اتوریتی، لینک بیلدینگ و الگوریتم جدید پنگوئن

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

دامین اتوریتی سایت یک شاخص اندازه‌ گیری وب‌ سایته که به وسیله MOZ.com منتشر شده و یکی از شاخصای مهم واسه سئو وب‌ سایت شماست.

هرچه دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه وب‌ سایت شما بالاتر باشه میزان ترافیک و رتبه سایت شما بالاتر میره.

دامین اتوریتی چیزیه که شما بتونین تغییرش بدین ؟ قابل بهبود  است؟

اینجا ما چند نکته عملی درباره افزایش (domain authority) به شما خواهم گفت و شما رو قانع می‌کنم چه جوری اون رو بهبود ببخشین

اما قبل از گفتن نحوه بهبود دامین آتوریتی دانستن چند نکته الزامیه.

دامین اتوریتی (Domain Authority) چیه؟

با دانستن این نکات شما می فهمید دومین آتوریتی چی هست و شما واسه افزایش یا بهبود اون به چه سمتی باید حرکت کنین.

دامین آتوریتی بر مبنای چندین عامل هست:

۱-  لینکایی که به سایت شما از طرف سایتایی با اعتبار بالا روونه می‌شن در درجه اهمیت اول قرار داره .

۲گرفتن دامین آتوریتی بالا مثل ۱۰۰ خیلی سخته و شایدم امکان‌پذیر نباشه سایتایی مثل فیسبوک و تویتر دامین آتوریتی بالایی دارن, پس ناامید نشید.

۳–  دامین اتوریتی سایت خیلی سخته که به شکل مستقیم تغییر داده شه و شما نمی تونین مثل متا تگ‌ها اون رو تغییر بدید.

چه جوری دامین آتوریتی رو بهبود ببخشین  راه های افزایش (domain authority)

بالا بردن اتوریتی دامنه سایت لازمه بهبود پروفایل لینک شخصی شما هست و در یک سطح پایه‌ای واسه داشتن یک پروفایل لینک خوب شما دو گزینه دارین :

 1از شر لینکای بد خلاص شید

  ۲- لینکای خوب به دست بیارین

اول درباره گزینه اول کمی بحث کنیم, یعنی از شر لینکای بد خلاص شیم, این کار خیلی راحت س! کافی خواسته اون رو بدین و این لینکا رو رد کنین.

اما اینکه چه جوری لینکای خوب به دست آوریم بازم شما دو گزینه دارین:

الف) شما سر ویس‌های خدمات سئو خود رو بکار بگیرین و لینکای باکیفیت و واقعی از اونا دریافت کنین

ب) یک سایت با اطلاعات مهم بالا بسازین که دارای محتوای عالی باشه و اصطلاحاً به این گزینه بازاریابی محتوا میگن

چیزی که من درباره بازاریابی محتوا فهمیدم بهترین راه حل داشتن دامین آتوریتی بالاه ولی در ادامه چند نکته که به شکل نجومی می تونه در افزایش دامین آتوریتی سایت شما اثر داره, اشاره خواهم کرد.

مرحله اول – مطمئن شید که از نظر فنی سئو سایت تون موقعیت خوبی داره بهبود (domain authority)

سایت شما در مرحله اول باید تموم جنبه‌های فنی سئو رو رعایت کرده باشه و این به این معنا نیس که فقط با صرف بهینه سازی ساختار url و فایل  robots.txt دامین آتوریتی شما افزایش می‌یابد بلکه این جزو چیزای مهم افزایش دامین اتوریتی سایت شماس.

سئو فنی مرکز ثقل سعی ما واسه بهبود دامین آتوریتی سایت شماس  و این شامل تموم جزئیات فنی مثل ساختار سایت, ناوبری, کیفیت لینکا, ساختار url , تگ‌های عنوان, تگ alt, تگ توضیحات و غیره هست.

پس مطمئن شید که وضعیت سئو شما در موقعیت خوبیه و بعد به مرحله بعدی برید.

مرحله دوم – ایجاد محتوایی که توانایی لینک پذیری داشته باشن (افزایش دامین آتوریتی)

حالا ما به موضوعی اشاره می‌کنیم که به شکل مستقیم بر دامین آتوریتی شما اثر داره, اگه شما بازاریابی محتوای خوبی داشته باشین و محتوایی لینک پذیر بسازین خیلی خوب می تونین دامین آتوریتی سایت تون رو افزایش بدید.

نمونه‌ای از این محتواها اینفوگرافیکا هستن که خیلی خوب از طرف افراد لینک دریافت می کنن.

محتوا مرکز کار ما واسه ایجاد دامین آتوریتی بالاه و بی ایجاد محتوای جذاب هم سایت ما خسته‌کننده هستش و سعی‌های ما بی‌نتیجه و در بازاریابی محتوا شکست می‌خوریم.

مرحله سوم – داشتن ساختار لینک سازی داخلی خوب (افزایش دامین اتوریتی سایت(

بعضی افراد هستن که خیلی شور و شوق دارن که بک لینکای باکیفیت دریافت کنن و از ساختار داخلی خودشون غافل می‌شن.

و من به شما تاکید می‌کنم که شاید ۵۰ درصد از لینک سازی مربوط به ساختار لینکای داخلی سایت شماس و نیازه به اون اهمیت بدید.

لینک سازی داخلی باعث ایجاد یک ساختار شبکه قوی واسه هر دوی کاربر و موتورهای جستجو می‌شه پس ربات‌های جستجو در سایت شما می‌خزند و محتوای شما رو ایندکس می کنن.

یک سایت که لینک سازی داخلی ضعیف داره به این تشبیه می‌شه که شما چند سنگریزه رو روی هم بچینید و هر اون امکان فروپاشی داشته باشه ولی یک سایت با ساختار لینک سازی قوی مثل اینه که سنگریزه‌ها با بتن به هم وصل شده باشن و کامل هم استواری داشته باشن.

پس باید تا می تونین محتوای سایت خودتون رو افزایش بدید و در داخل این مطالب هم به همدیگه لینک بدید و ساختار لینک سازی‌تون رو تکمیل کنین.

اینم بخونین:   بازید کننده گان سایت چرا مطالب شما را نمی خوانند؟

مرحله چهارم – حذف بک لینکای مضر به شکل منظم (افزایش دومین آتوریتی(

سئو همش رشد و خوشحالی نیس بلکه واسه افزایش دومین آتوریتی بعضی موارد در سئو هست که یکسری کارهای تکراری و بیخود واسه شما ایجاد می‌کنه و باید اونا رو اصلاح کنین.

این مراحل هم راحت نیس ولی ارزشمنده, شما باید لینکای مضر خود رو حذف کنین و این مراحل هم واسه زمان حال و هم آیندهه.

همیشه باید در حال رصد کردن پروفایل لینک خودتون باشین و با پیدا کردن لینکای اسپم از شرشون خلاص شید.

با حذف منظم لینکای اسپم از پروفایل لینک خودتون یک امتیاز رقابتی بزرگ کسب می کنین و طبق تجربه من چیزی نیس که بیشتر وبمسترها این کار رو به شکل منظم بکنن.

مطمئناً هستن افرادی که مدیران سایتا رو تشویق به پاک‌سازی پروفایل شون می کنن ولی طبق تجربه من افراد تا زمانی که دچار جریمه گوگل نمی‌شن به طرف این کار نمی رن. پس منتظر نمانید که یک شوک جریمه از گوگل دریافت کنین و سعی کنین به شکل منظم ماهانه یا دو هفتگی این کار رو واسه خود تعریف کنین.

ولی در آخر اگه پروفایل لینک شما پر از لینکای اسپم باشه شما در این مورد به موفقیت نمی‌رسید و در افزایش دومین آتوریتی نتیجه ای نمی گیرید.

مرحله پنجم – صبور باشین (دامین آتوریتی کی زیاد می شه؟)

اگه مراحلی که در بالا توضیح دادیم رعایت کنین دومین آتوریتی شما افزایش پیدا می کنه. یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در بهبود دامین اتوریتی قدمت یا سن دامنهه و همیشه سایتای با قدمت بالاتر تونسته‌ان آتوریتی بالاتری کسب کنن.

واسه مشخص کردن سن دامنه خودتون از وسیله رایگان سایت webconfs.com می تونین استفاده کنین.

پس اگه نکات فنی سئو رعایت نشه, محتوای جذاب و تازه ایجاد نشه, ساختار لینک سازی داخلی اصلاح نشه و لینکای مضر حذف نشه تغییری در دامین آتوریتی شما ایجاد نمی شه

اعلام به روزرسانی جدید الگوریتم پنگوئن:

در طول چند هفته گذشته شاهد تغییرات زیادی در نتایج جستجو بودیم. به روزرسانی که بیشتر افراد اون رو پیش بینی کرده بودن آخر آخر شد .

پنگوئن 4 دو نکته کلیدی داره :

1. الگوریتم جدید پنگوئن به شکل لحظه ای کار می کنه.

این واقعا یک خبر خوبه. افراد زیادی هستن که واسه سئو بی کیفیت (بهینه سازی سایت بی کیفیت )خود هزینه های زیادی رو صرف کرده ان و حتی بعد از حذف همه بک لینکای اسپم بازم سایت اونا به حالت اول برنگشتهه. شک نداشته باشین، خونه ای که روی ویرانها ساخته شده باشه نمی تونه زیاد دووم داشته باشه. افرادی هم که سئو سایت خود رو روی لینکای بی کیفیت بنا کرده ان نمی تونن موقعیت خوبی در نتایج جستجو به دست بیارن. این افراد قادر نخوان بود با حذف لینکای بی کیفیت به موقعیت اصلی خود بر گردن. با این حال، مثل اینکه که کسب و کارایی هست که در این بین مقصر نبوده ان. واسه اینجور کسب وکارهایی، شرایط جدیدی ایجاد شده.

2. این نسخه از الگوریتم پنگوئن بیشتر از قبل دانه ای (granular) است:

این عنصر به توضیح بیشتری نیاز داره. مثل اینکه الگوریتم پنگوئن 2.0 پنالتیای مربوط به کلیدواژه و در سطح صفحه رو بیشتر از نسخه 1.0 اون اعمال می کرد. با این حال، شاهد هستیم که پیشرفتای زیادی در این بخش رخ داده. این که الگوریتم پنگوئن 4 بیشتر از قبل دانه ای شده به این معناست که خزندهای گوگل همه صفحات موجود در سایت رو مورد بررسی قرار می دن و اگه صفحه نامناسبی پیدا کنن( علی خلاف میل خوب بودن کل سایت) اون رو در رتبه بندی پایانی مورد استفاده قرار می دن. پس اگه یکی از صفحات شما واسه مخاطبان نامناسبه باید منتظر اثر اون روی رتبه کلی خود باشین.
ضمنا باید بدونین که این دو گزینه خوب خود رو با 200 عامل رتبه بندی گوگل منطبق و هماهنگ کرده ان. الان دو الگوریتم پاندا و پنگوئن در هسته اصلی الگوریتم رتبه بندی گوگل ترکیب شده پس امکان داره ارزش هر کدوم از فاکتورهای رتبه بندی تغییر پیدا کنه. چیزی که بیشتر واسه سئوکاران جالب توجه هستش اینه که دیگه اعلانای زیادی واسه به روزرسانیای الگوریتم پنگوئن وجود نداره. پنگوئن الان با خزیدن گوگل در سایتا، به طور همیشگی به روز می شه پس تغییرات کوچیکی که در این سیستم ساخته میشه دیگه به آگاهی عموم نخواد رسید. من خودم خود بر این باورم که اینجور چیزی می تونه یک خبر خوب واسه افراد باشه. سئوکاران می تونن خیلی آسون روی انجام فعالیتای خوب بازاریابی تمرکز کنن و دیگه نگران به روزرسانیای گوگل نباشن.

اینم بخونین:   کدام را ترجیح می دهید؟بک لینک رایگان یا پولی؟

لینکا هنوزم یک مسئله مهم واسه گوگل حساب می شه:

باید به خاطر داشته باشین که لینکا هنوزم در رتبه بندی گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردارن. گوگل بارها این موضوع رو شفاف سازی کرده. با اینکه بارها افرادی مثل مت کاتز، گری ایلیس و جون مولر از گوگل، به اهمیت لینک به عنوان سیگنال رتبه بندی در موتورهای جستجو اشاره کرده ان اما به افراد اخطار می دن که نباید انرژی خود رو تنها روی لینک صرف کنن. اگه بتونیم کمی به عقب برگردیم میفهمیم که این جملات معنای خاصی داره. اگه شما یک سایت پنج صفحه ای داشته باشین و هیچ سیگنال اجتماعی یا روابط عمومی در مورد اون وجود نداشته باشه،

وجود 500 لینک در اون چه معنایی داره؟

در طرف دیگه، اگه شما یک سایت معتبر داشته باشین و خیلی روی اون کار کنین، محتوای مناسبی ایجاد کنین، صفحات زیادی بسازید،سیگنالای اجتماعی معتبر کسب کنین و لینکای متنی زیاد ایجاد کنین، گرفتن 500 لینک واسه شما طبیعی هستش. اگه فعالیت اجتماعی و روابط عمومی رو به همه فعالیتای بالا اضافه کنین، یک الگوی معتبر واسه کسب وکار خود دارید. پس لینک واسه سئو مهمه اما لینک تنها یک مورد از فاکتورهای متعددیه که به وسیله گوگل مورد بررسی قرار میگیره و نمی تونه به تنهایی نشون دهنده اعتبار و هویت یک سایت باشه. واقعا، گرفتن لینکای خیلی ممکنه به خاطر فعالیتای بازاریابی عالی باشه. پس بهتره کلاه مهندسی برعکس رو از سر وردارین و به دنبال یک کلاه هوشمند بازاریابی واسه خود باشین  در این شرایط متوجه می شید که در یک راه درست حرکت می کنین.

گوگل چه چیزی ازمون می خواد؟

جدا سازی و بررسی پیشنهاد های گوگل خیلی ارزشمنده و می تونه بینش خوبی در اختیار شما قرار بده.

• اگه نگاهی به اطلاعیه گوگل در مورد الگوریتم پنگوئن 4 بندازید متوجه می شید که این الگوریتم بیشتر روی ایجاد وب سایتای جذاب، شگفت انگیز و قانع کننده تمرکز داره.
با مطالعه Link Schemes page میشه به این نتیجه رسید: واسه اینکه بتونین از بقیه سایتا لینکای با کیفیت و مرتبطی دریافت کنین، باید محتوای در ارتباط و منحصر به فردی بسازین که بتونه در دنیای اینترنت محبوبیت زیادی کسب کنه. ایجاد محتوای عالی خیلی ارزشمنده. اگه محتوایی که در سایت خود ایجاد می کنین مفید باشه، احتمال گرفتن لینک از راه اون خیلی زیاد هستش.
اگه نگاهی به راهنمای وبمسترها بندازید به این نتیجه خواهید رسید: به این فکر کنین که چه چیزی سایت شما رو منحصر به فرد، با ارزش و تعاملی می کنه. کاری کنین که سایت شما در بین بقیه رقبا جدا باشه.
اگه نگاهی به اطلاعیه اصلی گوگل در مورد الگوریتم پنگوئن بندازید به این نتیجه خواهید رسید: بر روی ایجاد سایت جذاب، شگفت انگیز و قانع کننده تمرکز کنین.

همونطور که می بینین، کیفیت از اهمیت ویژه ای برخورداره. تنها به کیفیت سایت خود توجه نکنین، محتوا و لینکایی که به سایت شما اشاره می کنن هم باید با کیفیت باشه.بهترین روش واسه گرفتن لینکای با کیفیت و مهم، ایجاد محتوای منحصر به فرد و مرتبطیه که بتونه محبوبیت طبیعی در اینترنت به دست اورد. این موضوع هم بارها بیان شده. مشکلی که اینجا هست اینه که گوگل کمی خوش بینانه رفتار می کنه.

ایجاد محتوای عالی به تنهایی کافی نیس. شما باید کاری کنین که افراد محتوای شما رو پیدا کنن و با اون رفت و امد داشته باشن. باید روابطی رو بسازین که در اون از آدما علاقه مند استفاده می شه. ممکنه بخواهید با بقیه وبلاگ نویسان و صاحبان سایتا رفت و امد و رابطه داشته باشین. بعد از ایجاد اینجور رابطه ای، میتونین فرآیند لینک بیلدینگ خود رو شروع کنین و از آدما بخواهید به سایت شما لینک دهند. در نظر گوگل، کیفیت بالا به این معناست که سایت خود رو به شکلی بسازین که واسه مخاطبان هدفتون مهم و منحصر به فرد باشه. محتوایی رو بسازین که واقعا واسه مخاطبانتون ارزشمنده و می تونه به اونا کمک کنه. بیشتر افراد سعی می کنن فرآیند لینک بیلدینگ خود رو بی تولید محتوای مناسب و مفید شروع کنن و این یکی از مشکلات بزرگیه که در راه تلاشای لینک بیلدینگ قرار داره. راه حل این مشکل خیلی راحت س!. سایت خود رو بسازین، ارزشی رو واسه مخاطبان خود فراهم آورید و بعد لایه لینک بیلدینگ رو روی اون بسازید. در این شرایط موفق خواهید بود.


تاکتیکای لینک بیلدینگ:

در ادامه مرور خلاصه روی تاکتیکای لینک بیلدینگی داریم که هنوزم مهم هستن.

1. پیدا کردن منابع و لینکای جدید از تاکتیکای لینک بیلدینگه:

با کاربرد محدوده بزرگی از اپراتورهای کوئری(query operators) پیشرفته ، شما می تونین صفحات منبع یا حتی دایرکتوریای با ارزش رو پیدا کنین که مربوط به محصول یا خدماتی هستن که شما فراهم می کنین. هر چقدر محتوایی که در سایت خود دارین بیشتر باشه، پیدا کردن افرادی که به شما لینک می دن خیلی راحت تر و آسون تر هستش. بخاطر این بهتره به دنبال کلیدواژهای خود+ منابع+ لینکا+ دایرکتوریا باشین. بعد از اینکار میتونین تحقیقات لازم رو انجام بدین.

اینم بخونین:   خرید بک لینک اتوریتی دار

2. تحقیق و بررسی رقبا از تاکتیکای لینک بیلدینگه:

بیشتر مرور و بررسی لینکایی که به سایت رقبای شما اشاره دارن خیلی مهمه و سایتایی رو برایتون رو می کنه که ممکنه به سایت شما هم لینک بدن. بازم باید مطمئن شید که چیز با ارزشی در سایت خود دارین و بعد خواسته لینک از بقیه سایتا بکنین. به خاطر داشته باشین که سایتای لینک دهنده به رقبای شما ممکنه تمایلی واسه لینک دادن به محتوای موجود در سایت شما نداشته باشن. به کیفیت محتوای خود فکر کنین.

3. ایجاد پست مهمان از تاکتیکای لینک بیلدینگه:

استفاده از پست مهمان هنوزم یک روش عالی واسه قرار گرفتن روبروی مخاطبانه و می تونه مخاطب زیادی وارد سایت کنه. به خاطر داشته باشین که در این مورد هم کیفیت حرف اول رو می زنه. اگه فرصتی واسه لینک دادن به بخشی از محتوا رو داشته باشین و انجام اینکار می تونه ارزشی رو اضافه کنه، حتما اینکار رو انجام بدین تا بتونین لینک متنی داشته باشین. به دنبال وبلاگا و سایتایی در بخش کاری خود باشین که به دنبال پست مهمان هستن. بازم می تونین با جستجوی عبارتایی مثل پست مهمان، پخش کننده و غیره به نتیجه دلخواه خود برسین.

4. یک محتوا مثبت پیشرفت بدید

بعد از اینکه محتوای عالی رو در سایت خود منتشر کردین، می تونین سایتایی رو پیدا کنین که به بقیه مقالات لینک داده ان و بعد با صاحبان اون تماس بگیرین. از اونا بخواهید به محتوای شما هم لینک بدن. تکنیک آسمان خراش می تونه در این مورد به شما کمک کنه هر چند یک روش کامل واسه همه شرایط موجود نیس.

5. استفاده از لینکای شکستهاز تاکتیکای مثبت لینک بیلدینگه:

این روش هم مثل تاکتیک شماره 4ه اما در این گزینه شما به دنبال لینکای شکسته در سایتای مختلف می گردین . این سایتا می تونن لینکای با ارزشی واسه شما فراهم آورند. زمانی که فرصتی پیدا کردین، باید بتونین با ایجاد محتوای مناسب فضای خالی موجود رو پر کنین. این راه و روش می تونه واسه شما خیلی مفید باشه. سایتایی که دوست دارین از اونا لینک بگیرین رو شناسایی کنین و بعد اون سایتا رو با ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Xenu Link Sleuth بخزید تا بتونین فرصتای موجود رو پیدا کنین.

6. سازمونای محلی تاکتیکای لینک بیلدینگ::

زمانی که کسب وکار محلی دارین، لینکایی که بتونه شما رو به یک موقعیت فیزیکی وصل کنه خیلی با ارزش هستش. در بیشتر موارد شما می تونین باشگاها یا موارد این چنینی رو پیدا کنین که حاضرند با شما همکاری کنن. با انجام اینکار میتونین رابطه خوبی با کسب وکارهای محلی داشته باشین. این موضوع باعث می شه افراد زیادی به کسب وکار شما توجه کنن.

7. نشریات و روابط عمومی از تاکتیکای ایده آل لینک بیلدینگ:

علاوه بر داشتن یک سایت شگفت انگیز، انجام فعالیتای مختلف در دنیای واقعی می تونه امتیازات زیادی واسه شما به همراه داشته باشه. حضور داشتن در نشریات و مطبوعات فرصت خیلی عالی واسه شما فراهم می کنن. در بیشتر موارد اینجور فعالیتایی باعث ایجاد لینک به سایت شما می شه و همین امر به شما کمک می کنه اعتبار و اعتماد بیشتری کسب کنین.
مواردی که در این جا گفتیم لیست کاملی از تاکتیکای موجود واسه لینک بیلدینگ نبود اما استفاده از این نکات می تونه مفید باشه. به خاطر داشته باشین که هر کسب وکاری باید از روش های هدفمند منحصر به فرد خود استفاده کنه. ممکنه یک تاکتیک واسه کسب وکاری نتایج عالی به دنبال داشته باشه اما واسه کسب وکار دیگری اینجور نتیجه ای ایجاد نکنه. انجام همه این فرآیندها به خود شما و چیزی که برایتون مناسبه بستگی داره. ضمنا واسه انجام این فرایندها باید مطمئن شید که سایت شما بهترینه و می تونه با گرفتن لینک از بقیه سایتا بهبود یابد.

نتیجه گیری از مطلب اتوریتی و لینک بیلدینگ با الگوریتم جدید پنگوئن:

بهترین تمرینات سئو و بهینه سازی سایت به خود فرد و شرایط موجود بستگی داره. استفاده از دایرکتوریای اسپم نمی تونه کمکی به شما بکنه. این رویکردهای مضر معنیش اینه که سایتای مختلفی در اینترنت هست که لینکای خیلی زیادی دارن اما هیچ محتوای مناسبی در اون منتشر نمی شه. اگه زمان خود رو روی اینجور سایتایی صرف کنین، ارزش واقعی به دست نخواهید آورد.