کنه که مهم ترین این عوامل به توضیح زیر هستن.

آتوریتی moz رو در این سایت ببینن.

بک لینکای دامنه

در این عامل، لینکای منحصر به فردی که دامنه سایت به دست آورده مورد بررسی قرار میگیره. پس اگه مثلا تعدا 30 بک لینک از 3 تا سایت گرفته شده باشه، سایت نامبرده فقط 3 تا بک لینک منحصر به فرد داره. واقعا تعداد دامنها شرطه. گرفتن بک لینک کم ولی از دامنهای مختلف، به جای گرفتن بک لینک زیاد ولی از دامنهای کم؛ رنکینک و اعتبار سایت شما رو بیشتر افزایش میده.

اینم بخونین:   تاثیر رپورتاژ آگهی در جذب مشتری

عامل Moz Rank

عامل Moz Rank یک متریک مورد استفاده واسه امتیاز دادن به قدرت بک لینکای سایته. این عامل نه تنها تعداد بک لینکا بلکه کیفیت اونا رو هم در نظر قرار میده. یک بک لینک با کیفیت بهتر از دو تا بک لینک بی کیفیته. Moz رنک در اندازه عددی 1 تا 10 قرار داره و هرچه بالاتر باشه بهتره. میزان متوسط اون معمولا 3ه.

عامل Moz Trust

عامل Moz Trust مثل Moz Rank معیاریه که واسه حدس میزان کیفیت لینکای خارجی استفاده میشن.. با این حال دقت بالاتری داره و به طور اختصاصی واسه تعیین کیفیت سایت لینک دهنده به کار میره. تعیین می کنه که سایت نامبرده واسه دریافت بک لینک مورد اعتماد هست یا نه. وسایتای دارای دامنهای .edu و .gov خیلی قابل اعتمادند و تراست خوبی دارن. وبسایتای دارای این ویزگی گزینه مناسبی واسه دریافت بک لینک هستن و اگه بتونین از اونا لینک بگیرین، تراست دامنه سایتتون رو افزایش میدید.

محتوای سایت

محتوا یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی موتورهای جستجوه. پس جای تعجبی نیس که کیفیت محتوای سایت، عامل تعیین کننده قدرت و اتوریتی سایته. در حالی که آتوریتی دامنه به افزایش رتبه در گوگل کمک می کنه، محتوای سایت پس خیلی اثر گذاره. پس لازمه تولید محتوای سایت قوی داشته باشین.

سیگنال شبکه های اجتماعی

گوگل از سیگنال شبکه های اجتماعی و بازخوردی که از رفتار افراد در شبکه های اجتماعی دریافت می کنه، به عنوان عامل مهمی در شناسایی مطالب خوب و با کیفیت استفاده می کنه. مثلا فرض کنین محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید، لایک و کامنت زیادی دریافت کرده. گوگل اینطور برداشت می کنه که محتوا کیفیت بالایی داشته. Moz از همین سیگنال واسه تعیین آتوریتی دامنه استفاده می کنه.

اینم بخونین:   برای لینک کردن سایت های دیگر خسیس نباشید

گوگل فرندلی بودن

گوگل فرندلی بودن به استفاده درست از استانداردهای سئو سایت در کل سایت اشاره داره. ساختار گوگل پسند یک سایت می تونه مستقیما در توانایی استفاده از سایت اثر بزاره. حال اونکه ساختار ضعیف، ایجاد رابطه کاربران با سایت رو پریشون می کنه. ضمنا ساختار تمیز و درست به موتورهای جستجو مثل گوگل کمک می کنه که به آسونی سایت رو کرال کنن. این عامل هم واسه تعیین آتوریتی دامنه و افزایش آتوریتی مهم زیادیه.

آتوریتی صفحه چطوری محاسبه می شه؟

با اینکه آتوریتی دامنه درک بهتری از کارکرد کل سایت فراهم می کنه، اما این به اون معنا نیس که آتوریتی صفحه (page authority) مفید نیس. واقعا هر کدوم از صفحات سایت شما، اثر مستقیم بر کل دامنه سایتتون می ذارن و به دنبال بر رتبه بندی سایتتون اثر گذارند.
شرکت moz از مقیاسی شبیه با اتوریتی دامنه واسه هر صفحه استفاده می کنه که آتوریتی صفحه نام داره. به خاطر داشته باشین حتی اگه هیچ فعالیتی روی صفحه سایت انجام ندین، بازم در اثر تغییرات همیشگی الگوریتم آتوریتی moz ممکنه میزان آتوریتی صفحه تغییر کنه. بعضی از مهم ترین عوامل رتبه بندی moz واسه آتوریتی صفحه به شکل زیره.
– بازخورد شبکه های اجتماعی روی پستامون شامل لایک و کامنت اثر بالایی بر آتوریتی صفحه داره. شبکه های اججتماعی مانند گوگل پلاس، فیسبوک، توئیتر و لینکدین هرچه شیر، لایک و کامنت بیشتری به شما بدن بهتره.
– تعداد بک لینکای با کیفیتی که به هر صفحه داده می شه، با رعایت انکر تکست مناسب، تعیین کننده آتوریتی صفحه هستش.
– تعداد دامنه و زیر دامنه که به صفحه لینک داده ان.
– تعداد سایت با کیفیت که به صفحه مربوطه لینک داده ان.