آیا شما هم میخواهید با بک لینک کسب درآمد کنید؟

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

بک لینک چیه و در بهینه سازی سایت چقدر مهمه؟
در طراحی سایت الان بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین نگرانی ها در دنیای اینترنت به حساب میاد. ضمنا روش مناسبی واسه بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیکه. در این مقاله می خواهیم بگیم بک لینک چیه و در بهینه سازی سایت چقدر مهمه . در اول به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشه که از سایتهای دیگه به سایت شما داده میشه ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگه پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده.

بک-لینک-چیه-و-در-بهینه-سازی-سایت-چقدر-مهم-است

گوگل به بک لینکا طبق میزان محبوبیت و تعداد اهمیت میده هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگه که به وسیله موتور‌های جستجو پیدا شه بک لینکه. سایتایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارن و ضمنا محتوای جدید و منظم قرار می دن رتبه خوبی دارن.

توجه داشته باشین که بک لینک رو نمیشه از سایتهای با پیج رنک بالا خرید چون گوگل و بقیه موتورهای جستجو قوی خیلی آسون سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند رو شناسایی کرده و از رتبه اونا میکاهد. البته باید اینم بگیم که اگه مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدین، با Nofollow سازی لینک می تونین دیگه نگران بوجود اومدن مشکلی واسه سایت خود نباشید.

در طراحی سایت ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران رو به قرار دادن لینکاتون در بقیه وبلاگا و وب سایتا می کنه پس می تونین از شبکه های اجتماعی واسه بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنین. از نشونه‌های لینک بد میشه به موارد زیر اشاره کرد:

√ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگه سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشه، این لینک غیره طبیعی و بد گفته میشه، چون کاربران معمولا اینجور کاری نمیکنند مگه اینکه پولی دریافت کرده باشن.
√ لینک شدن سایت در تموم صفحات سایت: اینم یکی از مواردیست که باعث میشه بک لینک به بک لینک بد تبدیل شه، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشه لینک کسی رو در تموم صفحات سایت خود قرار بده مگه اینکه پولی دریافت کرده باشه.
√ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگه همه به صفحه اصلی شما لینک بدن و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، چون این مورد هم باعث میشه بک لینک به بک لینک بد تبدیل شه.
√ لینک شدن سایت شما در سایت نامربوط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی رو قرار می دن که با موضوع وبلاگشون در ارتباط باشه، اگه موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشه و در اون سایت اسب فروشی رو لینک کنین، طبیعی ست که بک لینک بده.
√ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همونطور که سایتهایی بی کیفیت خودشون کیفیت زیادی ندارن، لینکهایی که از اونا به سایت شما ارسال میشه بده و اگه اون سایتها اسپم باشن حتی باعث میشه در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برسونه.
√ لینک شدن سایت به شکل مخفی: لینکها رو قرار می دن تا کاربران ببینند و از اون استفاده کنن، ولی زمانی که لینک مخفی باشه و قابل نمایش نباشه، Backlink غیره طبیعیه.

توضیحات وموارد در مورد بک لینک

1- بکلینک، لینکی روی یک وبسایته که کاربر با کلیک کردن روی اون، به سایت دیگری منتقل می شه.
2- بکلینک می تونه تصویر و یا متن باشه. اگه بکلینک به شکل تصویر باشه باید متن لینک یا متن لنگر (anchor text)، تگ alt تصویر باشه.
3- متن لینک، قسمتی از متنه که قابل کلیک می شه و در صورت کلیک به صفحه مقصد میره.
4- متن لینک می تونه بصورت آدرس اینترنتی باشه یا کلماتی چون برند شما، یا عبارات شامل کلمات کلیدی در نظر شما
5- اگه متن لینک کلمات کلیدی مورد نظر شما باشه، ممکنه واسه ارتقاء در نتایج جستجوی اون کلمات مفید یا مضر باشه.
6- تعداد انبوه لینک با متن لینک شامل کلمه کلیدی برابر، می تونه این پیام رو به گوگل بده که شما قصد لینک سازی و دستکاری نتایج جستجو رو دارین و گوگل سایت شما رو اسپم کنه.
7- لینک nofollow، لینکیه که نشونه rel=nofollow واسه اون به کار رفته باشه. این نشونه این پیام رو به گوگل میده که در محاسبه اعتبار صفحه مقصد، این لینک رو در نظر نگیرد. پس اینطور لینکا بدون منفعت یا ضرر واسه سئو هستن.
8- لینک معمولی که نشونه rel=nofollow رو نداره و گوگل اون رو در الگوریتم رتبه بندی خود در نظر میگیره، با اهمیته و در محاسبه اعتبار صفحه مؤثره.
9- واسه نگاه فهرست تقریباً کاملی از سایتایی که به شما لینک داده ان می تونین به حساب کاربری Google Search Console خود وارد شده، بعد به قسمت “Search Traffic” و پس از اون به قسمت “Links to Your Site” برید.
10- بکلینکا بیشتر از هر چیز دیگری، رتبه بندی موتورهای جستجو رو تحت اثر قرار می دن. تعداد و کیفیت بکلینکاتون نقش زیادی در تعیین رتبه شما در نتایج جستجو داره.
11- شما باید فعالانه به دنبال بکلینک گرفتن باشین. ممکنه سایت شما به طور طبیعی چندین بکلینک به دست بیاره اما اگه می خواین به سطح رقبای مطرح خود برسین یا رتبه ای بهتر از رتبه اونا کسب کنین، باید فعال باشین.
12- ایجاد بکلینک کار سختی نیس و واسه ایجاد اون به مهارت، وسیله یا نرم افزار خاصی نیاز ندارین. مهم ترین چیزی که نیاز دارین ایجاد رابطه با بقیه و صاحبان بقیه سایتای اینترنتیه.
13- می تونین ساخت لینک رو به شرکتای سئو بسپارید. اما در انتخاب اونا باید دقت کنین که حتما در این کار خبره و با تجربه باشن. این موضوع رو از نمونه کارهای بلند مدتشان می تونین بفهمین. و این نکته رو هم در نظر بگیرین که افراد بی تخصص که بعضی وقتا بودجه خیلی کمی هم می گیرن، شایدً لینکای بی کیفیتی رو واسه شما می سازند که باعث جریمه شدن شما به وسیله گوگل میشه.
14- بهتره در یک بازه زمانی (مثلاً چند هفته)، لینکای خود رو بسازین بجای اینکه مثلاً 100 لینک در یک هفته بسازین و بعد از اون دیگه لینکی نسازید. چون این کار (ایجاد لینکای زیاد در بازه زمانی کوتاه) این پیام رو به گوگل میده که شما مشغول لینک سازی غیرعادی هستین.
15- اینکه چه تعداد بکلینک نیاز دارین به تعداد کلمات کلیدی در نظر شما، سطح رقابت بر سر اون کلمات کلیدی، کیفیت بکلینکاتون و سطح بهینه سازی سایت شما بستگی داره.
16- موضوع فقط تعداد بکلینکا نیس. هدف این نیس که بیشتر از رقبای خود بکلینک داشته باشین بلکه باید کیفیت بکلینکاتون از بکلینکای رقبایتون بالاتر باشه.
17- ارزش همه بکلینکا برابر نیس. بعضی از اونا رتبه بندی شما رو بهبود می بخشند، بعضی تاثیری بر رتبه بندی شما ندارن و بعضی دیگه بر رتبه بندی شما اثر منفی دارن.
18- اگه شما 10لینک معتبر از منابع در ارتباط داشته باشین و یکی از رقبای شما 100 لینک نامعتبر داشته باشه، کمه کم در مورد بکلینک، گوگل سایت شما رو در رتبه بالاتری نسبت به رقیبتون قرار میده.
19- داشتن تعداد زیادی بکلینک بی کیفیت می تونه بر رتبه بندی سایت شما اثر منفی داشته باشه. پس موقع بکلینک گرفتن، انتخابی عمل کنین و فقط به دلیل راحت بودن بکلینک گرفتن از یک سایت، این کار رو انجام ندین.
20- سعی کنین بکلینکای با کیفیت بسازین. کلا هر چه قدر آسون تر بتونین بکلینک بگیرین، ارزش اون بکلینک کم تره.
21- واسه اینکه یک بکلینک، با کیفیت به حساب بیاد باید معیارهایی رو داشته باشه. هرچه تعداد بیشتری از این معیارها رو داشته باشه، ارزش سعی و هزینه بیشتری رو داره.
22- اگه بکلینکی در جایگاه برجسته ای در یک صفحه پربازدید قرار گرفته باشه، این باعث افزایش با ارزشی اون میشه. چون صرف نظر از بحث رتبه بندی، قرار گرفتن بکلینک شما در اینجور جایگاهی باعث می شه تا سایت شما روبروی دید جریان پیوسته ای از مخاطبان هدف قرار بگیره.
23- در شرایط مساوی، یک لینک درون متنی (یعنی لینکی که در درون بخشی از متن قرار گرفته) از لینکی که جدا از متنه (مثلاً در حاشیه صفحه یا در پانوشت) یا در بین فهرستی از لینکا قرار داره، ارزشمندتره.
24- نگران اعتبار سایتی که بکلینکتان در اون قرار داره نباشید. همه صفحات وب در اول بدون اعتبار هستن اما درزمان زمان اعتبار اونا زیاد می شه. مثلاً صفحه ای که امروز دارای پیجرنک صفره، شش ماه بعد می تونه دارای پیجرنک 5 باشه.
25- اعتبار یک صفحه وب، بین تموم لینکای موجود در اون صفحه تقسیم می شه. پس بکلینک گرفتن از صفحه ای که لینکای کمتری در اینه از بکلینک گرفتن از صفحه ای که بیشتر از 50 لیک در اون هست بهتره.
26- بهترین حالت اینه که از صفحات مربوط به موضوع سایت خود و در وبسایتای در ارتباط، بکلینک بگیرین. البته بکلینک گرفتن از صفحات غیر در ارتباط و سایتای غیر در ارتباط هم ً بی ارزش نیس اما بهتره وقت و هزینه زیادی رو صرف اون نکنین.
27- سعی کنین بکلینکا، کاربران رو به صفحات مختلف وبسایتتان هدایت کنه، نه فقط به صفحه اصلی. صفحات داخلی سایت، دسته بندیا، اجناس، خدمات و … هم مهمند و در جستجوی کلماتی به ویژه، از صفحه اصلی مؤثرترند.
28- وقتی از یک سایت بکلینک گرفتید دیگه زیاد روی اون سایت متمرکز نباشید و سعی کنین بکلینک بعدی رو از سایت دیگری (غیر از سایتایی که پیش از این از اونا بکلینک گرفتین) بگیرین.
29- ممکنه چند هفته طول بکشه تا اثر یک بکلینک جدید در رتبه بندی سایت شما رو شه چون اول گوگل باید لینک جدید شما رو تشخیص بده بعد اون رو در الگوریتمای خود وارد کنه و پس از اون نتایج جستجو رو به روز رسانی کنه.
30- بهترین راه یافتن وبسایتایی واسه بکلینک گرفتن اینه که بررسی کنین که رقبای شما در چه سایتایی بکلینک دارن و یا اینکه در گوگل سایتایی رو جستجو کنین که مباحث مربوط به سایت شما رو مطرح کرده ان.
31- واسه رسیدن به اطلاعات گسترده ای در مورد بکلینکای سایت خودتون و سایتای حریف، از یک وسیله بررسی بکلینک (مثل ahrefs.com ) استفاده کنین.
32- وسایل بررسی بکلینک هیچ موقع مشخصات کامل لینک وبسایتا رو در اختیارتون قرار نمی ده و ممکنه چند هفته طول بکشه تا لینکای جدید رو نمایش بده. صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده می کنین، چیزی که نگاه می کنین بیشترین حد 30 تا 50 درصد از بکلینکای سایتای اینترنتیه.
33- روشای خیلی متنوعی واسه بکلینک گرفتن هست. نباید به تعداد معدودی از این روش ها متکی باشین چون داشتن تنوعی از لینکا طبیعی تر مثل اینکه و هم احتمال اینکه با به روزرسانی الگوریتما، به مشکل بربخورید کمتره.
34- از ایمیل و شبکه های اجتماعی و حتی تماس تلفنی واسه رابطه با افرادی که می خواین از اونا بکلینک بگیرین استفاده کنین. در مورد افراد، پیگیر باشین و تا هنگامی که یک “نه” قاطع از آدما نشنیده اید، اونا رو کنار نگذارید و آزاد نکنین.
35- وقتی با افرادی در مورد بکلینک رابطه برقرار کردین سعی کنین رابطه شما خیلی خشک و رسمی نباشه. اگه امکانش هست اسم کوچیک افراد رو به کار ببرین. وقتی ایمیل می زنید کلمه “لینک” یا “بکلینک” واسه عنوان ایمیل به کار نبرین. در اولین ایمیل، از ارسال URL و استفاده از هرگونه کلمه مربوط به سئو (مثل رتبه بندی، الگوریتم و …) خودداری کنین.
36- پیشنهادی بدین که پذیرش اون واسه طرف مقابل هم مهم باشه. اگه پذیرش پیشنهاد شما هیچ سودی واسه طرف مقابل نداشته باشه، در 99 درصد از موارد جواب مثبتی دریافت نخواهید کرد.
37- پنج دلیل اصلی هست که بقیه به سایت شما لینک بدن: اینکه اونا فکر کنن سایت شما سایتی خاص و جذابه؛ اینکه شما رو بشناسن یا خود رو مدیون شما بدونن؛ اینکه شما هم اینجورً به سایت اونا لینک بدین؛ اینکه محتوایی واسه منتشر کردن در سایتشون در اختیار اونا قرار بدید و اینکه واسه لینک دادن به سایت شما انگیزه پولی داشته باشن.
38- اگه محتوای سایت شما اونقدر مفید و جذاب باشه که ارزش لینک دادن رو داشته باشه، ایجاد بکلینکای با کیفیت واسه شما راحت تر میشه. اما اگه سایت شما مجموعه ای از صفحات فروشه، واسه تشویق بقیه به لینک دادن به زحمت خواهید افتاد.
39- خیلی خوبه اگه بتونین سایتی رو پیدا کنین که به سایت شما لینک بده و شما هم اینجورً به اون لینک ندین. اما اگه سایت با کیفیت و مرتبطی هست که خواستار تبادل لینکه، این کار رو انجام بدین چون لینک دوطرفه بهتر از اینه که هیچ لینکی نداشته باشین.
40- اگه تبادل لینک انجام می دید، سعی کنین لینک شما در درون متن محتوای اون سایت قرار بگیره نه در فهرست پیوندها، فهرست دوستان و… .
41- خرید بکلینک، از دید تکنیکی برخلاف قوانین گوگله اما در مورد کلید واژهای پرارزش که رقابت زیادی در مورد اونا هست، خیلی رایجه.
42- از خرید لینکی که آشکاراً به فروش گذاشته شده یا پیشنهاد خرید اون واسه شما ایمیل شده خودداری کنین و از وسیله ها، سرویسا و نرم افزارهای تولید اتوماتیک لینک استفاده نکنین.
43- اگه به طور زیادی لینک تولید کنین، به احتمال زیاد گوگل اون رو به عنوان یک وضعیت غیر عادی شناسایی کرده و شما رو مجازات می کنن.
44- موقع ایجاد لینک، با احتیاط باشین چون لینکایی که باعث جریمه شدن شما به وسیله گوگل می شه رو نمیشه راحت و سریع حذف کرد و گوگل عذر شما رو در مورد اینکه اون لینکا رو شما ایجاد نکردین نخواد قبول کرد و کمه کم سه ماه و در بیشتر موارد یک سال یا بیشتر زمان می بره تا مجازات گوگل از سایت شما ورداشته شه.

اینم بخونین:   چرا ساخت لینک برای سئو مهم است؟ (آناتومی یک هایپرلینک)