ارزش کلید واژه ها در سئو و قواعد جدیدی که در بهینه سازی

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت SEO

مهمترين عامل واسه موفقیت یک سایت در بستر وب جذب بینندهه و جدا از خدمات ارایه شده در اون، باید بیننده داشته باشه و کلا تعداد بینندگان یک سایت برگ برنده اون واسه کسب موفقیت در دنیای وبه.

روشنه که فقط یک طراحی جذاب و دهن باز کن تضمینی واسه اومدن کاربران به سایت نمی باشه، بلکه باید بینندگان رو به روشی به سایت جذب کرد.

بی شک بهترین راه واسه رفع نیازای اطلاعاتی کاربران، موتورهای جستجو هستن. یعنی اگه در جستجوی کسب اطلاعات در مورد موضوعی خاص و یا به دنبال خدمات و یا کالایی باشین، در اولین قدم به سراغ موتورهای جستجوگر خواهید رفت.

الان موتورهای جستجو یکی از وسایل قوی و مهم در بستر وب هستن و کمک زیادی به کاربران اینترنتی می کنین که آمارها نیزگواهی بر این ادعا هستن :

82% از کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر رو وسیله اصلی خود واسه یافتن وب سایتا عنوان کرده ان.
57% از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می کنن و 46 درصد این جستجوها واسه کالا یا خدماته. (منبع: SRI )

همونجوریکه آمارها نشون می دن موتورهای جستجوگر وسیله مناسبی هستن که خریداران به کمک اونا، کالا یا خدمات (اطلاعات) مورد نیاز خود رو پیدا میکنن. البته خیلی از کاربران دریافته ان که در بیشتر موارد 10 رتبه اول (صفحه اول) نتایج جستجو می تونه خواسته اونا رو برآورده کنه و هنوزم علاقه دارن که تنها 10 سایت اول در نتایج جستجو رو مرور کنن.

با توجه به این آمارها، اهمیت کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو روشن تر می شه، بطوریکه رتبه بالاتر برابره با بازدید کننده بیشتر و پس فروش بیشتر.

با توجه به روشن شدن اهمیت موتورهای جستجو باید هر وب سایتی واسه موفقیت حتما” در نتایج اونا حضور داشته باشه که راه حضور اون هم تنها به وسیله روش ها و تکنیکای خاصی امکان پذیره.

حضور در موتورهای جستجو ، پس از نصب و راه اندازی سایت گامیه که هیچ موقع نباید فراموش شه.اما نکته ای که نباید از یاد برد اینه که تنها حضور در این موتورها کافی نیس چون که معمولا کاربران نتیجه مورد نظر خود رو در صفحه اول و یا دوم توقع دارن، پس پیروزی در رقابت واسه قرار گرفتن در صفحات اول در جستجوی کلمات کلیدی خاص خیلی اهمیت داره.

قوانین جدید سئو

کسائی که میزان موفقیت سئو رو فقط طبق کلیدواژه سبک و سنگین میکنه، مثل اینکه از حال و هوای الان وب بی آگاهی هستن! با توجه به تغییر سلیقه کاربران و الگوریتمای گوگل به کلیدواژهای محبوب بسنده نکنین

 الان با توجه به تغییر سلیقه و رفتار کاربران اینترنتی از طرفی و به روز شدن همیشگی الگوریتمای گوگل از طرف دیگه، نمیشه فقط به کلیدواژهای محبوب به عنوان وسیله سئو نگاه کرد.

اینم بخونین:   الگوریتم گوگل و بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های Ipad

در این نوشتار به بعضی دیگه از تکنیکای اشاره داریم:

1. بر کلیدواژهای بلند تمرکز کنین

کاربران موتورهای جستجوی اینترنتی، ماهرتر و حرفه ای تر شدن.

الان بیشتر از 70 درصد جستجوهای آنلاین، از کمه کم سه عبارت تشکیل شده.

چندی پیش گوگل اعلام کرد که بیشتر از 20 درصد جستجوهای گذشته کاربران، عبارات جدیدی بوده که تا پیش از اون هیچوقت به وسیله گوگل جستجو نشده.

جمع بندی سه جمله بالا اینه که رفتار کاربران جستجوگر در اینترنت تغییر کرده و اونا به استفاده از کلیدواژهای بلند روی آورده ان.

شما در بهینه سازی سئوی سایت خود، حتماً باید این نکته رو مورد توجه قرار بدید.

با توجه به کاهش اهمیت کلیدواژهای دو یا سه کلمه ای – که قبلا خیلی مورد رقابت وبمسترها بوده – الان باید بر کلیدواژهای بلند تمرکز کرد.

2. محتواهای گره گشا بسازین

با توجه به کاهش اهمیت کلیدواژهای دو یا سه کلمه ای – که قبلا خیلی مورد رقابت وبمسترها بوده – الان باید بر کلیدواژهای بلند تمرکز کرد.

ایجاد محتواهای عالی، کار خیلی سختی نیس.

یکی از بهترین نوع محتواها، آنهاییه که به شکلی مشکل مخاطب رو حل می کنه.

مثل اینجور محتواهایی میشه به مقالات علمی، راهنمای کار با یک دستگاه جدید، جواب به سوالی که شاید دامنگیر خیلی از فعالان یک صنعت خاص باشه، ارائه راهنماییای مهم، نقد یافتهای پژوهشی و … اشاره کرد.

هنر این محتواها اینه که در اونا یک ارزش ایجاد می شه.

شما با استفاده از پتانسیل و تجارب شرکتی خود و پرسنل تحت امرتون می تونین اینجور محتواهایی رو تولید و منتشر کنین.

3. با سایتای معتبر بده بستان داشته باشین

پارسال گوگل به روزرسانی پنگوئن رو منتشر کرد که در اون، به محتواهای منتشر شده در سایتای جعلی و کپی کار نمره منفی داده می شه.

از طرف دیگه، امکان عرض اندام یک سایت در بخش بالایی صفحه جوابای گوگل، الان به یک فن، شغل، تخصص و حتی نگرانی تبدیل شده؛ چون که بعضی وقتا یک برند با حضور خود در این جایگاه مهم، می تونه از امتیازات اقتصادی گسترده ای بهره مند شه.

در پایگاه شرکتی خود به وب سایتای سرشناس و معتبر – که همکار شما هستن و در همون صنعتی که شما در اون مشغول به کار هستین فعالیت می کنن – برگشت بدید تا به طور خودکار، اعتبار شما هم در دید گوگل زیاد شه.

اینم بخونین:   اهداف سئو و بهینه سازی سایت

از طرف دیگه شما هم محتواهای حرفه ای خود رو در این سایتا و هم در جوامع آنلاینی که از کارشناسان صنعت شما ساخت یافته، منتشر کنین.

4. به شبکه های اجتماعی نگاه ویژه داشته باشین

رسانه های اجتماعی یک کانال خیلی عالی واسه پخش مطالب، گسترش اجناس و اجرای کمپینای تبلیغاتی به حساب میاد.

شما با استفاده از این کانالا از طرفی می تونین به میلیونا کاربر دسترسی مستقیم و لحظه ای داشته باشین، و از طرف دیگه خود رو روبروی دید جستجوگرهای اینترنتی قرار بدید.

گوگل و بینگ از سیگنالای اجتماعی (social signals) در الگوریتمای خود واسه تعیین رتبه و اهمیت سایتا استفاده می کنن.

پس فعالیت در شبکه های اجتماعی الان به یک امر لازم واسه بازاریابای وب تبدیل شده.

یعنی میشه گفت هیچ موقع به اندازه امروز، سئو و بازاریابی داخلی (Inbound Marketing) بر کار و کاسبی این دسته از بازاریابا اثر نداشتهه.

ارزش بالای کلیدواژهای کم ارزش!

این یک ایده نادرسته که فقط به کلیدواژهای محبوب توجه داشته باشیم و روی سئوی اونا سرمایه گذاری کنیم. کلماتی که کمتر جستجو می شن اتفاقاً به دلیل مهجور بودن، برگ برنده ای در دست یک وبمستر باهوشند.

جستجوی کلیدواژه، شالوده اون چیزیه که ما به نام «سئو» می شناسیم.

سئو طبق کلیدواژها بنا شده.

ناوبری سایت، لینک دادن و لینک گرفتن، متا تگا و خیلی از تکنیکای دیگری که الان بین وبمسترها و کارشناسان سئو رد و تبدیل میشه، همه از کلیدواژه متاثره.

میزان جستجوی یک کلیدواژه از طرف کاربران – که اصطلاحاً Search volume نامیده می شه – ملاک خوبی واسه وبمسترهاه تا با استفاده از اون تشخیص دهند که کدوم کلیدواژه رو واسه سئوی سایت خود انتخاب کنن و کدوم کلیدواژه رو کنار بذارن.

طبیعتاً در این مورد، نگاه خیلی از وبمسترها به رتبه های برتر (کلیدواژه پرطرفدار) و عبارات جذاب (که بیشتر کوتاه هستن) دوخته می شه؛ اما این فقط بخشی از ماجراست.

به نظر من این یک ایده نادرسته که ما فقط به کلیدواژهای محبوب توجه داشته باشیم و سئوی سایت رو فقط طبق اونا پایه گذاری کنیم چون اول از طرفی محبوبیت یک کلیدواژه در پیش کاربران (Search volume) چیزی ً نسبیه.

از طرف دیگه کلماتی که کمتر دیده و جستجو می شن هم به نوبه خود از ارزش و اعتبار برخوردارن و اتفاقاً به دلیل همین مهجور بودن، می تونن به برگ برنده ای در دست یک وبمستر باهوش تبدیل شن.

اینم بخونین:   افزایش بازدید سایت با بهینه سازی

به جنگی وارد شید که بدونین در اون پیروز می شید

هر چه موتورهای جستجو و الگوریتمای به کار رفته در اونا، پیشرفته تر و سخت تر شه ما باید با دیدی کاوشگرانه، به شکار فرصتای کم پیدا و حتی ناپیدا نائل شیم.

به طور طبیعی رقابت بر سر کلمات کم تقاضا کننده، کمتره.

در مورد عبارات پربیننده، قضیه ً بر عکسه، یعنی شما به دنبال عباراتی که بیشتر جستجو می شه، می روید. رقبای شما هم دقیقاً همین گونه ان.

«رقبای شما» می تونن شرکتای معظم، بازاریابای قوی و حتی سازمونا و نهادهای دولتی باشن.

پس با پیش فرض گرفتن بعضی شرایط، احتمال این که شما نتونین این عبارات رو به چنگ آورید، بسیاره.

اگه شما در این جنگ دیجیتالی برنده نشید، خوب پس نام شما بازنده هستش نه چیز دیگه!

حال زمان مناسبی واسه اینه که شما خلاف جهت آب شنا کنین و به عباراتی که کسی به اونا توجه نداره روی آورید.

واسه بهره ورداری از این فرصت مغفول، به کمی سعی و هم یک راه حل درست نیاز دارین.

پس پیش از اون که شما این عبارات رو تو ذهن خود تقبیح کنین و اونا رو از رده خارج بدونین، به مفید اونا بیاندیشید.

کدوم یک بهتره:
به دست گرفتن پنج عبارت از ده عبارت برتر با رتبه 100 یا به دست گرفتن یک عبارت از 40 عبارت با رتبه 10000؟

وقتی همه بر سر کلیدواژهای محبوب دعوا و رقابت دارن، گزینه اول خیلی بهتر و مفیدتر عمل می کنه.

کاری سخت و کارشناسانه

انتخاب کلیدواژهای مناسب واسه سئو، یک فرآیند دقیق و کارشناسانهه.

واسه این که یک کلیدواژه رو «خوب» بدونیم، عوامل خیلی زیادی موثر هستن.

رتبه بالا ً یکی از این عوامله؛ اما یکی از اونا و نه همه اونا.

واقعیت اینه که کلیدواژهای برتر هنگامی که در یک مجموعه کلی قرار می گیرن، بهتر عمل می کنن.

پس سعی شما این نباشه که فقط کلیدواژهای کلی رو در کنترل بگیرین، بلکه به دیگه کاراکترهای در ارتباط هم توجه نشون بدید.

همه به کلیدواژهای ستاره چشم می دوزند ولی فقط 10 ورودی می تونه نتایج جستجوهای طبیعی رو پوشش بده. بعضی وقتا این رقم، از این هم کمتره.

هر چه موتورهای جستجو و الگوریتمای به کار رفته در اونا، پیشرفته تر و سخت تر شه ما باید با دیدی کاوشگرانه، به شکار فرصتای کم پیدا و حتی ناپیدا نائل شیم.