آیا می خواهید یک سایت پربازدید داشته باشید؟؟

Written by 92 on فوریه 3, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

اگه صاحب وب لاگ و یا سایت هستین حتما عبارت SEO یا بهینه سازی موتور جستجو به گوشتون خوردهه. SEO به مجموعه تغییرات جزئی در صفحات وب گفته می شه که باعث درک بهتر موتورهای جستجو از محتوای وب سایتا و جمع آوری بهتر اطلاعات اونا می شه. SEO باعث جمع آوری درست اطلاعات موجود در سایت و پس جذب بیشتر مخاطب از راه موتورهای جستجو می شه. این روزها موسسه و شرکتای مختلفی واسه بهتر کردن وب سایتا درآمدهای زیادی بدست می آورند. در این مقاله که در بخشای مختلف منتشر میشه روشای درست SEO رو یاد خواهید گرفت.

با اینکه جمع آوری اطلاعات صفحات وب بصورت خودکار در موتورهای جستجو (گوگل، یاهو، بینگ و غیره) انجام می شه ولی در این مقاله به مباحثی خواهیم پرداخت که استفاده اونا باعث می شه موتورهای جستجو درک بهتری از صفحه های سایت شما داشته باشن و پس صفحه های سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو در رتبه بهتری قرار گیرند.

SEO یا Search Engine Optimization معمولا شامل تغییرات جزئی می شه ولی این تغییرات کوچیک ممکنه اثر زیادی در رتبه و ترافیک جاری شده از موتورهای جستجو شه. در دنیای امروزی وب، SEO جزء موارد رد نشدنی در سایت هاست. پس اگه صاحب سایت ویا وبلاگ و یا صفجه ای در اینترنت هستین و قصد دارین بهتر دیده و خونده شید این مقاله رو از دست ندین.

الان اطلاعات نادرست که بعضی وقتا اثر منفی در رتبه وب سایتا داره فت و فراوون پیدا می شه اما محتوای این مقاله طبق اطلاعات منتشر شده به وسیله گوگل، یاهو و بینگ و بعضی وب سایتای معتبر مربوط به SEO تامین شده. اینطوری با خوندن این مقاله درک درستی از روشای درست SEO بدست میارید.

اینم بخونین:   بک لینک برای بهینه سازی و افزونه سئو تصاویر

سایت و یا وب لاگ شما ممکنه کوچکتر و یا بزرگتر از مثالامون باشه اما روشای SEO طبق بزرگی سایت فرقی نمی کنن.

سئوی منفی واقعا هست؟

همه خوب می دونیم که مطالبق با الگوریتمای گوگل اگه به خرید و فروش و یا تبادل لینک بدیم جریمه خواهیم شد. این اتفاق ممکنه از راه جریمه دستی گوگل و یا الگوریتم پنگوئن واسه سایت بیفته. پس اگه لینکایی که واسه سایت خود کسب میکنیم میتوانند مشکلاتی بهمراه داشته باشن پس لینکایی که بقیه به سایت ما هم می دن از این قانون مستثنی نیستن، اینجاست که سئوی منفی وارد میشه.

گوگل در صحبتای خود نسبت به سئوی منفی خیلی محتاطه و تا جایی که بتونه وجود اون رو نفی میکنه. در گوگل صفحه ای هست که قوانین اصلی خود رو معرفی کرده، تا قبل از سال ۲۰۰۳ در جمله ای نوشته شده بود “هیچ راهی وجود نداره که حریف شما جایگاهتان رو در گوگل به خطر بندازه یا شما رو از ایندکس خارج کنه.

سئوی منفی قبل 2003

ولی در ژانویه ۲۰۰۳ یک عبارت “تقریبا” به اول این جمله اضافه شد که از اولین نشونه های سئوی منفی در اینترنته.

نظر گوگل درباره سئوی منفی

منظور گوگل در اون زمان تایید سئوی منفی و استفاده از لینکای تخریب کننده واسه مقابله با رقیبان نبوده ولی نشونه هایی از سعی افراد واسه سئوی منفی دیده بوده. در اون زمان واسه سئوی منفی، بیشتر از راه دستکاری فایل robots.txt و یا هک کردن سایتا مشکلاتی ایجاد میکردند.

ولی در مورد لینک سازی چه جوری؟ گوگل تا الان به اون اشاره داشته؟ در سال ۲۰۰۷ مت کاتس در مصاحبه ای با Forbes اعلام کرد که “از بین بردن جایگاه یک حریف در نتایج گوگل با استفاده از لینکای تخریب کننده نشدنی نیس ولی خیلی مشکله. ما همیشه تکنیکای جدید رو دنبال میکنیم و به سرعت پادزهرهایی واسه هرکدام تهیه می کنیم.”

اینم بخونین:   دروغ‌های متداول آژانس‌های سئو را باور نکنید

در سال ۲۰۱۲ و بعد از معرفی اولین نسخه از الگوریتم پنگوئن که به قصد جنگ با لینک سازیا غیر طبیعی بوجود اومد، صحبتا دور و بر سئوی منفی و استفاده از لینکای تخریب کننده واسه رقبا هم شدت بیشتری گرفت، یک نگاه راحت به آمار جستجوی عبارت Negative SEO در اون زمان نشون دهنده توجه وبمستران به این مسئله.

تعداد جستجو واسه عبارت سئوی منفی

در اکتبر ۲۰۱۲ و با ارائه نسخه جدید پنگوئن، وسیله جدید در وبمستر گوگل با نام disavow tool معرفی شد. این وسیله به وبمستران اجازه میداد تا لینکایی که از نظر خودشون واسه سایت مناسب نیستن رو به گوگل معرفی کنن تا در رتبه بندی نتایج اونا رو در نظر نگیرد.

مت کاتس اعلام کرد که بیشتر سایتا احتیاجی به استفاده از این وسیله نخوان داشت ولی کسائی که وابستگی پولی زیادی به اینترنت و سایت خود دارن باید از هر روشی واسه نگهداری اون استفاده کنن. در این زمان سئوی منفی کم کم به رسمیت شناخته شده بود و سایتای مختلفی بی اونکه دلیل شکست خود رو بدونن با افت یهویی جایگاه در نتایج گوگل روبرو میشدند.

البته در این بین گزارشای خیلی از سئوی منفی به وبمستر گوگل میرسید که در عمل با بررسی بیشتر مشخص میشد دلیل این نتایج سئوی منفی نبوده، همین مسئله باعث شده که گوگل بازم در برابر وجود اینجور روشایی مقاومت کرده و راه حل مناسبی واسه اون ارائه نده. پس قبل از هرچیز باید دقیقا بدونیم که چه زمانی دچار سئوی منفی از طرف یکی از رقیبان خود شده ایم.

نشونه هایی از سئوی منفی واسه سایت شما

نشونه هایی هست که یک وبمستر می تونه از راه اونا رفتارهای مشکوک بقیه واسه ایجاد سئوی منفی در سایت خود رو شناسایی کنه، واسه اینکار شما باید وسایل مدیریتی مناسبی مثل وبمستر گوگل و یک آمارگیر دقیق و قوی رو در اختیار داشته باشین. نمونه هایی از این نشونه ها به توضیح زیره:

  • لینک به سایت شما از انجمن و فرومای خارجی.
  • دریافت تعداد زیادی لینک از دامنهای عجیب با آدرسایی مثل .ru .cz .pl .biz و غیره. همه این لینکا غیرطبیعی نیستن ولی واسه یک سایت ایرونی دریافت بک لینک زیاد از این جور آدرسا غیرطبیعی هستش.
  • تعداد زیادی بک لینک از وبلاگای غیر در ارتباط و جورواجور.
  • لینکایی با متن برابر و از چند دامنه مشخص، بعنوان مثال در عبارتی مشخص لینک سایت شما در فوتر و سایدبار (در عمل همه صفحات سایت) چند سایت نامعتبر قرار داده شده باشه.
  • دریافت بک لینک از سایتای غیراخلاقی، سایتای شرط بندی و شبیه اونا.
اینم بخونین:   برند سازی با سئو و URL در بهینه سازی وب سایت

نکته مشترک بین همه موارد بالا، بی ارزش و اعتبار بودن اونا و از همه مهمتر قیمت پایین این جور لینک هاس. بطوریکه حریف شما می تونه با هزینه ای کم تعداد زیادی لینک نامناسب به سایت شما سرازیر کنه.

البته بیشتر سایتای ایرونی احتیاجی به نگرانی در این باره ندارن و درآمد اونا از اینترنت به اندازه ای بالا نیس که رقیبان واسه سرنگون کردنشون هزینه کنن ولی زمانیکه صحبت از تجارتای پردرآمد و رقابتای سنگین میشه همه چیز تغییر می کنن!

در این بین مواردی نگاه میشه که افراد به دست خود تکنیکای سئوی منفی رو روی سایتشون انجام می دن! تبلیغات مختلف واسه فروش تعداد زیادی لینک با پیج رنکای ۲ و ۳ در ازای قیمت پایین بدترین دام واسه یک وبمستره. به جای جمله ای مثل ‘خرید ۵۰ لینک رنک ۲ فقط ۱۰۰ هزارتومن’ باید بخونین ‘با ۱۰۰ هزارتومن سایت خود رو نابود کنین’.