آموزش لینک بلدینگ و بک لینک EDU و GOV

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

شاید تنها ترین مقاله ای که من هنگام خوندن اون کلی خندیدم همین بود! پستی که مت کاتز مدیر بخش اسپم گوگل حدودا یک سال و نیم پیش(زمستون ۹۲) در این لینک منتشر کرد.قبل از اونم گرفتن بک لینک وسط متن، یکی از مواردی بود خیلی پیشنهاد می شد(نه به وسیله گوگل) و گفته می شد که لینکای وسط متن، برابر با الگوریتمای جدید گوگل هستن و چند ساله که درج مقاله و بعد درج لینک در اون با عناوینی چون Article Submission و Article Marketing و Guest Post Blogging، یکی از روشای لینک بیلدینگه و ضمنا در صورت نبود آگاهی سئوکار از روشای پر خطر لینک بیلدینگ، حساب می شه.این موارد، در صورت رعایت اصول،یکی از ابزارای بازاریابی محتوا هستن اما به جای بازاریابی محتوا، بیشتر واسه بازاریابی بک لینک از اونا استفاده می شه!

پست مت کاتز به پست مهمان اشاره داره و تا حدود زیادی بک لینکای وسط متن رو پوشش میده.

مت کاتز که خودش مدیر بخش اسپم گوگله بی بیشتر از Inbox ایمیل خود، پوشه Spam ایمیل خود رو بررسی می کنه تا بفهمد در دنیای اسپم چه میگذره!مت کاتز گفت در پوشه اسپم خود ایمیلی دریافت کرده که محتوای اون اینطوریه:

“کار من بازاریابی اینترنتیه و محتوای عالی و مربوط به موضوع شما تولید و بعد تبلیغ می کنم تا بتونین مشتریان بیشتری بدست آورید.ما با نویسندگان و متخصصان خود، مقاله های ۱۰۰ درصد دست اول و با کیفیت و مربوط به موضوع شما ایجاد می کنیم و وسط متن اون، به صفحات سایت شما لینک فالو به شکل طبیعی می دیم.”

مت کاتز، بعد از نقل قول گفت: این رسما دور زدن و سرپیچی از قوانین گوگله و با توجه به افزایش تعداد سایتایی که این خدمات رو ارائه می دن، لینکای پست مهمان، دیگه بیشتر از حد لو رفته و در دسته روشای اسپم قرار گرفته.مت کاتز آخر پیشنهاد کرده دیگه این کار رو در برنامه لینک بیلدینگ خود قرار ندین.(خود مت کاتز هیچ وقت نگفتهه که لینک بیلدینگ بده)

خنده من هم از این بود که به قول خودمونی “اد گذاشتن کف دست صاحبش!”.روش دور زدن الگوریتم گوگل رو واسه خود مدیر اسپم گوگل ارسال و تبلیغ کردن!

حالا الان بعد از گذشت یک سال و نیم، هنوز خیلیا به اثر پستای مهمان و بک لینک وسط اشاره می کنن و می گن لینک نخرید .عوضش پست مهمان بنویسید و به خود لینک بدید! اینا همه روشای خود گول زنیه!اگه خرید لینک مستقیما در اختلاف باقوانین گوگله، درج پست مهمان واسه دریافت لینک هم، هم در اختلاف با قوانین گوگل درباره بک لینکه!

عده دیگری هم چند ده و چند صد سایت درست کرده ان و اونا رو روی یک IP هاست کرده ان و خدمات ایجاد بک لینک وسط متن ارائه می کنن! این از خرید بک لینک هم بدتره!این همون لینک سازی به شکل Blog Networkه که خیلی خطرناکه.

اینم بخونین:   رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

بک لینکای وسط متن اگه به شکل طبیعی باشن واقعا موثر هستن و اثر شگرفی دارن.اما ایجاد مقاله و پست مهمان و ایجاد بک لینک واسه خودتون به وسیله دست خود شما، بحث دیگریه!شاید بپرسید گوگل چطوری می تونه تشخیص بده که لینک چه مقاله ای طبیعیه و چه لینکی طبیعی نیس؟جواب این سوال در کلاسای آموزشی سئو سایت سئوروز، داده می شه .

  • gov چیه ؟
  • دامنه .GOV جهت سازمانها و ارگانهای دولتی استفاده میشه. ثبت این دامنه فقط واسه سازمانها و ارگانها ی دولتی ممکن هستش.
  • gov : مخفف کلمه Government به معنی دولت یا دولتی هست که واسه سایتای دولتی کشورا استفاده میشه .
  • دامنه .EDU چیه ؟
  • دامنه EDU. مخصوص سایتهای آموزشیه . همونطور که روشنه نام این نوع بخش از کلمه educational به معنی آموزشی گرفته شده.
  • خوب! حتما سوال می کنین چه ارتباطی با سئو و یا بک لینک EDU و GOV داره!
  • همونجوریکه قبلا گفتیم در الگوریتمهای جدید گوگل ,خرید بک لینک برابر با پنالتی شدن سایته.البته اگه تخصص این کار رو در الگوریتمهای جدید نداشته باشین وگرنه لینک سازی هنوز یکی از فاکتورهای افزایش رطبه بندی سایته.
  • بعد از الگوریتم جدید,گوگل اعلام کرد گرفتن لینک از سایتهای EDU و GOV براش خیلی اهمیت داره .چرا؟
  • چون که این سایتها ارائه اطلاعات و به اشتراک گذاری بالا یی دارن و خیلی آسون نمیشه از این نوع سایتها لینکی دریافت کرد.
  • پس سعی کنین مطالب خوب و خصوصی و پر محتوا بنویسید تا این نوع سایتها شما رو لینک کنن و لینک رایگان و مهم دریافت کنین.گرفتن لینک از سایتهای EDU  و GOV باعث افزایش رتبه سایت در گوگل و گرفتن رنک خوب واسه سایته.کوتاه و راحت نوشتم امیدوارم استفاده کنین.

اگه با link building آشنا نیستین، مطلب link building چیه رو بخونین.

با تغییرات گوگل و تغییر راهنماییای گوگل در بخش راهنمای مدیران وب سایتا google webmaster guideline ، باورهای غلط و رایجی بوجود اومد و دلیل اون این بود که گوگل به روشنی مواردی رو نوشته بود که شاید در نگاه اول و با  نگاه بی دقت، نشون از بد بودن بک لینک بود.واسه مطالعه این قوانین به مقاله بایدا و نبایدای لینک سازی مراجعه کنین(پخش این مطلب به زودی).

شاید گوگل حق داشته باشه که این جور بنویسید.چون کافیه گوگل بنویسد بک لینک خوبه! اون وقت در یک روز، کل وب دنیا پر از لینک اسپم می شه! (هم حالا هم شده!)

اما باورای غلط چه باور هاییه:

۱- بک لینک کلا بده و سایت شما نباید بک لینک دریافت کنه وگرنه رتبه شما آسیب می بیند.

اینم بخونین:   باید ها و نباید هایی که گوگل برای بک لینک تعیین کرده

۲-بک لینک زیاد بده.بک لینک باید کم باشه (کم و زیاد خود تعریف داره!)

۳- سایت x با بک لینک بالا اومده.پس به زودی افت می کنه!

۴- با بک لینک خیلی آسون میشه سایت رو به بالا نتایج گوگل آورد!

۵- بک لینک فالو خوبه و بک لینک نوفالو به هیچ دردی نمی خورد.

۶- بک لینک نوفالو خوبه و بک لینک فالو خطرناکه!

۷- بک لینک دیگه اثری در رتبه سایت نداره.

۸- فقط با بک لینک سایت بالا میاد!

 

گوگل در راهنمای خود اعلام کرده که بجای لینک سازی، محتوای مناسب تولید کنین تا بقیه خودشون شما رو لینک کنن.اما واقعیت اینه که حتما با محتوای خوب، بقیه خود به خود شما رو لینک نمی کنن! درباره این موضوع به طور مفصل در مقاله های نخریدن بک لینک، بایدا و نبایدای لینک سازی ، به اون پرداختیم(این مقالات در زمان نوشتن این نوشته منتشر نشده ان و تا پایان ماه جاری منتشر می شن).

هر کدوم از باورهایی که در بالا نگاه کردین باورهای بی پایه و غلطیه که در بین وب مستران یا طراحان سایت آماتور ، نفوذ کرده.در ادامه به رد کردن این باورای غلط می پردازیم:

۱- بک لینک بد نیس! اعتبار هر سایت از بک لینکش بدست میاد. یک سایت بی بک لینک، سایت بالا العاده ضعیفیه! اگه هم حالا سایتی بی بک لینک، رتبه خوبی داره، موضوع اون سایت بی رقابت یا کم رقابته و یا خیلی قدیمیه و در موضوع خود سایت پیشکسوته (مقاله قوانین نانوشته گوگل رو بخونین.پخش به زودی) و یا امکان برتری رقبا بر اون خیلی زیاده!

۲- بک لینک زیاد بد نیس! حالا کیفیت از کمیت مهم تره! بله! بک لینک زیاد و بی کیفیت بده! اما بک لینک زیاد و باکیفیت چرا باید بد باشه؟ کلا بک لینک زیاد بد نیس! مگه اینکه بی کیفیت باشن.بک لینک کم و بی کیفیت هم بده!(مقاله بک لینک با کیفیت چه بک لینکیه) (پخش به زودی) رو بخونین.

۳– با موراد بالا، طبیعیه، که اگه سایتی با بک لینک بالا بیاد و حداقلای on page seo و محتوا رو داشته باشه، بالا میاد.چرا نیاد؟و چرا افت کنه؟

۴- به این سادگیا هم نیس که صرف ایجاد یا خرید بک لینک، سایت به بالا نتایج گوگل راه یابد! لینک سازی در سطوح رقابتی خیلی پیچیده و سخته و باید یک متخصص بروز این کار رو بکنه.صرف ایجاد یا خرید لینک با عبارتی که دوست دارین با ان در گوگل بالا بیایید، سایت رشد نمی کنه حتی ممکنه افت کنه و اخطار هم بگیرین!اینجاست که بعضیا با ضربه خوردن از بک لینک و لینک سازی، کلا این باور رو پیدا می کنن که بک لینک بده!اما واقعیت اینه که این افراد لینک سازی رو بلد نیستن (کمه کم در سطح رقابت سایت خودشون) و دچار خطا می شن.لینک سازی پیشرفته و بی خطر، موضوعی خیلی گسترده و وسیع و دارای صدها احتمال و فاکتوره و چیزی نیس که در یک جمله بشه اون رو آموزش داد.ضمنا در ایران، افراد خیلی کمی هستن که به لینک سازی بی خطر و تضمینی مسلط هستن.دقیقا همینجاست که اشخاصی نا آگاه با لینک سازی بد، صاحبان وب سایتا رو از سئوکاران نا امید می کنن.

اینم بخونین:   دریافت بک لینک رایگان و دائمی از سایت های معروف ایرانی

۵- بک لینکای نوفالو خیلی مفید و موثر هستن (مقاله اثر بک لینکای نوفالو رو بخونین)

۶- بک لینک فالو خطرناک نیس! اگه همه بک لینکای سایت شما فالو باشه ، بله، خطرناکه!

۷-فقط با بک لینک سایت بالا نمیاد! درسته که بک لینک مهمه اما همونطور که در آموزش بهینه سازی داخلی سایت (On Page Seo) گفته شد، محتوا و بهینه سازی داخلی سایت، پایه های سئو هستن و مثل چرخ اتومبیل عمل می کنن.یک اتومبیل بی چرخ حرکت نمی کنه! بنابر این بک لینک، محتوا و بهنیه سازی داخلی کارساز نخواد بود.

۸- بک لینک و لینک سازی بازم اصل اساسی سئو هستش.گوگل گفته و سعی کرده که با اهمیت بیشتر به محتوا و رضایت کاربر، اهمیت تعداد بک لینک رو کم کنه.اما بازم بک لینکا مهم هستن و مهم خواهند موند.(در مقاله لینک بیلدینگ هر روز مهم تر می شه به این موضوع پرداخته شده).شاید در سال ۲۰۰۸ میلادی، بک لینکا ۹۰ درصد سئو رو معنا می بخشیدند.اما حالا لینک سازی به ۱۰ درصد نرسیده! شاید این عدد از ۹۰ درصد به ۶۰ یا ۷۰ درصد (فرض کنین ۵۰ درصد!۵۰ درصد عدد کمی نیس!) اهمیت در سئو رسیده باشه و عوضش فرایندای اون سخت تر شده.حالا لینک سازی خیلی سخت تر از دو سال پیشه و بازم در حال سخت تر شدنه!

 

پس بریم سراغ لینک و بقیه موارد رو از یاد ببرم؟

 همه موارد یاد شده به معنی فاصله گرفتن از محتوا و جذب کاربر نیس.منظور این نیس که به لینک سازی جمله بیاریم و محتوا رو از یاد ببرم.ضمنا منظور این نیس که پیشنهاد های گوگل رو ندیده بگیریم.موارد گفته شده، فقط جهت ایجاد زاویه دید باز تره.شعار من همیشه اینه که در سئو هیچی مطلق نیس چون همه عوامل به هم پیچیده شده.ممکنه در شرایطی واقعا اثر لینک سازی کمتر از ۵۰ درصد باشه و ممکنه بعضی وقتا ها بیشتر از ۹۰ درصد باشه.در این مقاله سعی نکردم که فرمول و اعداد مطلقی به کار ببرم.