آموزش مرحله به مرحله روش های لینک بیلدینگ

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

لینکای خارجی (External Links) هایپرلینکایی هستن که به یک دامنه، به غیر از دامنه ای که روی اون قرار دارن (دامنه منبع) اشاره دارن. اگه بخوایم به شکل غیر تخصصی بگیم، اگه سایتی به سایت شما لینک بده این لینک به عنوان لینک خارجی در نظر گرفته می شه. ضمنا، اگه شما هم به یک سایت دیگه لینک داده باشین اون لینک هم، یک لینک خروجی حساب می شه.

نمونه کد لینک خارجی

<a href="http://www.external-domain-example.com/" title="link anchor text">Link Anchor Text</a>

فرمتای اختیاری

از کلمات کلیدی در متن انکر تکستای خود استفاده کنین که با کلمات کلیدی یا موضوع هدف صفحه برابر باشه. لازم نیس در هر لینک از یک کلمه کلیدی برابر استفاده کنین. واقعا، انجام اینکار به شکل تکراری باعث می شه به عنوان اسپم شناخته شید. عوضش، سعی کنین از متون زیاد و متفاوت واسه انکر تکستای خود استفاده کنین که کاربرد اون رو واسه کاربران و موتورهای جستجوگر آسون تر می کنه.

لینک سازی خارجی چیه؟

یک لینک خارجی لینکیه که به یک دامنه خارجی (غیر از دامنه ای که لینک روی اون قرار داره) اشاره داره.

  • متخصصان سئو بر این باورند که لینکای خارجی، منبعی عالی واسه گرفتن رتبه بندی بالا در مورتوهای جستجوگر هستن.
  • لینکای خارجی به شکل متفاوت تری نسبت به لینکای داخلی Link Juice (عصاره لینک) تولید می کنن. (لینک جویس همون عامل مهم در رتبه بندی سایت از راه لینکه.) چون موتورهای جستجوگر لینکای خارجی رو به عنوان یک رای از طرف شخصی سوم حساب می کنن و به اون اهمیت ویژه ای می دن.
  • متخصصان سئو فکر می کنن که لینک “عنوان” در رتبه بندی سایت اثر گذاری زیادی نداره.

لینک سازی خارجی چیه؟

 بهترین راهکارهای سئو در مورد لینکای خارجی

بیشتر متخصصان سئو فکر می کنن که گرفتن لینکای خارجی مهم ترین هدف و عامل واسه گرفتن رنکینگ بالا در موتورهای جستجوگره. این ایده از آنجایی سرچشمه میگیره که لینکای خارجی یکی از معیارهای سخت واسه اجراست و امکان دستکاری در نتایج اون خیلی کمه. بخاطر این بهترین روش واسه موتورهای جستجوگر واسه امتحان میزان محبوبیت یک صفحه. این ایده واسه اولین بار به وسیله موتور جستجوی آلتا ویستا (Alta Vista) استفاده شد و بعدا به وسیله گوگل بهینه سازی و تکمیل شد.

گوگل اولین بار، با معرفی پیج رنک به انجمن استنفورد کار خود رو شروع کرد (الگوریتمی که به وسیله لری پِیج، یکی از بنیانگذاران گوگل پیشرفت پیدا کرده بود). این الگوریتم لینکای خارجی به یک سایت رو به عنوان رای واسه محبوبیت سایت حساب می کرد. صفحه ای که بیشترین لینک اشاره کننده به اون رو داشته باشه به عنوان یک صفحه محبوب در نظر گرفته می شد. زمانی که عنصر “ربط داشتن” در کنار لینکا قرار می گرفت، صفحاتی که بیشترین تعداد لینک در ارتباط رو در اختیار داشتن، در نتایج اول جستجوی گوگل به نمایش در می اومدن.

با اینکه این الگوریتم الان خیلی سخت تر از قبل شده اما هنوزم موتورهای جستجوگر، لینکای خارجی رو به عنوان یک رای می دونه. الان، بیشتر موتورهای جستجوگر از معیارهای خیلی واسه تعیین ارزش لینکای خارجی استفاده می کنن. بعضی از این معیارها عبارتند از:

  • توانایی اعتماد بودن دامنه لینک دهنده
  • میزان محبوبیت صفحه لینک دهنده
  • ربط داشتن موضوعی محتوا بین صفحه منبع و صفحه لینک شده
  • انکر تکستی که در لینک به کار رفته
  • تعداد لینکای داده شده به سایت در صفحه منبع
  • تعداد دامنهای لینک دهنده به صفحه سایت
  • تعداد متغیرهایی که به عنوان انکر تکست واسه لینک دادن به صفحه هدف استفاده میشن
  • رابطه مالکیت بین دامنهای منبع و هدف

علاوه بر این معیارها، لینکای خارجی به خاطر دو دلیل اصلی زیر مهم هستن:

محبوبیت

از آنجاییکه ترافیک یک ملاک اندازه گیری سخت و بی نظم واسه موتورای جستجوگره و اندازه گیری دقیق اون کمی سخته، لینکای خارجی یک ملاک پایدار به حساب میان و اندازه گیری اونا آسون تره. این موضوع به این خاطره که اعداد مربوط به ترافیک در فایلای گزارش خصوصی در سرور قرار داره اما لینکای خارجی در دسترس عموم قرار داره و میشه اونا رو خیلی آسون ذخیره سازی کرد.

بخاطر این، لینکای خارجی یک ملاک عالی واسه تعیین محبوبیت یک صفحه از سایته. این ملاک (که مثل تولبار پیج رنکه) به همراهِ ملاکِ ربط داشتن می تونه نتایج خوبی واسه موتورهای جستجوگر به همراه داشته باشه.

ربط داشتن

لینکایی که سرنخای ربط داشتن رو فراهم می کنن خیلی با ارزش تر خواهند بود. انکر تکستی که در لینکا قرار گرفته می شه معمولاً به وسیله انسانا نوشته می شه و معمولاً واسه نمایش محتوای درون سایت خیلی موثر هستن. بیشتر اوقات، این متن می تونه یک عبارت کوتاه مثل آموزش لینک سازی واسه افراد مبتدی یا آدرس صفحه سایت باشه.

اینم بخونین:   شما هم می توانید با صرف اندکی وقت بک لینک فراوانی پیدا کنید

صفحه سایت، صفحه ای که لینک در اون قرار گرفته و هم دامنه ای که به سایت مورد نظر اشاره داره، می تونه واسه موتورهای جستجوگر یک ملاک ربط داشتن رو جفت و جور کنه. لینکا باید به محتوای در ارتباط اشاره کنن. این کار به موتورهای جستجوگر کمک می کنه تا محتوایی خوب و مفید در اختیار کاربران قرار بده.

وسایل مربوط به لینک سازی خارجی

  • MozBar: تولبار سئوی MozBar معیارهای در ارتباط رو در مرورگر نشون میده . این مورد به هنگام گشت و گذار هم معیارهای در ارتباط رو نشون میده.
  • Open Site Explorer: یک وسیله جدا سازی و بررسی بک لینک و شناسایی میزان محبوبیت لینکه که به شما اجازه میده هر سایتی رو مقایسه کنین.
  • Ahrefs: این وسیله یکی از کامل ترین وسایل واسه بررسی وب سایتا، بررسی بک لینکا و اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و … است.
  • Ranksignals: رنک سیگنالز می تونه بک لینکای ساخته شده رقبا رو به شما نشون بده و اینطوری می تونین با بررسی دقیق رقبایتون راه حل لینک سازی دقیق بچینید.

آشنایی با روشای لینک بیلدینگ

روشای لینک بیلدینگ زیادی هست. تاکتیک‌های مناسب لینک بیلدینگ واسه شما، به منابعی که در دسترس دارین و صنعتی که در اون هستین بستگی داره. در صنایعی که رقابتی هستن، معمولا بازار لینک بیلدینگ داغ بوده و یافتن این لینکا سخته. صنایع دیگه، بیشتر صنایع جدیدتر که به سرعت پیشرفت می کنن، فرصت‌های زیادی دارن تا با وبلاگ‌نویسان رفت و امد داشته باشن و یک جامعه جدید رو بسازن. در این فصل از آموزش لینک بیلدینگ به روشای لینک بیلدینگ که واسه همه سایت‌ها کارایی دارن، می‌پردازیم.

محتوا از روشای لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ بر اساس محتوا

بعضی از این موارد در مورد لینک بیلدینگ رو در فصل قبل (شروع کمپین لینک بیلدینگ) یاد گرفتین. پس ما اینجا به تکرار مطالب نمی‌پردازیم. اصل مطلب اینه که یک دارایی (محتوای خوب) بسازین که بتونین واسه اون لینک بگیرین. این دارایی می تونه قسمتی از یک متن باشه و شامل موارد زیر می‌شه:

  • اینفوگرافیک
  • داده های تصویری
  • وایت پیپر و اسناد مهم
  • آموزش‌های مرحله به مرحله
  • فایل ویدئویی
  • گالری عکس

شما این دارائی‌ها رو به این امید ایجاد می کنین که افرادی که این‌ها برایشون سرگرم‌کننده، جذاب، مفید و دارای اطلاعات ارزشمنده، به اونا لینک دهند. شما می تونین با این افراد تماس بگیرین و واسه لینک شدن محتوایتان به وسیله اونا سعی کنین. با گذشت زمان شما احتیاجی به خواسته لینک کردن محتوایتان نخواهید داشت. می تونین محتوایی با موضوعات کلیدی مربوط به جامعه هدف و موضوعاتی که مورد علاقه آنهاست بسازین تا به جای شما اون رو منتشر کنن. واسه سرمایه گذاری در این بخش زمان زیادی نیازه اما امکان‌پذیره.

لینک سازی با محتوا

مثال‌هایی از لینک بیلدینگ بر اساس محتوا

در این قسمت، به مثالایی از رقابتای موفق لینک بیلدینگ و بررسی دلیل موفقیت اونا می‌پردازیم. هدف اول این مثال‌ها لینکا نیستن اما این لینک‌ها خیلی موفق بودن، پس می تونیم از اونا چیزی بیاموزیم.

www.swissotel.com/promo/etiquette-map/

این صفحه 68 لینک از دامنه و پیج اتوریتی 63 داره. چه چیزی باعث موفقیت اون شده؟

  • این صفحه خیلی خوب کار می‌کنه. شما خیلی آسون کشور خود رو انتخاب می کنین و محتوا به سرعت طبق اون تغییر می‌کنه.
  • طراحی خیلی خوبه و خیلی آسون می تونین معنی اون رو فهمیده باشین.
  • این صفحه ضمنا واسه افرادی که می خوان هتل رزرو کنن جالبه.
  • محتوای این صفحه خیلی سودمند هست، چون ندونستن فرهنگ محلی یا قوانین و مقررات مشکلی رایجه.

صد سال موسیقی راک تصویرسازی شده

این صفحه فرق ژانرهای مختلف موسیقی راک در صد پارسال رو نشون می ده.

www.concerthotels.com/100-years-of-rock

این صفحه 198 لینک از دامنه و پیج اتوریتی 53 داره. دلیل جذب لینکا رو ببینین:

  • رفت و امد به محتوا افزوده شده؛ این صفحه کاربر رو درگیر می‌کنه و اونا رو در صفحه نگه می‌داره.
  • شما می تونین با قطعات موسیقی رابطه برقرار کنین و به موسیقیای راحت گوش بدید.
  • این موسیقی واسه تعداد زیادی از آدما (طرفداران موسیقی راک) مناسبه.
  • این قسمت واسه افرادی که تمایل دارن هتل دارای سالن موسیقی رزور کنن مناسبه.

شما درمقابل جون پالسون

این ایده ای هوشمندانهه که به وسیله سئوکاری بریتانیایی ایجاد شده. این متن واسه مقایسه حقوق هرساله شما با حقوق جون پالسون (تاجر موفق فارکس) هست.

www.mahifx.com/john-paulson

این صفحه به عنوان لندینگ پیج واسه لینک دادن به صفحه اصلی استفاده می‌شه و به عنوان روشی واسه لینک بیلدینگ واسه لینک دادن به صفحات قبلی هست. قبل از انتقال، این سایت 200 لینک از دامنه داشت. چه چیزی باعث موفقیت اون شده؟

  • این سایت خیلی آسون استفاده می‌شه و فقط اطلاعاتی کم ازتون میگیره.
  • این سایت شما رو درگیر می‌کنه و باعث می شه به پایین صفحه هم مراجعه کنین.
  • درک فهمیدن حجم بزرگ پولی که جون پالسون می سازه واسه ما سخته.
  • این سایت نه تنها واسه تاجران فارکس بلکه واسه همه افراد معتبره.
اینم بخونین:   روشی آسان و شگفت انگیز برای لینک بیلدینگ

18 بنیانگذار نقاط ضعف خود رو به اشتراک می ذارن

این مورد با موردهای قبلی فرق می‌کنه و بیشتر شامل نوشته تا تصویر. این مورد تعدادی داستون از بنیان گذارانه که نقاط ضعف خود پیش از موفقیت بزرگ خود رو به اشتراک گذاشته ان.

www.attendly.com/stories-of-failure-and-redemption-18-startup-founders-share-their-lowest-moments-before-coming-out-on-top

این صفحه 21 لینک از دامنه اصلی و پیج اتوریتی 36 داره. دلیل اون رو ببینن:

  • این سایت متفاوته؛ مصاحبه‌ها معمولا در مورد نقاط قوت و موفقیته، اما اینجا برعکسه، پس نظر مردم رو جلب می کنه.
  • مصاحبه شونده‌ها و شرکت‌ها در مورد خود معروف هستن، پس طرفداران زیادی دارن.
  • این محتوا و متن واسه وسعت بزرگی از مردم که به شکل آنلاین فعال هستن، جذابه. پس باعث افزایش احتمال موفقیت در گرفتن لینک و به بازنشر می‌شه.
  نکات و ترفندهای پیشرفته بک لینک سازی

نوشتن پست مهمان از روشای لینک بیلدینگ

وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان مراحل نوشتن و تهیه متن روی وبلاگ‌های دیگره. در حالی که این کار روشی موثر واسه گرفتن لینک‌های با کیفیت بالاه، گوگل اثر اون رو واسه بازاریابانی که این کار رو با متن‌های باکیفیت پایین انجام می دن و انکرتکست رو بیشتر از حد بهینه سازی می کنن، از کار میندازه.

وبلاگ نویسی مهمان روشی رایجه که حجم اون بالا رفته ولی کیفیت پستا کم شده. گوگل به این نکات توجه می‌کنه. مت کات، رئیس بخش وب‌اسپم گوگل، پستی در این مورد نوشته و اعلام کرده که دیگه زمان دریافت بک لینک با پست‌های مهمان کم کیفیت به پایان رسیده. اگه می تونین متنای با کیفیت بالا تولید کنین، سایت‌های معروف پست‌های مهمان شما رو قبول می کنن.

واسه ساخت لینک نباید بیشتر از حد از وبلاگ‌نویسی مهمان استفاده شه، چون گوگل در پیدا کردن و از بین بردن ارزش لینک‌هایی که از این روش ایجاد می‌شن، خیلی خوب عمل می‌کنه.

محتوای ایگو بیت

Ego bait

Ego bait محتواییه که بر نفس افرادی که در اون محتوا برجسته شده‌ان اثر می‌گذارد. این افراد ترجیح میدن متن رو با بقیه به اشتراک گذاری بذارن. در این روش شما امیدوارید که محتوایی که درباره افراد هدف نوشته‌اید واسه اونا جذاب بوده و به وسیله اونا لینک شه. در ادامه مثال‌هایی در این مورد اشاره شده:

www.thelovelyplants.com/10-gardening-blogs-to-follow/

لیست وبلاگ‌های باغبانی همراه با توضیح کوتاه واسه هریک از اونا.

www.go.brandshank.com/top-10-electronic-music-blogs-2011/

لیست ده وبلاگ موسیقی که با کمک فاکتورهایی مثل توییتر، فیس بوک و موزرنک ایجاد شده.

www.webdesigndev.com/roundups/30-most-influential-people-in-web-design

لیستی از بهترین طراح‌های سایت همراه با عکس، کانال‌های اجتماعی و سایت‌های اونا.

تموم اینا توجه مردم یا سایت‌ها رو جلب می‌کنه. این روش واسه گرفتن لینکای با کیفیت بالا و ترافیک بالا مناسبه اما گرفتن حجم زیادی از لینک محتمل نیس چون محتوا معمولا واسه وب سایتا و افرادی خاصه.

مراحل لینک بیلدینگ Ego bait مثل زیره:

محتوا و جستجوی سوژه > نوشتن متن > معرفی و پیشرفت محتوا > پیگیری کردن

مرحله اول: محتوا و جستجوی سوژه

در اول باید موضوعی پیدا کنین که به سایت شما هم در ارتباط باشه. مثلا اگه وب سایتی دارین که کلبه پیش‌ساخته واسه باغ می‌فروشید باید یکی از ایده های زیر رو انتخاب کنین:

  • ده وبلاگ خوب باغبانی در سال 2014
  • 15 طراحی زیبای باغ
  • وبلاگ نویسان باغبانی واسه پیگیری در توییتر

این ایدها خیلی راحت هستن اما نکته این نیس که از چیزهای پیچیده استفاده کنیم.

هنگامی که در مورد ایده خود تصمیم گرفتید، باید ببینین کی رو می خواین در محتوای خود وارد کنین. نکاتی هست که موقع پیدا کردن افراد مناسب به اونا باید توجه کنین:

  • به دنبال وبلاگ‌هایی باشین که فعال هستن و اخیرا پست گذاشته ان.
  • به دنبال وبلاگ‌هایی باشین که سطح بالایی از پیگیرهای اجتماعی دارن.
  • مطمئن شید می تونین جزئیات تماس با وبلاگ نویس رو پیدا کنین.

اگه لیستی از ده چیز برتر رو تهیه می کنین اول مطمئن شید سایت یا افرادی که در لیست می آورید ارزش حضور در لیست رو دارن. نباید هدف شما تنها یافتن افرادی باشه که تمایل به اشتراک گذاری دارن، نوشته شما باید واسه دیگه خوانندگان هم جذابیت داشته باشه.

مرحله دوم: نوشتن متن

این قسمت هم راحت س!، اما باید تا جایی که می تونین جزئیات رو درباره افراد یا سایت‌ها در اون بیارین. به یاد داشته باشین شما می خواهید توجه وبلاگ نویسا رو جلب کنین و می خواین متن شما رو به اشتراک بذارن و به اون لینک بدن. پس متن شما باید شامل نکات زیر باشه:

  • تصویری از وبلاگ نویس یا تصویری از سایت
  • لینک به سایت یا پروفایل توییتر اونا
  • توضیح این که چرا در لیست شما حضور دارن و چه چیزی اونا یا وبلاگ اونا رو خاص کرده.
اینم بخونین:   آیا خرید بک لینک از سایت های مختلف باعث بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل میشود ؟

مرحله سوم: پیشرفت و معرفی محتوا

هنگامی که متن شما تهیه شد، قدم بعدی اینه که وبلاگ‌نویس‌ها یا سایت‌هایی که در محتوایتان حضور دارن رو باخبر کنین. اینجا نمونه ای از ایمیلی که به همین منظور نوشته شده رو می‌ببینن:

  فرق بک لینک خوب و بک لینک بد در سئو

سلام مسعود

می‌خواستم به شما آگاهی دهم که در لیست ده وبلاگ‌نویس برتر در مورد باغبانی در سال 2017 قرار دارین.

حضور شما در لیست به خاطر کیفیت مطالبی که تهیه کردین هست. ضمنا پیشنهاد های شگفت انگیز شما به خوانندها باعث شد لیاقت حضور در این لیست رو داشته باشین.

لیست من رو نگاه کنین و ببینین تموم جزئیات مربوط به شما رو درست نوشته ام یا نه. سپاس‌گزار میشم اگه نظری در مورد لیست من داشتین، اون رو عنوان کنین. ضمنا اگه مایل بودین خوشحال میشم این مطلب رو در توییتر یا وبلاگ خودتون به اشتراک بذارین.

 

سعی کنین ایمیل راحت باشه. می تونین جزئیات رو هم به اون اضافه کنین، اما بعضی وقتا افرادی که با اونا تماس می‌گیرید سرشون شلوغه، پس سعی کنین مطلب رو سریع به اونا انتقال بدید.

مرحله چهارم: پیگیری کردن

اهمیت این قسمت رو چند بار در متن اعلام کردم: سعی کنین با افرادی که در لیست شما حضور دارن در رابطه باشین و موارد مربوط به اونا رو پیگیری کنین. می تونین از وسیله Boomerang واسه یادآوری استفاده کنین.

روشای لینک بیلدینگ شکسته

لینک بیلدینگ با لینک‌های شکسته

اینترنت پر از لینکای شکستهه. بیشتر این لینکا در صفحات با کیفیت بالا و مهم وجود دارن. شما با پیدا کردن لینک‌های شکسته و خواسته جایگزینی اونا با لینک صفحات در ارتباط خود می تونین لینک‌های با ارزشی واسه خود بسازید.

با اینکه این کارکرد متفاوته اما پایه مراحل به شکل زیره:

  • جستجوی لینکای شکسته و پیدا کردن هدفای خوب
  • نوشتن محتوای در ارتباط
  • رابطه و خواسته ویرایش لینک شکسته

مثال: شما یک شرکت تست اجناس لبنی دارین و میخواهید واسه صفحات منابع علمی خود لینک بگیرین. یکی از دانشگاه‌های منطقه شما مطلبی قدیمی مرتبطی در این مورد داره، اما بیشتر لینک‌هاش شکسته هستن. شما با مدیر این سایت تماس می‌گیرید و به اون پیشنهاد میدید که واسه بروزرسانی منابع جدید و بهبود لینک‌ها به اون کمک می کنین. پس می تونین از صفحات مهم سایت این دانشگاه به محتوای در ارتباط خود لینک بگیرین.

این فرآیند ممکنه چند بار تکرار شه. بعضی وقتا شما محتویاتی که دارین رو واسه جایگزینی لینک‌های شکسته پیشنهاد می کنین، در مواردی دیگه خودتون محتویای جدید می‌سازید. در مورد لینک بیلدینگ با لینک‌های شکسته در وبلاگ موز بیشتر بخونین.

زنده کردن لینک

زنده کردن لینک

روش زنده کردن لینک فرق کمی با روش لینک سازی با لینک‌های شکسته داره. در روش زنده کردن لینک لینک‌های با ارزشی که به سایت شما اشاره می کنن، اما از نظر سئویی هیچ ارزشی برایتون ندارن رو یافته و بهبود میدید.

راههای مختلفی واسه اصلاح و زنده کردن لینک هست.

لینک‌های 404

این لینکا به سایت شما اشاره می کنن، اما وجود خارجی ندارن. Open Site Explorer ابزاری خوب واسه یافتن این لینک‌هاس. می تونین این لینک‌ها رو اصلاح کنین یا از مدیر سایت بخواهید اونا رو تصحیح کنه.

اشاره با نام سایت شما بی لینک

با کمی جستجو می تونین نوشته‌هایی درباره سایت خودتون پیدا کنین که به سایت شما لینک نداده باشه. در این شرایط می تونین به نویسنده ایمیل بزنین و از اون بخواهید لینک سایت‌تون رو اضافه کنه. ابزاری مثل mention.net, Google Alerts و Fresh Web Explorer راهکارهایی مفید واسه یافتن اینجور صفحاتی هستن.

استفاده از تصاویر بی لینک دادن

افرادی هم هستن که تصاویر شما رو بی اشاره لینک در سایت‌شون قرار میدن. در این حالت هم می تونین بخواهید لینک به عکس یا نوشته لینک اضافه کنن.

ابزارهایی مثل TinEye و Google’s Image Search واسه یافتن صفحات وبی که عکس شما رو بی لینک درج کرده‌ان، مفید هستن. در این مورد در بخش 7 بیشتر صحبت می‌کنیم.

یک دنیا روش واسه لینک بیلدینگ

روشای لینک بیلدینگ خیلی گسترده هستن

در این فصل تنها چند روش از صدها روش مختلف لینک بیلدینگ رو عنوان کردیم. روشی که انتخاب می کنین به منابع شما، بازدیدکنندهای سایت، خلاقیت و زمان‌تون بستگی داره. شمام کمی به روش‌های دیگری که واسه ایجاد لینک‌های مهم وجود دارن فکر کنین، دیگه کدوم روش‌های لینک بیلدینگ آشنا هستین؟