آیا دوست دارید از بک لینک های مفید و با ارزش استفاده کنید؟

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

بک لینک چیه؟
بک لینک چیه؟Reviewed by Admin on Feb 18Rating: 5.0

اگه شما عزیزان از اون دسته افرادی هستین که به دنبال یادگیری سئو و بهینه سازی سایت هستین باید بهتون بگم قبل از شروع هر کاری باید پایه اونو بصورت کامل یاد گرفت. بک لینک و بحث لینک بیلدینگ یکی از مهمترین متدا واسه افزایش سئو سایت و بهینه سازی سایت هست. این مطلب که براتون تهیه کردم با توجه به آخرین تغییرات گوگل در سال 2017 نوشته شده و دقیقآ بروزرسانی هست و هرگونه تغییرات کلی در روند لینک بیلدینگ تو همین پست بروز رسانی میشه.

بصورت سر بسته میتونیم بک لینک رو اینطور تعریف کنیم : اگه لینکی از سایت شما خارج بشه و به یک سایت دیگه اشاره داشته باشه چه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم ( follow یا nofollow که بعدآ بصورت گسترده به اون اشاره می کنیم ) و یا برعکس یعنی از سایتی به سایت شما لینک داده شه, بک لینک میگن.

خوب حالا که فهمیدیم بک لینک چیه, اینا سوالاتی هستن که پیش بین : بک لینک به چه دردی میخوره؟ چه جوری بک لینک بگیریم ؟ ویژگیای بک لینک خوب چیه ؟ و … حالا همشون رو بررسی میکنیم.

ویژگی بک لینکای خوب :

قبل از توضیح این مورد بازم خدمت شما عزیزان میگم که این پست با توجه به آخرین متدای الگوریتم گوگل بروزرسانی میشه پس نگران اینکه این مطلب قدیمی باشه یا … نباشید

بک لینک خوب با توجه وضعیت الان اینه که در یک متن استفاده شده باشه ( بصورت رپورتاژ ) اگه بخواید که بک لینک گرفتن شما بی خطر اسپم یا پنالتی باشه لینک سایت خودتون رو همراه با کلمات کلیدی ) anchor text ) در متنی که بصورت اختصاصی تهیه کردین که دقیقآ باید موضوع سایت شما و اون کلمه کلیدی رو داشته باشه , بکار ببرین. توجه داشته باشین که سایت مورد نظر باید domain authority و page authority بالایی هم داشته باشه که در پستای مختلف بهشون اشاره داشتیم.

ویژگیای بک لینک بد :

بک لینکایی که بصورت گسترده و یکجا گرفته شن در سال 2017 خیلی میتونه واسه سایت شما خطرناک باشه و خطر اسپم سایت شما رو بالا ببره . اصلا از سایتای زیادی در یک زمان خاص بک لینک نگیرید . بصورت کلی از لینک گرفتن از سایتای کم ارزش خود داری کنین ! از سایتایی که لینک در قسمت فوتر ( پایینی ) یا قسمت ساید بار ( بغل دستی ) قرار میدن , لینک نگیرید چون با بروزرسانی الگوریتم پنگوئن 4 این لینکا امکان داره بصورت اسپم شناسایی بشن و امتیاز منفی به سایت شما تعلق بگیره.

درسته که بصورت کامل در پستای جورواجور به ویژگیای بک لینک و سایتا اشاره کردیم ولی میخوام بصورت جزئی این موارد رو با هم در این پست هم بررسی کنیم !
Page Authority :

بعد از اینکه پیج رنک بصورت کامل از بین رفت و دیگه بروزرسانی نشد شرکت moz.com یک ویژگی دیگه واسه تشخیص سایتا و قدرت اونا از همدیگه رونمایی کرد که به اون پیج آتوریتی میگن , امتیاز اون صفحه به حساب میاد که در مورد لینکای ورودی و کیفیت اونا بررسی میشه.
Domain Authority :

این مورد هم به وسیله شرکت moz طراحی و بروزرسانی میشه که علاوه بر بررسی لینکای ورودی و کیفیت صفحه اصلی به مواردی مثل سن دامنه
Anchor text :

انکر تکست همون عبارت یا متنی هست که شما در متن یا بصورت جداگونه همراه با لینک استفاده میشه , این مورد مهم ترین موضوع واسه سیگنال دهی موضوعی هست . اگه میخواید با یک کلمه کلیدی بالا بیاد باید بک لینکایی که میگیرید با انکر تکستای فرق داشته باشه, اگه دقیقآ روی یک مورد تمرکز کنین احتمال داره که جریمه بشین. پس بازم خدمتتون میگم که با کلمات متفاوت واسه صفحات مختلف لینک بیلدینگ انجام بدین

اینم بخونین:   فروش بک لینک و کسب درامد

بک لینک از سایتای هم زبون : اگه میخواهید افزایش رنکینگ داشته باشین قطعآ باید بیشتر از سایتایی با زبون فارسی یا هر زبانی که سایت شما راه اندازی شده و محتوای اونو داره بک لینک گرفته بشه.

نمونه کد لینک خارجی

لینکای خارجی (External Links) هایپرلینکایی هستن که به یک دامنه، به غیر از دامنه ای که روی اون قرار دارن (دامنه منبع) اشاره دارن. اگه بخوایم به شکل غیر تخصصی بگیم، اگه سایتی به سایت شما لینک بده این لینک به عنوان لینک خارجی در نظر گرفته می شه. ضمنا، اگه شما هم به یک سایت دیگه لینک داده باشین اون لینک هم، یک لینک خروجی حساب می شه.
نمونه کد لینک خارجی

فرمتای اختیاری

از کلمات کلیدی در متن انکر تکستای خود استفاده کنین که با کلمات کلیدی یا موضوع هدف صفحه برابر باشه. لازم نیس در هر لینک از یک کلمه کلیدی برابر استفاده کنین. واقعا، انجام اینکار به شکل تکراری باعث می شه به عنوان اسپم شناخته شید. عوضش، سعی کنین از متون زیاد و متفاوت واسه انکر تکستای خود استفاده کنین که کاربرد اون رو واسه کاربران و موتورهای جستجوگر آسون تر می کنه.
لینک سازی خارجی چیه؟


یک لینک خارجی لینکیه که به یک دامنه خارجی (غیر از دامنه ای که لینک روی اون قرار داره) اشاره داره.

متخصصان سئو بر این باورند که لینکای خارجی، منبعی عالی واسه گرفتن رتبه بندی بالا در مورتوهای جستجوگر هستن.
لینکای خارجی به شکل متفاوت تری نسبت به لینکای داخلی Link Juice (عصاره لینک) تولید می کنن. (لینک جویس همون عامل مهم در رتبه بندی سایت از راه لینکه.) چون موتورهای جستجوگر لینکای خارجی رو به عنوان یک رای از طرف شخصی سوم حساب می کنن و به اون اهمیت ویژه ای می دن.
متخصصان سئو فکر می کنن که لینک “عنوان” در رتبه بندی سایت اثر گذاری زیادی نداره.

اینم بخونین:   با لینک سازی سئو سایت تان را شگفت انگیز کنید

مواردی در سئو باید رعایت شه

افزایش ورودی گوگل یا سئو واسه صاحبان کار و کاسبی از اهمیت ویژه ای برخورداره. مهمترین دلایل افزایش ورودی گوگل رو میشه بصورت زیر خلاصه کرد:

– افزایش ورودی گوگل باعت ترافیک هدفمند به طرف سایت می شه.
– موندگاری بالایی در این روش هست.
– هزینه این روش به نسب بقیه روشای دیگه کمتره.
افزایش ورودی گوگل تحت اثر معیارهای مختلف می تونه بهبود پیدا کنه. در این مطلب بصورت تخصصی معیارهایی که در آدرس صفحه می تونه باعث افزایش ورودی گوگل شه بررسی شده.

به نظر شما ساختار آدرس صفحه یا URL واسه سئو اهمیت داره؟ جواب این سوال بلهه. در آخرین الگوریتمای گوگل، نگاه ویژه ای به ساختار URL شده. این ساختار می تونه در سئو سایت و افزایش ورودی گوگل اثر مثبتی داشته باشه. در ادامه مقاله می خواهیم ده نکته عملی سئو که باید در ساختار اونا به کار ببرین رو واسه شما بگیم.

1.اون رو راحت و خوانا بنویسید
اولین و مهمترین پیشنهاد گوگل واسه ساختار URL اینه که اون رو هرچقدر که می تونین راحت بنویسید. لازم نیس که تک تک کلمات عنوان رو در ساختار به کار ببرین. فقط کافیه که از کلمات کلیدی که می تونه در سئو سایت موثر باشه استفاده کنین.

بهتره که آدرس صفحه یا همون URLا واسه کاربران خوانا باشه. مثلا دو مورد آدرس صفحه رو در زیر آورده شده:

http://seokar.com/news/generate-content
www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898enno0223bns983201djis03

همونطور که مورد اول رو نگاه می کنین، خوانا و راحت س! ولی مورد دوم علاوه براینکه طولانیه، از کاراکترهای نامفهوم استفاده کرده.

پیشنهاد می شه که از کلمات با معنی استفاده کنین تا در کاربران بتونن خیلی آسون اون رو به ذهن بسپارند مثلا بعضیا که از ساختار فولدر در طراحی سایت خود استفاده می کنن، اسم فولدر خود رو عدد می ذارن که این به شکل www.example.com/1 نشون داده می شه. این از نظر گوگل یک URL بی معنی و بی مفهومه و اثر منفی در افزایش ترافیک گوگل داره.

2.واسه جداسازی کلمات از خط تیره استفاده کنین

نقطه گذاری مهمترین عامل واسه خوانا کردن یک عبارته. گوگل پیشنهاد می کنه که از خط تیره به جای آندرلاین استفاده کنین:

http://seokar.com/service/advice

3.همه حروف URL باید کوچیک باشن

اگه حروف URL صحفه ما بزرگ هستن، باید اونا به نوع کوچیک تبدیل کنین. در صورتی که ممکنه دو URL مثل به هم باشن می تونین از حروف بزرگ واسه جدا کردن استفاده کنین.

4.استفاده نکردن از حروف تعریف

پیشنهاد می شه که از تا جایی که می تونین از حروف تعریف مثل a،an و the استفاده نکنین ولی در صورت استفاده هیچ مشکلی در ساختار آدرس صفحه پیش نمیاد و از نظر سئو ایرادی نداره.

5.عنوان شما نباید دقیقا با URL شما یکی باشه

بعضی از عنوانا طولانی هستن و تعداد کاراکترهای بیشتری دارن مثلا حدود 10 کلمه و 25 کاراکتر. اگه شما می خواین دقیقا کلمات به کار رفته در عنوان رو در URL به کار برید، میزان خوانایی اون رو کاهش داده و ضمنا واسه یک صفحه، آدرس طولانی ایجاد کردین و معمولا سایتایی که دارای ورودی مناسبی از گوگل هستن از آدرسای صفحه با طول کوتاه استفاده می کنن.

6.سعی کنین از کلمات کلیدی استفاده کنین

مهمترین نکته ای که باید در نوشتن آدرس صفحه استفاده کنین و اثر مثبتی در سئو سایت و افزایش ورودی گوگل داره، استفاده از کلمات کلیدی در URLه. پیشنهاد می شه که این کلمات در مکانای راحت و ابتدایی استفاده شن.

7.از یک نام دامنه استفاده کنین

می دونید که واسه افزایش ورودی گوگل، بهترین راه تولید محتوا نابه. بعضی از شرکتها از نامه دامنه اختصاصی واسه این منظور استفاده می کنن. پیشنهاد می شه که همه دامنه وآدرس صفحات شما از یک الگو پیروی کنن مهمترین دلیل این موضوع اینه که زحمت شما زیاد می شه چون باید واسه دو لینک برنامه ریزی کنین تا بتونین اونا رو در صفحه اول قرار بدید.

8.از فولدرهای کمتری استفاده کنین

اگرطراح سایت باشین، می دونین که واسه دسته بندی اجناس از فولدر استفاده می کنن که هر فولدر یک نوع دسته بندی رو نشون میده. پیشنهاد می شه از فولدرهای کمتری استفاده کنین چون میزان خوانایی لینک واسه کاربر بهتر می شه.

اینم بخونین:   ساخت بک لینک در یوتیوب با دامین اتوریتی ۱۰۰-رپورتاژ اگهی

واسه جداسازی فولدرها در آدرس صفحه از اسلش استفاده میشه. البته پیشنهاد می شه تعداد اسلشها کم باشه و بعبارتی دیگه عمق سایت زیاد نباشه. معمولا در نظر سنجیای انجام شده سئو وب سایتایی که دارای ورودی خوبی از گوگل هستن، آدرس صفحات داخلی اونا از عمق کمی برخورداره.

نکت مهم اینه که نام فولدرخود رو حتما با معنی و نسبت به نوع دسته بندی خود انتخاب کنین.

9.از حالت راحت فعل استفاد کنین

در دستورزبان، هر فعل می تونه به چند صورت نوشته شه. بهتره که از حالت راحت فعل استفاده شه مثلا به جای “applying” از “apply” استفاده کنین.

10.از URLای زیاد که به یک محتوای اشاره می کنن، خودداری کنین

بعضی وقتا شما محتوایای جورواجور اما با یک موضوع تولید می کنین. بهتره که از این کار خودداری کنین و سعی کنین که محتوای خود رو در یک URL قرار بدید. چون گوگل صفحات رو بعضی وقتا خیلی مثل هم هستن کپی هم خونده و آدرس صفحه رو جریمه می کنه و اثر منفی در افزایش ورودی گوگل داره.