احیا کردن لینک ها چیست و چرا انجام آن ضروریست

Written by 92 on فوریه 12, 2018 and posted in مقالات و پایان نامه ها.

چک لیست سئو

هر زمان که شما یک سایت جدید رو راه اندازی می کنین احتیاجی به یک چک لیست سئو دارین تا از درست بودن همه پارامترهای سئو مطمئن شید. راهکارهایی هست که در هر شرایطی و در هر سایتی باید اجرا شن و به نوع سایت بستگی نداره. در این چک لیست سئو به بیان مهمترین موارد می پردازیم.

این چک لیست سئو و راهکارهای بهینه سازی طوری نوشته و انتخاب شده که واسه همه صاحبین سایتا کارامد باشه. بزرگترین اشتباهی که افراد موقع برخورد با یک چک لیست سئو می کنن اینست که اول همه اون رو می خونن و در آخر احساس مس کنن که بر هیچکدام از موارد اون مسلط نیستن. پس این اون لیست رو کنار می ذارن. این طرز فکر در مورد چک لیستا درست نیس و بهتره با کمی سعی بتونین این موارد رو اجرا و اجرا کنین، حتی اگه نیاز به صرف زمان بیشتری واسه یادگیری اونا داشته باشین.

گوگل آنالیتیکس رو نصب کنین

گوگل آنالیتیکس محبوب ترین وسیله آمارگیر سایت در دنیا به حساب میاد. نسخه رایگان اون تقریبا تموم چیزایی که واسه گزارشگیری و درک رفتار کاربران نیاز دارین رو در اختیار شما میذاره.

در مورد سئو این وسیله به شما کمک می کنه تا میزان ترافیک سایت از موتورهای جستجو رو اندازه بگیرین، محبوب ترین صفحات سایت رو شناسایی کنین، میزان بانس ریت سایت رو مشاهده کرده و موارد خیلی دیگری رو هم مقایسه کنین.

کنسول جستجوی گوگل رو راه اندازی کنین

این وسیله که با نام وبمستر تولز گوگل هم شناخته می شه، یک وسیله رایگانه که مناسب وبمسترها و صاحبین سایت هاس. با استفاده از این وسیله، وضعیت سایت خود رو از دید موتور جستجوی گوگل مشاهده کرده و اطلاعات خوبی رو در این مورد به شما ارائه میده.

وبمستر تولز بینگ رو راه اندازی کنین

این وسیله برابر وبمستر تولز گوگل واسه موتور جستجوی بینگ واسه مایکروسافته. بینگ به شکل پیشفرض موتور جستجوی دو مرورگر اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت اجه. این مسئله باعث شده که موتور جستجوگر بینگ ده درصد از جستجوی جهانی رو به خود اختصاص بده.

از وردپرس استفاده می کنین؟ پلاگین گوگل آنالیتیکس گوگل رو نصب کنین

این پلاگین به افرادی که در مورد نگهداری از سایت آماتورن کمک خیلی می کنه و با استفاده از اون می تونین کد مخصوص گوگل آنالیتیکز رو خیلی آسون در سایت وردپرسی خود بذارین.

از وردپرس استفاده می کنین؟ نسخه رایگان Yoast SEO رو نصب کنین

پلاگین Yoast SEO یک پلاگین رایگان واسه وردپرسه که به طور شگفت انگیزی در سئو محتوا به شما کمک می کنه. با استفاده از این پلاگین می تونین خیلی آسون تگ کانونیکال، تگ نو ایندکس و نقشه سایت بسازین. نسخه رایگان این افزونه خیلی کارامده و تقریبا تموم مواردی که در سئو به اون نیاز دارین رو به شما تقدیم می کنه.

کنسول جستجوی گوگل رو همیشه واسه کشف ارورها، محتوای تکراری، صفحات بی عنوان و دیگر خطاهای تکنیکی چک کنین

با استفاده از این ایزار میشه کارایی سایت رو در موتور جستجوی گوگل پیشرفت داد و خطاهای احتمالی رو کشف کرد. ضمنا این وسیله، داده هایی در مورد رتبه سایت، میزان مشاهده و میزان تبدیل اون ارائه میده.

ریدایرکتا رو بررسی کنین

در بخش سئو سایت، استفاده درست از ریدایرکت خیلی ضروریست. استاندارد درست ریدایرکت، نوع 301 اینه که درزمان اون یک صفحه به صفحه دیگری به طور دائمی منتقل شده و در بین این انتقال کل ارزش سئو صفحه قبلی هم منتقل می شه. نوع ریدایرکت موقتی، ریدایرکت 302 نام داره که درزمان اون یک صفحه به شکل موقت به صفحه دیگری منتقل شده و برخلاف مورد قبل اعتبار سئو صفحه منتقل نمی شه.

به دنبال لینکای مرده، خطاها و مشکلات پایشی بگردید

هر چه سایت شما بزرگتر می شه، اهمیت این مورد زیاد می شه. این خطاها کار پیدا کردن محتوای سایت و ایندکس اونا رو با مشکل رو به رو می کنه.

به دنبال کلمات کلیدی بگردید

فهمیدن کلماتی که کاربران به جستجوی اونا می پردازند و هدف اونا از جستجوی این عبارات در تعیین راه حل سئو خیلی مهمه. از کلمات مورد جستجوی کاربران خبردار شین و سختی سئو اونا رو هم بررسی کنین. یک کلمه کلیدی واسه هر صفحه انتخاب کرده و سعی کنین موقع شروع کار، با کلمات کلیدی راحت تری شروع کنین.

تا به حال بک لینکای رقبایتون نگاهی انداختین؟

این کار واسه شروع ساخت بک لینک راه حل درستی مثل اینکه. با این کار می تونین بک لینکای معتبر اونا رو شناسایی کرده، انکرتکست لینکا رو بررسی کرده و به شما این فرصت رو میده تا در همون مکانا لینکای مشابهی بذارین.

اینم بخونین:   مزایا و معایب رپورتاژ،خرید بک لینک، خرید رپورتاژ، تبلیغات بنری، نرم ...

سعی کنین که کلمات کلیدیتان رو در آدرس صفحه هم به کار برید

وجود کلمات کلیدی در یو آر ال، یکی از سیگنالای رتبه بندی حساب می شه. اما با این حال از زیاده روی در این کار پرهیز کنین. تحقیقات نشون می دن که یو آر الای کوتاهتر معمولا رتبه های بهتری کسب می کنن.

در نظر داشته باشین که تغییر یو آر جز عواقبی می تونه به دنبال داشته باشه، پس فقط به خاطر این مسئله دست به تغییر یو آر جز نزنید.

کلمات کلیدی صفحه رو به تگ عنوان اضافه کنین

با اینکه استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه بازم مهمه، اما واسه گرفتن یک رتبه خوب کافی نیس. الان موتورهای جستجو به میزان کلیک اهمیت زیادی می دن، پس مطالب هر صفحه رو با دقت نوشته و در افزایش جذابیت اون بکوشید.

کلمات کلیدی خود رو به متای توضیحات اضافه کنین

محتوای داخل متن توضیحات به موتورهای جستجو و کاربران اعلام می کنه که صفحه مورد نظر درباره چیه و با استفاده این امکان می تونین درصد کلیک کاربران رو افزایش بدید.

کلمات کلیدی خود رو به تگ H1 اضافه کنین و اون رو قبل از تگای H2 و H3 به کار برید

با اینکه هنوز در مقدار اثر تگای H2 تا H6 در سئو سایت بحثایی هست، اما با اینحال استفاده از تگ H1 و قرار دادن کلمات کلیدی هر صفحه در اون ایده خوبی به حساب میاد.

متن قابل نظارت به صفحه اضافه کنین

کمه کم 100 کلمه رو به هر صفحه اضافه کنین. این مقدار هر چه بیشتر باشه بهتره. صفحه شما با 100 کلمه می تونه رتبه کسب کنه اما پیشنهاد می شه که تا 100 کلمه جدید واسه یک صفحه ندارین، اون رو ابدا ایجاد نکنین. ضمنا این مسئله نباید دلیلی باشه که جملات بی ارزش و تکراری به هر صفحه اضافه کنین.

از کلمات شبیه با کلمات کلیدی در متن استفاده کنین

همونطور که موتورهای جستجو سخت تر می شن، قدرت درک زبون انسانی اونا هم بیشتر می شه. واسه همین تولید کنندگان محتوا الان امکان بیشتری واسه استفاده از کلمات شبیه با کلمات کلیدی دارن تا بتونن در اونا هم رتبه خوبی کسب کنن. استفاده از کلمات شبیه یا LSI خیلی خوبه و همیشه پیشنهاد می شه.

در انتخاب متن جانشین و نام فایل عکسا دقت کنین

موتورهای جستجو عکسا رو از راه متن جایگزینشون درک می کنن و نام فایلا هم در فاکتورهای گوگل موثره. همیشه از نامای توصیفی در متن جانشین صفحات استفاده کنین.

از لینکای داخلی واسه ایجاد رابطه بین صفحات استفاده کنین

گوگل به بررسی لینکای داخلی هر متن می پردازد و از این راه درک بهتری نسبت به موضوع صفحات سایت شما پیدا می کنه. کلمات کلیدی مهم رو در متن صفخات به کار برده و اونا رو به صفحه مرتبطشان لینک کنین.

ضمنا از به کار بردن بیشتر از حد کلمات کلیدی در عنوان منوها پرهیز کنین. این کار مثل بهینه سازی تندرو حساب می شه و اثر منفی در سئو داره.

از نبود وجود محتوای تکراری در صفحات مختلف مطمئن شید

محتوای تکراری باعث کاهش ارزش محتوا در بین یو آر الای مختلف می شه. با استفاده از ریدایرکت 301، تگای کانونیکال، و وبمستر تولز گوگل، هر گونه مشکل در این مورد رو کشف و حل کنین تا در آینده دچار جریمه گوگل نشید.

سرعت سایت رو بررسی کرده و اون رو سریعتر کنین

موتورهای جستجو از سرعت سایت به عنوان یکی از عوامل موثر بر تجربه کاربری یاد می کنن و این مقدار مستقیما روی رتبه سایت موثره. یک سایت کنه، حوصله کاربران رو سر می بره و باعث افزایش بانس ریت سایت می شه.

سایت خود رو واسه دستگاه های موبایل بهینه سازی کنین

همگام با گسترش دستگاه های موبایل در سهم داشتن از ترافیک سایتها، مسئله منعطف بودن سایت با این دستگاه ها افزایش پیدا کرده. نبود نمایش درست سایت روی این دستگاه ها اثر منفی روی کارایی سایت میذاره.

یک نقشه سایت تهیه کرده و اون رو در کنسول جستجوی گول ثبت کنین

یک نقشه سایت XML به موتورهای جستجو کمک می کنه تا ساختار سایت رو بهتر بفهمن و تموم صفحات سایت رو پیدا کرده و به سرعت ایندکس کنن.

اینم بخونین:   بک لینک های روی سرور

فایل Robots.Txt رو ساخته و به کنسول جستجوی گوگل معرفی کنین

در کنار نقشه سایت، فایل Robots.Txt به موتورهای جستجو کمک می کنه تا در چه صفحاتی اجازه نظارت و بررسی دارن. با استفاده از این فایل میشه محدودیتایی در فعالیت رباتای جستجو درست کرد و به اونا فهماند که به چه صفحاتی می تونن سر بزنن.

برند خود رو در شبکه های اجتماعی مختلف ثبت کنین

واسه اینکه کسی نام برند شما رو در شبکه های اجتماعی سرقت نکنه هر چه زودتر نام خود رو در اونا ثبت کنین. ضمنا این کار کمک می کنه تا با جستجوی نام شما، سایت شما به همراه شبکه های اجتماعیتون نشون داده شه.

احیا کردن لینکا چیه و چرا انجام اون ضروریست

در این مطلب به بررسی مراحل زنده کردن لینکا پس از به روز رسانی سایت می پردازیم و در مورد ضرورت اون توضیح می دیم.

احیا کردن لینک چیه و چرا به اون نیازمندیم

لینک سازی بخش مهمی از هر یک از روش های هدفمند سئو هستش و شما به این وسیله می تونین باعث افزایش ترافیک سایت شید و ترافیک بیشتر، این پتانسیل رو داره که بخشی از کاربران بازدید کننده رو به مشتری تبدیل کنه. موقع لینک سازی تا به حال اصطلاح زنده کردن لینک رو شنیده اید؟ این موضوع متفاوت با لینک سازیست و ضمنا خیلی لازم نیزه.

ما در این مطلب به توضیح این معنی می پردازیم و نحوه کار اون و چگونگی استفاده از اون رو بیان می کنیم. بعد از خوندن این مطلب می تونین احیا سازی لینکای سایت رو شروع کنین و معروفیت و اعتبار سایت خود رو افزایش بدید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشین.

زنده کردن لینک چیه

هنگامی که شما دست به طراحی یک سایت می زنید و یا اون رو به شخص دیگری می سپارید، می دونین که اون سایت تا ابد به همون شکل نمی موند. بعضی از حالتای طراحی در طول زمان محبوبیت خود رو از دست می دن. مطمئنا شما دست به تغییر بعضی ازجزییات سایت و صفحه اصلی اون میزنین و یا ممکنه طراحی سایت رو به کل تغییر بدید.

اینجا ما فقط درباره ظاهر وبسیات صحبت نمی کنیم. همراه با رشد شرکت، اجناس و سرویسای سایت هم افزایش پیدا می کنن و در این حالت نیاز به تغییر در سایت احساس می شه. اما با ایجاد تغییرات بنیادی در سایت چه بر سر لینکهای قبلی خواهد اومد؟

هیچ راهی وجود نداره که بشه در بین تموم مطالب قبلی و پستای شبکه های اجتماعی جستجو کرد تا لینکای نامعتبر رو پیدا. ضمنا نمیشه به همه بک لینکا دسترسی داشت و اونایی رو که دارای لینکای نا معتبرن شناسایی کرد. این جاست معنی زنده کردن لینک وارد عمل می شه. با احیا کردن لینکا، میشه لینکای نامعتبر و مرده رو شناسایی کرد و با استفاده از ریدایرکت کردن اونا به صفحات درستشان یا اتفاقا صفحه اصلی تصمیمات درستی رو واسه این لینکای سایت گرفت.

زنده کردن لینک چطوری انجام می شه

همونطور که مطرح شد، این کار با استفاده از چندین نرم افزار انجام می شه که در زیر به توضیح تک تک اونا خواهیم پرداخت.

افزونه Check My Links واسه گوگل کروم

اگه شما از گوگل کروم به عنوان مرورگر استفاده می کنین می تونین افزونه Check My Links رو دانلود کرده و از اون در مراحل زنده کردن لینکا استفاده کنین. این افزونه رایگانه و طبق توضیحات سازندگان، این افزونه واسه ویرایشگران محتوا، پیشرفت دهندگان و طراحان وب خیلی کمک کننده س.

واسه پیدا کردن لینکای مرده و نامعتبر، خیلی آسون این افزونه رو در صفحه دلخواه خود اجرا کنین. بعد از اون صفحه جدید در مرورگر باز می شه و لینکای نامعتبر اون صفحه و کد جواب Http مربوط به هر آدرس در کنار اون درج می شه.

وبمستر تولز گوگل

اگه شما از گوگل کروم استفاده نمی کنین مهم نیس و واسه پیدا کردن لینکای نامعتبر، راه های دیگری مثل وبمستر تولز گوگل هست. اگه حساب کاربری گوگل ندارین اول در گوگل ثبت نام کنین. استفاده از وبمستر تولز گوگل رایگانه. وبمستر تولز گوگل واسه خیلی از سئو کارا و صاحبین سایت یکی از بهترین ابزارات بررسی سئو و مشکلات سایته. و در مراحل زنده کردن لینک خیلی موثره.بعد از ورود به محیط وبمستر تولز، به قسمت Crawl رفته و بعد از اون روی Crawl Errors کلیک کنین. حال شما با لینکای نامعتبر سایت روبرو می شید.

اینم بخونین:   آموزش ساختن بک لینک

وبمستر تولز گوگل در این بخش لینکهای نامعتبر رو به سه دسته تقسیم می کنه. این سه دسته عبارتند از:

  • خطای Not Found به لینکای اشاره میکنه که یو آر ال اونا بارگزاری نمی شه.
  • خطای Soft 404 به لینکایی اشاره میکنه که شاید از اعتبار خارج شده و یا ریدایرکت شدن.
  • خطای Server که به معنی وجود یک مشکل داخلی در سایته و از بارگزاری آدرسا جلوگیری می شه.

در کنار اینکه این وسیله، لینکای مشکل دار رو به شما معرفی می کنه، به بیان راه حل مشکل اونا هم می پردازد. شما می تونین فایلای مربوطه رو دانلود کرده و مشکل این لینکا رو با جزییات بیشتری ببینین. واسه این کار نیاز به مورد زیر دارین:

مایکروسافت اکسل یا بقیه برنامه های مربوط به صفحات گسترده

شما در این مرحله نیاز به یک برنامه صفحات وسعت مثل مایکروسافت اکسل یا OpenOffice Spreadsheets دارین. نسخه این برنامه در این جا مهم نیس و در صورت نصب نسخه های پایین تر این برنامه روی سیستم خود هیچ نگرانی به خود راه ندین. لیست یو ار الایی که از وبمستر تولز گوگل دانلود کردین رو با استفاده مایکروسافت اکسل باز کنین. لینکا رو تک به تک جدا سازی و بررسی کنین و در صورتی که تعداد اونا زیاد نیس می تونین همه اونا رو به عنوان لینک نامعتبر اعلام کنین.

برنامه Xenu LinkSleuth

بعداز اینکه لیست لینکای مشکل دار خود رو دریافت کردین حال نوبت اینه که به رفع مشکل اونا بدین. این کار ممکنه کمی زمان بر و پیچیده باشه، اما حتما نسبت به رفع این مشکلات باید اقدام شه. واسه رفع این مشکلات می تونین از نرم افزار Xenu LinkSleuth استفاده کنین. این برنامه رایگانه و بعد از اجرای اون گزینه Check URL رو کلیک کنین. شما بایست تموم لینکای نامعتبر رو دراین نرم افزار وارد کرده و همه اونا رو در بخش Dialog Box اون کپی پیست کنین. این عمل ممکنه کمی زمان بر باشه. پس در انجام این کار صبر و حوصله به خرج بدید.

بعد از وارد کردن لینکا از اونا گزارشی در نرم افزار تهیه می کنین و در این گزارش میفهمید که چطوری به حل مشکل لینکها بایست بدین. می تونین لینکا رو به آدرس درستشان ریدارکت کنین، یا واسه اونا صفحه جدیدی بسازید و یا خطای اونا رو برطرف کنین تا لینکا دوباره احیا شن.

چرا زنده کردن لینکا باید انجام شه

هر شرکتی مثل اینکه در صنعت بازاریابی حضور داشته یا غایب باشه، آخر سر به زنده کردن لینکای وبسیات خود نیازمنده. همونطور که در اول مطلب اشاره شده هیج وبسایتی تا ابد ثابت نمی موند و در بین تغییرات سایت، بعضی از لینکا هم دچار تغییر می شن. اگه شما در این مرحله دست به زنده کردن لینکا نزنید، با رشد لینکای نامعتبر رو به رو می شید که این مسئله، سئوی منفی و کاهش رتبه رو واسه شما به دنبال داره.

هیچ کاربری دوست نداره که بعد از کلیک روی لینکی از سایت شما با پیغام خطا روبرو شه. این مسئله واسه کاربران خیلی آزار دهندهه. کاربران واسه یافتن محصول یا محتوای مورد نظر خود مجبور به جستجو در اینترنتن و رقبای شما هم مطمئنا فعالیت خیلی می کنن. در صورتی که این مشکلات رو حل نکنین، کار و کاسبی آنلاین خود رو با تهدید روبرو کرده و مشتریان خود رو دو دستی به بقیه رقبا واگذار می کنین.

اگه تا به حال دست به زنده کردن لینکا نزده اید، دیگر نبایست زمان رو تلف کنین. این کار زمانبره و پس باید اون رو آهسته آهسته انجام بدین. هر روز تعدادی از اونا رو مشخص کرده و به حل مشکل اونا بدین. اینطوری می تونین در طول یک بازه زمانی، به رفع مشکلات اونا بدین. عمل زنده کردن لینکا رو به یک عادت واسه خود تبدیل کنین و این کار رو هر شش ماه یا هر یک سال یک بار انجام بدین.

پیشنهادات

لینکای نامعتبر به دلایل مختلف مثل به روز رسانی سایت، ریدایرکتا و خطاهای املایی ایجاد می شن. زنده کردن لینک هم فرایندیست که در طول اون، این جور لینکا شناسایی شده و مشکل اونا حل می شه. اگه تا به حال به زنده کردن لینکا اقدام نکردین، ضرر و زیان اون رو در آینده مشاهده می کنین و اعتبار خود رو به زودی از دست میدید. کاربران و مشتری هایی سایت خیلی صبور نیستن و در صورتی که صفحه مورد نظر رو نیابند به سایت رقبایتون مراجعه می کنن.