اشتباه رایج در بک لینک گرفتن برای سایت

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

اشتباه عادی در بک لینک گرفتن واسه سایت

نمیتوان منکر این شد که بک لینک یکی از اصلی ترین فاکتورای سئو و بهینه سازی سایت حساب میشه.بعضی سایتا رو میشه دید که تنها با بک لینکای خوب و بی رعایت کردن دیگه اصول سئو در صفحه اول گوگل هستن و خیلی موفق عمل میکنند.اما همین بک لینک گرفتن راحت اصول خاص خود رو داره.شاید اگه اصول اون رو رعایت نکنین بجای سئو شدن سایتتون،حتی تا بلاک شدن به وسیله گوگل هم  پیش برید.

نکته اول در مورد بک لینک اینه که نباید تعداد زیادی بک لینک رو در یک زمان کوتاه به سایت وارد کنین.به ویژه واسه سایتایی که تازه راه اندازی شدن و در حال دریافت اولین بک لینک هاشون هستن.باید بک لینکا با فاصله مناسب از هم به سایت وارد شن تا به وسیله گوگل بلاک نشید.

اشتباهات رایج در بک لینک

دقت داشته باشین نباید همه بک لینک هاتون از سایتای غیر در ارتباط دریافت کنین.سعی داشته باشین تا می تونین از سایتایی با موضوع در ارتباط بک لینک بگیرین.البته سایتای غیر در ارتباط اگه قوی باشن از نظر بک لینک میتوانند کمک زیادی به سایتتون بکنند.به فالو یا نوفالو بودن بک لینک هاتون هم توجه کنین.حتما در کنار بک لینکای فالو،نوفالو هم واسه سایتتون تهیه کنین تا به وسیله گوگل بلاک نشید.معمولا 20 درصد از بک لینکای ورودی به سایت نوفالو باشه کافیه.

همه بک لینکای سایتتون رو با یک anchor text و به یک صفحه وارد نکنین.بی شک اینجور کاری فقط به سایتتون ضربه میزنه.از کلمات کلیدی مختلف واسه بک لینک گرفتن استفاده کنین و فقط تمرکزتون رو روی یک کلمه خاص نگذارید.نه اینکه صد در صد بک لینکا رو با یک کلمه وارد سایت کنین.همه بک لینکا رو به صفحه اصلی وارد نکنین.سعی کنین به صفحات داخلی سایتتون هم لینک بدین که سایتتون به شکل کلی قوی شه و قدرت ایندکس مطالبتون بالا برود

معیارهای ارزشگذاری بک لینک

اخذ بک لینک، تأثیرگذارترین روش واسه افزایش رنکینگ و جایگاه بالاتر در نتایج جستجوه. با این حال بک لینک‌ها از نظر ارزش با همدیگه برابر نیستن. بعضی بک لینک‌ها هیچ اثر مثبتی روی سئوی سایت شما نمی‌گذارند و بعضی دیگه حتی می تونن اثر منفی داشته باشن. پس تمرکز شما باید بر اخذ بک لینک‌هایی با ارزش بالا باشه. در آموزش “بک لینک چیه؟ شناخت و استفاده درست از بک لینک” در مورد مفاهیم کلی شناسایی حقیقت بک لینک گفتگو شد و در این آموزش روی معیارهای ارزشیابی بک لینک تمرکز داریم.

اینکه چه فاکتورهایی باعث افزایش کیفیت بک لینک می‌شه موضوعی تجربی و مفهومیه و هر مشاور سئویی تا حدودی روی جنبه‌های مختلف این مبحث اختلاف نظر و سلیقه داره. با این حال اکثریت روی موارد مطرح شده در ادامه اجماع نظر داشته و بک لینکی که از این بین، بیشترین شرایط ممکن رو داشته باشه، بهترین هستش.


متن لینک (Anchor Text) مناسب داشته باشه

اصلی ترین ملاک ارزش گذاری بک لینک در سیستم جدید گوگل، متن لینک (Anchor Text) یا همون عبارتیه که سایت شما با اون عبارت لینک شده. مثلا اگه سایت شما یک مغازه اینترنتی پوشاکه، در حالت عادی افراد هنگام معرفی مغازه شما به همدیگه، عباراتی مانند مغازه لباس، مغازه پوشاک، خرید لباس یا عباراتی شبیه نوشته و بعد اون عبارت رو به مغازه شما لینک می کنن. در این صورت گوگل می تونه ادعای شما مبنی بر مغازه اینترنتی پوشاک بودن رو معتبر و اثبات شده بدونه.

سعی کنین در راه حل لینک سازی خود، نه کلیدواژه‌های زیادی رو هدف قرار بدید و نه روی تعداد کمی تمرکز کنین. تعداد زیاد و جور واجور کلیدواژه‌ها باعث تقسیم ارزش دریافتی از بک لینک‌ها روی عبارت‌های در نظر میشه و در هیچ کدوم به جایگاه بالایی نخواهید رسید. ضمنا تمرکز روی یکی دو کلیدواژه محدود هم باعث میشه که الگوریتم‌های جنگ با تقلب گوگل، پی به مشکوک و به احتمال زیاد غیر طبیعی بودن بک لینک‌های شما برده و با سایت شما برخورد کنه.


از یک منبع در ارتباط و معتبر باشه

دومین ملاک مهم در ارزرش گذاری بک لینک در سیستم جدید گوگل، “ارزش” و “موضوع” سایت لینک کننده است. ارزش و جایگاه از این نظر که اگه یک سایت تازه تأسیس بی ارزش، سایت اسپم، سایت لینک باکس و دایرکتوری لینک نامعتبر، سایت غیر اخلاقی و یا سایت مربوط به موضوعات هک و فعالیت‌های امنیتی غیر مجاز، سایت شما رو لینک کنه، نه تنها اون لینک مهم نیس بلکه ممکنه روی سئوی سایت شما اثر منفی هم داشته باشه.

در یک جامعه واقعی هم معرفی شدن به وسیله یک آدم منطقی و معتبر، خیلی ارزشمندتر از معرفی شدن به وسیله یک شخص عادیه. ضمنا علاوه بر عامل ارزش سایت، عامل موضوع سایت هم مهمه. به میزانی که موضوع سایت لینک دهنده به سایت شما شبیه‌تر باشه، ارزش اون بک لینک بیشتر هستش. اگه مالک یک سایت با موضوع موسیقی هستین، بک لینک گرفتن از سایت‌ها و انجمن‌های هم موضوع، خیلی با ارزش‌تر از بک لینک گرفتن از سایت‌هاییه که هیچ شباهت موضوعی به موضوع اصلی سایت شما ندارن.

اینم بخونین:   مطلبی که در آموزش بک لینک هرگز به شما نخواهند آموخت

الگوریتم‌های گوگل رابطه موضوعی صفحه‌ای از سایت مبدأ که لینک سایت شما در اون قرار گرفته و حتی رابطه متنی که دور لینک سایت شما نوشته شده رو هم بررسی می کنن. رعایت نکاتی در این رابطه که در ادامه آموزش به اون اشاره داریم باعث افزایش کیفیت و اثر گذاری بک لینک می‌شه.


تعداد لینک خارجی در سایت مبدأ

سومین ملاک ارزش، تعداد بک لینک در سایت لینک دهنده است. یکی از فاکتورهای اصلی که گوگل برحسب اون می تونه شناسایی کنه که لینک مورد نظر خریداری شده یا نه، اینه که سایت لینک دهنده در یک فضای محدود (معمولاً ستون سایت)، تعداد زیادی بک لینک قرار داده که به احتمال زیاد همه پرداخت شده و غیر طبیعی هستن. ارزش و اعتباری (authority) که یک صفحه از سایت به لینک‌های درونش منتقل می‌کنه، بر تعداد لینک‌های خارجی درون اون صفحه تقسیم می‌شه.

بعضی منابع آموزش سئو طبق آزمایش و تجربه در مقالات خود عنوان کرده‌ان که قرار گرفتن بیشتر از ده لینک خارجی در کنار هم در یک صفحه از سایت، باعث کم ارزش یا بی ارزش شدن کامل تموم بک لینک‌ها از دید موتورهای جستجوگر به ویژه موتور جستجوگر گوگل میشه.

 

فرق بک لینک با تبلیغ چیه؟

یک سؤال اساسی که ذهن خیلی از وبمستران رو به خود مشغول ساخته اینه که فرق اجاره بک لینک با اجاره تبلیغ بنری یا متنی در یک سایت چیه؟ برحسب تعریفی که اول این دوره آموزشی واسه بک لینک ارائه شد، فرقی بین این دو نیس چون هر لینکی که از یک صفحه به صفحه دیگه در فضای مجازی ایجاد شه، در صورتی که تبادل لینک نباشه، بک لینکه.

الگوریتم‌های گوگل هم لینک‌های خریداری شده‌ای که واسه اون پرداخت صورت گرفته رو به آسونی شناسایی می کنن. در اینجور زمانی لینک‌های پرداخت شده و غیر طبیعی معمولاً شناسایی شده و از نظر ارزش در سئو و جایگاه سایت شما، کم ارزش تلقی می‌شن.

نکته مهم در بحث تبلیغات اینه که در تبلیغات بنری که یک تصویر به سایت شما لینک می‌شه، لینک ایجاد شده متن لینک (Anchor Text) نداره. در این شرایط موتورهای جستجوگر ویژگی متن جانشین یا همون alt تصویر رو بجای متن لینک (Anchor Text) در نظر می‌گیرند. پس اگه در سایتی به شکل بنری تبلیغ اجاره کردین، فراموش نکنین از مدیر اون سایت بخواهید که کلیدواژه دلخواه شما رو در ویژگی alt تصویر بنر بنویسد.


صفحه هدف بک لینک

چهارمین ملاک مهم بودن بک لینک‌های یک سایت، صفحه‌ایه که لینک به اون اشاره می‌کنه. اگه بک لینک‌های شما طبیعی باشن، در حالت عادی بازدیدکنندگان سایت شما هنگام معرفی یک مطلب مهم از سایت شما به بقیه، به همون مطلب لینک میدن (صفحه داخلی) نه به صفحه ایندکس سایت شما. پس اگه تموم بک لینک‌های سایت شما به طرف صفحه خونگی باشن، ً غیر طبیعی بوده و ممکنه گوگل بک لینک‌های شما رو جعلی شناسایی کرده و ندیده بگیره.


ایجاد بک لینک در طول زمان

پنجمین ملاک ارزش، ایجاد آروم و طبیعی بک لینک‌ها در طول زمونه. اگه سایت شما تا دیروز تعداد محدودی بک لینک داشته و پس از پرداخت و اجاره بک لینک در سایت بقیه، از امروز تعداد بک لینک‌ها به صدها یا هزاران بک لینک برسه، این افزایش و رشد سریع تعداد بک لینک، غیر طبیعی بوده و نشون از خریداری و پرداخت شده بودن آنهاست.


فالو یا نوفالو بودن بک لینک

ششمین ملاک، فالو یا نوفالو بودن بک لینکه. خزنده‌های موتورهای جستجوگر، دنیای وب رو طبق لینک به لینک پویش می کنن. به یک صفحه وارد شده و از راه لینک‌های موجود در اون صفحه به صفحات دیگه می‌روند. فالو (Follow) واقعا همون دو فالو (DoFollow) است به معنی دنبال کن. تموم لینک‌ها بطور پیش فرض فالو حساب می‌شن مگه اونکه واسه اون لینک ویژگی NoFollow تعریف شده باشه.

نوفالو یعنی اونکه لینک رو دنبال نکن. لینک‌های نوفالو هیچ ارزشی به سایت هدف منتقل نمی‌کنن پس از نقطه نظر سئو، ً بی ارزش هستن. نه جایگاه سایت هدف رو ارتقاء داده و نه می‌کاهند. گوگل پیشنهاد می‌کنه اگه به سایتی لینک میدید که از مهم بودن اون بی اطلاعید یا اون سایت مخربه (مانند سایت‌های غیر اخلاقی یا هک و غیره)، لینک رو نوفالو کرده تا نه سایت مورد نظر ارزشی از سایت شما دریافت کنه و نه سایت شما واسه لینک کردن یک سایت اسپم یا تخریب کننده، جریمه شه.

لازم به تذکره که با اونکه لینک‌های نوفالو از نظر انتقال ارزش از سایت مبدأ به مقصد، بطور کامل بی ارزش هستن ولی وجودشون در فاکتورهای آزمایش ارزش الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر ارزشمنده. اول اونکه لینک‌های دریافتی از شکبه‌های اجتماعی و اشتراک گذاری مانند توییتر، فیسبوک، یوتیوب و حتی ویکی پدیا همه نوفالوه و ارزشی از اون سایت‌ها به سایت شما منتقل نمی‌کنن اما موتورهای جستجوگر اینجور لینک‌هایی رو نشونه معرفی شدن شما به وسیله بقیه در جای‌های معتبر تلقی کرده که پس به اعتبار و جایگاه سایت شما می افزاید.

اینم بخونین:   آیا علاقمندید مشکلات بک لینک را از بین ببرید؟

و دوم اونکه در یک فعالیت لینک سازی سالم، غیر ممکنه که تموم لینک‌های به طرف سایت شما همه فالو باشن. در صورتی که میزان سنگینی دو کفه ترازو لینک‌های فالو و نوفالو سایت شما طبیعی و مناسب نباشه، حتماً تقلبی در کار بوده و لینک‌های فالو سایت شما غیر طبیعی و پرداخت شده هستن. پس مورد جریمه (پنالتی) واقع می شید.


گذاشتن بک لینک درون متن (ریپورتاژ آگهی)

ریپورتاژ آگهی یه جور آگهی تجاری مطبوعاتیه که به ویژه بعد از تغییرات گذشته گوگل در سنجشارزش لینک‌ها، پای خود رو به شکل جدی تری به فضای وب باز کرده. ریپورتاژ آگهی یک مطلب یا مقاله شبیه بقیه مطالب سایته فرقش اینه که یک پست تبلیغاتی واسه معرفی محصول یا خدمات سایت یا یک شرکته. رعایت چند نکته باعث میشه تا لینک‌های درون ریپورتاژ آگهیا ارزش زیادی پیدا کنین.

اول اونکه خیلی مواقع افراد واسه لینک دادن به یک مطلب از کلمه “اینجا” کلیک کنین (یا در انگلیسی click here) استفاده می کنن. در این شرایط گوگل نمیتونه از انکر تکست لینک، پی به کلیدواژه مهم اون مطلب و موضوع سایت لینک داده شده ببره. پس حدود ۴ سال پیش (سال ۱۳۹۱ شمسی) الگوریتم مهمی رو به کار بست که کلیدواژه‌های مهم درون یک متن رو تشخیص می ده و از روی شناختی که از موضوع اون مطلب به دست آورده، واسه اینجور لینک‌هایی انکرتکست جانشین به کار می‌برد.

مثلا اگه موضوع مطلب در مورد دانلود موسیقی باشه و در انتهای مطلب به یک یا چند سایت هم لینک داده باشین، گوگل خوب می تونه موضوع بحث رو تشخیص داده و می دونه که به اون سایت در یک مطلب با موضوع دانلود موسیقی لینک داده شده پس کلیدواژه دانلود موسیقی واسه اون سایت بجای “اینجا” تأیید می‌شه.

در تبلیغات به شکل ریپورتاژ آگهی، از همین الگوریتم واسه افزایشه ارزش لینک‌های درون مطالب تبلیغاتی استفاده می‌شه. نوشتن یک متن با اندازه مناسب و استفاده از کلمات کلیدی مهم در اون متن و بولد، ایتالیک و رنگی کردن اون کلمات کلیدی و حتی استفاده از تگ‌های هدینگ درون اون مطلب، به گوگل کمک می‌کنه تا موضوع اون پست و کلمه یا کلمات کلیدی مهم اون رو به درستی تشخیص داده و لینک به طرف سایت هدف رو با همون کلمات در نظر گیرد.

نکته مهم دوم اینه که جایگاه لینک در پست‌های تبلیغاتی ریپورتاژ آگهی مهمه. نتایج یک آزمایش عملی نشون داده در صورتی که لینک به سایت هدف در اول متن بگیره ارزشمندتر از قرار گرفتن اون لینک در انتهای همون مطلبه. استدلالی که به دنبال این قضیه مطرح شده اینطوریه که اگه مراجعه به یک لینک به وسیله خوانندگان یک مطلب اونقدر مهم باشه که کاربر باید حتماً اون لینک رو باز کنه و بعد ادامه مطلب رو بخونه، نویسنده لینک رو در اول مقاله خود قرار می ده تا اول کاربرانش اون لینک رو باز کنه بعد ادامه نوشته رو بخونن.

اما اگه مراجعه به سایت مورد نظر اهمیت نداشته باشه، نویسنده تنها در انتهای مقاله خود به عنوان یک منبع، لینک سایت هدف رو هم قرار می ده. مراجعه خوانندگان مطلب به اون سایت در اینجور شرایطی معمولاً اختیاریه. پس رعایت این موضوع در تبلیغات به شکل ریپورتاژ آگهی، معمولاً ارزش بک لینک درون اون رو افزایش میده.

نکته مهم سوم، وجود لینکی جز لینک سایت شما در ریپورتاژ آگهی است. بررسی‌ها نشون داده اگه در تبلیغات شما، لینک یک سایت معتبر و با ارزش در کنار لینک تبلیغاتی شما بگیره، الگوریتم‌های گوگل ارزش سایت شما رو در اون موضوع هم اندازه با اون سایت با ارزش قلمداد کرده و اثر مثبتی بر نتیجه کار خواهد گذارد. و ضمنا برعکس اگر لینک یک سایت بی ارزش در کنار لینک سایت شما در ریپورتاژ آگهی درج شه، از اثر بک لینک شما در اون مطلب به طور قابل توجه‌ای خواهد کاست چون که گوگل سایت شما رو هم تراز با اون سایت بی ارزش در اون کلیدواژه تلقی می کنن.


طول عمر بک لینک

پیش از این، در یک مقاله اختصاصی به “اثر عمر دامنه در سئو و نتایج جستجوی گوگل” اشاره کردیم. همونطور که گفته شد، طول عمر لینک در سئو اثر خاصی نداره! این یک تصور اشتباه در جامعه وبمستریه که تصور می کنن بک لینک هرچقدر قدیمی‌تر باشه، ارزشمندتره.

با این حال فراموش نکنین در صورت حذف شدن بک لینک‌هاتون، شک نداشته باشینً ارزش اضافه کردی که روی سئوی سایت‌تون داشتن از بین خواهد رفت و در نتایج جستجو شاهد افت جایگاه سایت‌تون خواهید بود و اگر طول عمر بک لینک‌هاتون کوتاه‌تر از عرف عادی باشه و در یک روز خاص تعداد زیادی بک لینک به طرف سایت‌تون ایجاد شده و در یک روز خاص همه اونا حذف شن، شک نداشته باشینً الگوریتم‌های جنگ با تقلب گوگل به سراغ سایت‌تون خواهند اومد. پس پیشنهاد می کنیم حتی اگه بک لینک اجاره می کنین، اول با بازه‌های زمانی متفاوت از منابع متفاوت تهیه کنین و بعد، سعی کنین کمه کم واسه یک مدت طولانی چندماهه اون رو اجاره کنین تا طبیعی‌تر به نظر آید.

اینم بخونین:   مطالبی ناخوشایند در ساخت بک لینک برای سئو

کمیت یا کیفیت دامنه؟

حتما و یقین و بی هیچ جای دودلی و بحثی، کیفیت سایت لینک دهنده، کیفیت صفحه‌ای که در اون لینک درج شده و کیفیت خود لینک “از نظر جایگاه پیش گوگل با کلیدواژهای در نظر“، مهمترین فاکتورهای ارزش‌گذاری بک لینک‌ها از دید موتورهای جستجوگر هستن. با این حال اگه قرار باشه واسه افزایش بک لینک هاتون بیشتر از قبل هزینه کنین، همیشه کمیت تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک دادن رو افزایش بدید. داشتن هزار بک لینک از ۱۰ دامنه خیلی بهتر از داشتن ده هزار بک لینک از ۵ دامنهه (با در نظر گرفتن مهم بودن و شرایط مساوی واسه تموم سایت‌ها).


تبادل لینک

تبادل لینک به شکل سنتی ممنوع! گوگل خیلی با تبادل لینک مخالفه چون که ً مصنوعی و توافقیه. اما اگه می خواهید با مدیر سایتی طبق توافق، با معرفی سایت همدیگه به کاربراتون تبادل بازدیدکننده کنین، پس پای یه جور تبادل لینک هم در بینه.

بهترین پیشنهاد در اینجور شرایطی، اختصاص یک پست ثابت یا اختصاصی از طرف هر یک از دو سایت به یکدیگره که در اون به یکی از مطالب مهم (یا شاخه یا هر صفحه داخلی دیگه) به شکل یک ریپورتاژ آگهی لینک داده شه و پیشنهاد می‌شه اصلا در یک زمان این کار صورت نگیرد و یک بازه زمانی چند روزه در تبادل لینک رو رعایت کنین. فراموش نکنین که هیچوقت به صفحه ای که لینک‌تون در اون قرار داد لینک ندین.


اتوریتی (Page Authority و Domain Authority)

به عنوان آخرین ملاک، به Page Authority و Domain Authority اشاره می‌کنیم. در مورد معنی اتوریتی یک جلسه کامل روی آموزشگاه دی بی اس تم منتشر انجام میدی. اتوریتی Authority یعنی ارزش و Page Authority و Domain Authority به ترتیب یعنی ارزش صفحه و ارزش دامنه‌ای که به سایت شما لینک داده.

پس از لغو پروژه پیج رنک به وسیله شرکت گوگل، سایت معتبر Moz.com که یکی از اصلی‌ترین مراجع آموزش سئو در دنیا به حساب میاد، عامل اتوریتی رو معرفی و جانشین پیج رنک کرد. اتوریتی یک ملاک غیر رسمیه که به وسیله گوگل تأیید نشده اما در نبود عامل رنگینک گوگل، امتحان اون در آزمایش ارزش سایت‌ها و صفحات‌شون خیلی لازم و ارزشمنده.

Page Authority ارزش یک صفحه از سایت پیش موتورهای جستجوگره و Domain Authority میانگین ارزش تموم صفحات اون سایته. اتوریتی عددی از ۰ تا ۱۰۰ه که با در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل عمر پیج و دامنه، تعداد لینک‌های دریافتی از طرف تعداد دامنه‌های لینک کننده، سیگنال‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی و غیره، یک عدد کلی محاسبه و اعلام می‎شه.

در نظر داشته باشین که دریافت بک لینک از سایت با اتوریتی بالاتر، ارزشمندتره. با این حال اتوریتی یک ملاک کلیه و شرط کافی واسه دریافت بک لینک از هر سایتی نیس. ممکنه یک سایت موفق در مورد ورزش به عدد اتوریتی بالایی دست یافته باشه اما حتما واسه سایت فروشگاهی شما جای مناسبی واسه اخذ یا بک لینک در ارتباط نیس (نبود رابطه موضوعی).


بک لینک از سایت خارجی ارزشمنده؟

خیلی ازمون وبمستران مطالب یا اخبار مهمی در سایت‌های خارجی خوندیم و لینک اون صفحه رو با گذاشتن در سایت خود یا انجمن‌های گفتگو به عنوان منبع به بقیه معرفی کرده‌ایم. لینک سایت ما در امضای ما در انجمن‌های گفتگوی انگلیسی زبون یک مثال دیگره. پس کسب بک لینک از سایت غیر هم زبون موضوع غیر طبیعی و خارج از عرف عادی نیس.

اما بعضی وقتا نگاه می‌شه گروهی اقدام به فروش بک لینک در سایت‌های غیر پارسی زبون با دامنه‌های مهم می کنن. همونجوری که در ملاک دوم ارزشگذاری بک لینک اشاره شد، موضوع سایت و ارزش سایت، فاکتورهای مهمی در ارزشگذاری بک لینک به حساب میان. در خیلی از مواقع اینجور سایت‌هایی اسپم و بی ارزش بوده و پیشنهاد می‌شه در اینجور سایت‌هایی بک لینک اجاره نکنین. حتی اگه بک لینک در سایت خارجی طبیعی و مهم باشه، بازم ارزش بک لینک شبیه در یک سایت هم زبون با ارزش و موضوع شبیه رو نداره. پس سعی کنین تا آخر ممکن، فقط واسه اخذ بک لینک از سایت‌های پارسی زبون و هم موضوع هزینه کنین.


جمع بندی

در جلسه دوم از سری آموزش‎های شناخت بک لینک، شما رو با معیارهای عمومی و شناخته شده ارزش گذاری بک لینک آشنا ساختیم. استفاده این معیارها در راه حل‌های لینک سازی به جهت دور شدن از راه اشتباه الزامیه. در جلسات بعد، شما رو با راه حل‌های لینک سازی رایگان و غیر رایگان آشنا میسازیم.