آموزش لینک بیلدینگ به صورت اصولی

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

آموزش لینک بیلدینگ به شکل اصولی

لینک بیلدینگ بخشی از سئوی خارجیه که هدف اون گرفتن لینک از سایت‌های دیگه به سایت شما هست و الان محتوا نقشی کلیدی رو در این مراحل اجرا می‌کنه. لینک بیلدینگ یکی از تاکتیک‌هاییه که واسه بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مورد استفاده قرار میگیره و دلیل اینکه شما باید لینک بگیرین این واقعیته که موتورهای جستجو لینک به یک سایت رو به عنوان رأی اعتماد درک می کنن. لینک‌سازی یک مراحل مشکل و وقت گیره چون تموم لینک‌های ایجاد شده مؤثر نیستن و یک لینک از یک سایت معتبر اثر بیشتری روی نتایج جستجو نسبت به یک لینک از یک سایت تازه ایجاد شده، داره؛ اما لینک‌های باکیفیت مشکل به دست میان. این مقاله آموزش لینک بیلدینگ و نحوه لینک سازی با کیفیت رو میگه.

 

به یاد داشته باشین لینک بیلدینگ در رسیدن رتبه بالا در جستجوی ارگانیک ضروریه.

چرا لینک بیلدینگ مهمه؟

لینک بیلدینگ به خاطر این مهمه که عامل اصلی در چگونگی رتبه‌بندی صفحات وب در گوگله. گوگل در سایت خود می‌نویسد: «کلا، وبمستران می تونن رتبه سایت خود رو به وسیله افزایش تعداد لینک دادن سایت‌هایی باکیفیت بالا به صفحات خود، بهبود بخشند».
موقع شناسایی سایت‌ها به وسیله موتورهای جستجو، خزنده‌ها محتوای اون صفحات رو درآورده و به ایندکس خود اضافه می کنن. به خاطر این اونا می تونن تصمیم بگیرن که صفحه مربوطه کیفیت لازم رو واسه رتبه‌بندی کلمات کلیدی مورد هدفش داره یا نه؟ در این زمان، فقط موتورهای جستجو به محتوای صفحه توجه نمی‌کنن؛ بلکه تعداد لینک‌های اشاره شده به سایت و کیفیت این لینک‌ها برایشون اهمیت داره. کلا، هر چه تعداد لینک‌های شما در سایت‌هایی با اعتبار بالا بیشتر باشه، رتبه سایت شما در نتایج جستجو بالاتر هستش. البته لازم به ذکره که لینک‌ بیلدینگ کار راحتی نیس و فقط داشتن تعداد زیادی بک لینک به معنای موفقیت کار و کاسبی شما نخواد بود. همونطور که اشاره شد پس عوامل زیادی مثل اعتبار و پیج رنک سایت‌های بک لینک دهنده، تعداد بک لینک‌های یک سایت، نوفالو بودن بک‌لینک‌ها و غیره در مراحل لینک سازی سایت شما اثر می ذاره. پس واسه رسیدن به رتبه بالا در جستجو نباید به بک‌لینک‌ها براش کافی بود. واسه توضیحات بیشتر، این منابع رو دنبال کنین:

  • چطوری در جستجوی گوگل اول باشیم
  • امتیاز پیج رنک چطوری محاسبه می‌شه؟ (ویدئو)
  • روش درست افزایش پیج رنک سایت (ویدئو)

چطوری از سایت‌های دیگه واسه سایت خود لینک بگیریم؟

تعدادی از راه حل‌های لینک بیلدینگ هست که می تونین واسه گرفتن لینک از سایت‌های خارجی واسه سایت خود مورد استفاده قرار بدید که در ادامه به اونا می‌پردازیم.
ایجاد و افزایشه محتوا: تولید محتوای باکیفیت باعث می‌شه سایت‌های معتبر حاضر شن به سایت شما لینک دهند. پس داشتن بک لینک از یک سایت معتبر نسبت به چندین لینک از سایت‌های نامعتبر ارزش زیادی رو داره.
ارسال محتوا: مقالات خود در رسانه‌های اجتماعی مثل گوگل پلاس، فیسبوک و غیره ارسال کنین. سایت خود رو در دایرکتوری‌های بزرگ ثبت کنین، ویدئوهای خود رو یوتیوب، آپارات و غیره پخش بدید.
نظرات و یادداشت‌ها: محصول، خدمات یا سایت خود رو روبروی وبلاگ‌نویسان بانفوذ قرار بدید.
اطلاعات بیشتر: چطوری بک لینک بگیریم؟

نکات و قوانینی که باید در لینک بیلدینگ رعایت کرد

راه حل لینک بیلدینگ یکی از مهمترین بخش‌های فعالیت سئو هست. واسه کسب رتبه خوب یک صفحه وب چند عامل کلیدی هست که باید در نظر بگیرین:
انکر تکست: انکر تکست‌ها یکی از فاکتورهای مهم در لینک بیلدینگ هستن و از راه اینا موتورها جستجوگر محتوای لینک رو متوجه می‌شن. لینک‌های مناسب به سایت می تونن باعث بهتر شدن جایگاه سایت شما در گوگل شن؛ مثلا، در نظر دارین لینکی رو در سایت دیگه بسازین و به خاطر این از انکر تکستی استفاده کنین که به عنوان کلمه کلیدی شماس. پس پس از ایجاد این لینک واسه سایت خود، وقتی خزنده‌ها به سراغ این سایت اومده، لینک رو واسه سایت شما با استفاده از این کلمه کلیدی پیدا می کنن و پس باعث بهتر شدن نتیجه بهتر سایت شما در مورد این کلمه کلیدی میشه. اما استفاده از انکر تکست‌ها همونطور که می تونن باعث بهتر شدن رتبه شما شن، اگه علم و تجربه کافی در استفاده از اونا رو نداشته باشین می تونن آسیب‌های جدی به سایت تون وارد کنین. به خاطر این که با بروزرسانی جدید گوگل به نام پنگوئن، سختگیری روی اینا بیشتر شده و در صورت استفاده بیشتر از حد از یک عنوان می تونه باعث آسیب به سایت شن. پس موقع لینک‌سازی حتما انکر تکست (anchor text) متنوعی رو واسه لینک‌های خود وارد کنین تا گوگل لینک سازی رو غیر طبیعی در نظر نگیرد.
کیفیت صفحه لینک شونده: یکی دیگه از عواملی که در نظر گرفته می‌شه کیفیت صفحه‌ایه که لینک از اون به سایت ما ارسال می‌شه. واسه موتورهای جستجو لینک‌ از صفحات باکیفیت و معتبر نسبت به صفحات و سایت‌های غیر قابل اعتماد در افزایشه رتبه‌بندی ارزش داره. به خاطر این یک بک لینک با کیفیت در یک سایت معتبر می تونه آمار ترافیک سایت شمار ا زیاد کنه. البته دریافت لینک با کیفیت نیازمند صرف زمان زیادیه و یک مراحل بلند مدته.
لینک شدن به صفحه اصلی: واسه سئوی بهتر باید تعداد بک لینک به صفحات داخلی در کل سه برابر صفحه اول باشه. به خاطر این که بیشتر بازدیدکنندگان شما توقع دارن مستقیما به بخش مورد نظر خود هدایت شن و پس ورود بازدیدکنندگان به صفحات داخلی سایت جالب تره تا صفحه اول سایت. کلا اگه همه بک لینک‌ها به صفحه اصلی سایت داده شن و به صفحات داخلی در سایت لینک داده نشن این باعث می شه بک لینک‌ها در نظر گوگل تقلبی به نظر برسن.
لینک‌سازی در سایت‌های مربوط به بخش کار و کاسبی شما: کلا بهتره از وبلاگ‌های معتبر و مربوط به بخش کاری خود لینک‌های معتبر و باکیفیت کسب کنین. لینک سازی باعث می‌شه که بتونین با سایت‌ها و وبلاگ‌های مربوط به بخش کار و کاسبی خود رابطه برقرار کنین.

چطوری محتوای لینک پذیر بسازیم؟

اولین قدم اینه که درک کنین چرا افراد ممکنه به مطلب شما لینک دهند؛ باید محتوای سایت اونقدر واسه مخاطب جالب و مفید باشه که ارزش اشتراک گذاری رو داشته باشه. جهت مهم شدن محتوای شما واسه خواننده، باید موضوعی رو انتخاب کنین که واسه خوانندگان مفید باشه و پتانسیل گرفتن بک لینک رو داشته باشه. هر چه مقاله مفیدتر باشه، لینک پذیرتر هست. اما توجه کنین که بعضی از انواع محتوا هستن که احتمال بیشتری جهت کمک به جذب بک لینک می کنن. در ادامه بعضی از اینا رو بررسی کنیم:
1- محتوای ابتکار آمیز و خلاق 
راه دیگه واسه بهتر شدن محتوا، اینه که محتوا رو طبق آمار و اطلاعات دقیقی بنویسید. تحقیق مبتکارانه، آمار و داده‌های منحصر به فرد رو ارائه می‌کنه. در اینصورت هنگامی که کسی بخواد اطلاعاتی رو که در مطالعه شما در یک مقاله ارائه شده رو اشاره کنه، فقط یک راه واسه انجام اون هست و اون لینک کردن به شماست. مقاله و تحقیق باکیفیت باید سؤالات لازم مربوط به بخش کار و کاسبی رو جواب بده و ارزشی رو واسه مخاطبان شما فراهم کنه. محتوای تحقیقاتی می تونه زمان و سعی زیادی رو واسه تولید بگیره؛ اما بیشتر باعث بک‌لینک‌های باکیفیت می‌شه.
2- رعایت موارد چشمی در تولید محتوا
استفاده از تصاویر به خوانندگان انگیزه می ده تا مطالبتون رو بخونن و این باعث می شه محتوای شما لینک پذیرتر شه و هم میزان اشتراک گذاری‌های اجتماعی رو افزایش می ده.. تصاویر و ویدئوها افرادی رو که بیشتر چشمی هستن جذب می‌کنه، خستگی متن رو کمتر می‌کنه و لینک گرفتن اون آسون می‌شه. این موارد چشمی شامل موارد زیر می‌باشن:

  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک جزو محبوبترین روش‌های تولید محتوا واسه کسب بک لینکه. یک لینک به سایت خود در کد جاسازی اینفوگرافیک قرار بدید تا مطمئن شید در زمان ارسال ان به سایت‌های دیگه، بک لینک می‌گیرید.
  • چارت‌ها و نمودارها: اینا درک اطلاعات پیچیده رو راحت می کنن و اطمینان میدن که خواننده به طور کامل اطلاعات مورد نیاز خود رو درک می‌کنه.
  • ویدئوها: اهمیت ویدیو روزانه افزایش می‌یابد، چون ویدیو بازم به بازاریابی محتوا و پلتفرم‌های اجتماعی غلبه داره. سرقت ویدئوها نسبت به پست‌های مهمان خیلی مشکله. اگه بتونین یک ویدئو عالی و تأثیرگذار تولید کنین، بقیه اونو به اشتراک می ذارن. ضمنا امتیاز دیگه استفاده از ویدئو اینه که کابران بیشتر ترجیح میدن ویدئو ببینند تا متن بخونن و ممکنه اونو چندین بار نگاه کنن که این باعث حک شدن تصویر برند شما تو ذهن اونا می‌شه.
اینم بخونین:   چه بک‌ لینک‌هایی بک لینک مفید و بک لینک خوب هستند؟

3- و در بیشترین استفاده از راهنماها و کتاب‌های الکترونیک
راهنماها، کتاب‌های الکترونیکی و مقالات بیشتر شامل اطلاعات با ارزشی در مورد موضوع خاص هستن که می تونین با استفاده از اونا محتوای عمیق‌تری رو واسه خوانندگان خود بسازین. بخشی از محتوای خوب تحقیق شده و برنامه‌ریزی شده می تونه یک منبع خوب واسه خواننده باشه. پس با ارائه محتوای علمی و دقیق، امکان پیروزی در بین رقبا بیشتر هستش.
کلا لینک بیلدینگ واسه سئو خیلی مهمه. بهترین روش واسه گرفتن لینک‌های با کیفیت و معتبر، ایجاد محتوای منحصر به فرد و مرتبطه؛ اما لینک سازی تنها یکی از مواردیه که گوگل مورد توجه قرار می ده و نمیتونه به تنهایی نشاندهنده اعتبار و هویت سایت باشه. افرادی مثل مت کاتز به اهمیت لینک به عنوان سیگنال رتبه‌بندی در موتورهای جستجو اشاره کرده‌ان، اما ضمنا به افراد اخطار دادن که نباید انرژی خود رو تنها روی لینک بیلدینگ صرف کنن.

لینک بیلدینگ و ساخت لینکای حرفه ای

آموزش لینک بیلدینگ link building سئو

آموزش لینک بیلدینگ link building

چه جوری لینک بیلدینگ کنیم؟ چه جوری لینکایی به سایت واسه بهینه سازی، ترافیک و سئو بسازیم؟

در این مقاله کامل و کامل به روشای لینک بیلدینگ می پردازیم

به طور قطع می خواین که در موتورهای جستجو پیدا شید که واسه اون باید محتوایی با کیفیت همراه با کلمات کلیدی داشته باشین که مخاطب مورد نظر شما واسه جستجو استفاده می کنه. شما ضمنا به لینکایی از سایتای با کیفیت و در ارتباط دیگه هم نیازمندید. افزون بر این، شما می خواین در شبکه های اجتماعی چون فیسبوک و سایتای تخصصی کوچیک تر در بازارهای هدف تون هم دیده شید. واسه این منظور شما نیاز به لینک از سایتای یا کیفیت و در ارتباط دارید. واسه این که لینکی به شما زده شه، باید محتوایی مهم داشته باشین. یعنی محتوایی مهم که سایتای دیگه بخوان اونا رو واسه بازدید کنندگان شون به اشتراک بذارن. فقط دیده شدن کافی نیس. بعد از این که دیده شدین، باید افراد واقعی رو با محتوایی که ارایه می دید راضی نگه دارین. شما می خواین که عوضش اونا رو لینک کنین، توییت تون کنن، روی فیسبوک صدای تون بکنند. شما می خواین…

لینک بیلدینگ بی هیچ سوالی

در این مقاله به شما یاد می دیم که چه جوری لینکایی رو بسازین تا وب سایتتون در اینترنت دیده شه.

ما ۵ مرحله کلیدی رو واسه ساخت موفق لینکا توضیح میدیم:

  1. سایتایی با کیفیت پیدا کنین که جامعه آنلاین بازار شما رو تشکیل می دن.
  2. با کسائی دوست شید که در این شبکه ها تاثیرگذارند
  3. محتوایی مهم بسازین که هم واسه موتورای جستجو بهینهه و هم ارزش لینک شدن رو داره.
  4. محتوای خود رو در جامعه پخش کنین
  5. لینکا رو بی این که سوالی بپرسید قبول کنین

این مقاله واسه تموم افراد از همه سطوح توانایی و فعالیت در طراحی، پخش و بازاریابی وبه. از کسب و کارهای کوچیک که تجارت الکترونیک خود رو دارن تا مدیرانی که مسئولیت آگاهی رسانی به طراحان حرفه ای وب رو دارن.

افراد زیر از این مقاله استفاده میکردن:

  •  صاحبان سایت که به محتوایی نیاز دارن که نتایج تجاری واسه شون داره و بیشتر نوشته هاشو رو در بر میگیره.
  •  ویرایشگران سایت که می خواهند با جذب لینکایی با کیفیت و در ارتباط، از سایتای موثر، و تولید محتوایی که همیشه در موافقت با موتورهای جستجوه، سایتی معتبر راه اندازی کنن.
  • بازاریابان موتور جستجو که نیاز به نقشه ای راحت دارن تا بتونن محتوایی با کیفیت تولید کنن، محتوایی که می دونه واسه ساخت لینک در جهت کسب موفقیت در موتورهای جستجو  شبکه های اجتماعی مورد نیازه.
  • مدیران ارتباطات شرکتی و عوامل عاملیتایی که باید با افراد زیادی رابطه داشته باشن تا بتونن محتوای با کیفیتی واسه وب سایتشون تولید می کنن تا اهداف ارتباطی شون رو پخش دهند.
  • عاملیتای دولتی و سازمونای غیردولتی که باید اطلاعات رو با کارایی بالا پخش دهند، و روی عقاید اثر بذارن و محاطبان آنلاین رو جذب کنن.

محتوا، محتوا، محتوا در لینک بیلدینگ

محتوا پولیست در بانک

چکار کنیم تا وب سایتای با کیفیت ما رو لینک کنن؟ ارسال خواسته واسه لینک کاریست زمان بر، پس شگفت انگیز نخواد بود اگه سایتای دیگه بی هیچ درخواستی سایت شما رو لینک کنن؟ نشدنی مثل اینکه؟ خوب، شدنیه و در این مقاله می خواهیم چگونگی اون رو به شما نشون دهیم.

موضوع خواسته واسه لینک اینه که شما وب سایتای هدف رو پیدا می کنین، اونا رو مورد بررسی قرار می دید و بعد تصمیم می گیرین که ارزش خواسته رو داره یا نه، و بعد شخص لازم واسه رابطه رو پیدا می کنین و یک خواسته لینک برایشون می فرستید.

اگه تموم اینا واسه هر خواسته ۱۵ دقیقه طول بکشه، خوبه. با این زمان بندی شما میتونین که ۱۶۰ خواسته رو در یک هفته ۴۰ ساعته ارسال کنین و با میزان موفقیت حدود ۱۰ درصد، ۱۶ لینک رو به دست میارید.

۴۰ ساعت واسه ۱۶ لینک – شاید راهی بهتر واسه صرف زمان وجود داشته باشه. بعضی وقتا بهترین راه واسه گرفتن لینک خواسته نکردن واسه اون باشه. این به این معنی نیس که باید بیکار بشینین، کاری انجام ندین و منتظر شید که لینکا خود به خود بیان. زمان خود رو صرف تولید محتوا کنین و از جذابیت سایت خود هم مطمئن شید. کارهای بسیاریه که می تونین انجام بدین تا محبوبیت لینک خود رو بی خواسته واسه اونا، افزایش بدید (البته خواسته لینک هدفمند که رد اون غیر ممکنه هم جای خود رو داره).

اینم بخونین:   چه بک لینک هایی قوی و خوب است؟

در زیر روشایی رو که در این مقاله مورد بررسی می کنیم رو نگاه می کنین:

  1.  در گروه ها، انجمنا، نظرات و بلاگا و دیگه شبکه های اجتماعی آنلاین حضوری فعال داشته باشین. نه تنها چیزایی یاد خواهید گرفت، بلکه  شناخته شده هم می شید و افراد موثر رو پیدا می کنین، و اگه نظرات خوب و پیشنهادای مفید داشته باشین، به شما لینکی درست می کنن.
  2.  نمایه های در ارتباط  در شبکه های اجتماعی عمومی  (مثل Facebook, Twitter , StumbleUpon) و سایتای اجتماعی تخصصی (مثلا WAYN واسه مسافرت؛ RecipeZaar واسه آشپزی؛ stylehive واسه مد) بسازید. شبکه ای از دوستان رو در این وب سایتا بسازین.
  3.  یک خبرنامه منظم رو منتشر کنین و محتوای وب سایتتون رو از نو استفاده کنین. افراد رو تشویق کنین تا خواسته لینک بدن، “اگه از این خبرنامه خوشتون اومد، می تونین لینک ثابتی به نسخه دایمی اون بسازین (URL رو وارد کنین).
  4.  مقاله هایی رو روی دیگه وبلاگا، مجله های الکترونیکی، سایتای اطلاعاتی، سایتای رسانه ای و حتی بانکای مقاله منتشر کنین. می تونین از راه جستجوی گوگل سایتایی رو واسه ارسال مقاله خود پیدا کنین، مثلا: عنوان “ارسال مقاله” تجاری که حدود یک میلیون نتیجه در گوگل داره.
  5.  بلاگای سایتا و مقاله های سودمند که با بازار شما در ارتباط هستن و به سایت شما لینک می دن رو پیدا کنین. سبک محتوایی رو که پخش می دن رو تشخیص بدید تا نوشته هاتون با اونا هم جهت باشن.
  6.  ابزاری منعطف بسازین. یکی از وسایل مورد علاقه من “بازی طول عمر” بود. در این بازی شما حدود ۲۰ سوال رو جواب می دادین و پس از اون پیش بینی می کرد که در چه سنی از دنیا می روید. نمی شد مقاومت کرد – هنوز به یاد دارم که مرگ من رو در سن ۶۸ سالگی پیش بینی کرد. این امتحان رو یک شرکت بیمه منتشر کرد. سعی شون این بود که بیمه عمری به من بفروشن؟ کمی خلاقیت درباره این وسیله ها مفید هستش یک برنامه نویس خوب اینجور ابزاری رو در عرض چند ساعت خواهد نوشت.
  7.  محتوای مناسب تولید کنین. (درسته، روشی ست قدیمی اما هنوزم کارایی داره). دایما محتوای خوبی به پخش بذارین. از بهترینای این کار روشای روانی یک متخصص بازاریابی آنلاین به نام سین دسوزاه. سایت اون به همراه خبرنامه هاش نمونه های یک دستی و ارزش واقعی واسه خواننده هستن.
  8.  سایت خود رو به سایتای معتبری چون cool site of the day که واسه مایک کورسوه بفرستید. ظهور سایتایی چون Digg و Reddit به این معنیه که سایتای “منتخب روز” مدت زیادی رقابت می کنن اما در این بین یک لینک رایگان و سریع هم می دن که وقتیه واسه جذب ترافیک.
  9.  تعریف کنین و لینک کنین. زمانی که منابعی به واقع مفید پیدا می کنین، یادداشتی کوتاه واسه تعریف از اون بنویسید و یک لینک هم همراه یادداشت خود قرار بدید. اون یادداشت رو در سایت خود منتشر کنین، بعد روی لینک کلیک کنین تا مطمئن شید که به برگشت دهندهای (referrer) هدف می رن. Web Digest for Marketers که واسه لاری چیسه که خبرنامه رو هر ماه منتشر می کنه که ۱۰ منبع وب در اون نقد می شن. چند روز بعد از اون اون نوشته ای رو واسه هر سایت ارسال می کنه و به اونا اجازه میده که بخشی از نوشته اش رو بازنشر دهند و در ازای اون اون رو لینک کنن.
  10. به منبعی واسه نقل قولا تبدیل شید. واسه رسانه ها نقلایی زمان مند، مفید و روشن ارایه کنین. کم کم شناخته شده می شید و بعد می بینین که ژورنالیستا به دنبال شما میان. واسه خدماتی چون PR Leads (ماهی ۹۹ دلار) عضو شید که شما رو در دسترس ژورنالیستایی که به متخصصان نقل قول هستن، میذاره.
  11.  داوطلبانه ویرایشگر چند سایت دایرکتوری شید.  شما شانس این رو دارید که سایت خود رو نقد کنین و فرصت شناخته شدن بیشتر رو واسه بازارتون فراهم آورید. اینجور چیزی به طور قطع به فرصتای لینک دهی بیشتری ختم می شه. به دایرکتوریای مختلفی سر بزنین – مثل DMOZ ، Joe Ant، Skaffe و Web Beacon.
حتما بخونین :   اطلاعات محل در سئو

خیلی آسون ممکنه که درگیر ارسال در خواستای لینک شید.  اما یه قدم به عقب بیایید و به راه های خلاقی فکر کنین که بی خواسته لینک بگیرین، که در زمانتان هم صرفه جویی می شه.

قالب ذهنی ایجاد لینک بیلدینگ که بقیه رو متوجه شما می سازه

لینکای سایتای معتبر از دید سئو و بهینه سازی سایت خیلی لازمن، اگه قرار بر این باشه که در این کار موفق شید. اما چه چیزایی نیازه تا بتونین کاری کنین اون سایتای معتبر به شما لینک دهند. خوب، حدس تون اینه که آسون نخواد بود. لینکای سریع رو نمیشه از درخواستای ضعیف یا خودکار بدست آورد.  واسه گرفتن اون لینکای خیلی با ارزش باید از قالب ذهنی مناسبی بهره ببرین .اصولی که شما رو لینک می کنن یعنی تجارت و کار و کاسبی، یعنی شما ارزش لینک شدن رو دارین.

 جامعه اینترنتی خود رو بشناسید

  • بیشتر لینکای با کیفیت و اگه نگوییم تموم اون، از اجتماعای اینترنتی که با صنعت کاری شما رابطه  دارن، میاد.  این جامعه تشکیل شده از بلاگا، وب سایتا، انجمنا و  خبرنامهای ایمیلی مربوط به صنعت شماس.
  • شما به طور واقع باید این جامعه رو خوب بشناسید و جایی در اون واسه خود دست و پا کنین. واسه این کار باید اطلاعات رو ببلعید: باید سایتای خبری رو بشناسید، خبرنامهای معروف و محبوب، انجمنای کار و کاسبی و بلاگا و توییترهای معروف. در خبرنامها عضو شید، فهرستی از توییتر درست کنین،  یک news reader انتخاب کنین و تا جایی که می شه RSS بخونین. این کار باعث می شه که خبره ها رو در کامپیوتر خود داشته باشین تا این که مجبور باشین جستجو کنین.
حتما بخونین :   جدا سازی و بررسی و اندازه گیری کمپین سئوی بین المللی

 به مشتری هایی تون فکر کنین

  • باید اونا رو از زیر و رو بشناسید. داستونای شون رو بفهمین.  آمارای مربوط به مشتریان با تکیه به آمارهای خودشون کافی نیس. آمارا چیز زیادی واسه لینک دهی به شما نمی دن. داستونای مشتریان از طرف دیگه چیزهای شگفت انگیزی رو ایجاد میکنه.
  • افراد به دیگه افراد علاقه مند هستن و اگه برداشتایی رو از وب داشته باشین که راجب داستونای دیگرانه، به طور قطع لینک رو هم جذب می کنین.
  • خوب در مورد مشتری هایی خود اطلاعات کسب کنین. نیازشون چیه؟ چه جوری به سایت شما رسیدن؟ زمانی که وارد سایت شدن چیکار انجام دادن؟ جواب سوال خود رو به دست آوردن؟ سایت شما به اونا چه کمکی  کرد؟
  • شما می تونین این فرآیند رو با نگاه به ایمیلایی که دریافت می کنین شروع کنین. به سوالات افراد جواب بدید، وارد گفت وگوای ایمیلی شید، اجناس و برند خود رو در توییر نظارت کنین، سوال بپرسید.
  • از مشتری هایی خود به طور مستقیم بخواهید تا داستونای شون رو به اشتراک بذارن. درخواستای مستقیم به شما درک بهتری در مورد ترافیک می دن. شما حتی می تونین یک پروژه جمع آوری داستون هم  در اون جا قرار بدید.
  • تصمیم به انجام هر کاری که دارین، هدف اصلی باید این باشه که جزییات، باور، مثالا و رنگی به کپی ورداری خود بدین.
اینم بخونین:   6 استراتژی مناسب در لینک بیلدینگ برای مبتدیان

 از زبانی که مشتری هایی تون استفاده می کنن، استفاده کنین.

  • کلیدواژها فقط “کلماتی هستن که افراد در جستجوهای شون” استفاده می کنن. استفاده از کلید واژه ها در ساخت لینک موفق ضروریه. هیچی بهتر از این نیس که لینکایی به سایتتون بگیرین که از حیث کلیدواژه غنی باشن.
  • لینکای پر از کلیدواژه زمانی که فهرست بندیای دایرکتوری یا تبلیغات متنی رو می خرید، آسون هستن، یا زمانی که از سایتی همکار خواسته دارین که شما رو با کلیدواژهای مورد نظر لینک بده.
  • اما لینکای پولی که واسه تقویت رتبه موتور جستجوی شما استفاده کرده می شن بی خطر نیستن، به این خاطر که گوگل از این کار متنفره.
  • زمانی که افراد لینک می دن، معمولا از اسم یک محصول، انتشارات یا عنوان یک مقاله و یا نوشته بلاگ واسه متن لینک استفاده می کنن. پس از کلیدواژها تا جایی که می تونین در ناما و عناوین استفاده کنین.

 در مورد لینکای خودکار احتیاط کنین

  • شماهای لینک سازی خودکار خیلی وجود دارن که ادعای شون اینه که لینکای ورودی به سایت شما رو به طور خودکار می سازند. مثل طاعون از اونا دوری کنین. اونا بی استثنا با کمی تغییر در اسپم تموم موتورهای جستجو قرار می گیرن.  وقت خود رو بیهوده تلف نکنین تا شبکه ای از لینکای ورودی قلابی بسازید. بهتره وقت و پول خود رو صرف گرفتن لینک از وب سایتای معتبر کنین.

 واسه لینک کردن سایتای دیگه خسیس نباشید

  • لینک دهی به محتواهای با کیفیت یکی از راه های گرفتن موقعیت در اجتماعای اینترنتیه. اما در مورد سایتایی که لینک می دید گزینشی عمل کنین. به هر سایت مرتبطی که می بینین لینک ندین. سایتایی رو انتخاب کنین که محتوای استثنایی و مفید دارن. با هم که لینک می دید، نظر و توضیحی هم اضافه کنین. خوانندهای سایت شما این کار رو خوب می دونه و سخاوت تموم حرفای با ارزشی رو راجب شما به زبون می آورند که واسه شما حکم بازاریابی رو هم داره. ضمنا، نویسنده سایتی که شما به اون لینک کردین هم اون رو خوب میدونه. به این فکر کنین خودتون چقدر به لینک نیاز دارین، وب مسترهای دیگه هم همون طور هستن و به سایتایی که به اونا لینک میده توجه می کنن. لینکای خروجی شما می تونه حکم شروع یک رابطه قشنگ باشه.
حتما بخونین :   اهرم ایجاد پیوند و رسانه های اجتماعی واسه تجارت الکترونیک

 حواستون به محتوای خوب باشه، از هر کجا که میاد

  • یک روش قدیمیه که کمدی کارا از اون استفاده می کردن و اونم “راه گزینی” (switching) نام داشت. ایده اینه که یک لطیفه از پایه های یک لطیفه دیگه بسازند، یک لطیفه موفق با عوض کردن وضعیت. پس عناصر پایه لطیفه ای در مورد یک لطیفه درباره یک فروشنده رو میشه به لطیفه ای در مورد معلمان تبدیل کرد. می تونین همون کار رو واسه ایده های محتوایی پیاده کنین. نگاهی به هر محتوایی که توجه تون رو جلب می کنه، بندازید، یک مقاله، یک مسابقه، یک بررسی (survey). اجزای پایه رو جدا کنین و به کار مورد نظر خود انتقال بدید. مثلا، وام دهندگان اینترنتی Borro.com یک رای گیری رو شروع کردن تا بفهمن چه چیزی واسه خانما از بیشترین ارزش برخورداره. مادرشون در راس قرار گرفت، و دوستشون هم در رتبه ۵ قرار داشت، پایین تر از گوشی موبایل و عکسای شون. جز اساسی این داستون استفاده از یک بررسی (مسئولیت دهی) واسه یافتن یک جواب جالب و غیرقابل انتظار (یا دو جواب) واسه یک سوال به ظاهر راحت بود.

 پیام خود رو بفرستید

  • خیلی خوبه که محتوای مناسبی داشته باشین. اما اگه افراد از اون آگاهی نداشته باشن، یا اگه موتورهای جستجو اون رو طبقه بندی نکرده باشن، شما مزد کار سختی که انجام دادین رو نخواهید گرفت. باید کارایی رو انجام بدین تا پیغام خود رو منتشر کرده باشین و مطمئن شید که افراد از اون خبردار میشن. ژورنالیستا، ویرایشگران، بلاگ نویسای معروف و دیگه افراد موثر کلی نوشته های مطبوعاتی و اخبار شبیه رو دریافت می کنن، که بیشترشون خوب ویرایش نشده ان و شامل اطلاعاتی نامربوط هستن. پس حواستون باشه کی با اونا تماس برقرار می کنین. بزرگترین مشکل اینه حجم زیادی رو بفرستید و سعی تون این باشه که همه چیز رو بگید، تنها اونا رو اذیت می کنن. بهتره بر یک جنبه از داستون و یا خبری که می خواین بگید، تمرکز کنین. واسه این که توجه شون رو جلب کنین، تا کمترین میزان ممکن بنویسید. لینکی قرار بدید تا اگه نیاز به اطلاعات بیشتر داشتن به اون مراجعه کنن. بهتر از همه اینه که اول فرد موثر مورد نظر رو با کمک به اونا شناسایی کنین، مثلا با نظردهی روی نوشته هاشو، خودتون اونا رو صدا بزنین (mention)، و هر سوالی که روی توییتر یا نوشته هاشو می کنن رو جواب بدید.

 نوشتن رو وارد روال روزمره خود کنین

  • هر چه بیشتر تمرین می کنین، بهتر می شید. وب یک رسانه بر اساس متنه. حتی اگه نرم افزار یا محتوای واکنشی درست می کنین، بازم باید در موردش بنویسید، و به بقیه از وجود اینجور چیزی بگید و چون یک رسانه بر اساس متنه، باید بلد باشین که چه جوری شفاف و خلاصه باشین و از درازه انگار پرهیز کنین. یاد بگیرین که چه جوری کپی برداریای عالی انجام بدین حتی بهتر از اون، یاد بگیرین که چه جوری کپی عالی انجام بدین که در اون کلیدواژهایی باشه و بهترین راه واسه یادگیری نوشتن اینه که روزانه اندگی بنویسید. زمانی رو واسه نوشتن، در روال روزانه خود به وجود بیارین. خیلی راحت شروع کنین، یک نوشته ۱۰۰ کلمه ای یک بلاگ در هر روز واسه هر کدوم ازمون ممکنه.

 به کیفیت فکر کنین

  • موضوع تعداد لینکایی که می گیرین نیس، یا تعداد مقالات یا تعداد صفحاتی که منتشر می کنین، نیس. موضوع اصلی گرفتن لینک از سایتای با کیفیت در صنعت و کارتونه. واسه تعیین اهمیت سایتتون و رتبه تون در موتور جستجو، موتورهای جستجو تاکید رو روی سایتایی می ذارن که به شما لینک می دن. چه چیزی می تونه از یک لینک از یک مقاله ای که یک ژورنالیست نوشته و یک ویرایشگر تایید کرده، منبع بهتری واسه اطلاعات غیرجهت داره باشه؟ اگه نگوییم بیشتر، اما کیفیت سایتایی که میزان بالایی ترافیک دارن هم به همون اندازه مهمه، و پس، شما افراد علاقمند زیادی رو به طرف سایت خود نگاه می کنین. لینکای با کیفیت باعث لینکای بیشتر می شن. افراد لینکی به سایت شما رو روی BBC.com، NYTimes.com، Digg.com و خیلی از سایتای دیگه می بینن و احتمال این که به شما لینک دهند بیشتر می شه. قانون قدرت درسته: قوی، قوی تر می شه، افرادی که لینکای ورودی خوبی دارن، لینکای ورودی بیشتری رو بی ارسال خواسته خواهند گرفت.