اخطار! تا زمانی که این مطلب را نخوانده اید سایت خود را بهینه نکنید

Written by 92 on فوریه 3, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

اهمیت قرارداد https در بهینه سازی سئو سایت

قرارداد https مثل قرارداد http واسه استفاده از وب سایتا جهت انتقال اطلاعات استفاده می شه. اما فرق این دو قرارداد در اینه که https اطلاعات رو بین کاربر و سایت به شکل رمزگذاری انتقال میده و این رمزگذاری به وسیله یک Web Server certificate که واسه سایته اتفاق می افته.

SSL چیه؟

SSL مخفف عبارت secure sockets layer بوده و قرارداد امن واسه انتقال اطلاعات در اینترنته. SSL یک استاندارد وب واسه رمزگذاری اطلاعات بین کاربر و سایته. اطلاعاتی که به وسیله یک اتصال SSL مبادله می شن به شکل رمزگذاری شده ارسال می شن و اینجوری اطلاعات مبادله شده از سرقت یا استراق سمع محافظت می شن. SSL واسه شرکتا و مشتریان این امکان رو فراهم می آورند که با اطمینان خاطر کافی ، اطلاعات خصوصی خود رو مثل شماره کارت اعتباری رو به شکل پنهونی واسه سایت مقصد ارسال کنه. واسه ایجاد یک اتصال SSL به Web Server Certificateا نیازه.

اهمیت قرارداد https در در بهینه سازی سئو

 

اهمیت قرارداد https در در بهینه سازی سئو سایت

در یکی دو پارسال نقش پروتکلای رمزنگاری اطلاعات خیلی مورد توجه کارشناسان امنیتی و موتورهای جستجوگر قرار گرفته. این مسئله در کنار تامین امنیت بالای اون واسه کاربران وب ، زمانی شکل جدی تر واسه مدیران سایت به خود گرفته که گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجو حال حاضر در اینترنت طی خبری در وبلاگ خود اعلام کرد که یکی از عوامل موثر از صدها مورد موثر در رتبه بندیای جستجوا از سال ۲۰۱۷ به بعد ، استفاده مدیران سایتا از قرارداد امن ssl واسه سایت شخصی ، شرکتی و سازمانی خوده که باید به وسیله مدیران سایتا و یا مختصیص سئو مورد توجه بگیره و اون رو بصورت https در وب سایتای خود به اجرا درآورند. واسه همین هم اهمیت قرارداد https در در بهینه سازی سئو در سالای گذشته فزونی پیدا کرده

اینم بخونین:   مطالب تکراری در بهینه سازی آسیبی به سایت می زند؟

مشکلات استفاده از قرارداد https:

  • هزینه تهیه و استفاده از SSL
  • نیاز به علم فنی واسه نصب و راه اندازی این قرارداد
  • افت سرعت محسوس به دلیل مشکل کندی سرعت اینترنت ایران
  • دریافت سخت SSL به سایتای ایرونی

امتیازات استفاده از قرارداد https:

  • افزایش امنیت سایت با استفاده از گواهی SSL
  • افزایش اعتماد به سایت به وسیله کاربران
  • یکی از معیارهای مهم و جدید گوگل واسه بهبود رتبه
  • رمزگذاری اطلاعات انتقال یافته بین کاربران و سایت
  • تشخیص بهتر هویت سایت به وسیله بقیه موتورهای جستجو
  • ارائه سرویس‌های اعتباری به سایتای دارای SSL جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دوستاره

۹ روش انتخاب عنوان مناسب صفحه در SEO

۹ روش انتخاب عنوان مناسب صفحه در SEO

عنوان صفحه که در تگ title قرار میگیره مهمترین تگ صفحه در سایت طبق اصول سئو هستش. دلیل اهمیت عنوان صفحه اینه که معرف توضیحات و محتویات در اون صفحه و در موتورهای جستجو لینک آبی رنگی که کاربران روی اون کلیک می کنن و وارد سایت می شن عنوان صفحه. ضمنا در شبکه های اجتماعی هم عنوان صفحه به عنوان لینک به اشتراک گذاشته شده در اختیار کاربران قرار میگیره.

اصولی که باید موقع انتخاب عنوان صفحه به اونا توجه کرد:

Title-tag

۱) تگtitle فقط یه بار در صفحه و اونم بین تگ head بگیره.

بعضی از صفحات وب سایتا دارای تگtitle نمی باشن و یا دارای چندین تگ از این نوع هستن و در مواردی هم تگtitle دربین تگ body در صفحه قرار گرفته که همه اونا اشتباهه.

۲) عنوان صفحه رو از کلمات با درجه اهمیت بیشتر به کمتر انتخاب کنین.

اینم بخونین:   دیگر هیچگاه از بهینه سازی سایت رنج نبرید

عنوان صفحه محلی واسه قرار گرفتن مهمترین کلید واژه ها در صفحه. به ترتیب با کلید واژه مهم تر به کلید واژه کم اهمیت تر متن عنوان رو انتخاب کنین. دقت کنین در عنوان از تعداد کلید واژه ها به تعداد زیاد و بی معنی و فقط واسه تکرار استفاده ننمایید و به یاد داشته باشین که هر چه کلید واژه انتخاب شده در ارتباط تر و بهتر انتخاب شه میزان کلیک روی اون زیاد می شه.

branding

۳) نام برند رو در آخر بیارین.

در صورتی که کلید واژهای مهمی در صفحه دارین که می تونین عنوان رو طبق اونا انتخاب کنین می تونین نام برند رو در عنوان صفحه اصلی در آخر بیارین و در مورد صفحات داخلی هم می تونین از تکرار نام برند دوری کنین و از کلید واژهای مهم موجود در اون صفحه در عنوان صفحه استفاده کنین.

۴) به تعداد کاراکترها در انتخاب عنوان صفحه دقت کنین.

به دلیل محدود کردن در تعداد کاراکترها در انتخاب عنوان صفحه اطمینان حاصل کنین که عنوان انتخابی شما بیشترین حد ۶۵ کاراکتر(با احتساب فاصله) داشته باشه. در صورتی که عنوان صفحه طولانی انتخاب شه در موتورهای جستجو به شکل کامل واسه جستجو کننده به نمایش در نخواد اومد و این میزان کلیک روی لینک سایت رو کاهش میده.

۵) از استفاده از کلمات اضافی در انتخاب عنوان صفحه دوری کنین.

عنوان با معنی واسه صفحه به شکلی انتخاب کنین که از کلمات اضافی مثل ضمایر ملکی و یا کلمات ربطی در صورت امکان بشه صرف نظر کرد.

ID-10067087

۶) از مهمترین کلید واژهایی که در متن صفحه به کار برده اید استفاده کنین.

اینم بخونین:   بهینه سازی آسان است اگر این کارها را انجام دهیم

با انجام این کار به موتورهای جستجو می فهمانید که عنوان و محتویات موجود در صفحه هر دو به هم در ارتباط بوده و اهمیت کلید واژهای مهم استفاده شده در صفحه رو افزایش می دید.

۷) عنوان منحصر به فرد واسه هر صفحه انتخاب کنین.

اطمینان حاصل کنین که عنوانی که واسه هر صفحه انتخاب می کنین مختص اون صفحه باشه. بدین معنی که عنوان انتخابی در صفحات دیگه تکرار نگردد و از کلید واژهای مهم در صفحه در انتخاب عنوان استفاده شه.

۸) از تکرار عنوان در تگ h1 در صفحه خودداری کنین.

تگ h1 هم یکی از تگای مهم در صفحه. حتما نباید تگ title و تگ h1 با همدیگه متفاوت باشن ولی در صورتی که متن تگ h1 به شکلی انتخاب شه که کلید واژهای مهم دیگه موجود در صفحه و یا همون کلید واژهای استفاده شده در عنوان با ادبیات دیگه در اون بگیره در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو خیلی مفید هستش.

۹) از استفاده از کلید واژه ها به شکل انبوه و تکراری خودداری کنین.

بعضی افراد تصور می کنن هر چه تعداد استفاده از کلید واژه در عنوان بیشتر باشه اهمیت اون از دید موتورهای جستجو بیشتر می شه و به تکرار استفاده از کلید واژه به شکل غیر معمولی می پردازند که این تصور اشتباهیه. حتی اگه تعداد تکرار کلید واژه ها به شکل نا معمولی زیاد باشه ممکنه سایت به عنوان ایجاد کننده اسپم شناسایی شه و کاهش رتبه در موتورهای جستجو رو هم تجربه کنه.


Comments are closed.