آموزش کامل بهینه سازی و تاثیر هاست بر سئو

Written by 92 on فوریه 1, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

آموزش سئو در سال‌های گذشته خیلی مورد توجه ایرانیان قرار گرفته طوری که بیشتر از 50 درصد سایت‌های برتر ایران، بیشترین ورودی و فروش خود رو مدیون گوگل هستن. مثل این سایت‌ها میشه به دیجی کالا، دیوار، فارس نیوز و … اشاره کرد. شک نداشته باشین میدونید که سئو سایت فقط واسه سایت‌های بزرگ موثر نیس چون که خیلی از سایت‌های قوی الان مثل بیتوته، سیمرغ، نیوسئو، نشاط آوران و برترینا از اول با سئو پیشرفت کرده‌ان.

سئو فقط به معنای بهینه سازی سایت‌ها واسه Google نبوده و شامل تموم موتورهای جستجو می‌شه. اما در ایران استفاده از گوگل به مراتب بیشتر از بقیه موتورهای جستجوه. موتورهای نام آشنایی مثل Bing و Yahoo در کشورهای دیگه خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که باید این نکته رو هم مطرح کنم که بیشتر از 87 درصد کل جستجوها در دنیا از راه موتور جستجوگر گوگل اتفاق میفته.

سایت شما با قرار گرفتن در رتبه‌های اول گوگل با افزایش بیشتر از 10 برابری فروش روبرو میشه که شاید باورکردنی نباشه اما کسائی که تجربه کرده‌ان میدونن قدرت سئو سایت حتی از اینم بیشتره. بهینه سازی سایت‌ها واسه گوگل شاید سخت و زمان‌بر باشه اما باید بدونین که واقعا این مسئله خیلی مهم و پربازدهه. البته این 10 برابر در دراز مدت به صدها برابر تغییر می‌کنه …

اگه من خودم رو جای شما بذارم این سوال در ذهنم ظاهر می‌شه:

با توجه به هزینه و زمان بهبود روند سئو سایت چه تضمینی واسه رسیدن به هدف هست؟

اما جواب امیر قمصری : این سوال رو بارها شنیده و جواب دادم. نگرانی شما طبیعیه. بذارین جواب شما رو با یک مثال واقعی بدهم. دو سال قبل در یک شرکت فروشنده خدمات الکترونیکی حضور پیدا کردم. من در اون جلسه به هیئت مدیره گفتم شما اگه روی سئو سایت و آموزش سئو کارکنان خود سرمایه‌گذاری کنین در عرض یک سال فروشتون کمه کم 10 برابر می‌شه. چندین نفر یهو شروع کردن به خندیدن و گفتن «ما با این همه تجربه و … نتونستیم حتی دو برابر کنیم درآمدمون رو بعد شما چی میگی؟!!» اون روز گذشت و یک هفته بعد مدیر سایت اون شرکت تماس گرفت و گفت من با مسئولیت خودم هزینه‌های سئو رو پرداخت می‌کنم و می‌دونم چیزی که شما گفتید امکان پذیره … پروژه شروع شد و یک سال بعد، اردیبهشت ماه بود که همون مدیر سایت تماس گرفت گفت «میشه خواهش کنم مارو از لینک یک وردارین، اونقدر تماس‌هامون زیاد شده که نمی‌تونیم جوابگو باشیم!!!» بنده هم گفتم «والا من به گوگل زنگ نزدم شما رو بیاره بالا که حالا زنگ بزنم بیارتون پایین (با خنده و شوخی زیاد)»

اینم بخونین:   آشنایی با اصطلاحات بهینه سازی سایت

اون شرکت حالا دیگه هیچ فروشگاهی در دنیای واقعی واسه خدماتش نداره و تموم تمرکزش رو روی فروش اینترنتی و سئو سایت قرار داده.

امیر قمصری به عنوان کارشناس و مشاور سئو، این کار رو واسه برندهای بزرگی انجام داده و 14 سال تجربه خود در این مورد رو راهی مطمئن واسه آموزش سئو و بهبود شرایط کار و کاسبی اینترنتی تموم سایت‌ها می دونه.

گوکل روز به روز هوشمندتر می‌شه و با رونمایی از الگوریتم‌هایی مثل RankBrain ، Fred ، Penguin و Panda نشون می ده هیچوقت از فعالیت و پیشرفت دست برنخواهد داشت و از طرفی هم به کارشناسان سئو و علاقه‌مندان این علم پیچیده امید می ده که راهی رو انتخاب کرده‌ان که هیچوقت قدیمی نمی شه و پایانی واسه اون نیس.

الان گوگل با رونمایی از به‌روزرسانی RankBrain نشون داده که خیلی روی محتوا و سورس کاربرپسند تمرکز داره و همونجوریکه همیشه گفته بازم فریاد می زنه که سایت خود رو واسه کاربران بهینه کنین تا گوگل سایت شما رو دوست داشته باشه و دقیقا اینجاست که مشخص می‌شه آموزش سئو چقدر واسه شما مفیده.

استفاده از فایل‌های صوتی و ویدیویی در بخش تولید محتوا خیلی در بهبود رتبه در گوگل موثر شده تا حدی که پیش‌بینی می‌شه تا سال 2020 بازدید ویدیوها در گوگل به بیشتر از 85 درصد برسه.

چند نکته خیلی مهم و جدید سئو سایت هدیه امیر قمصری به شما

  • از 100 درصد کل SEO حدود 30 درصد مربوط به تولید محتوا و سئو محتوا هست (دقت کنین که باید هر دو با هم باشن)، حدود 30 درصد بک لینک، حدود 10 درصد بهینه سازی سایت و 30 درصد باقی‌مونده هم بقیه موارد موثر در بهبود سئو سایته.
  • بهینه سازی ساختار لینکای داخلی واسه انتقال اعتبار و رنک صفحات قوی به صفحات ضعیف، یکی از روش‌های استاندارد سئو کردن صفحه بوده. اما مسئله‌ای که اهمیت داره اینه که تعداد مناسبی از لینک‌ها رو در صفحه درج کنیم تا به تجربه کاربری آسیبی وارد نشه.
  • استفاده از لینک‌های دائمی و در ارتباط به جای لینک‌های موقتی و بی‌کیفیت اون‌اونقدر مهم شده که نبود دقت به اون می تونه سایت شما رو خیلی جریمه کنه؛ در حدی که شاید باورتون هم نشه … پس روی این مورد اصلا خطر نکنین.
  • مهم‌ترین نکته در سئو محتوا اینه که تشخیص بدید عبارت کلیدی و اصلی محتوای شما چیه. این عبارت باید به شکل با هم در عنوان، محتوا، توضیحات سئو و آدرس صفحه وجود داشته باشه و البته چگالی اون نسبت به بقیه عبارت‌های کلیدی در محتوا بیشتر باشه.
  • الان مهم‌ترین نکته در بحث بهینه سازی سورس سایت‌ها واسه گوگل، استفاده از کدهای AMPه که شک نداشته باشین دیر یا زود اجباری میشه. در آینده (که پیش‌بینی می‌شه سال 2020 باشه) گوگل فقط سایت‌هایی رو در جستجوهای موبایلی نمایش میده که نسخه AMP اونا فعال باشه.
  • از لینک دادن به سایت‌های بزرگ، با کیفیت و در ارتباط نترسین که این مهم به شما خیلی آسون کمک می‌کنه تا افزایش رتبه داشته باشه.
  • همیشه در جریان الگوریتمای جدید گوگل قرار بگیرین و بدونین خیلی از اوقات این سایت شما نیس که براش مشکلی پیش اومده و افت رتبه داشته بلکه سایت‌های دیگه هستن که در مورد سئو سایت طبق الگوریتم‌های جدید پیشرفت‌هایی داشتن که شما از اون غافل بوده‌اید.
اینم بخونین:   7 اشتباه در مورد بهینه سازی و استفاده ویدئو در بهینه سازی

در سایت نیوسئو آموزش سئو رایگان ارائه می‌شه تا افراد علاقه‌مند به این میدون بتونن علم خود رو در مورد سئو، لحظه به لحظه بهبود بخشند و از اون در کار و کاسبی اینترنتی خود استفاده کنن. این آموزش‌ها به چند حالت کتاب آموزش سئو، فیلم آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده.

اثر هاست روی سئوی سایت

در سئو و بهینه سازی سایت فاکتورهای زیادی واسه بهینه شدن سایت هست و موتورهای جستجو هم از این عامل مهم غافل نیستن و این مورد رو مورد بررسی قرار می دن .

اما خیلی از آدما و سئوکارها بر این باور هستن که اثر نوع هاست در سئو خیلی فراوانه و می تونه نتایج چشم گیری رو رقم بزنه.

اما کلا اینطور نیس و هاست تنها جزء خیلی کوچیکی از سئو و بهینه سازی سایت مجسوب می شه .

وقتی سایت ما در یک سرور که تعداد خیلی بالایی سایت رو میزبانی می کنه باشه به جز افت سرعت لود سایت ممکنه باعث بلاک شدن آی پی در موتورهای جستجو هم شه .

نوع هاست اصلا هیچ تاثیری در سئو سایت نداره و تنها آی پی سروره که باعث بروز مشکلات در سئوی سایت می شه .

مثلا اگه ما در سروری هستیم که آی پی سرور در موتورهای جستجو بلاک شده باید و اسپم شناخته شده باشه طبیعی هست که روی سایت ما هم موثر باشه و مشکلات سئو به وجود بیاره .

در سرورهای اشتراکی چون آی پی به شکل کلی واسه سرور استفاده می شه و تعداد هاستا هم بالا هست این احتمال هست که آی پی اسپم شناخته شه .

اینم بخونین:   آشنایی با سئو و 3 راهکار برای بهبود بهینه‌سازی خارجی

در مورد اینکه هاست ایرونی سرعت بیشتری داره یا هاست خارجی بیشتر دوستان فریب سریع باز شدن سایتای هاست ایرونی رو می خورند. درسته که سایتایی که روی هاست ایرونی هستن خیلی سریع تر از سایتای روی هاست خارجی باز می شن (یعنی سرورای داخل کشور به دلیل نزدیکی به کاربران ایرونی از نظر فاصله، پینگ تایم پایین تری دارن)، اما این دلیل بر سرعت بیشتر این هاستا نیس.

این موضوع فقط از دید شما که داخل ایران دارین این سایت رو باز می کنین نمایانه. اگه به یکی از دوستان در خارج از کشور بگید این موضوع رو تست کنه دیگه این نتیجه رو نخواهید دید. دلیل این موضوع اینه که وقتی شما از داخل ایران به یک هاست ایرونی وصل می شید به دلیل اینکه این شبکه نزدیکه و دارای nodeای کمتریه سریع تر به هاست وصل می شید.

اما این سرعت نسبیه و گوگل این موضوع رو نمی بیند! اتفاقا برعکس هاستای داخل آمریکا و اون محدوده به خزندهای گوگل نزدیکتر هستن و این موضوع برعکس جواب میده. اما این موضوع شما رو از هاستای ایرونی نا امید نکنه، چون که سرورای گوگل در همه جای دنیا گسترده شده و تنها در آمریکا نیس. منظور از این پاراگراف، اصلاح تفکر اشتباهی بود که شاید شما داشتین.

 

اثر هاست روی سئوی سایت