آموزش بهینه سازی و اشتباهات رایج در تنظیم تگ عنوان

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

آموزش بهینه سازی سایت

HTML5 چیه؟

HTML5 نسخه جدید و کامل شده ی HTML4ه در ان تغییرات بزرگی انجام شده تا رابط کاربری ان قوی شه.ضمنا در این نسخه جدید روشای جدید معرفی شده تا هماهنگی رایانها با این نوع HTML کاملتر باشه.در این نوع کدنویسی به شما امکان داده میشه تا به سایت خود المنتای زیادی رو اضافه کنین بی این که هیچ پلاگینی رو روی سایت نصب کنین و یا از Flash استفاده کنین.

آموزش بهینه سازی سایت در اینفوگرافیک زیر که در سایت ویکیپدیا امدهه در مورد html5 می تونین اطلاعات دقیق تری در مورد رشد این نوع کدها به دست آورید:

HTML5-APIs-and-SEO

در ورژنای قدیم html ساختار کدها با صور زیر بود و بین div قرار میگرفت:آموزش بهینه سازی سایت

html code structure

اما در html5 ساختار کدها عوض شده و از حالت منحصر به div بودن خارج شده و به شکل زیر در امدهه:

Html5 and SEO

تگای html5 که میتوانند در سئوسازی سایت به شما کمک کنن:

< article >

بارها بر اهمیت مقالات و محتوای سایت در سئوسازی تاکید کردیم و گفتیم که الان پادشاه سئوسازی سایت محتواه.تگ

article رو به جرات میشه مهم ترین تگ واسه بهینه سازی سایت در HTML5 دونست.در این تگ شما می تونین محتوای اصلی صفحه رو قرار بدین.یک حدس هست که که موتورهای جستوجو ارزش بیشتر سایت شما رو در این بخش  قرار دهند و به طور دقیق محتویات این تگ رو بررسی کنن.آموزش بهینه سازی سایت
< header >

تقریبا همه سایتا بخشی دارن که لوگوی اونا در ان قرار میگیرد که تگ ان به این صورته:

آموزش بهینه سازی سایت

Header با تگ قبلی عوض شده و امکانات جدیدی رو به طراحان می ده.به طور مثال در این تگ به طور خودکار تگا h1 تا h6 قرار داره و به کاربر این امکان رو می ده که اطلاعات رو به طور خلاصه در این تگ قرار بده.ضمنا با استفاده از این تگ جدید شما می تونین هرکجا که لازم دونستید اطلاعات Header خود رو تکرار کنین در هر Section ان رو دوباره وارد کرده و هدر در اونجا تکرار شه.
< section >
اینم بخونین:   پدر سئو ایران و ۷ نکته ای که سئو کاران می گویند “کاش زودتر آنها را می دانستیم

این تگ زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که شما میخواهید یک مطلب مربوط به Article رو در مکانی دیگه ادامه بدین.به طور مثال شما در بین مقاله خود میخواهید یک فایل PDF قرار بدید و یا مطلبی رو از جای دیگری بیارین.

نکته ی مثبت این بخش رو میشه در این شمرد که شما با استفاده از sectionای جدا بخشای جدا ایجاد کردین به این معنا که هر نوع تنظیمی که واسه تگای Heading انجام میدهید مخصوص همون بخشه.اگه شما در نقل قول خود یک تگ h1 قرار بدید جداه و در صفحه جدا شمرده میشه و با دیگه تگا به حساب نخواد امد.این تگ در کنار تگ Article رو میشه پایه و پایه سئوسایتای HTML5 دونست.

آموزش بهینه سازی سایت

< nav >

راه یابی و تنظیم صفحات یک سایت رو میشه جزو مهم ترین بخشای سئو دونست.با این تگ جدید شما می تونین خیلی آسون به صفحات دیگه لینک بدین و صفحات رو انطور که علاقه دارین نمایش بدید و یا اونا رو منظم کنین.

هدف از استفاده از این تگ اینه که شما بتونین لینکای در ارتباط و یا BreadCrumb قرار بدید.با تنظیم درست این تگ شما می تونین مطمئن باشین که اسپایدرها خیلی آسون و در مکانای درست سایت شما رو Crawl می کنن.

< footer >

فوتر شاید به اندازه هدر مهم نباشه اما با این حال شما می تونین اطلاعات و لینکای ارزش مندی رو اینجا قرار بدید.بیشتر لینکای هدایت کننده و یا لینک به وبسایتای دیگه در این بخش قرار می گیرن.تگ فوتر و هدر میتوانند هر دو بارها در یک صفحه بنا به نیاز شما تکرار شن.شما می تونین واسه هر Section یک فوتر و هدر جدا مشخص کنین.آموزش بهینه سازی سایت

< hgroups >

اینم بخونین:   چگونه در بهینه سازی کلمات کلیدی را مخفی کنیم؟

این تگ واسه تعیین یک  section جدا واسه تگای هدینگه.در زیر یک مثال عالی از استفاده این تگ اروده شده:


< /h1 > Main Article < h1 >

< h 2 >Article tagline or subheading

همه تغییراتی که در HTML5 انجام شده در جهت قدرت بخشیدن به Page Segmenting است.

آموزش بهینه سازی سایت

موتورهای جستوجو هر روز باهوش تر میشوند و درک اونا نسبت به صفحات بیشتر میشه.اونا می خوان ان چه رو که کاربران نیاز دارن در صفحه شما پیدا کنن.خیلی راحت میشه Page Segmenting رو بخشای مختلفی که در سایت شما هست دونست.(محتوا,هدر,فوتر و … ) همه کاری که شما در HTML5 انجام میدهید اینه که محتوای و بخشای خود رو بهتر به موتور جستوجو ارائه می کنین.آموزش بهینه سازی سایت

بخشای محتلف زیادی به طور غیرمستفیم در سئوسازی سایت اثر دارن به طور مثال تگی هست که به شما این امکان رو می ده اگه کاربر شما مشکل بینایی داشته باشه به طور خودکار صفحه واسه اون بزرگ نمایی شه و چندین مورد دیگه.

اشتباهات عادی در تنظیم تگ تایتل (عنوان صفحه) در بهینه سازی سایت و سئو

آموزش بهینه سازی سایت رایجترین اشتباهات در تنظیم تگ تایتل یا همون عنوان صفحه در بهینه سازی سایت و سئو سایت کدامند؟

رایجترین اشتباهات در تنظیم تگ تایتل یا همون عنوان صفحه در بهینه سازی سایت و سئو کدامند؟

 – نام سایت در تگ تایتل: قرار دادن نام دامین در تگ عنوان صفحه

عنوان طولانی: تعیین عنوان طولانی تر از 70 کاراکتر یا حرف جهت عنوان صفحه

عنوان خیلی کوتاه: گرچه عنوان کوتاه می تونه جذاب و قشنگ باشه، ولی چرا نباید از بهترین جای واسه معرفی صفحه خود به مردم و موتورهای جستجوی بهترین استفاده رو نبریم.

اینم بخونین:   مشکلات بهینه سازی داخلی و رفع آنها

آموزش بهینه سازی سایت

صفحه اصلی در تایتل: قرار دادن کلماتی مثل صفحه اصلی، خونه یا صفحه اول در تایتل صفحات وب

نبود استفاده از کلمات کلیدی: هدف عنوان صفحه اینه که به جسجوگران بگه که این صفحه در مورد چیه. پس نبود استفاده از کلمات کلیدی یک اشتباه بزرگه.

فقط استفاده از نام تجاری یا برندی خاص: چون که بهترین عنوان می تونه به معرفی اجناس یا خدماتی که در صفحه مورد نظر ارائه می شن هم بپردازه!آموزش بهینه سازی سایت

ندیده گرفته اولین کلمات: تحقیقات ثابت کرده که جستجوگران و کاربران موتورهای جستجوی وب زمان خیلی کمی رو واسه خوندن قرار می دن و توجه به چند کلمه اول خیلی بیشتر از بقیهه.

نبود درج جای در صورت مهم بودن: در صورتی که فعالیت شما مثلا به یک شهر اختصاص داره چرا اونو در عنوان صفحه استفاده نکنیم.آموزش بهینه سازی سایت

استفاده زیاد از کلمات کلیدی: به نحوی که واسه کاربران به شکل یک اسپمر جلوه کنه! و امکان کلیک روی اونو کم کنه.