استفاده از لینک های بدون انکر تکست

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

تولید محتوا مهمتره یا بک لینک؟

در این مطلب به مقایسه محتوای سایت با بک لینکا می پردازیم و به این سوال می پردازیم که کدوم یک مهمتره.

موقع سر و سامان دادن به سایت، علاوه بر مسائل مربوط به کلمات کلیدی موضوعات خیلی مهم دیگری هم در بهبود رتبه سایت موثر هستن. محتوای سایت و لینکای داخلی و خارجی اون مثل این موارد هستن که جز موثرترین متغیرای سایت حساب میشوند که در رتبه گوگل اثر زیادی دارن.

اما به راستی به عنوان یک وبمستر به کدوم یک باید اهمیت بیشتری داد و حمایت بیشتری از اونا کرد. یک سایت با محتوای با کیفت و لینکای کم بهتره یا یک سایت با محتوای ضعیف اما با لینکای خیلی زیاد و با کیفیت؟ در ادامه به بررسی حقایقی درباره هر یک از این دو پارامتر می پردازیم تا به جواب این سوال برسیم.

محتوا

محتوا مثل یک پادشاه در سایت عمل می کنه. با نوشن وبلاگ، تولید ویدئوای آموزشی، ساخت کمپینای ایمیلی و خیلی از روشای دیگه میشه مخاطبان زیادی پیدا کرد و با افزایش بازدید به دلیل این مسئله، رتبه سایت رو در موتورهای جستجو پیشرفت داد. با توجه به اهمیت محتوا در سئو، بعیده که به زودی زود، اثر این پارامتر در رنکینگ سایتها کم بشه.

خیلی از موتورهای جستجو روی کیفیت محتوا و کلمات کلیدی صفحات تمرکز زیادی دارن و هیچ دلیلی وجود نداره که بخوان این مسئله رو کنار گذاشته و فقط روی بک لینکای سایت، تکیه کنن. لینکا ممکنه که دروازه ورود کاربران به سایت باشن، اما همین کاربران پس از ورود، انتظار محتوای با کیفیت رو دارن و در صورت وجود اینجور شرایطی، سایت رو به سرعت ترک می کنن.

محتوای با کیفیت خود می تونه عامل ایجاد بک لینک باشه. چون که خیلی از سایتا و کاربران علاقه مند به اشتراک گذاری و لینک دادن به صفحاتی هستن که از دید اونا خیلی مفید بوده و شامل اطلاعات مهمی باشه. به خاطر این مسئله تولید محتوا خیلی مهمه و باعث ایجاد اعتبار سایت در بین دیگه سایتای حریف می شه.

لینکا

حتی با تمرکز روی محتوا هم نمی تونید اثر لینکا رو در بهبود رنکینگ سایت ندیده بگیرین. محتوای خوب می تونه رتبه خود رو در بین دیگه صفحات بالا ببره، اما بک لینکای معتبر، ارزش و رتبه کل دامنه و صفحات اون رو پیشرفت میده.

در صورت گرفتن لینک از سایتا و صفحات معتبر، به طور حتم افزایش رتبه سایت رو نگاه می کنین. موتور جستجوی گوگل به شکلی طراحی شده که دقیقا محتوایی رو به کاربران ارائه بده که اونا به دنبال اون هستن و لینک گرفتن از بقیه سایتا می تونه دلیلی باشه تا گوگل ارزش و اهمیت بیشتری واسه اون قائل شه. پس داشتن بک لینک از سایتای معتبر باعث افزایش رتبه سایت می شه.

مقایسه محتوا و لینک

تا اینجای کار ممکن واسه شما این سوال ایجاد شده باشه که به راستی کدوم یک از این دو پارامتر در بهبود رتبه سایت اثر بیشتری می ذاره و از کدامیک باید استفاده کرد؟ جواب این سوال هر دو گزینه.

موقع طراحی وبسیات و ساخت اون ممکنه این فکر تو ذهن شما خطور کنه که بعد از طراحی اون به سرعت به تبیلغ کار خود بدین و با صرف هزینه از منابع معتبری هم بک لینک بگیرین. با این حال یک وبسیات، بی محتوای مهم نمیتواند یک وبسیات معتبر حساب شه. یک سایت خالی بی هیچ محتوای خاصی که بشه به اون دلیل کرد، کمی عجیب و غیر عادی به نظر میرسد.

استفاده از لینکا و تولید محتوای با کیفیت به موازات هم می تونه گزینه بهتری در جهت پیشرفت سایت باشه.

نتیجه گیری

تولید محتوا و لینک سازی جز قسمتای کلیدی سئو سایته و بی وجود هر کدوم از اونا، سایت شما از دید موتورهای جستجو ندیده گرفته میشه. شاید کمی کار خسته کننده ای به نظر برسه، اما استفاده موازی و با هم از هر دو بهترین گزینه ممکنه. بی محتوای با کیفیت نمیشه ارزش و اعتباری در اینترنت بدست آورد و لینک دادن به صفحات با کیفیت سایت در افزایش رتبه و اعتبار صفحه هم خیلی موثره. پس هر یک از این دو پارامتر وقتی در کنار همدیگه باشن، خیلی مهم هستن.

اینم بخونین:   بازید کننده گان سایت چرا مطالب شما را نمی خوانند؟

هفت نکته سئو داخلی که ممکنه از اون غافل شید

در این مطلب به بیان هفت نکته سئو داخلی سایت می پردازیم که ممکنه تا الان به اون اهمیتی نداده باشین.

سئوی داخلی سایت ممکنه بی اینکه شما متوجه اون گردید، دچار مشکل شه. همه ما سئوکاران با اصول ابتدایی سئو آشنا هستیم و بر اون تقریبا تسلط داریم. این اصول ابتدایی شامل پادشاهی محتوا، در اولویت قرار دادن کاربران و پرهیز از محتوای کوتاه، استفاده بیشتر از حد از کلمات کلیدی، استفاده زیاد از تبلیغات و غیره می شه. اما همه اصول سئو داخلی، روشن و محسوس نیستن.

در اینجه به معرفی هفت نکته از سئو داخلی می پردازیم که جوری محسوس نیستن و ممکنه نسبت به اون بی توجه گردید.

لیست کردن بیشتر از اندازه

شمام حالا هم در حال خوندن یک پست از نوع لیست هستین. پستای به شکل لیست، بیشتر توجه بیشتری به خود جلب می کنن. تحقیقات به عمل اومده از طرف منبع Conductor هم این حقیقت رو تایید می کنه. دیگه تحقیقات هم نشون می دن که این جور پستا بیشتر به اشتراک گذاشته می شن. پس از پخش این نوع پستا دست نکشید. اما نوع خاصی از پستای از نوع لیست هست که باعث افت رتبه سایت می شه.

در سال 2013 مت کاتس از شرکت گوگل اعلام کرد که چطوری لیست کردن ممکنه به عنوان استفاده بیشتر از حد کلمات کلیدی تفسیر شه:

لیست کردن یک سری ویژگیا درمورد یک چیز می تونه باعث تکرار بعضی از کلمات کلیدی شه. در صورتی که این تکرار زیاد شه از طرف موتورهای جستجو، زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی حساب می شه و اتفاقا ممکنه با پنالتی از طرف گوگل روبرو شید.

پس لیست کردن طوری که در اون، موارد لیست خیلی کوتاه و تکراری باشن ممکنه مضر باشه. ضمنا سعی کنه از نوشتن لیستای خیلی بلند هم خودداری کنین، هر چند اگه این لیستا با کاما یا شماره از هم جدا شده باشن. موتورهای جستجو در مطالب بلند انتظار کمی جزییات بیشتر رو دارن و براورده کردن این انتظار در لیستای خیلی بلند کمی سخته.

مخفی کردن اتفاقی بعضی از نوشته ها و لینکا

مخفی کاری در سایت خیلی بده. منظور از مخفی کاری استفاده از صفحه هاییست که محتوای اون واسه کاربر و موتورهای جستجو به شکل متفاوته.

ممکنه مخفی کردن اشیا واسه هری پاتر خیلی خوب باشه، اما در دنیای وب و سئو، مخفی کردن اصلا و ابدا کار خوبی نیس. گوگل صاحبین سایت رو از این کار خیلی نهی کرده و در صورت نگاه سایت رو جریمه می کنه. دلیل این کار هم خیلی روشنه. اگه موتورای جستجو صفحه ای رو طبق محتوای اون به کاربر پیشنهاد بده و کاربر پس از ورود به اون، محتوایی رو نگاه نکنه، از گوگل نا امید می شه.

اما مخفی کردن همیشه از روی قصد و قصد انجام نمی شه. در زیر به مواردی اشاره می کنیم که ممکنه مخفی کردن محتوا به شکل سهوی انجام شه:

  • کدای CSS ضعیف ممکنه محتوایی رو از دید کاربر مخفی کنن.
  • رنگ پس زمینه و فونت محتوا یکی بوده یا خیلی به هم نزدیک باشن.
  • محتوا به وسیله دستورات جاوا اسکریپت کاور یا مخفی شده باشن.

من همیشه پیشنهاد می کنم که از کارایی که گوگل رو ممکنه به شک بندازه، خودداری کنین. مثلا از یکی کردن رنگ پس زمینه و فونتا خودداری کنین، حتی اگه این حالت ناخوانا بودن واسه تعداد کمی از کاربران به خاطر فرق در استایل نمایش صفحات اتفاق بیفته. گوگل ممکنه این عمل رو به عنوان مخفی کاری در نظر بگیره، حتی اگه واسه تعداد دستگاه های کمی اتفاق بیفته.

اینم بخونین:   آشنایی با لینک بیلدینگ و مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی

ضمنا از ریدایرکت صفحات به شکل نامتعارف خودداری کنین. گوگل این جور ریدایرکتا این طور توضیح می کنه:

طبق راهنمای گوگل وبمستر، ریدایرکت و انتقال کاربران به صفحاتی که محتوای اون متفاوت با اون چیزیست که باید باشه، نقض قوانین گوگل حساب میشه.

من سایتای خیلی رو نگاه کردم که به شکل ناخواسته محتوای سایت رو به این شکل مخفی کرده ان. دو راه واسه ریدایرکت یک صفحه هست. ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 که دومی به شکل موقتیه. هر گونه ریدایرکت دیگری که به شکل سفارشی طراحی شه، احتمال جریمه شدن از طرف گوگل رو به خاطر مخفی کاری بالا می بره.

استفاده از لینکای بی انکر تکست

این موضوع حالت دیگری از مخفی کاری تصادفیه. اما به دلیل سادگی اون خیلی دروغ. این اشتباه ممکنه خیلی آسون اتفاق بیفته. ممکنه شما در حال تغییر کد صفحه باشین و از دستور Href استفاده کرده و نوشتن انکر تکست اون رو از یاد ببرین. یا شاید در حال به روز رسانی انکر تکستا هستین و پس از پاک کردن یک انکر تکست قدیمی، از یاد ببرین که انکر تکست جدید رو وارد کنین.

بدیش اینه این اشتباهات معصومانه باعث لینکای بی انکر تکستی می شه که واسه کاربر قابل نگاه نیس اما موتورای جستجو اون رو شناسایی می کنن. حواستون رو جمع کنین که از این جور اشتباهات دوری کنین، وگرنه از طرف گوگل متهم به مخفی کاری می شید.

بزرگ کردن کلمات و یا دادن بقیه استایلا به اونا به شکل تندرو

زور به استفاده از تگای “Bold” و “Strong” به شکل تصادفی اتفاق نمیفتد و بیشتر در مواردی نگاه می شه که وبمسترا تشویق به این کار می شن. طوریکه تصور می کنن استفاده زیاد از بزرگ کردن کلمات کلیدی، چیزی عادی و طبیعیست. اما اینطور نیس.

تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده و همه اونا نشون از ارتباطی مستقیم بین کلمات کلیدی بزرگ شده و رتبه سایت می دن. اما نکته ای که اینجا باید به ان توجه داشت ابنست که بزرگ کردن کلمات یکی از ویژگیای ساختاری محتواست.

اگه محتوای شما دور اساسی خاص می شه، طبیعیست که عناوین پاراگرافا رو که شامل کلمات کلیدی هم می شن، با فونت بزرگ بنویسید. ضمنا واسه این عناوین از تگای H2 و H3 هم میشه استفاده کرد که این هم طبیعیست. اما این مطلب بدین معنی نیس که تموم محتوای خود رو جدا سازی کرده و تموم کلمات کلیدی متن رو بزرگ کنین.

بزرگ کردن و برجسته کردن کلمات کلیدی نقش اساسی در تاکید روی محتوای اصلی متن دارن. اما فقط این کار جهت تاکید و خوانایی بیشتر متن به وسیله خواننده استفاده می شه. نبایست از ویژگی بزرگ کردن کلمات واسه تک تک کلمات کلیدی موجود در متن استفاده کرد.

چند آزمایشی که به وسیله تیم ما در سایتای مختلف انجام شده نشون میده که استفاده بیشتر از حد از کلمات بزرگ باعث افت رتبه صفحه می شه. همون آزمایش نشون میده که با برگرداندن متن به حالت طبیعی، رتبه سایت هم بالاتر رفته و به جای قبلی خود باز می شه. بزرگ تر کردن کلمات تا حد منطقی باعث بهتر شدن رتبه می شه اما افزایش تعداد اون خطر زیادی داره و ممکنه با نتیجه منفی روبرو شید.

فریما

فریما و آیفریما محتوای چندین یو آر ال متفاوت رو در یک صفحه و یو آر ال نمایش می دن. این مسئله بر خلاف تعریف وبه. طبق تعریف وب، هر صفحه دارای یک یو آر ال و هر یو آر ال واسه یک صفحه. گوگل در راهنمای خود به روشنی گفته که وبمسترا نبایست از آیفریما و فریما استفاده کنن:

گوگل از فریما و آیفریما در محدوده ای که بتونه پشتیبانی می کنه. فریم در روند کار موتورهای جستجو اخلال ایجاد می کنن. گوگل سعی می کنه که صفحاتی که با آیفریم پر شدن رو بررسی و بررسی کنه، اما هیچ تضمینی در این مورد نمی ده.

گوگل پیشنهاد میده که صفحاتی که دارای آیفریم هستن رو با تگ NoFrame مشخص کنین، اما من به شخصه اصلا استفاده از آیفریم رو در هیچ حالتی پیشنهاد نمی کنم، چون که باعث مشکلاتی در سئو می شه.

اینم بخونین:   ۱۰ قانون طلایی برای جذب لینک های معتبر ، اسکریپت تبادل لینک اتوماتیک لینکمن

لینک به سایتای جریمه شده

مت کاتس یکی از کارشانسان ارشد گوگل به طور ضمنی یکی از صحبتای خود اشاره کرده که گوگل به سایتایی که به دیگه وبسیاتای اسپم لینک داده ان و در همسایگی سایتای اسپم قرار دارن، کمتر اعتماد می کنه.

بدیش اینه هنوز اثر لینک دادن به سایتای اسپم یا قرار گرفتن در همسایگی سایتای بد، روشن نیس. ممکنه شما به سایتی لینک داده باشین که به نظر معتبر باشه اما از تاکتیکای سئو کلاه سیاه استفاده کرده یا به وسیله افراد بدنامی تملک پیدا کرده. ممکنه شما واسه دادن منبع به یک مطلب از اولین سایتی که دیده اید استفاده کنین، بی اینکه متوجه باشین این سایت در لیست سایتای اسپم قرار داره.

دلیل هرچه باشه وبمسترهای آماتور ممکنه به این جور سایتا لینک دهند. اما گوگل با پاک کردن لینکا این سایتا رو مورد عفو قرار میده، اما شاید مثل قبل با اونا برخورد نکنه و رتبه قبلی اونا رو به سایت پس نده. از طرفی همیشه هم این سایتا مورد عفو قرار نمی گیرند.

من در این مورد این پیشنهادات رو به کاربران میدهم:

  • شبکه های اجتماعی خود رو مستثنی کنین.
  • نقل قولا و منابعی که در سایت به اونا لینک می دید رو خوب بررسی کنین.
  • به شکل دوره ای لینکای خارجی خود رو بازبینی کنین.

تموم لینکای خارجی رو یهو پاک نکنین. چون که اصلا ایده خوبی به حساب نمیاد.  مطالعاتی که به وسیله گروهReboot Online انجام شده، نشون میده که لینکای خارجی معتبر واسه سایت خوب هستن. سایتتون نباید انتهای یک راه باشه و به جای دیگری راه نداشته  باشه.

نوفالو

در اول بایست بگم که تگ Nofollow رو با تگ Noindex اشتباه نگیرید. خیلی از سایتا نیاز دارن که بعضی از صفحات خود رو به دلایلی از دید موتورهای جستجو مخفی کنن. این دلایل شامل جلوگیری از تکرار صفحات، مخفی کردن صفحات پرداخت، مخفی کردن صفحات تست و یا علل دیگری می تونه باشه. همه این علل به این مسئله برمیگردد که ما صفحه ای رو ایجاد کردیم که میخوایم واسه کاربر نشون داده شه، اما موتورهای جستجو اون رو ایندکس نکنن و در نظر نگیرند.

همیشه و همیشه از کد زیر واسه این کار در صفحه مورد نظر استفاده کنین:

<Meta Name=”Robots” Content=”Noindex, Follow”>

هیچوقت و هیچوقت از کد زیر در صفحات داخلی خود استفاده نکنین:

<Meta Name=”Robots” Content=”Noindex, Nofollow”>

اگه به موارد قبلی توجه کنین میفهمید که همه اونا دارای استثناهایی هستن، اما این مورد هیچ استثنایی نداره. تگ “Nofollow” به موتورهای جستجو اعلام می کنه که رنک صفحه رو به لینکای اون منتقل نکنه. با استفاده از تگای “Noindex, Follow” به گوگل اعلام می کنین که صفحه رو ایندکس نکرده اما رنک صفحه رو به لینکای اون منتقل کنه.

در صورتی که مشکلی جدا از موارد مطرح شده در قسمتای داخلی سایت دارین، از راه فرم کامنت گذاری زیر با ما و دیگه کاربران در بین بذارین.