استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهینه سازی وب سایت

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

سئو یا seo چیه ؟

به مجموعه فعالیتایی که طبق بهبود بخشیدن به نوع کارکرد سایت شما طبق الگوریتمای گوگل انجام می شه بهینه سازی سایت یا اصطلاحا سئو گفته می شه . یکی از کاربردای اصلی سئو سایت افزایش میزان بازدید کنندگان طراحی سایت و ترافیک سایته . عناصر زیادی در یک پروژه بهینه سازی سایت اثر گذارند که در ادامه با اونا آشنا خواهیم شد . لازم به ذکره بدونین seo یک سایت تنها بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو گر نیس بلکه سایت شما واسه کاربران تون هم بهینه سازی می شه . لازم به ذکره بدونین پس شمار بالایی از سیاستای گوگل با نیازای کاربران یکسو شدن .

چرا به سئو نیاز دارین ؟

از اون جایی که الان خیلی از آدما واسه انجام کارای روزمره خود از جستجو در موتورای جستجو گر استفاده می کنن ، بهینه سازی سایت می تونه کاربران خیلی رو روونه سایت شما کنه . اگه سایت شما در کلمات کلیدی مد نظرتون در اولین صفحه نتایج موتورای جستجوگر قرار گرفته باشه کاربران خیلی وارد سایت شما می شن .

دسته بندی سئو سایت :

کلا سئو یا بهینه سازی سایت به دو بخش سئو on-page و سئو off-page تقسیم می شن . در ادامه می خوایم به اختصار با معنی این دو بخش آشنا شیم بنابر این با ما همراه باشین .

سئو on-page :

سئو on-page یا سئو داخلی به تمای فعالیتا و ترفندای تعلق میگیره که سئو کار در درون سایت شما انجام میده . به بیان دیگه استفاده انواع افزونهای بهینه سازی ، لینک سازیای داخلی ، هدینگا و مواردی مثل این رو سئو داخلی یک سایت می نامند . اگه تکنیکای سئو داخلی به دقت در سایت تون رعایت شه رشد زیادی در رتبه بندی گوگل دارید . در ادامه با بعضی از مهم ترین ترفندای این روش آشنا خواهیم شد .

نقش URL در سئو سایت :

آدرسی که واسه سایت تون انتخاب می کنین باید به بهترین شکل نشون دهنده نوع فعالیت شما باشه ؛ اما این نکته رو به خاطر داشته باشین که نشانی سایت تون نباید بیشتر از حد طولانی باشه . پیشنهاد ما به شما واسه انتخاب نام دامنه ، نام برند یا عبارت کلیدی سایت تونه .

نقش متا تگا در سئو سایت :

این ترفند به عنوان یکی از مهم ترین تکنینای سئو on-page شناخته شده . تگای title و description جزء متا تگای اصلی صفحات یک سایت هستن .

  • تگ title نشون دهنده موضوع اصلی سایت شماس . لازم به ذکره بدونین گوگل از الگوریتمایی برخورداره که توانایی مقایسه تگ عنوان و متن شما رو دارن و آخر سر امتیازی واسه شما در نظر می گیرن ؛ بر همین پایه حتما عنوانی مربوط به متن تون انتخاب کنین .
  •  تگ Description اثر غیر مستقیمی روی رتبه بندی سایت تون داره . تگ Description توضیحاتیه که در نتایج گوگل نشون داده می شه . این توضیحات باعث تشویق شدن کاربر واسه کلیک روی سایت شما می شن .

سئو off-page :

سئو off-page یا سئو خارجی سایت به مجموعه ترفندایی گفته می شه که باعث بهتر شدن رتبه یک در نتایج موتورای جستجو می شه . مثل ترفندای مهم سئو خارجی میشه به تولید محتوای منحصر به فرد ، ایجاد بک لینک ، بازاریابی آنلاین ، استفاده از رسانه های اجتماعی و تبلیغات در وب سایتای معتبر اشاره داشت .

اینم بخونین:   آیاعلاقمندید مشکلات بهینه سازی سایت خود را از بین ببرید؟

تکنیکای سئو سایت و بهینه سازی سایت

سئو سایت لیستی از تکنیکای داخلی و بیرونی سایت که به عنوان سئو on-page و off-page بیان می شه رو شامل می شه. اصول داخلی سئو که در محوریت اون محتوا قرار میگیره و به واسط تولید محتوای با کیفیت و سئو محتوای سایت که در ارتباط به کار و کاسبی و کلمه کلیدی سایت شماس می تونین جایگاه خوبی رو در سئو سایت و بهینه سازی سایت داشته باشین.

سئو

متریکای سئو سایت

سئو سایت متریکای زیادی رو شامل می شه که باید در داخل سایت و هم بیرون از سایت مورد انجام بگیره تا در خروجی امر رنکینگ رو در نتایج جستجو نگاه کنین. ترافیکی که به واسط موتورهای جستجو به طرف سایت هدایت می شه می تونه با درصد بالایی به مشتری واسه کار و کاسبی شما تبدیل شه و سودآوری بالایی رو واسه شما به دنبال داشته باشه. به خاطر این سئو سایت و بهینه سازی سایت خواسته مطلوب صاحبان سایت تعریف می شه.

بهینه سازی و سئو وب سایتای گرافیکی

بهینه سازی و سئو در وب سایتای گرافیکی و بر اساس تصاویر شرایط خاص خود رو داره . وبسایتای گرافیکی عموما به وب سایتایی گفته میشه که مدیران و صاحبان سایت خیلی تمایلی به استفاده از متن و محتوا در سایت خود ندارن و علاقه مندند که بجای محتوا بیشتر با تصاویر و گرافیک پیام خود رو در سایت منتشر کنن .وبسایتایی که در زمینه های تبلیغات , دکوراسیون , عکاسی و… فعالند تمایل زیادی به داشتن اینجور وب سایتایی دارن گرافیک دیزاین به شما کمک می کنه تا شما به اهداف خود برسین اگه می خواین هم گرافیک و زیبایی رو داشته باشین و هم بهینه سازی و سئو رو گزینه های زیادی نخواهید داشت . با ما مشورت کنین.

بهینه سازی سایت واسه گوگل و کاربران

بدیش اینه سئوکاران بیشتر از کاربران غافل می شن و وبسایتا و صفحاتشان رو طوری طراحی و نشر می دن که گوگل می پسندد . داشتن یک سایت گرافیکی و جذاب بی دیده شدن به درد نمیخورد ولی داشتن یک سایت بهم ریخته و بی نظم در صفحه اول گوگل و با ترافیک بالا هم ارزش زیادی نداره . یک سایت اگه 100 بازدید کننده داشته باشه و یک نفر رو به مشتری تبدیل کنه با وب سایتی که یک بازدید کننده داشته و همون رو به مشتری تبدیل کرده از نظر کارایی فرقی ندارن. بهینه سازی سایت واسه گوگل زمانی می تونه دره های موفقیت رو به کسب و کاری باز کنه که با هم واسه کاربران هم سایت زیبایی باشه.

حدس و براورد هزینه بهینه سازی و سئو سایت شما

برابر با تعرفهای کاری گرافیک دیزاین اگه سایت شما یک سایت تجاری عادی با کلیدواژهای محدود باشه . هزینه های سئو سایت شما در در 6 ماه اول به ازای هر ماه از 400,000 تومن تا 700,000 تومانه . این رقم واسه وب سایتای فروشگاهی و گرافیکی 20% زیاد می شه . و واسه وب سایتای که قصد رقابت در کلیدواژهای پرترافیک دارن نسبت به بررسی کامل کلیدواژها تعیین میشه . .واسه شروع سایت خود رو به ما اعلام کنین تا کارشناسان ما آنالیزهای لازم رو انجام داده و هزینه دقیق سئو سایت شما رو اعلام کنن.

اینم بخونین:   بهینه سازی و سئو سایت یک هنر است

هزینه بهینه سازی و سئو سایت

  • عوامل موثر درهزینه سئو و بهینه سازی سایت
  • ترافیک کلید واژه ها مهمترین عامل موثر در هزینه بهینه سازی و سئو هستن
  • سایتای حریف و میزان فعالیت اونا تا 25 درصد هزینه های سئو سایت رو کم یا زیاد میکنند
  • تعداد کلیدواژها تا 20% میتوانند باعث تغییر در هزینه های بهینه سازی و سئو وب شن
  • زبون برنامه نویسی سایت , گرافیک و…. بیشترین حد تا 10% روی هزینه های بهینه سازی و سئو تاثیردارن

چطوری از شبکه های اجتماعی واسه سئو استفاده کنیم ؟

 

۱- حساب کاربری فعال و جست و خیز داشته باشین

مهم ترین و لازم ترین پیشنهاد در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی واسه سئو این نکتهه که باید حساب کاربری فعال و جست و خیز داشته باشین . سعی کنین برطبق یک روال منظم ، مطالب رو ارسال کنین . واسه شروع ، بهترین کار اینه که مطالب سایت خود رو به اشتراک بذارین، با این روش مخاطبان شما میفهمند که شما در چه بخش ای فعالیت دارین و با علایق شما بیشتر و بهتر آشنا می شن . اگه قصد دارین به تعطیلات برید، مطالب مورد توجه خود رو واسه زمانی که حضور ندارین، واسه ارسال زمانبندی کنین یا کمه کم به مخاطبین خود آگاهی بدید که چه زمانی دوباره بازخواهید گشت . پس از گذشت یه مدت، می تونین محتواها و مطالب قدیمی تر رو دوباره ارسال کنین تا مخاطبان رو به طرف سایت خود جهت بدید .

۲- یک گزیده جذاب از مطالب بنویسید

استفاده ازشبکهای اجتماعی واسه سئو

در استفاده از شبکه های اجتماعی واسه سئو ، زمانی که قصد دارین پستای سایت خود رو از راه شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارین ، سعی کنین خلاصه و چکیده ای جذاب و فریبنده از اون مطلب تهیه کنین که خواننده با خوندن اون، به طرف سایت شما تشویق شه. واسه انجام این مورد، مثلا می تونین مهمترین جمله اون پست یا نکته اساسی موجود در اون رو انتخاب کنین. یا اگه فکر می کنین که ارائه توضیح دور و بر پستای سایت، به اندازه کافی جذاب و گیرا هستن می تونین از این روش استفاده کنین . دلیل استفاده از قسمتی از یک پست، اینه که خواننده با مطالعه اون، مشتاق شه روی اون مطلب کلیک کنه و به این شیوه، مطلب رو به طور کامل مطالعه کنه.

نکته مهم دیگری که باید حتما در سایت خود رعایت کنین اینه که سعی کنین رابطه بین صفحات مختلف سایت شما واسه کاربران روشن باشه و اونا بتونن خیلی آسون بین صفحات موجود در سایت اندازه گیری داشته باشن.

۳- در کار خود تنوع داشته باشین

شما می تونین پستای مختلفی رو روی رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بذارین . همانطوریکه در نکته ۱ گفته شد، می تونین پستای موجود در وبلاگ خود رو به اشتراک بذارین، ضمنا می تونین آیتمای کوتاه خبری و فیلما و تصاویر پشت صحنه رو هم به اشتراک بذارین . استفاده این روش و به اشتراک گذاری این نوع پستا، باعث می شه نام تجاری شما خیلی جذاب تر معرفی شه .

اینم بخونین:   بهینه سازی فروشگاه اینترنتی و تاثیر نرخ کلیک در بهینه سازی سئو سایت

واسه این که بهتر تصمیم بگیرین که کدوم یک از این پستا اثر بیشتری روی رسانه های اجتماعی دارن، باید تعداد دید ها، به اشتراک گذاری مطالب و تعداد لایکا رو بررسی و جدا سازی و بررسی کنین . پیشنهاد ما در این جا اینه که پستایی رو به اشتراک بذارین که بیشترین تعداد دید و بیشترین تعداد لایک رو دریافت کرده ان .

۴- از کامنتا استفاده کنین

اگه مطالب خود رو روی رسانه های اجتماعی به اشتراک می ذارین، شک نداشته باشین در مورد اونا نظرات کاربران رو دریافت می کنین. به یاد داشته باشین که حتما این کامنتا و نظرات رو هم درنظر داشته باشین . شما خیلی آسون می تونین از این کامنتا استفاده کنین .

۵- از تصاویر خیلی جذاب و دلربا استفاده کنین .

بعضی از رسانه های اجتماعی مثل Pinterest و instagram ، کلا به تصاویر اختصاص دارن . در facebook  هم محتواهای دیداری از اهمیت بالایی بهره مند هستن . این کار باعث می شه که پست شما در کنار بقیه پستا، قوی تر دیده شه و میزان کلیک بالاتری دریافت کنه .

اگه از افزونه Yoast SEO Premium استفاده می کنین، می تونین قبل از این که پست مورد توجه خود رو  در فیسبوک یا توئیتر به اشتراک بذارین، بررسی کنین که اون وضعیت سئو واسه اون پست به چه صورتیه .

 

۶- عضوی از جامعه باشین

اگه در انجمن یا بازار خاصی فعالیت دارین، به سرعت متوجه افراد جذابی در اون بخش می شید که مخاطبان شما اونا رو فالو (دنبال )  می کنن .  شما هم اونا رو فالو کنین و با اونا در رفت و امد باشین ، چون که این کار به رشد تعداد مخاطبین شما و اونا کمک زیادی می کنه.

۷- از هشتگا به طور درست استفاده کنین

استفاده هوشمند از هشتگا ، یکی از مهم ترین اصول اجرا شبکه های اجتماعی واسه سئو هستش و به رشد و پیشرفت شما کمک خیلی زیادی می کنه. مثلا، اگه شما در یک رویدادی هستین، در پست خود واسه اون اتفاق از یک هشتگ استفاده کنین، با این روش همه درباره اون اتفاق جستجو می کنن تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنن . هشتگای بیشماری واسه علایق خاص یا تکنولوژیای مطرح وجود دارن . حتی بعضی افراد ممکنه پستایی که دور و بر یک هشتگ خاص وجود دارن رو دوباره توئیت کنن، که این بهترین روش واسه قدرت گرفتن پستای ارسالی شماس .

سعی کنین در استفاده از هشتگا، زیاده روی نکنین چون میشه گفت تقریبا هیچکی پستایی که با انواع هشتگا پرشدهه رو نمی پسندد!

نتیجه گیری

رسانه های اجتماعی، یک بعد کلیدی از راه حل سئو هستن . ایجاد یک راه حل مناسب و مناسب واسه رسانه های اجتماعی، خیلی راحت نیس و به خلاقیت نیاز داره و طبیعتا زمان زیادی ازتون خواهد گرفت . اما ارزشش رو داره! اگه شما به این موضوع می اندیشید که شبکه های اجتماعی و مطلب نویسی سایت در خیلی از ابعاد به هم مثل هستن ، درست فهمیده اید.