آموزش هایی که 90 درصد از بهینه سازها را به اشتباه خواهد افکند

Written by 92 on فوریه 4, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

۰ واقعیت درباره بهینه‌سازی واسه موتورهای جستجو در ده گذشته

بهینه‌سازی واسه موتورهای جستجو که به اختصار S.E.O. نامیده می‌شه و خلاصه شده عبارت Search Engine Optimizationه، یکی از روش‌های خیلی رایجِ بازاریابی آنلاینه که به خاطر بهبود رتبه سایت‌ها در موتورهای جستجو صورت میگیره و از اثرگذارترین راهکارهاییه که بیشترین میزان بازگشت سرمایه رو به همراه داره. در ادامه به ۱۰ واقعیت درباره بهینه‌سازی واسه موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم:

۱. ۷۰٪ لینک‌هایی که به وسیله کاربران موتورهای جستجو بر اونا کلیک شده، به شکل اُرگانیک بودن. (منبع: Search Engine Journal)

۲. ۷۰ الی ۸۰ درصد افرادی که با تبلیغات داخل موتورهای جستجو روبرو می‌شن، به اونا مراجعه نمی‌کنن و بیشتر نظر اونا به نتیاج اُرگانیک جلب می‌شه. (منبع: Search Engine Land)

۳. ۷۵٪ کاربران موتورهای جستجو، حتی تا انتهای اولین صفحه نتایج کلمه/عبارت کلیدی مورد نظر خود رو نگاه نمی‌کنن. (منبع: Hubspot)

۴. جستجو و استفاده از سرویس‌های ایمیل، دو تا از فعالیت‌های داخل اینترنت هستن که بیشترین کاربران رو به خود اختصاص دادن. (منبع: Search Engine Land)

۵. گوگل به تنهایی تونسته تا ۶۸٪ سهم بازار موتورهای جستجو رو به خود اختصاص داده‌است. (منبع: Search Engine Journal)

۶. ۹۱٪ کاربران اینترنت از امکان جستجو در وب استفاده میکردن. (منبع : Pwe Research Center)

۷. ۹۳٪ تجربیات در فضای آنلاین از راه موتورهای جستجو شروع می‌شه و واقعا نقش شروع کننده جریان رو بازی می کنن. (منبع: Search Engine Journal)

۸. ماهانه حدود ۱.۲ تریلیون بار در دنیا، جستجوی آنلاین صورت میگیره. (منبع: Internet Live Stats)

۹. ارزش کل صنعت موتورهای جستجو، برابر با ۶۵ میلیارد دلار حدس زده شده. (منبع: Search Engine Land)

۱۰. در یک تحقیق، ۷۹٪ کاربران موتورهای جستجو گفته‌ان که همیشه و یا بشتر مواقع، روی نتایج اُرگانیک جستجو کلیک می کنن. (منبع: Search Engine Journal)

اینم بخونین:   آیا لینک های مخفی در بهینه سازی ارزش دارند؟

۵ روش جهت حفظ رتبه در نتایج موتورهای جستجو

شما حتماً سعی خیلی زیادی جهت قرار گرفتن در رتبه‌های اول نتایج موتورهای جستجو انجام دادین؛ حالا نیاز هست که از جایگاهتان دفاع کنین. در این مقاله به پنج روش که شما رو در حفظ جایگاهتان کمک می‌کنه خواهیم پرداخت. تولید یک منبع ثابت جهت ترافیک سایت یکی از اصول ابتدایی هر نوع فعالیت آنلاینیه. اگه شما بازدیدکننده نداشته باشین درنتیجه نمی تونین بازدیدکننده وفادار و بلند یه مدت داشته باشین.

هنگامی که شما خود رو به عنوان یک قدرت در فضای آنلاین نمایش بدید، موتورهای جستجو شما رو بیشتر و بهتر به جستجوگران معرفی می کنن.

حالا چه اتفاقی واسه شما خواهد افتاد اگه شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرین؟

قوانین سئو همیشه در حال تغییر و تغییر هستن و صاحبان سایت‌ها باید اطلاعات خود رو بروز نگه‌دارن.

به وسیله این پنج راه حل شما می تونین علاوه بر حفظ جایگاه خود در صفحات اول نتایج موتورهای جستجو، از به‌روزرسانیای الگوریتم‌های موتورهای جستجو در امان باشین.

۱- سایت شما همیشه باید بروز باشه.

این یک اشتباه رایجه که محتوای سایت نیازمند به‌روزرسانی نیس. الگوریتم‌های جستجو همیشه به بررسی با هم کیفیت مطالب و تازه بودن اونا می‌پردازند.

دید قدیمی ((فقط متن)) می تونه باعث از دست رفتن جایگاه شما شه. اگه می خواهید جایگاه کلمه کلیدی شما حفظ شه، باید از عکس و ویدئو در محتوای سایت استفاده کنین. ضمنا انجام تغییرات و بهبود ظاهر سایت هم می تونه در موندگاری بیشتر کاربران در سایت کمک کنه.

۲- سرعت سایت رو افزایش بدید.

عامل سرعت سایت یکی از قدیمی‌ترین فاکتورهاییه که موتورهای جستجو و به‌خصوص گوگل اون رو در رتبه‌بندی سایت در نظر می‌گیرند.

اینم بخونین:   بهینه سازی اصولی

بیشتر سایت‌ها از سرعت پایینی بهره مند هستن به ویژه روی موبایل که بیشتر جستجوها روی موبایل صورت می‌گیرند.

به خاطر داشته باشین که بیشتر از دو میلیون پست در روز منتشر می‌شن، اگه سرعت سایت شما پایین باشه، بازدیدکنندگان به سراغ بقیه سایت‌ها می‌روند. گوگل از وب مسترها خواستهه تا سرعت بارگذاری صفحات وب رو به کمتر از یک ثانیه برسانند. با این حال اگه شما نمی تونین زمان بارگذاری رو به زیر یک ثانیه برسونین، بهتره کمه کم سرعت سایت رو به این زمان نزدیک کنین.

خوشبختانه افزایش سرعت سایت نیازمند استخدام یک نیروی متخصص نیس و شما می تونین خودتون با استفاده از راهکارهای زیر سرعت سایت خود رو افزایش بدید.

· استفاده از یک سرویس میزبانی با سرعت بالا

· فشرده‌سازی کدها و عکس‌های موجود در سایت

· استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

شما ضمنا می تونین بامطالعه بخش (فناوری) در گزارش به‌دست اومده از سایت چکاپ، به رفع مشکلات مربوط به افزایش سرعت سایت بدین.

۳- گسترش لینک‌های باکیفیت سایت

بزرگ‌ترین اشتباهی که صاحبان سایت‌ها درزمینه لینک‌ها انجام میدن، اهمیت دادن به تعداد لینک‌ها به‌جای کیفیت لینک‌هاس.

اگه شما جایگاه مناسبی واسه یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو دارین دیگه احتیاجی نیس که لینک‌های زیادی رو به اون صفحه اضافه کنین. گوگل می تونه لینک‌های نامربوط رو شناسایی کنه. ساخت لینک‌های زیاد نامرتبط با موضوع سایت باعث می‌شه تا موتورهای جستجو سایت شمارو در لیست سیاه قرار دهند. موتورهای جستجو می خوان که کاربران جهت نگاه مطالب مفید و در ارتباط به سایت شما وارد شن.

۴- استفاده درست از لینک‌های خارجی و داخلی

برخلاف تصور عموم، لینک‌های داخلی می تونن مهم‌تر از تبادل لینک باشن.

ارسال لینک به سایت‌های معتبر و مربوط به سایت شما باعث می‌شه که گوگل رابطه سایت شمارو با بقیه سایت هم‌ردیف شما شناسایی کنه. همیشه به خاطر داشته باشین که صفحات خارجی که به اونا لینک میدید، مطالب مفید و معتبری رو در اختیار کاربرانتون قرار بده. به‌طور مثال اگه سایت شما در مورد یکی از ورزش‌ها خدماتی رو ارائه می ده شما نباید به یک سایت دانشگاهی غیر در ارتباط لینک بدین.

اینم بخونین:   تاثیر دسته بندی نادرست مطالب در بهینه سازی سایت

در مورد لینک‌های داخلی، هر زمان که شما مطلبی رو به یک مطلب در ارتباط دیگه در سایت خودتون لینک می کنین، اثر خیلی زیادی رو روی بهبود جایگاه کلمه کلیدی موردنظرتون داره. زمانی که لینک‌های داخلی به‌درستی انجام شن، گوگل بهتر با محتوای سایت شما آشنا میشه. علاوه بر اینکه کاربران زمان بیشتری رو در سایت شما سپری می کنن و مطالب بیشتری رو مطالعه می کنن.

مثل لینک‌های خارجی، شما نباید از لینک‌های خیلی زیاد داخلی استفاده کنین.

۵- ساخت و به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی

این‌که شبکه‌های اجتماعی چه مقدار روی رتبه موتورهای جستجو اثر دارن مشخص نیس اما اون چیزی که نشونه، وجود شبکه‌های اجتماعی خوب باعث می‌شن تا سایت شما در موتورهای جستجو دارای اعتباری بیشتر شن. گرفتن لینک از صفحات اجتماعی باعث می‌شه که شما به یک سایت معتبر لینک شده باشین.

هرچقدر مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر موردپسند قرار بگیرن و بازنشر شن، باعث می‌شه کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کنن.

اینجا به چند راه حل جهت نمایش بیشتر مطالب سایت شما در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

· اضافه کردن دکمه اشتراک‌گذاری در کنار هرکدام از مطالب سایت.

· تشویق کاربر به اشتراک مطالب با جملاتی مثل: درصورتی‌که مطلب مفید بود اون رو به اشتراک بذارین.

· پیشنهاد یک سرویس به‌صورت رایگان به کاربران درازای پخش مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی.