آموزش ایجاد مطالب بهینه شده برای گوگل و تولید محتوا

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

سئو و بهینه سازی و آموزش ایجاد مطالب سئو شده واسه گوگل

سئو گوگل و محتوای بهینه

سئو و بهینه سازی و نحوه ایجاد مطالب (محتوای) ابتدایی که گوگل می پسندد

آموزش بهینه سازی سایت واسه چند لحظه تصور کنین که … شخصی جدیدا وارد سایت شما شده باشه، و اون نمیداند که شما در این سایت چه کاری انجام میدهید. این شخص بازدیدکننده ی مهمیه و شما فقط به سئو و بهینه سازی مختصری که بی آگاهی از قوانین گوگل انجام دادین براتون کافیه؟ به تصور خود ادامه بدید و فرض کنین که این شخص بازدیدکننده ممکنه باعث موفقیت یا شکست در کسب و کارتون شه اون وقت لازم واسه اینکه سر در بیاره که چه کاری انجام می دید نداره و بی معطلی با شما تماس گرفته و توضیحاتی ازتون می خواد.

آموزش بهینه سازی سایت

در توضیح به اون چه چیزی میگین؟

شاید اطلاعات مهمی در مورد چگونگی کمکتون به اون و دلیل اینکه چرا می تونین نیازای اون رو بخوبی رفع کنین به اون میدید، درسته؟ و شرط می بندم میخواهید توضیحاتتان رو به قانع کننده ترین شکل ممکن مثل اون چیزی که در یک معامله اتفاق می افتد بگید.

بطور خلاصه، این همون چیزیه که گوگل می خواد تا در محتوای وب سایتتون داشته باشین.

هروقت بخواهید در یک یا دو موضوعی که وب سایتتون دور اون ساخته شده اعتبار خوبی داشته باشین، بهترین کار داشتن مطالب شاخصه. این مطالب چه دستورالعمل آموزشی در مورد اصول ابتدایی سئو و بهینه سازی موتور جستجو، وبلاگ نویسی واسه مبتدیان، و یا تبلیغات نویسی، صفحه سوالات رایج، یا یک بیان ماموریت الهام بخش باشه، این مطالب نقش خیلی مهمی در ایجاد سنگ بنای (پایه) در ارتباط، قانع کننده و مفید واسه ساخت یک سایت داره.

سنگ بنا ، مبنای پایه ای، اساسی، لازم، و خیلی مهمه که روی اون چیزی ساخته و یا ایجاد می-شه. این چیزیه که مردم باید واسه استفاده از سایت شما بدونن و با شما کسب وکار بکنن. البته وقتی به شکل راهبردی به اون نزدیک شید، این مطلب ممکنه بخوبی در موتورهای جستجو رتبه بندی شه. عامل کلیدی در این کار نوشتن مطالب قانع¬کنندهه که ارزش راه (لینک) دادن رو داشته باشه و بعد پیدا کردن راهی واسه آگاهی رسانیه.

اینجا یک روش 5 مرحله ای ارائه میدهم که در ایجاد محتوای اصلی و گرفتن اعتبار مناسب مفیده:

آموزش بهینه سازی سایت

1.  کلمات کلیدی
با توجه به موارد بالا، و اون چیزی که در مورد جستجوی کلمه کلیدی می دونیم، مناسب ترین کلمه کلیدی رو واسه مطالب خود انتخاب کنین. یعنی، مطالب و کسب وکار شما به کدوم سوالات جستجوگرها جواب میده؟

جواب دادن به این سوال به بازدید کننده  سایت شما در استفاده بیشترین حد از تجربه کمک می کنن؟

افرادی که این سوال رو میپرسند تعدادشون به اندازه کافیه که ارزش جواب دادن رو داشته باشه؟

2. برچسبها و تیتر عنوان
بحثهای زیادی در بین کاربران سئو در مورد اینکه چه چیزی مفیده و چه چیزی نیس هست، اما هیچکی منکر اهمیت استفاده از عبارت کلمه کلیدی مورد هدف در برچسب عنوان نیس. موتورهای جستجو می خوان نتایج مرتبطی رو ارائه دهند، پس اون نتایج باید بطور برجسته ،  کلماتی که جستجوگر در عنوان صفحه استفاده میکنه رو داشته باشه.

اما این رو هم بیاد داشته باشین که برچسبِ عنوان یک تیتره. شما میخواهید با استفاده از کلمات انتخابی خواننده (reader) آینده با اون صحبت کنین. ضمنا، میخواهید این کلمات رو در ساختار تیتر قانع کننده ای قرار بدید که قراره به این سوال دقیق که جستجوگر در پرسوجو میپرسد جواب بدید.

و در آخر، نوشتن تیتر کامل این رو محتمل تر میکنه که شخصی از عنوانتون واسه لینک دادن به شما استفاده کنه. تا حدی که متن اصلی لینک ، جزئی از یک الگوریتم جستجو باشه، فقط این کار می تونه کمک کنه.

3. محتوا
یک مقاله 500 کلمه ای می تونه بخوبی واسه یک عبارت جستجوی رقابتی به خودی خود دارای رتبه باشه؟ شک نداشته باشین، چراکه خیلی از چیزایی که تعیین کننده نحوه رتبه بندی یک صفحه به اختیار کل و عمر وبسایتی که روی اون قرار می گیرن بستگی داره. و شاید واسه بعضی از موضوعات، یک توضیح کوتاه،واقعا از نقطه نظر تامین واقعی کاربر کافی باشه.

سئو و بهتر کردن محتوای سایت

اما اگه سایت جدیدتری داشته باشین که واسه رتبه بندی یک عبارت جستجوی رقابتی سعی میکنه، واسه این منظور به لینکهایی از این جور منابع معتبر نیاز دارید. این به اون معناست که مطالبتون باید هم از نظر کیفی و هم از نظر موضوعی جالب توجه باشه نه اینکه شما خیلی سریع اقدام به خرید بک لینک کنین که واقعا کار خطرناکیه.

آموزش بهینه سازی سایت

یک دستورالعمل آموزشی چند بخشی عالی بسازین. شعار الهام بخشی داشته باشین. خیلی بهتر و جامعتر از رقیبان خود، به سوال کاربران جواب بدید و پس شانس بهتری دارید تا تلاشتون ارزش لینک دادن داشته باشه.

اینم بخونین:   نکاتی که به بهینه سازی هر چه بهتر سایت کمک میکند

4. صفحه هدف مطالب (سئو seo)
اگه میخواهید در موضوعات مربوط به مطالبتون عالی باشین، آسون کردن کارا واسه خواننده از نقطه نظر کاربردی مفید به نظر میرسد. صفحه هدف واسه آگاهی لحظه ای در مورد بازدیدکننده به محض ورود به سایت طراحی شده، این صفحه ضمنا به عنوان فهرست مطالب نیزعمل میکنه (از راه لینک دادن به هر بخش) که نظم و ترتیب رو بیشتر میکنه.

بعضی از امتیازات روش صفحه هدف عبارتند از:
حفظ: حفظ خواننده در صفحه و فشار ندادن دکمه بازگشت به وسیله اون در هر جنبه ای از مطالب سنگ بنای موفق خیلی مهمه. در صورتی که سود منابع سریع مخابره نشه، نمیتوانید به یک خواننده، مشتری و یا لینک امتیاز بدید.

نشونه گذاری: هروقت کاربر روبروی بخشی از مطالب مفید و تا حدودی زیاد قرار بگیره، اولین اثر بیشتر نشونه گذاری صفحه یا همون بوکمارک کردن واسه بازدید مجدده. هروقت نشونه گذاری در سایتهای اجتماعی مثل Delicious رخ بده، ممکنه به ترافیک دراز مدت منجر شه. و هنگامی که دسته کاملی از این نشونه گذاریها در دوره کوتاه یه مدت از طرف کاربران سایت شما اتفاق بیفته، می تونین از اثر گسترده که باعث نشونه گذاریهای بیشتر و تعداد زیاد لینکها بدلیل توجه زیاد به Delicious مشهور و صفحات خونگی لذت ببرین. صفحات هدف به شما کمک میکنه به نشونه گذاری امتیاز بدین.

لینکا: بطور شبیه، یک وبلاگ نویس و یا وبمستر ممکنه فورا با دیدن کارتون متعجب شده و طبق منافع و موضوع سایت خودش به صفحه هدف  شما لینک بده. هر چقدر سریعتر بتونین بقیه رو با محتوای خوب خود مجاب کنین به مطلب شما یا همون صفحه هدف لینک دهند ، دنبال شدنش به وسیله اونا رو آسانتر می کنین.

سئو و بهینه سازی : افزایش سرعت کپی صفحه هدف می تونه رتبه بندی شما رو پس از جذب اون لینکها تقویت کنه، پس یک صفحه هدف امتیاز کلیدیه. سئو و بهینه سازی صفحه هدف راحت تر از اثر 5000 کلمه ایه.

5. مطالب در ارتباط
ممکنه فهمیده باشین که بجای وبلاگ از کلمه “سایت” در طول این پست استفاده کردم. با این حال، هیچوقت بی استفاده از یک وبلاگ سعی به انجام این کار نداشته باشین.

موتورهای جستجو وبسایتهایی که دارای مطالب مربوط به به روزرسانی رایج هستن رو می پسندند، و هم خیلی از لینکای عمومی رو دوست دارن. با توجه به سهولت چاپ اون چیزی که وبلاگ نویسی فراهم میکنه، هوشمندانهه که از نرم افزار وبلاگ از نقطه نظر مدیریت محتوا بهره برد(منظور از وبلاگ راه اندازی یک بلاگ روی سایت تجاری شماس ). و با توجه به اینکه وبلاگ نویسی فعال اجازه مشارکت دائمی در فضای رسانه های اجتماعی رو می ده، این روش خیلی مهمی واسه ایجاد سایت عمومی از راه لینکا، مشمول موضوعات خاص و در ارتباط شدن، و منبع دادن به محتوای سنگ بنایتانه.

مطمئنا یک لینک به مطالب لازم خود در نوار بغل دستی داشته باشین. و اگه کار خود رو موقع انتخاب تمرکز خود به درستی انجام بدین، طبیعی هستش که از لینک دوطرفه واسه بخشی از سنگ بنای خود در پستای آینده هم استفاده کنین.

سعی زیادی نکنین، بلکه موقع بحث در مورد مباحث پیشرفته که نیاز به درک درستی از اصول ابتدایی داره متونی رو ارائه بدید. هیچوقت این فرض رو نداشته باشین که همه از منابع سنگ بنای شما آگاه هستن و یا اصول ابتدایی رو درک میکنند. برگشت دوطرفه پشت سر هم محتوای سنگ بنای شما، این امکان رو ممکن میسازد تا بطور پیوسته نشون داده شده و لینک داده شید ، با فرض اینکه اون هنوزم پاسخگوی نیازای مخاطبانه.

و اما به قول سعدی که میفرماید : به عمل کار برآید به سخندانی نیس

رنک گرفتن سایت با استفاده محتوای بنیادی رایجترین سئوالیه که بیشتر مدیران سایتها و وبمسترها دارن و اینکه چطوری میشه با یک کلید واژه واسه سایتم رنک بگیرم؟؟

آموزش بهینه سازی سایت

موضوعی که بیشتر افراد متوجه نیستن اینه که این سئوال غلطه !!

بله درست فهمیدین سایتها رنک نمیگیرند ، بلکه این صفحات هستن که رنک می گیرن . اگه شما میخواهید واسه کلید واژه ای رنک بگیرین شما باید مشخص کنین که کدوم صفحه قراره واسه اون کلید واژه رنک بگیره .

تنها اضافه کردن کلید واژه به تایتل صفحه مورد نظر هیچگونه کمکی به شما نمی کنه و ضمنا نوشتن 200 مقاله مربوط به اون کلید واژه بی داشتن یک مقاله مرکزی هیچ کمکی به شما نمی کنه.

شما به یک صفحه جدا از هم نیاز دارین که اون رو مرکز اون محتوا با موضوع خاص قرار بدید. در کل یک صفحه مرکزی در صورتی که تمایل دارین.

اون صفحه باید 100 درصد و در همه حال عالی و حیرت آور و منحصر به فرد باشه.

اینم بخونین:   نکات بهینه سازی وب سایت به منظور محبوب شدن برای موتورهای جستجو

یک محتوای خیلی مهم لیاقت یک صفحه درون ساختار سایتتون رو داره نه یک آیتم خبری یا پست خبری . اون محتوا باید به آسونی و تنها با چند کلیک قابل دسترسی باشه. شما باید اون صفحه رو درون سایتتون بسازین. زمان کافی واسه صفحه ای که میخواهید رنک بیاره در نظر بگیرین.

با کدوم وسیله مردم اون محتوا رو می خونن و شما نیاز دارین اون محتوا رو convert کنین ، پس درباره موتورهای جستجویی که شما میخواهید فکر کنین ، و بیشتر از اون به کاربرانی فکر کنین که واقعا ارزشمنده. این ضمنا بدین معناست که صفحات دیگری رو درون سایتتون با همون کلید وازه هدف ایجاد نکنین .

لینکای داخلی بسازین

دقت کنین یکی از آیتمهای سئو و بهینه سازی لینکای داخلی یا همون اینترنال لینکه.  حالا که صفحه بنیادی خود رو ساخته اید باید قدم بعدی رو که همون ساخت و ایجاد لینکهای داخلیه رو وردارین. واسه انجام این کار باید صفحاتی رو که گوگل قبلا مربوط به موضوع کلیدواژه تون میدونه رو شناسایی کنین. آسانترین راه واسه شناخت در ارتباط ترین صفحات واسه اون کلید واژه جستجوی :site در گوگله . مثلا اگه که من بخوام مهمترین صفحات رو واسه عبارت کلیدی خاصی در گوگل پیدا کنم باید    (     کلمه مورد نظر بعد از آدرس سایت :site در گوگل جستجو کنم . )

شما شاید صفحات زیادی رو مربوط به کلید واژه یتان در سایت خود پیدا می کنین. هر کدوم از صفحات رو باز کنین و لینکی رو به صفحه مورد نظری که آماده کردین بدین.

از کلید وازه هدفتون به عنوان anchor text واسه لینکتان استفاده کنین . اما مهمتر از این موضوع اینه که از درون محتوا لینک بدید . تنها از لینکهای فوتر یا سایدبار گسترده سایت واسه لینک دادن به محتوا استفاده نکنین. دلیل این کار روشن و راحت س! : لینکهای ساخته شده از درون محتوا خیلی با ارزش تر از لینکهای سایدبار و فوتر هستن.

از این پس هر محتوایی رو که مربوط به محتوای بنیادی شما در سایته فراموش نکنین که حتما لینکی رو به محتوای اصلی بدین .

آموزش بهینه سازی سایت

و حالا آخرین قدم :

پیشرفت و گسترش محتوای بنیادی

اگه که شما محتوای بنیادی خود رو به راه عالی نوشتید پس محتوایی هستش که شاخصه ، محتوایی هستش که به آسونی اون رو به اشتراک می ذارن و محتواییه که لینکهایی رو به طرف خود جذب می کنن .

از اینکه مقاله شما به دست افرادی که مقالاتی مربوط به موضوع محتوای شما می نویسند برسه نترسین. به اونا نشون بدید که چه چیزی ساختین و این اثر اون قدر ارزشمنده که کاربرانتون از اون دیدن می کنن . شما ممکنه که حتی بخواهید به اونا پیشنهاد بدید که یک پست درباره اون موضوع بنویسند و به اون لینک دهند.

محتواست که افراد بدنبال اون هستن تا به اون لینک دهند.

اگه به شکل ای راهبردی به این دو هدف توجه کنین، موتور جستجو فرصت خوبی واسه نتیجه گیری داره.

آموزش سئو تولید محتوا

seo-training-content-production/

آموزش بهینه سازی سایت همیشه حق محتوا در بین آموزش سئو شاید کمرنگ باشه و همه بیشتر روی روش ها دیگه تمرکز بذارن و مطلب ارسال کنن اما واقعا محتوا در بهینه سازی سایت چقدر اثر داره به نظر شما چطوری محتوا تولید کنیم تا در صفحه اول قرار بگیریم محتوا فقط متنه یا شامل عکس ویدیو و دانلود هم میشه عکس یا متن به تنهایی محتوای خوبیه آدم رو در نظر قرار بدید یا فقط فقط واسه موتورهای جستجو بنویسیم اگه محتوا ما رتبه نگرفت ناراحت باشیم یا ان رو دوباره بسازیم و خواسته بازبینی بدیم.

آموزش بهینه سازی سایت

1-محتوایی که رتبه ندارن آزاد نکنین

خیلی وقتامون خیلی زحمت میکشم و محتوا رو با مطالب تخصصی ایجاد میکنیم و خیلی امیدوار هستیم که رتبه خیلی مناسبی رو داشته باشه اما چه اتفاقی می افتد مثلا صفحه سوم قرار میگیرد و ما این مطلب رو آزاد میکنیم و سراغ مطلب جدیدی میریم و همین طور ادامه میدهیم تا مثلا خیلی ایندکس داریم اما نه ورودی داریم نه رتبه چه اتفاقی می افتد همیشه که نباید مطلب شما دقیقا رتبه دار باشن بعضی وقتا خیلی باید روی ان دقت کرد و بهینه سازی انجام داد تا رتبه بگیرن یکی از اونا بازبینی مطلبه که شما مطالب رو تغییر میدهید و به ان اضافه و کم می کنین و خواسته بازبینی میدهید و من بارها با همین روش رتبه گرفتیم و خیلی مهمه پس هیچ چیزی رو آزاد نکنین به ویژه مطالبی که خیلی محبوبه و شما ان رو آزاد کردین حتی اگه مجبور شید تموم محتوای ان رو تغییر بدید.

آموزش بهینه سازی سایت

2-از سایتای دیگه ایده بگیرین اما کپی نگیرید

من بارها وقتی می خوام مطلبی رو جستجو کنم و بخونم مثلا چند سایت رو باز میکنم و شروع به مطالعه میکنم و میفهمم بعضی سایتا با تغییر مثلا عنوانا و کلمات ابتدایی یک مطلب به از سایتای مختلف رتبه اورده ان هم نسبت به ان مطلب بدبین میشوم هم نسبت به سایت پس اگه مطلب میگذارید اختصاصی بذارین این مورد خیلی دیده میشه طوری که سایتای مفید باید خیلی بیشتر شن و سایتا کپی کردن با تغییر بخشی از محتوا رو آزاد کنن به خاطر همه که بعضی سایتا با محتوا رتبه میاورند البته نه کلمات کلیدی با رقابت بالا دلیلش اینه که محتوایی خیلی خوبی دارن پس اگه میخواهید حرفه ای تولید محتوا کنین باید مطلب شما اختصاصی باشه حتی من به شما میگم اگه عکسی که در مطلب به کار میبیرید واسه خود سایت باشه چقدر می تونه در موفقیت محتوا شما کمک کنه من هم از دی موتورهای جستجو میگم هم از روشای تولید محتوا عمومی.

اینم بخونین:   مطالب تکراری در بهینه سازی آسیبی به سایت می زند؟

آموزش بهینه سازی سایت

3-محتوا زیاد یا محتوا طولانی

خیلی وقتا دیده میشه مثلا بعضی سایت روزانه تعداد زیادی محتوا تولید میکنند و بر این باورند هستن که هر چقدر مطالب انا بیشتر باشه بهتره یا مثلا بعضی دیگه به حالت تندرو به طولانی بودن مطلب اهمیت می دن کلا محتوایی که طولانی باشه خوبه اما وقتی که حرفی واسه گفتن داشتن باشه و مطالب خسته کننده در ان کم باشه چون که بازدید کننده خیلی هوشمنده و من حتی بعضی از بازدید کننده رو میشناسم که فقط عنوان مطلب رو میخونن چرا چون میدونن این سایت فقط با کلمات بازی میکنند و مثلا واسه گفتن یک نکته ده خط مینویسد این نمیتوان یک محتوا موفق باشه پس محتوا طولانی و بیشتر از اندازه تولید کردن اگه کیفیت نداشته باشه در دراز مدت اثر خوبی نداره و هم کاربر و هم بازدید کننده رو به سایت بر نمیگرداند.

آموزش بهینه سازی سایت

4-ترجمه مطالب سایتای بزرگ

در آموزش سئو این مورد یکی از تولید محتوا خیلی زیاد در بین وب مسترا هست که با ترجمه محتوای سایتای بزرگ مطلب قرار می دن استفاده از این روش اگه با چند نکته همراه باشه می تونه خیلی مفید باشه نکته اول شاید بارها وارد سایتی شدین که تموم مطالب ان ترجمه شده یا مقدار خیلی زیادی از مطالب ان و کلا شما با قلم نویسنده سایت اشنا نشده اید که محتوا ان چه کیفیتی داره پس استفاده بیشتر از حد در این روش می تونه اثر برعکس داشته باشه نکته دوم ترجمه باید قابل فهم باشه خیلی وقتا شما وقتی متن ترجمه شده رو در سایت میخونین نه میفهمید مطلب چی بود نه منظور ان رو میفهمید پس مقالات ترجمه شده باید خیلی قابل فهم باشه که می تونه خیلی مفید باشه نکته سوم وقتی مقاله ای رو ترجمه می کنین تجربیات خود رو در اخر یا اول یا بین ترجمه اضافه کنین در این صورت بازدید کننده یک دید خوبی از مطلب شما میگیرد و این می تونه خیلی مفید باشه که هم از یک سایت منبع مطلب میگذارید هم تجربیات سیا خود رو در متن قرار میدهید.

5-محتوایی حجمی یا با تیتر مناسب

من وقتی وارد سایتی میشوم و مطلبی رو میبینم که به طور کلیه به قول معروف حوصله ام نمیشه بخونم اما اگه مثل همین مطلب واسه هر کدوم بخش تعیین بشه با عنوان مناسب هم می تونه کاربر رو جذب کنه هم می تونه کاربر ان بخش رو که نمیداند مطالعه کنه شاید از کل مطالب شما فقط 20 درصد واسه ان مفید باشه اگه شما مطالب رو به شکل حجمی قرار بدید و مثلا واسه هر 10 خط عنوان نگذارید کمی بی ذوقیه و اگه از تیترای با تگ h2 h3 خوب استفاده کنین در اکثرا مواقع تیترای داخل مطلب هم ایندکس میشه و می تونه براش شما خیلی مفید باشه چون که اگه مفهومی تیتر بزنین می تونین در جستجوای تفضیلی بهتر موفق باشین.

6-تصویر سازی و معنا گرایی

وقتی شما میخواهید محتوایی رو تولید کنین اول باید بتونین ان محتوا رو تو ذهن خود خوب تصویر سازی کنین حتی باید جای مخاطب باشین تا بتونین سئوالات اونا رو در مطالب خود جواب بدید و از همه مهم تر مطالب شما باید معنا گرایی داشت باشه یعنی فقط روی همون موضوع نباشید اگه درباره محتوا حرف میزنین باید کلمات کلید در ارتباط مثل مطلب متن و بقیه رو هم استفاده کنین که هم رباتای گوگل و هم بازدید کننده رو مجاب کنین که محتوایی شما خیلی خوب و با کیفیته و می تونه پاسخگوی نیاز کاربر باشه یادتون باشه استفاده از عنوان جذاب و استفاده از تگای عنوان به شکل درست و استفاده از لینکای در ارتباط مناسب رو فراموش نکنین خیلی از موارد دیگه هم هست که من در بین مطالب دیگه سایت قرار دادم موفق باشین.