آیاعلاقمندید مشکلات بهینه سازی سایت خود را از بین ببرید؟

Written by 92 on فوریه 3, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

چرا سئو مهمه؟

تا به اینجای کار واسه شما توضیح دادیم که کاربران چرا جستجو می کنن تا بتونیم بفهمیم که چرا جستجو و سئو مهم هستن ! در بخش قبل گفتیم که شما باید بتونین کاربران رو جذب، مشغول و تبدیل کنین و این با سئو در ارتباطه. سئو یا همون بهینه سازی سایت به بهتر شدن سایت شما از هر نظر می پردازد. اما مسئله اینه که سئو چطوری بر کیفیت کار ما اثر میذاره! گوگل و موتورهای جستجو الگوریتما و وسایل زیادی واسه رتبه بندیای خود دارن که با استفاده از اونا بتونن کلمات رو به عمل تبدیل کنن!

واسه سئوی سایت، شما باید دارای محتوای مناسبی باشین و این محتوا رو خوب معرفی و ارائه کنین، از طرفی ظاهر و کارایی سایتتون هم در این اثر گذاره. الان سایتا بیشتر به نرم افزار شباهت دارن و به طرف بالا بردن هرچه بیشتر کاربرد و کارایی واسه کاربران هستن! البته همیشه هم این امکانات نرم افزار گونه خوب به وسیله موتورهای جستجو و مرورگرها اجرا نمی شن و اینجاست که اهمیت استفاده از angular بیشتر به چشم میاد. این مورد رو فراموش نکنین!

سئوی خوب در زمان حال!

سئوی خوب فقط بر محتوا تمرکز نداره و در موارد خیلی به کمک شما میاد. بالا بردن سرعت سایت، نمایش نسخه ها و ورژنای مختلف یک صفحه، برطرف کردن دلایل نبود نمایش محتوا در موتورهای جستجو، تنظیم ها مناسب و درست واسه سرور و … مواردی هستن که یک سئوی خوب بر اونا تاثیرات مثبت زیادی می ذاره.

یک متخصص سئوی خوب تنها به دنبال درک کردن کاربر و نیازها و خواستهای کاربران نیس! بلکه به دنبال برطرف کردن مشکلات و بهبود کارایی سایته تا بتونه نیازای کاربران رو به شکل بهتر و با کیفیت تری برطرف کنه. دیگه دوره پادشاهی مطلق کلمات کلیدی به سر اومده و امروز عوامل زیادی مثل تجربه کاربر، بازاریابی، شبکه های اجتماعی، راه حل واسه مطالب و … بر کیفیت یک سایت و نتیجه اون اثر خواهند گذاشت.

چرا جستجو مهمه؟

همونطور که تکنولوژی در حال پیشرفته، سئو هم همراه با پیشرفت تکنولوژیای جستجو در حال تکامل یافتنه! مثلا جستجوی صوتی از جدیدترین تکنولوژیای بخش ی سرچ و جستجوه که نیاز به سئو و بهینه سازی در این مورد هم هست. اینگونهه که جستجوها بر سئو و ملاکا و روشای اون اثر می ذارن و واسه ما مهم هستن! از طرفی اگه جستجویی نباشه، سئویی هم وجود نداره چون که سئو واسه جذب کاربران در حال جستجوه! پس میتونیم بگیم تموم کار ما وابسته به جستجوهای کاربرانه پس “جستجو” مهم هستش!

اینم بخونین:   آموزش صفر تا صد بهینه سازی سایت

3 عامل اصلی واسه راه حل بازاریابی

این سه مورد بر جستجوها و نتیجه اونا واسه کاربران و بازاریابان اثر می ذارن:

  • جذب کردن کاربران
  • مشغول کردن کاربران
  • تبدیل کاربران

البته تمرکز و تاکید اصلی جستجو روی جذب کاربرانه!

حالا وقت اینه که بدونیم چه جوری باید این سه عامل رو انجام بدیم. اگه یک صفحه و یا یک سایت بتونه کاربران رو جذب، مشغول و تبدیل کنه دارای راه حل مناسبی در سئو هستش.

CRO چیه؟

این معنی به معنای تبدیل کاربران و بازدیدکنندگان به مشتریه. البته نمیشه فقط اسم مشتری رو برروی اونا گذاشت چون ممکنه هدف شما چیزی به غیر از فروش باشه. کلا ما در این مبحث سعی می کنیم تا بازدیدکنندگان رو به طرف کاری که هدف ماست هدایت کنیم. اهداف شما ممکنه ثبت نام افراد در سایت، دانلود یک فایل، باز کردن یک صفحه، خرید یک محصول و … باشه. به مجموعه فعالیتا و کارایی که شما واسه جذب و هدایت کاربر به طرف هدفتون انجام می دید ، بهینه سازی میزان تبدیل گفته می شه.

شروع بهینه سازی میزان تبدیل

واسه این که بتونین در این کار موفق شید به چیزهای زیادی نیاز دارین اما در قدم اول باید خودتون رو آزمایش کنین تا ببینین کجا وایس تادید! شما باید شرایط و جایگاه فعلی خودتون رو بررسی کنین و ضمنا اهدافتون رو هم مشخص کنین تا بتونین برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسبی واسه بهینه سازی میزان تبدیل در سایت داشته باشین.

Goals

در مرحله اول کار باید اهدافتون رو مشخص کنین. واسه این منظور می تونین از وسیله Google Analytics استفاده کنین. به حساب کاربری وارد شید و روی گزینه Goals کلیک کنین. حالا “+Goal” رو انتخاب کنین و بعد نوع هدفتون رو مشخص کنین. در مرحله نامگذاری وقت زیادی صرف کنین و سعی کنین توضیح کاملی رو در این بخش بگنجانید.

اینم بخونین:   بهینه سازی آسان است اگر این کارها را انجام دهیم

Funnel

اگه یک فرآیند چند مرحله ای واسه تبدیل کاربران در نظر گرفتین، از بخش funnel استفاده کنین. URLهای مورد نظرتون رو وارد کنین. شما می تونین با انتخاب و ویرایش تنظیم ها، نوع گزارشی که به شما داده می شه رو مشخص کنین.

Value

می تونین با محاسبه و وارد کردن یک عدد دقیق و یا تقریبی، میزان ارزش و اثر این کار رو برروی کسب و کارتون رو ببینین.

بهینه سازی میزان تبدیل در سایت

URL Destination

تعداد دفعات باز شدن و دیده شدن صفحات مورد نظر رو نشون میده.

Visit Duration

این بخش هم مقدار زمانی که کاربران در سایت شما صرف کرده ان رو نشون میده. این می تونه کمک زیادی به شما در مدیریت سایت و بهینه سازی سایتتون بکنه. خوب از اون استفاده کنین.

Page/Visit

تعداد صفحاتی که در طول یک بازدید باز شدن رو مشخص می کنه. این مورد هم می تونه کمک زیادی در مدیریت و بهینه سازی سایت به شما بکنه.

Event

این یک توانایی بالا العاده و جذاب واسه شماست! شما می تونه با استفاده از اون تعداد کلیکا و کلا اتفاقاتی که به وسیله یک کاربر افتاده‌ان رو بررسی کنین. کلیک برروی لینک، باز کردن ویدئو، کلیک برروی دکمهای به اشتراک گذاری و دکمهای دانلود مثل مواردی هستن که می تونین اونا رو بررسی کنین.

با بهینه سازی میزان تبدیل جادو کنین!

موقع بهینه سازی میزان تبدیل در سایت ، شما دو کار مهم دارین که باید از هر دو واسه رسیدن به اهدافتون استفاده کنین.

بهینه سازی Funnel

بهینه سازی صفحات فرود

صفحات فرود

در بهینه سازی صفحات فرود موارد و فاکتورهایی هستن که اهمیت و اثر خیلی بالایی دارن. رعایت و یا نبود رعایت این موارد می تونه شما رو به آسمان ببره و یا این که به زمینتان بزنه! مواردی که شما باید در بهینه سازی صفحات فرود رعایت کنین به توضیح زیره:

  • عنوانا! به ویژه تیتر H1 که اهمیت زیادی در سئو و ضمنا جذب کاربران داره.
  • نمایه ها و ویژگیای تصویری! به ویژه تصویر اصلی که اثر بالایی در جذب کاربران داره.
  • توضیحات محصول و معرفی و بیان ویژگیای اون (در این بخش تموم توان خودتون رو واسه راضی کردن کاربران واسه خرید استفاده کنین)
  • Call To Action! دکمه ای که کاربر رو به صفحه اصلی خرید و پرداخت هدایت می کنه!
  • اثبات کیفیت و محبوبیت! نظرات و اظهارات کارشناسان و فروشندگان و خریداران رو قرار بدید تا مهر تاییدی بر کیفیت کالا و محصولاتتون بزنین.
  • میزان توضیحات! با توجه به شرایط محصول و ضمنا جایگاه و محبوبیت برند شما می تونه متغیر باشه! سعی کنین حد میونه رو رعایت کنین اما در موارد نیاز می تونین کمتر یا بیشتر بنویسید و توضیح بدید!
اینم بخونین:   آموزش کامل بهینه سازی و سئو سایت و بهینه کردن عکس

کلا همه موارد بالا رو که مربوط به بهینه سازی و ایجاد جذابیت واسه کاربران در صفحات فروده رو رعایت کنین. موفقیت و سود شما در گرو موفقیت در این بخشه.

بهینه سازی Funnel

اگه فرآیند تبدیل میزان کاربران که در نظر گرفتین یک مرحله داشته باشه، صفحه فرود شما واسه این کار کافی هستش. اما اگه اقدام به ایجاد یک فرآیند چند مرحله ای کردین و از Funnel استفاد کردین، باید این بخش رو هم بهینه سازی کنین و چه چیزی بهتر از funnel visualization می تونه باشه؟! شما می تونین این گزارش رو از Google Analytics بگیرین و مراحل مختلف فرآیندتان رو مورد بررسی قرار بدید تا ببینین کاربران در کدوم بخشا بیشتر راه رو ترک کرده ان و با بهبود بخشیدن به اون بخشا، سود و میزان تبدیل کاربران رو بالا ببرین. در زیر تصویری از این گزارش رو می بینین.

بهینه سازی میزان تبدیل در سایت

با بهینه سازی میزان تبدیل در سایت می تونین درصد فروش و سود خودتون رو به طور عجیب و قابل توجه ای افزایش بدید، پس حتما این موضوع رو پیگیری کنین. کاربران گرامی اینجا این مطلب به پایان رسید و ما امیدواریم مثل همیشه از سایت سازان راضی بوده باشین. لطفا ما رو با نظرات خودتون همراهی کنین تا بتونیم باکیفیت بالاتری در خدمت شما باشیم.