استخراج کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

  ۱٫ درآورده کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت و نیاز مشتری

یکی از مهمترین خدمات سئو و بهینه سازی سایته که باید در اول به اون پرداخته شه چون که اگه سایتی کلمه کلیدی نداشته باشه کاربر به سختی می تونه به اون سایت دسترسی پیدا کنه پس باید توجه ویژه ای به اون داشت. انتخاب کلمات کلیدی اولین مرحله در سئو هستش و اگه کلمات کلیدی خوب انتخاب نشن، بقیه کارا سئو بی نتیجه خواهند موند. انتخاب کلمات کلیدی مرحله هدف گذاری در سئو هستش.

عواملی که در انتخاب کلمات کلیدی موثر هستن به شکل خلاصه عبارتند از : ربط داشتن با مخاطب هدف، میزان جستجوی کلمه کلیدی، تعداد و قدرت رقبا در کلمه کلیدی مورد نظر.

بررسی رقبا

بررسی رقبا با استفاده از وسایل مختلف صورت میگیرد و نشون دهنده اینه که رقبای سایت شما از چه کلماتی ورودی می گیرن و واسه چه کلماتی سرمایه گذاری کرده ان. .یکی از کارا مهمی که تیم پشتیبانی سئو وب ۲۴ انجام می دن، هدفگذاری کلمات کلیدیه، اگه در انتخاب کلمات کلیدی به درستی تصمیم گیری کنین، بازدهی سایت شما خیلی افزایش پیدا می کنن. مثلا با توجه به اعتبار سایت شما و راه حل که تیم سئو وب۲۴ واسه شما مشخص می کنه، میشه روی کلمات کلیدی با رقابت بالا یا کلمات کلیدی با میزان تبدیل بالا و رقابت کم سرمایه گذاری کرد. لازم به ذکره که کلمات کلیدی که طولانی تر هستن، میزان تبدیل بیشتری نسبت به کلمات کوتاه دارن و در کل تعداد جستجوی اونا هم بیشتره.

استفاده از وسیله ها متناسب واسه درآورده کلمات کلیدی

استفاده از وسایل متناسب با اصول سئو واسه درآورده کلمات کلیدی، از این جور خدمات سئو و بهینه سازی سایت وب ۲۴ه. بعضی از این وسیله ها هستن که به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار داره، مهمترین وسایل رایگان درآورده کلمات کلیدی عبارتند از:

  • گوگل ترندز: وسیله گوگل ترندز امکان نگاه روند جستجوی کلمات کلیدی و مقایسه اونا با همدیگه رو به ما می دن ضمنا نگاه تعداد جستجوی کاربران در مکانای مختلف و پیشنهاد کلمات کلیدی جدید رو به ما میده. واسه نگاه سایت گوگل ترندز، واسه مقایسه کلمات کلیدی به آدرس google.com/trends/explore مراجعه کنین.
  • سایت kwfinder.com : این سایت به شما امکان نگاه روند جستجو و تعداد متوسط جستجوی ماهیانه کلمات کلیدی رو میده و ضمنا پیشنهاد کلمات کلیدی در ارتباط رو هم ارائه میده. آدرس سایت : kwfinder.com
  • الکسا : سایت الکسا که واسه شرکت آمازونه، بررسی بازدید روزانه و کلمات کلیدی ورودی به سایت مختلف رو ارائه میده و با استفاده از امکانات این سایت میشه بررسی کرد که رقبای ما از چه کلمات کلیدی از گوگل ورودی می گیرن. آدرس سایت الکسا، alexa.comه.
اینم بخونین:   محتوا یا بک لینک؟؟ در بهینه سازی کدام یک موثرتر است؟

بررسی تعداد جستجو و میزان رقابت

استفاده از هر واژه کلیدی در سایت، به معنی ورود به یک رقابته. پس باید بدونین که چطوری  می تونین در این رقابت شانس برنده شدن خود رو بیشتر کنین. قبل از بررسی سطح رقابت در مورد یک کلمه کلیدی خاص، باید رقبای خود رو بشناسید. تصور خیلی از مردم اینه که اگه مثلاً با جستجوی عبارت “وام خونه” گوگل نیم میلیون نتیجه رو نشون بده، این به معنای وجود نیم میلیون حریف در این عبارت کلیدیه. در حالی که اینجور تصوری درست نیس.

  ۲٫ تولید و بهینه سازی محتوا

عوامل زیادی در بوجود اومدن یک سایت موفق نقش دارن، بعد از اونکه سایت رو طراحی و قالب اون رو بهینه کردیم نوبت به بهینه سازی محتوا می‌رسد. اگه اصول سئو و الگوریتم‌ها در محتوای تولید شده صفحات سایت رعایت نشه روی افزایش رنک و رتبه سایت اثر منفی داره و علی خلاف میل اینکه سایت از نظر طراحی و ساختار خیلی مناسب طراحی شده، اگه محتوای مفیدی نداشته باشه به نتیجه ای نخواد رسید، اما اگه محتوای تولید شده بهینه باشه به زودی نقش اون در کار و کاسبی نمایان می‌شه.

کپی نکردن محتوا

محتوایی که به شکل کپی ساخته میشه، هیچ ارزشی به محیط وب اضافه نمی کنه، پس موتورهای جستجو هم علاقه ندارن محتوای کپی رو نگهداری کنن و به کاربران نتایج تکراری و کپی نمایش دهند. واسه همین وجود محتوای کپی در وب سایتا، باعث جریمه شدن اونا می شه.

رعایت اصول نگارشی و قوانین گوگل

رعایت اصول نوشتن و ایجاد محتوای جذاب واسه کاربران، از فاکتورهای مهم واسه موتورهای جستجوه. چون اونا به دنبال این هستن که بهترین نتایج رو به کاربر نشون بدن و اولویت رو به سایتایی می دن که اصول نوشتن رو خوب در سایت خود رعایت کرده باشن و محتوای اونا برابر قوانین گوگل ایجاد شده باشه.

  ۳٫ بررسی رقبا

واسه یک بازاریابی موثر و موفق نیاز به بررسی رقبا و تحقیق در مورد رفتار مشتریان داریم. واسه بررسی و بررسی رفتار رقبا باید به نکاتی مثل راه حل و انگیزه اونا, ویژگیا و تواناییا و سیگنال بازار توجه کرد. جمع آوری اطلاعات دقیق و منظم, مقایسه, پردازش و طبقه بندی اطلاعات بدست اومده باعث بهتر شدن برنامه بازاریابی شما می شه .بررسی رقبا شامل دو بخشه :

 

  •  کلمات کلیدی : نحوه بررسی کلمات کلیدی در مورد رقبا که در بخش قبل توضیح داده شد.
  •  بک لینک : بک لینک یکی از پرکاربردترین کلماتیه که در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به کار می‌رود. در این مقاله تعریف بک‌لینک‌ها و اینکه چرا اونا در  سئو لازمن رو میگیم. در نظر داشته باشین که موضوع بک لینک همیشه یکی از بحثای داغ در مورد سئو بوده، گوگل از سال ۲۰۱۱ به بعد با ارائه الگوریتم پنگوئن سعی کرد تا با سایتایی که از راه خریداری لینکای اسپم سعی دارن رتبه خود رو در گوگل بهبود دهند رو شناسایی و جریمه کنه.
اینم بخونین:   انتخاب نام دامنه و علت بهینه سازی سایت

۴٫ بهینه سازی ساختار

کدنویسی

استفاده از کدهای زیاد و بیشتر از حد، باعث پیچیده شدن صفحات وب شده و پس سرعت بارگذاری صفحات کاهش پیدا میکنه. واسه همین، کوتاه کردن کدها و حفظ یک ساختار راحت، ضروریه. این کار باعث بارگذاری سریع تر صفحه شده و در آخر بر افزایش ترافیک سایت موثر هستش.

تست و بالا بردن سرعت سایت

در دنیای پر مشغله امروز که بر مبنای تکنولوژی بنا شده و فضای مجازی پر از رقابته، هیچکی فرصت زیادی واسه پرداختن به یک سایت خاص رو نداره و اگه سایتی کنه باشه، به احتمال زیاد مشتریان زیادی رو از دست میده پس بالابردن سرعت سایت از امتیاز هاییه که نمیتوان اون رو ندیده گرفت. یکی از راه های تست سرعت سایت استفاده از ابزارهایی مثل gtmetrix.com است که در مقالات بعدی مفصل به توضیح اون خواهیم پرداخت.

واسه بالا بردن سرعت سایت خود می تونین از راهکارهای ارائه شده استفاده کنین تا سرعت سایتتون بهبود یابد .

خروجی قالب

طراحی گرافیک سایت باید مثل دکوراسیون استفاده شده در یک مغازه، باعث جذب هرچه بیشتر مشتریان شه. واقعا سایت باید به صورتی باشه که در زمان ورود کاربر به سایت با یک ساختار ملایم چشمی روبه رو شه. پس خیلی از شلوغی سایت دوری کنین. ضمنا در ساختاربندی طراحی گرافیک یک سایت باید جدا از بحث زیبایی و جذبه به مورد طراحی واکنش گرا هم توجه کرد.یعنی همونطور که وب سایتا واسه صفحات مانیتورا به شکل استاندارد طراحی میشوند، باید توانایی نمایش با همون گرافیک و سرعت بالا واسه ابزارای دیگه مثل تبلتا و موبایلا رو هم داشته باشن.

رابطه بین صفحات

در صورتی که طراحی سایت شما مناسب نباشه و رابطه درستی بین صفحات شما برقرار نشده باشه، روبات گوگل و بقیه موتورهای جستجو نمی تونن به اطلاعات شما دسترسی داشته باشن و همین موضوع باعث می شه که محتوای سایت شما در اینترنت پیدا نشه. وجود اینجور مشکلی کل فعالیتا و زحمتاتون رو به هدر میده.

استفاده از Rich snippet

  یک کد HTML است که روی صفحات وب قرار داده می‌شه تا در نتایج گوگل ستاره‌دار شه و دارای بخشی از اطلاعات روشن مثل  عکس، رتبه‌بندی، اطلاعات نویسنده و غیره در مورد محتوای هر صفحه که در پایین نتایج جستجو نشون داده می‌شه. این کد حتما در صفحات مرورگر قابل رؤیت نیس.

۵٫ سئو خارجی

اینم بخونین:   5 تکنیک بهنیه سازی و آموزش تصویری تنظیمات افزونه سئو تصاویر

برندسازی

وب برندینگ (web branding) یکی از روشای برندسازی و تجاری نمودن یک نام (brand) ه که از وب و ابزارای در ارتباط به اون عنوان رسانه استفاده می کنه. هدف برندسازی تفاوت اجناس و خدمات یک شرکت نسبت به رقباست . یکی از روشای وب برندینگ, بهینه سازی سایت واسه قرارگرفتن سایت در جایگاه مناسب و بازدید اینه . در این بخش مقالات وب برندینگ واسه آشنایی شما با تکنیک ها و روشای مربوط به این موضوع قرارداده شده

لینکا

لینکای داخلی و لینکای خارجی از اهمیت به سزایی در سئو و بهینه سازی سایت برخور دار هستن. لینک بیلدینگ مجموعه ای از تاکتیکایی  است که تعداد لینکای داده  شده به یک صفحه یا دامنه رو افزایش میده

وسیله سئو چیه؟

این روزها در بازار وسایل زیاد سئوی رایگان هست که به طور همیشگی باعث بهتر شدن رتبه‌بندی، ترافیک و اعتبار شرکت‌ها می‌شن. اگر وسیله سئو مجموعه‌ای از وسیله ها و نرم‌افزاره که شعار اصلی اون ایجاد بهینه‌سازی موتور جستجو به طور مفیدتر و مؤثرتره.

همه این وسایل سئو به نحوی قوی هستن و مهمترین مورد اینه که وسایل اشاره شده در این مقاله رایگان می‌باشن. این وسایل جستجو ویژگی‌های مختلفی رو ارائه میدن مثل بررسی کلمه‌کلیدی، بررسی بک‌لینک‌ها، رتبه صفحه و غیره که در ادامه به ویژگی‌های بعضی از وسایل رایگان بررسی سئو سایت اشاره می‌کنیم.

۱- گوگل آنالیتیکز (Google Analytics)

 

وسیله گوگل آنالیتیکز با زندگی بازارهای آنلاین ترکیب شده؛ اگر به دلیل توانایی‌های زیاد جهت ارائه اطلاعات سایت بین مدیران سایت‌ها محبوب شده. شاید هیچ منبع داده‌ دیگری وجود نداره که مثل گوگل آنالیتکز موافق باشه که بتونه اطلاعاتی با کیفیت بالا و جزئی ارائه بده.

با استفاده از اون می تونیم همه داده‌های عملی و اساسی رو در مورد بازدیدکنندگان سایت، تعداد، ترافیک و غیره از این منبع داده به دست آوریم. پس این وسیله رو میشه واسه آمارگیری و بهینه‌سازی سایت استفاده کرد.

بهترین وسایل رایگان بررسی سئو سایت | بازاریاب مغازه مجازی

۲- گوگل وبمستر تولز

بهترین وسایل رایگان بررسی سئو سایت | بازاریاب مغازه مجازی

 

این وسیله وبمستر ایده‌آل واسه بررسی سایت، هشدارها و گزارش‌های خطاست. تمرکز اصلی این وسیله در ارتباط کردن با جستجو و بهینه‌سازیه. ضمنا پیگیری لینک‌های ورودی و خروجی سایت روی سئوی سایت اثر زیادی می‌گذارد که میشه با استفاده از گوگل وبمستر تولز خیلی آسون اون رو بررسی کرد.