آشنایی با معیارهای ایجاد بک لینک

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

آشنایی با معیارهای ایجاد بک لینک

معیارهای زیادی واسه ایجاد بک لینک هست که باید از اونا مطلع باشین. این معیارها به شما کمک می کنه ارزش لینک رو مورد بررسی قرار بدید و فهمیده باشین این بک لینک واسه سایت شما مناسبه یا نه. دانستن معیارهای ایجاد بک لینک و لینک بیلدینگ در بررسی لینکای خودتون یا سایت رقیبتون مفیده.

قدرت دامنه واسه ایجاد بک لینک

قدرت دامنه

قدرت دامنه ارزش تجمعی از کل دامنهه. به جای نگاه کردن تنها به ارزش صفحات، ما به کل دامنه توجه می کنیم و قدرت اون رو در نظر می گیریم.

به این قدرت، دامین اتوریتی (Domain Authority) یا پیج اتوریتی (Page Authority) واسه صفحه اول گفته می شه.

پیج رنک (PageRank) طبق تعداد و کیفیت لینکای داده شده به صفحه به وسیله گوگل تعیین می شه. این عدد از 0 تا 10ه که 10 بیشترین مقداره. می تونین از رتبه صفحه سایت واسه تعیین میزان قدرت صفحه استفاده کنین. با اینکه این عدد فقط رتبه یک صفحه رو نشون میده اما نشونه خوبی واسه قدرت دامنهه چون اکثرصفحات سایت به صفحه اصلی سایت لینک می‌شن و پیج رنک از این صفحه به صفحات داخلی منتقل می‌شه.

باید به خاطر داشته باشین که بین وسیله تولبار پیج رنک و پیج رنک واقعی که به وسیله گوگل استفاده می شه فرق زیادی هست. پیج رنک تولبار با نصب وسیله یا افزونه گوگل روی مرورگر اینترنت یا با استفاده از بعضی سایت‌ها که اطلاعات خود رو از منابع یکسانی دریافت می کنن، میشه دید. این قسمت به وسیله گوگل هر سه تا 4 ماه بروزرسانی می‌شد. (بروزرسانی وسیله پیج‌رنک گوگل از سال 2013 متوقف شده.) و با رتبه واقعی صفحه که به وسیله گوگل به شکل دائم به روز رسانی شده و طبق الگوریتم رتبه بندی می‌شه، فرق داره.

واسه همین، رتبه بندی صفحه که در نوار وسایل گوگل دیده می شه ممکنه چند ماه قدیمی تر باشه و دلیل رتبه صفر بعضی صفحات جدید در وسیله پیج رنک هم همین هست. این صفحات نیاز به بروزرسانی وسیله پیج رنک گوگل دارن.

دامین اتوریتی (Domain Authority) به وسیله Moz محاسبه می‌شه و بین صفر تا صد هست که صد بزرگترین عدده. این سایت از سیگنال‌هایی که از Moz گرفته می‌شه استفاده می کنه و سعی می کنه کارکرد جستجو رو پیش بینی کنه. این قسمت واسه رتبه بندی سایت واسه تعیین قدرت دامنه مفیده.

در لینک بیلدینگ، دامین اتوریتی مقیاسی خوب واسه استفادهه، چون شما می خواین از سایتایی که خیلی قوی هستن لینک بگیرین. اگه لینکایی که می گیرین از سایتای قوی باشن، باعث می شه سایت شما هم قوی شه. این سیگنال قوی به گوگل فرستاده می شه و گوگل متوجه می‌شه که سایت خوبی دارین و سایت شما شایسته رتبه خوبیه.

مثلا رتبه صفحه CNN هشت و اتوریتی دامنه اون 99ه. وب سایتای زیادی به CNN لینک می دن چون این سایت محتوای با کیفیت بالا داره. ضمنا CNN به وب سایتای با کیفیت پایین لینک نمی‌بده. اگه از CNN به سایت شما لینک داده شه نشون میده سایت شما خوبه.

ابزارهایی واسه اندازه گیری قدرت دامنه:

  • افزونه پیج رنک واسه گوگل کروم
  • نوار Moz واسه اندازه گیری اتوریتی دامنه
  • تولبار گوگل واسه پیج رنک (واسه اینترنت اکسپلورر)

پیج اتوریتی

قدرت صفحه

گرفتن لینک از صفحه ای که در وب سایتای دیگه هست فرصتی مناسبه. مثلا لیستی که لینکاتون به اون افزوده شده. مثلا ممکنه کافی شاپ شما به صفحه ای با لیست بهترین اسپرسوها افزوده شده باشه.

اینم بخونین:   بک لینک برای سایت فروشگاهی

در این شرایط، می بینین صفحه شما چقدر قوی می شه و چقدر این لینک واسه شما ارزش داره. دو ملاک اصلی هست و اونا با قدرت سایت مثل هستن: پیج رنک و پیج اتوریتی.

ما درباره پیج رنک صحبت کردیم. پیج اتوریتی ملاک Moz هست که خیلی مثل به دامین اتوریتیه به جز این که فقط به صفحه ای خاص اختصاص داده می شه و به کل سایت اعمال نمی‌شه.

هر چقدر پیج رنک/اتوریتی صفحه ای که می خواهید از اون لینک بگیرین بالاتر باشه، به شما و سئوی سایتتون بیشتر کمک می‌کنه.

از ابزارهایی اندازه گیری قدرت دامنه واسه اندازه گیری قدرت صفحه هم می تونین استفاده کنین.

انکر تکست

انکر تکست

ما قبلا درباره معنی انکر تکست صحبت کردیم. ببینیم از نظر معیاری واسه سئوکاران به چه معناست.

  #8 دوره آموزش سئو – وسایل جدا سازی و بررسی کلمات کلیدی

انکر تکست نشونه ای از موضوع سایتی که می خواین لینک بدین به گوگل میده. پس اگه من با استفاده از عبارت تناسب اندام به صفحه ای لینک بدهم، صفحه من به صفحه ای که دارای اطلاعات در مورد تناسب اندامه در ارتباط می‌شه. گوگل این اطلاعات رو به عنوان قسمتی از الگوریتم رتبه بندی استفاده می کنه. در این شرایط، گوگل تصمیم میگیره صفحه ای که به اون لینک داده شده رتبه بالاتری در موضوع مربوطه دریافت کنه.

داشتن لینکای زیادی که به سایت شما داده شه و کلمه کلیدی شما به عنوان انکر تکست اونا باشه به رتبه بندی کلمات کلیدی کمک می کنه. اما کم کم قدرت انکر تکست به عنوان یک سیگنال کم شد. این مسئله به خاطر بهینه سازی بیشتر از حد انکر تکست به وسیله سئوکاران بود که باعث شد گوگل در الگوریتم پنگوئن خود اون دسته از سئوکارانی که از این موضوع سوء استفاده می‌کردن رو جریمه کنه.

به خاطر وجود در حال تغییر انکر تکست و نحوه استفاده از اون، موقع ایجاد بک لینک با احتیاط باشین. سعی کنین لینکای زیادی نسازید که انکر تکست مشابهی دارن به ویژه اگه لینکا کیفیت پایین دارن یا لینکایی که انکر تکست طولانی دارن. تا جایی که می تونین به دنبال ایجاد بک لینک‌های طبیعی باشین و لینک رو با استفاده از نام شرکت یا برند به عنوان انکر تکست بسازید.

ابزارهایی واسه اندازه گیری انکر تکست

  • سایت Open Site Explorer (روی تب Anchor Text کلیک کنین).
  • سایت Majestic SEO
  • استفاده از سایت Ahrefs

تعداد بک لینک

تعداد لینک‌ها

موقع ایجاد بک لینک، باید به تعداد لینک‌هایی که ایجاد می کنین، توجه کنین.

ممکن ایست بخواهید تعداد لینکایی که ساخته اید رو پیگیری کنین. همونجوریکه در قسمتای قبل گفتیم و در مقاله های قبلی نگاه کردین، تعداد لینکای طبیعی که به سایت شما مراجعه می کنن، سیگنال مهم و قوی واسه رتبه دهی به شماس. هر چند باید بدونین که کیفیت اگه از کمیت مهم تر نباشه، اهمیت اون یکسانه.

به عنوان یک ملاک، تعداد لینکا از دو جهت مهم و قابل استفادهه:

  • اندازه گیری مراحل/ موفقیت ایجاد بک لینک رقابتی
  • واسه مقایسه بین سایت شما و سایتای رقیبان

هر دوی این موارد باید به همراه کیفیت لینک مورد استفاده قرار بگیره. این موضوع به بالا رفتن کیفیت کمک می کنه. هنگامی که تعداد لینکامون با حریف مقایسه می شه، فرق رتبه بندی و فاصله بین رتبه بندیا مشخص می شه. اگه می خواین واسه کلمه کلیدی میز چوبی رتبه ای به دست آورید و وب سایتایی که در نتایج برتر موتور جستجو قرار دارن بیشتر از یک هزار لینک داشته باشن باید بدونین که رقابت روی این کلیدواژه سخته و باید لینکای با کیفیت تری نسبت به بقیه رقبا بسازین.

اینم بخونین:   بررسی تاثیر بک لینک دائمی روی سئو سایت

از ابزارای اندازه گیری انکر تکست واسه بررسی تعداد لینکا هم می تونین استفاده کنین.

لینک از دامنه

لینک از دامنه

تعداد لینک از دامنه‌ها (Linking root domains)، سیگنال قوی واسه رتبه بندی در گوگله. هنگامی که صحبت از لینک از دامنه‌ها پیش میاد، منظور ما تعداد دامین‌های متمایزیه که به ما لینک داده می شه و به معنی تعداد نپخته لینکا نیس.

مثلا، اگه CNN از راه 5 خبر به شما لینک بده، 5 لینک به حساب میاد اما فقط یک لینک از دامنه اصلیه چون تموم 5 لینک از cnn.com میان.

اگه BBC از راه یک خبر به شما لینک بده، یک لینک و یک لینک دامنه روت و اصلیه.

تعداد لینکایی که از دامنه‌ها به دست میاد سیگنال قوی تری از تعداد لینکای خامه. چون شاخصی بهتر واسه محبوبیت وب سایته. اگه گوگل به لینکا به عنوان رای نگاه کنه، پس هر سایت فقط می تونه یک رای به شما بده. مهم نیس چند بار از یک سایت به شما لینک داده شه، هنوزم تعداد رای سایت یکیه. این مسئله مانع از پر شدن بیشتر از حد صندوق رای می‌شه!

لینکای مختلف از یک سایت می تونه نتیجه موارد زیاد باشه. لینک گرفتن از صفحات مختلف محتوایی چندین روش داره اما عادی ترین راه ها، لینکای sitewideه. لینک sitewide لینکیه که به شکل سایت قرار گرفته، مثلا در هیدر، یا فوتر یا سایدبار. عادی ترین مثال لینک‌های روزانه بلاگه؛ که در تموم صفحات قرار میگیره.

  #4 دوره آموزش سئو – انتظاراتی که از سئو داریم

کلا این جور لینکا مثل لینکای داخل متن با ارزش نیستن. لینکای sitewide بعضی وقتا اسپم هستن طوری که واسه از اونا با پرداخت هزینه به دست میان و گوگل این رو دوست نداره.

شما باید با توجه با لینکا رفتار کنین و فقط از وب سایتای با کیفیت بالا لینک بگیرین و روی انکر تکست مانور ندین.

از ابزارای اندازه گیری انکر تکست واسه بررسی تعداد لینکای دامنه اصلی هم می تونین استفاده کنین.

ربط داشتن صفحات لینک دهنده

همیشه این بحث مطرح بوده که ربط داشتن سایتی که از اون بک لینک می‌گیریم یکی از معیارهای قوی گوگل واسه محاسبه ارزش لینکه؟ منطقا باید اینطور باشه، چون سایتای در ارتباط دوست دارن به هم لینک بدن و این یک موضوع عادیه. اما اگه شما لینکی از BBC در مورد قهوه بگیرین چه اتفاقی روی میده؟ از آنجایی که سایت BBC سایت معتبریه سعی می کنین هر لینکی رو از اون قبول کنین.

اگه واسه یک لحظه بالاتر از لینک بیلدینگ نگاه کنیم، شما هنوزم می خواین ترافیک رو به طرف سایت خود جذب کنین تا بتونین بازدید کنندها رو به مشتری تبدیل کنین. به خاطر این، باید لینکا رو جایی قرار بدید که مشتریا بتونن اونا رو ببینند. در این حالت ارزش لینک از SEO بالاتر رفته و به عنوان منبعی واسه درآمد حساب می‌شه.

همونجوریکه در مورد انکر تکست صحبت کردیم، شاخصایی هست که نشون میده گوگل دیگه از انکر تکست به عنوان سیگنالی قوی استفاده نمی‌کنه و بیشتر از بررسی صفحه واسه اعتبار لینک استفاده می کنه. اگه این مسئله درست باشه، پس لینک گرفتن از صفحات معتبر باعث قوی شدن سیگنالای رتبه بندی می شه.

اینم بخونین:   نحوه لینک سازی در سایت های مرتبط

الان، بهترین تمرین باید روی کیفیت باشه تا بتونین به طرف سایت خود، ترافیک جذب کنین.

موقعیت بک لینک

موقعیت لینکا در صفحه

تصور کنین در سیاتل زندگی می کنین و وبلاگ شما در مورد قهوه س. شما لینک سایت یکی از کافی‌شاپ‌های محلی که بهترین قهوها رو سرو می‌کنه رو می خواهید با خوانندگان خود در به اشتراک بذارین. لینک رو کجا قرار میدید؟

اگه واقعا می خواهید خواننده لینک سایت رو ببینه، باید جایی قرار بگیره که واسه بازدید کننده روشن و روشن باشه. شاید در صفحه اصلی، نزدیک بالای صفحه و در متنی که در درباره خصوصیات جذاب این کافی شاپ توضیح دادین.

شما لینک رو در فوتر قرار نمی‌بدید، درسته؟ بیشتر کاربران به فوتر صفحه مراجعه نمی‌کنن و حتی اگه به فوتر برن انتظار دیدن لینک مفیدی رو ندارن.

گوگل می تونه محل لینک رو در صفحه تشخیص بده و به هر یک ارزش متفاوتی بده. اگه لینک در پایین صفحه باشه، گوگل ارزش لینک رو پایین می آورد چون فرض می کنه لینک مفیدی واسه کاربر نیس.

گوگل ضمنا می تونه محل لینکا رو در صفحه کلا مشخص کنه. مثلا، اگه 50% لینکایی که به سایت شما مراجعه داده می شن پایین صفحه باشن، این مسئله نشون دهنده کیفیت پایین لینک بیلدینگه و گوگل تصمیم میگیره نگاهی دقیق تر به اون بندازه.

مثال دیگه: اگه گوگل بفهمد 50% لینکایی که به سایت شما داده می شه لینکا سایدباره این موضوع نشون میده که از سایت‌های دیگه بک لینک خریداری کردین چون که بیشتر سایتای ارائه دهنده بک لینک، معمولا لینک رو در سایدبار قرار میدن.

به خاطر این توانایی، شما باید مطمئن باشین که سایت‌هایی که از اونا لینک می‌گیرید، لینک شما رو درون محتوا قرار دهند. لینک‌هایی که در سایدبار قرار میگیره هیچ ایرادی ندارن، اما زیاد بودن اونا باعث می‌شه سیگنال مطلوبی در مورد پروفایل بک لینکاتون به گوگل فرستاده نشه.

بک لینک باز مجموعه ای از سایتهای با اتوریتی بالا و رنک بالا رو در اختیار شما قرار میده.

تا بک لینک یا تبلیغ متنی خود رو خرید کرده که خیلی آسون به وسیله اون می تونین سایت خود رو در موتورهای جستجو مثل گوگل محبوب تر کرده و در نتایج جستجو بالاتر ببینین ، در لیست سایتهای ما سایتهای اتوریتی دار قوی موجوده و هم سایتهای با بک لینک گوگل و الکسا  و  وبلاگای قوی زیادی موجود هستن ، سابقه فعالیت طولانی ما در اینترنت و تعداد مشتریان دائمی ما این آسودگی خاطر رو به مشتری داده که با خیالی آسون بک لینک خود رو خریداری کرده و در موتورهای جستجو پیشرفت زیادی داشته باشه.

الان در اینترنت سایتهای خیلی زیادی وجود دارن و روز به روز در حال بیشتر شدن هستن ، موتورهای جستجو یکی از اصلی ترین روش ها واسه جذب مخاطبه چون که کاربر واسه رفع نیازای خود در وب خیلی سریع به موتورهای جستجو مثل گوگل مراجعه میکنه ، شما با خرید بک لینک یا تبلیغ متنی فالو خیلی آسون می تونین سایت خود رو در موتورهای جستجو در نتایج اول ببینین.