آیا سایت ما نیاز به بهینه سازی دارد؟

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

چرا نیاز به بهینه سازی سایت (سئو) داریم

معنای کلمه ای سئو (SEO) که مخفف Search Engine Optimizationه، بهینه سازی واسه موتورهای جستجوه. اهمیت سئو و بهینه سازی سایت از آنجایی شروع میشه که بیشتر از 87 درصد مردم واسه رسیدن به اجناس و خدمات مورد نظر خود از موتورهای جستجو استفاده میکنند.

بیشتر از 73 درصد معاملات آنلاین از راه موتورهای جستجو شروع میشه. این رقابت بین بیشتر از 5 بیلیون سایته و فقط کسری از 1 درصد این وب سایتا به صفحه اول میرسند.

طبق بررسیای آماری در آخرین ماه سال 2013 سهم جستجوی 4 موتور برتر دنیا به توضیح زیره:

Google با 64 درصد جستجو در رتبه اول قرار داره.

Bing با 20 درصد جستجو در رتبه دوم قرار داره.

Yahoo با 14 درصد جستجو در رتبه سوم قرار داره.

Ask با 14 درصد جستجو در رتبه چهارم قرار داره.

سایت من به سئو نیاز داره؟

همونطور که گفته شد بخش زیادی از ترافیکای اینترنتی از راه موتورهای جستجو به سایت شما روونه میشه.  اگه سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی نداشته باشه، از دید کاربران اینترنتی مخفی خواهید موند!

هر وب سایتی که به طرف تجارت و بازرگانی حرکت میکنه، باید صفحات وب خود رو واسه موتورهای جستجو بهینه سازی کنه. هدف پایانی یک سایت جلب کاربران اینترنتیه، و تحقیقات نشون داده که پهنا بزرگی از کابران اینترنتی وب سایتا رو در موتورهای جستجوی پیدا کرده ان. اگه شرکت شما توجه به ساخت یک سایت جدید و یا به روز کردن سایت قدیمی خود رو داره باید توجه داشته باشین که واسه پیشرفت باید SEO رو در الویت قرار بدید. به خاطر داشته باشین که SEO شما رو به مسابقه بزرگ می بره و شما رو در بازار معرفی میکنه.

چرا سایت من باید واسه موتورهای جستجو بهینه سازی شه؟

لغاتی که دارای بیشترین جستجو در موتورهایی مانند گوگل بینگ و یاهو هستن، خیلی مهم حساب میشوند. حال اگه کمک کنیم تا بازدیدکنندگان به طور هدفمند وارد سایت شن، بدیهیه که بیشتر از هر شاخه تبلیغاتی دیگه می تونه درآمدزا باشه. سرمایه گذاری در راه سئو چه از دید زمانی و چه از دید پولی می تونه بازگشت استثنایی رو در مقایسه با انواع دیگه بازاریابی به همراه داشته باشه.

اینم بخونین:   بهینه سازی سایت برای موبایل

موتورهای جستجو خیلی هوشمند هستن، ولی واسه دیدن سایت شما نیاز به کمک دارن. رباتا در موتورهای جستجو مانند گوگل همیشه در حال خزیدن هستن تا بتونن سایت شما رو عمیق تر بررسی کنن و نتایج بهتری به کاربران ارائه دهند. البته محدودیتایی در این راه واسه موتورهای جستجو هست. در صورتی که سئو به درستی انجام شه، مطمئناً سایت شما خیلی بهتر در نتایج گوگل نگاه میشه. بدیهیه سئو به روش غلط (سئو سیاه)، می تونه باعث دفع همیشگی سایت شما در نتایج یک موتور جستجو شه و توانایی رویت شدن رو به کمه کم میرساند.

هر چه بهینه سازی سایت شما درست تر باشه، رتبه بیشتری کسب می کنین و به صفحات اول گوگل و دیگه موتورهای جستجو نزدیکتر می شید. همونطور که قبلاً هم اشاره شد 75 درصد کاربران، روی نتایج 1 تا 5 موتور جستجوی گوگل کلیک میکنند. پس واسه گرفتن این رتبه از همین امروز اقدام کنین تا زودتر موفق شید…

کلمات کلیدی بلند؛ آینده سئو

«کلمات کلیدی بلند» و «کلمات کلیدی پوچ» دو تکنیک متفاوت در سئو هستن. بررسیای انجام شده نشون می ده در آینده، سئو بیشتر به استفاده از کلمات کلیدی بلند و کنار گذاشتن کلمات کلیدی پوچ تمایل داره.

مقدمه

کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords) به عباراتی گفته می شه که دارای دو یا چند کلمه کلیدی بیشتر هستن و کاربران هدفمند بیشتری رو مخاطب قرار می دن.

روبروی، کلمات کلیدی پوچ (Vanity Keywords) هستن که در اونا فقط به یک یا دو کلمه بسنده می شه.

با توجه به اون چیزی که در اول نوشتار اشاره کردم، استفاده از کلمات کلیدی بلند یکی از تکنیکای موفق سئو حساب می شه، به این دلایل:

اینم بخونین:   نکات بهینه سازی وب سایت به منظور محبوب شدن برای موتورهای جستجو

1. شخصی سازی

سابق بر این، جستجوگرهای اینترنتی واسه رتبه دهی به سایتا، فقط از لینکا و بهینه سازی صفحات داخلی (on-page) استفاده می کرده ان ولی الان این روش کنار گذاشته شده و موتورهای جستجو واسه تعیین وزن و رتبه یک سایت به عوامل مختلف و طیف مختلفی از متغیرهای منحصر به فرد ویژه هر کاربر نظر دارن.

چندی پیش گوگل اعلام کرد که بیشتر از 20 درصد جستجوهای سال 2010 عباراتی بوده که سایت گوگل تا پیش از اون هیچوقت جستجو نکرده!

از اون جمله میشه به زمان، جای، تاریخچه سایت، میزان پرش (bounce rate = خروج کاربران از سایت)، زمان درنگ کاربران در سایت و ارتباطات سایت با شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

هر کاربری که دست به جستجو بزنه، موتور جستجو همه این متغیرها رو به طور ویژه واسه او مورد بررسی قرار میده و همین امر بروز تغییر و تفاوتای گسترده در نگاه موتورهای جستجو به موضوع رتبه بندی سایتا رو به دنبال داشته.

با این توضیح، ما چطوری میتونیم دو بحث نتایج شخصی شده و قرار گرفتن در بالا لیست پاسخای ارائه شده در موتورهای جستجو رو با هم جمع کنیم؟

بعضی صاحبنظران فکر می کنن الان این هدف فقط از راه استفاده از کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords) در کنار تولید و به اشتراک گذاری محتواهای عالی در فاصله ها زمانی منظم و به طور سازمون یافته، امکان پذیره.

2. رشد

الان – بر خلاف سالای گذشته و زمانی که اینترنت مراحل کودکی خود رو طی می کرد – استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات جستجو که از یک یا دو کلمه تشکیل شده، خیلی مطلوب به حساب نمی ره.

چندی پیش گوگل اعلام کرد که بیشتر از 20 درصد جستجوهای سال 2010 عباراتی بوده که سایت گوگل تا پیش از اون هیچوقت جستجو نکرده!

علاوه بر این، الان 80 درصد جستجوها از عباراتی با پنج کلمه یا بیشتر تشکیل شده.

اینم بخونین:   چرا برخی از بهینه سازی های سایت شکست میخورند؟

در بررسیای انجام شده به وسیله شرکت Slingshot SEO مشخص شده که استفاده از کلمات کلیدی بلند در سئو – در مقایسه با استفاده از کلمات کلیدی پوچ – ترافیک سایتا رو بیشتر از چار صد درصد افزایش میده.

واقعیت اینه که الان توقع کاربران از جستجوگرهای اینترنتی بالا رفته.

اونا نتایج بهتری از این سایتا خواستارند و واسه همین از عبارات طولانی تر، خاص تر و سخت تر استفاده می کنن؛ و همین، رمز موفقیت کلیدواژهای بلنده.

3. میزان تبدیل

بین فروشنده ها و بازاریابا، باور درستی رایجه و اون این که هر مشتری پنهون ای که اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشه، به خرید نزدیک تره.

این اصل کلی در فضای وب هم صادقه.

یک بررسی دیگه در مورد ارزش و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی بلند نشون دهنده اینه که استفاده کلیدواژهای بلند، دو و نیم برابر بیشتر از کلیدواژهای پوچ، میزان تبدیل (conversion rate = افزایش فروش) به همراه داره.

پایان

نکته ای که نباید از اون غافل شد اینه که کلیدواژهای پوچ هم قادر به ارزش آفرینی واسه وب سایته، ولی اونا ارزشی خاص و ویژه می سازن.

ارزش و اعتباری که از کلیدواژهای پوچ بر می پاشه، بیشترً دور و حوش رتبه سایت و ارتقاء وجهه سازمون در فضای آنلاینه.

واسه همین نتایج استفاده از این تکنیک، معمولاً قابل اندازه گیری نیس (در قیاس با کلمات کلیدی بلند).

درک این فرق به شما کمک می کنه که این تکنیکای دوگانه رو در جا و زمان مناسب و کلا با هوشمندی تر به کار گیرید.

به طور خلاصه و به زبون راحت، کلمات کلیدی پوچ با رتبه سایت سر و کار داره و کلمات کلیدی بلند با میزان فروش اون.

پس تکنیک کلمات کلیدی بلند، یک روش درازمدت واسه افزایش فروش جنسا و سرویس هاییه که سایت سازمانی عرضه می کنه.

ضروریه که مدیران سازمونا فرق موجود بین این دو رو خوب بفهمن