اشتباه نادرست لینک سازی که می تواند به سایت شما آسیب بزند

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

لینکا از گذشته سر محل بیرون آمدن آب زیر زمینی زندگی سئوی یک سایت بوده ان و هستن و در آینده هم خواهند بود، به همین دلیله که بازاریابان دیجیتال و متخصصان سئو همیشه در سعی هستن تا با روشای جدید لینک بیلدینگ لینکایی واسه وب سایتای در نظر خود جذب کنه و روشای زیادی مثل ایجاد پست مهمان، ایجاد محتواهای منبع کامل و شامل، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، رپورتاژ آگهی ,خرید لینکا و بررسی وب سایتای دیگه واسه شناسایی لینکای خراب و جانشین کردن اونا با لینکی از سایت دیگه واسه لینک بیلدینگ ایجاد شدن.
مطمئنا شمام مثل دیگه کسائی که به سئوی سایت خود اهمیت می دن و یا مثل بازاریابان دیجیتال به دنبال جذب بک لینکا واسه سایت خود هستین و سعی می کنین که همه خط قرمزای موتورهای جستجوگر رو رعایت کنین تا بتونین بک لینکای با کیفیت تری جذب کنین. اما حقیقت تلخی که در این بین هست اینه که حتی اگه شما بتونین لینکای دریافتی خیلی با کیفیت و خوبی هم واسه سایت خود جذب کنین ممکنه این لینکا نتونن به رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر کمک کنه.

در ادامه این مقاله در سئو روز نکاتی اشاره شده که می تونه دلیل نبود اثر بک لینکاتون در رتبه بندی وب سایتتون باشه.

بی کیفیت بودن بک لینکا
اگه روش های هدفمند لینک سازی شما تنها بر جذب تعداد زیادی لینک متمرکز شده باشه و اهمیتی به کیفیت این لینکا داده نشه ممکنه شما بک لینکای اسپمی دریافت کنین. این لینکا نه تنها نمی تونن باعث شن که شما رتبه خوبی در رتبه بندیای گوگل کسب کنین، بلکه ممکنه باعث شه که شما از طرف گوگل جریمه شید.
الان بیشتر متخصصان سئو و کسائی که در مورد سئو فعالیت می کنن با مضررات لینکای بد و بی کیفیت آشنا هستن و می دونه که این لینکا که اثرات بدی می تونن بر رتبه بندی وب سایتاشون داشته باشن.
هیچکی به طور دقیق و ۱۰۰% نمی دونه که گوگل چطوری لینکای دریافتی یک سایت رو تفسیر می کنه و چطوری ارزش دهیاشون رو انجام میده اما چیزی که مسلمه اینه که دریافت بک لینک تنها از وب سایتایی باید انجام شه که:

  • دارای اعتبار بالایی باشن.
  • قابل اعتماد هستن.
  • زمینه کاری اونا با زمینه کاری سایت شما مرتبطه.(می تونه موثر باشه)
  • از وب سایتای معتبر و قابل اعتماد و در ارتباط دیگه لینک دریافت کرده ان.

تصور کنین که شما یک سایت واسه تجارت در مورد بازاریابی دیجیتال دارین و مشتریانی واسه بازاریابی دیجیتال به این سایت مراجعه می کنن، حال اگه شما از یک سایت بزرگ مثل New York Times یا Forbes یک لینک درباره موضوعی مثل پخت کیک سیب یا فروش لیزینگی ماشینای خارجی دریافت کنین. سوال اینه که این لینک می تونه در رتبه بندی سایت شما موثر باشه؟
این موضوع بستگی به پارامترای خیلی داره. این لینک می تونه به رتبه بندی شما در نتایج جستجوها کمک کنه چون این وب سایتا خیلی با اعتبار و قابل اعتماد هستن و غیر ممکنه صاحبان این وب سایتا اجازه دادن لینکای غیر در ارتباط به وب سایتای دیگه رو بدن. اما اگه بر فرض محال این اتفاق افتاده باشه و اینجور لینک با ارزش اما غیر مرتبطی به سایت شما داده شوده باشه در بدترین حالت می تونه واسه سایت شما هیچ سودی نداشته باشه و تاثیری بر رتبه بندی اون نداشته باشه.
اما اگه شما اینجور بک لینکی رو از وب سایتای صاحب نام مثل New York Times یا Forbes دریافت ننمایید، بلکه از یک وبلاگ کم اعتبار اینجور بک لینک غیر مرتبطی دریافت کنین، چه می شه؟

این بک لینک بر رتبه بندی شما اثر داره؟

این بک لینک می تونه باعث شه که شما یک پنالتی دریافت کنین؟
حقیقت اینه که هیچکی جواب این سوال رو دقیق نمی دونه.
شما نمی تونید هیچ وقت با اطمینان بگید که این لینک واسه رتبه بندیاتون خوبه یا بد، چون ممکنه گوگل اون لینک رو اصلا در رتبه بندیاتون دید نکنه، اما این خطر هم هست که گوگل اینجور لینکی رو به معنی خرید بک لینک از یک سایت در نظر بگیره و اون وقت شما روبروی دریافت یک پنالتی از طرف گوگل قرار خواهید گرفت.
همین شرایط واسه دریافت بک لینکا از راه کامنتا هم هست. در بعضی از مواقع این لینکا به عنوان لینکای خوب تلقی می شن و می تونن بر رتبه بندیا موثر باشن، اما در بعضی وقتا همین لینک به عنوان لینکای اسپم در نظر گرفته می شن و واسه صاحبان وب سایتا در رتبه بندیا دردسر ساز می گردن. در حالت کلی میشه گفت که اصلا نباید از روشای غیر مناسب و فریب کارانه واسه جذب بک لینکا استفاده کرد چون اثرات منفی اونا می تونه به مراتب خیلی بدتر و خطرناک تر از اون چیزی که شما تصور می کنین باشه.
در حالت کلی میشه موضوع با کیفیت بودن یا نبودن بک لینکا رو به شکل زیر خلاصه کرد:

“شما باید کاری کنین که بتونین گوگل رو قانع کنین که بک لینکای سایت شما طبیعی و خودجوش هستن و شما واسه ایجاد اونا از حقهایی مثل پرداخت پول یا عوض کردن لینک استفاده ننموده اید، در اینجور شرایطی حتی بک لینکایی که شما از دامنهای کم اعتبار هم دریافت می کنین می تونه واسه رتبه بندی سایت شما مفید باشه”.

اشاره کردن لینکای دریافتی به صفحات شامل محتوای کم کیفیت
کیفیت محتوای صفحات سایت نقش خیلی مهمی در رتبه بندی وب سایتا در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر بازی می کنه. در زیر ۷ ویژگی بنیادی محتوای با کیفیت اشاره شده:

غیر تکراری بودن
مفید بودن
درست و با اعتبار بودن
سرگرم کننده و دلنشین بودن
رفت و امد بر انگیز بودن
کاربر پسند بودن (User friendly)
سازگاربودن با موتورهای جستجوگر (Search engine friendly)

در زیر مواردی اشاره شده که به عنوان شرایط مدرن واسه یک محتوای خوب به وسیله Rand Fishkin معرفی شدن:
منحصر به فرد بودن: محتوای خوب باید منحصر به فرد باشه و محتوای شبیه اون در جای دیگری پیدا نشه.
ربط داشتن: محتوا باید به شکلی باشه که با موضوع و هدف کاربر از جستجوی یک عبارت در گوگل رابطه داشته باشه نه اینکه فقط کلیدواژهای مربوط به اون رو شامل شه.
مفید بودن: یک محتوای خوب باید بتونه جواب سوال کاربر و هدف کاربر از جستجوی یک عبارت رو برآورده کنه.
دارا بودن ارزشای منحصر به فرد: محتوای خوب باید شامل اطلاعاتی باشه که یافتن اونا در جای دیگه مشکل و یا نشدنی باشه.
ایجاد رضایت در کاربران: محتوای خوب باید به شکلی باشه که کاربر قادر باشه روی هر دستگاهی (لپ تاپ، تلفن هوشمند، تبلت) خیلی آسون اون رو نگاه کنه.
شما باید پیش از اونکه تلاشی واسه ایجاد بک لینک کنین، این نکات رو در باره ایجاد محتواهای با کیفیت بررسی کنین و بعد از خود بپرسید که محتوای این صفحه از سایت من واقعا ارزش اون رو داره که کسی به اون لینک بده؟ بعد جواب این سوال رو رو راست بدین.
حال بیایید بررسی کنیم که اگه شما یک بک لینک به یک صفحه دارای محتوای کم ارزش از سایت خود جذب کنین چه اتفاقی می افتد. به خاطر دارین که در بخش قبل درباره این موضوع صحبت کردیم که اگه یک لینک غیر در ارتباط از یک وبلاگ کم اعتبار به یک صفحه از سایت شما برگشت بده چه اتفاقی می افتد؟
حال تصور کنین که یک اینجور لینکی به یک صفحه از سایت شما که دارای محتوای بی کیفیتیه داده شه، مثلا یک وبلاگ آموزش آشپزی کم اعتبار به سایت شما لینک بده. مطمئنا شما از دریافت اینجور لینکی خوشحال می شید و تصور می کنین که این لینک می تونه رتبه سایت شما رو در رتبه بندیای موتورهای جستجوگر بهبود بده. اما واقعا این لینک می تونه تاثیری در رتبه بندیاتون داشته باشه حتی اگه صد در صد هم طبیعی باشه؟
کاربرانی که به وبلاگ آموزش آشپزی مراجعه می کنن ممکنه روی لینک سایت شما کلیک کنن و زمانی که اونا محتوای غیر در ارتباط موجود در صفحه شما رو میبینن مطمئنا خیلی سریع صفحه شما رو خواهند بست و این باعث می شه که میزان دفع کاربران در سایت شما افزایش پیدا کنه. این موضوع بیان گر دو چیزه:
اول: کاربران صفحه اموزش آشپزی کاربران هدف شما نبوده ان.
دوم: محتوای صفحه شما واسه اونا مهم و مفید نمی باشه.
پس در این حالت حتی اگه شما یک لینک طبیعی به یک صفحه دارای محتوای بی کیفیت دریافت کرده باشین هم نمی تونید کاری از پیش ببرین چون محتوای اون صفحه مفید و مهم نبوده و به اندازه کافی رفت و امد بر انگیز نمی باشه که مانع دفع کاربران شه و این به اون معنیه که شما هیچ فایده هایی دریافت نمی کنین. شما ممکنه کمی ترافیک از راه لینک نام برده به سایت خود جذب کنین اما این ترافیک اصلا نمی تونه تبدیل کاربر به مشتری داشته باشه.
یک مشکل دیگه هم هست:
هیچ کسی به صفحات بی کیفت به طور رایگان لینک نمی ده. گوگل این موضوع رو خوب میدونه. اگه گوگل فهمیده باشه که صفحه ای با میزان دفع کاربران بالا و میزان کلیک پایین یک بک لینک از یک دامنه معتبر و یا تعدادی بک لینک از چند دامنه بی اعتبار دریافت نمودهه بی شک این موضوع رو مبنی بر تخلف از قوانین و خرید لینک تلقی می کنه.
همه این مسائل باعث می شه که کیفیت محتوای یک صفحه از اهمیت خیلی بر خوردار باشه.
نکته ای که اینجا وجو داره اینه که شما نباید واسه جذب لینک سعی کنین بلکه باید روی ایجاد محتوای غنی متمرکز شید و پس از اون لینکای با کیفیت به شکل خود به خود به سایت شما داده می شن.
پروفایل بک لینکای سایت شما شک بر انگیزه
گوگل واسه بک لینکا ارزش خیلی قائله به ویژه بک لینکای با کیفیت و معتبری که به گوگل کمک می کنه ارزش واقعی وب سایتا و میزان مهم بودن اونا رو واسه کاربران دریابد. ضمنا گوگل از ترفندا و حقهای ایجاد بک لینک بدش میاد.
گوگل همیشه در حال بهبود الگوریتمای خوده و به ویژه در مورد الگوریتمایی که مسئول شناسایی لینکای طبیعی و با کیفیت از لینکای ساختگی و خریداری شده هستن، احتمام خیلی می ورزد. در زیر مثالایی آورده شده که گوگل با نگاه اونا خیلی سریع به غیر طبیعی بودن پروفایل لینکای دریافتی سایت شما پی می برن:
شما دارای وب سایتی هستین که سال هاست هیچ تغییر چشم گیری در روند کاری اون حاصل نشده و در گذشته هیچکی هیچ علاقه و توجهی به اون نشون نداده که نقدی بر تجارت شما بنویسد. اما به طور یهویی سایت شما و خدمات شما مورد توجه افراد خیلی قرار میگیره و ریویوای زیادی درباره تجارت شما در وب سایتای مختلف منتشر می شه و همه این وب سایتا یک لینک به سایت شما و به ویژه صفحه خاصی از سایت شما که مخصوص معرفی اجناس یا خدماته، می دن. اینجور وضعیتی از دید گوگل مشکوک هستش.
پروفایل بک لینکای سایت شما به مدت طولانی ثابت و بی تغییر بوده ولی یهو در یک دوره کوتاه سایت شما تعداد زیادی لینک دریافت می کنه. اینجور شرایطی به ویژه در موقعیتی که شما هیچ محتوای جدیدی ایجاد نکرده باشین گوگل رو به شک خواهد انداخت.
ممکنه شما کارکرد با هوشمندی ای در مورد دریافت بک لینک داشته باشین و از راه گست پستا اقدام به جذب بک لینک کنین. اما اگه کلی لینکای داده شده به سایت شما در بخش اسپانسری قرار داده شن این موضوع یک نشونه روشن واسه گوگل هستش که شما واسه دریافت این لینکا پول پرداخت کردین.
همه این موارد می تونه باعث شک کردن گوگل به سایت شما شه. یکی از نشونه های دیگری که می تونه باعث شه گوگل شما رو به عنوان کسی که خط قرمزا رو زیر پا گذاشته تلقی کنه، داشتن یک لیست انکر تکست اسپمیه. مثلا همه لینکایی که به سایت شما برگشت داده می شن دارای یک انکر تکست مشخص شبیه باشن. این موضوع باعث می شه که گوگل تصور کنه شما هر کاری می کنین تا واسه اون عبارت رتبه بندی شید و شما این لینکا رو از روشای طبیعی دریافت ننموده اید. به خاطر این شما باید حتما از انکر تکستای متنوعی استفاده کنین. بک لینکای دارای انکر تکست شبیه حتی اگه از دامنهای خیلی با اعتبار کسب شده باشن و طبیعی باشن هم می تونن باعث جریمه شدن سایت شما گردند. به خاطر این ضروریه که شما به طور منظم پروفایل لینکای سایت خود رو بررسی کنین .
اصلا در لینک سازیای خود از ترفندهایی استفاده نکنین که باعث بر انگیخته شدن شک گوگل نسبت به شما شه. چون در اینجور شرایطی اگه شما یک پروفایل لینک خیلی قوی داشته باشین که همه لینکای اونم طبیعی باشن، بازم نه تنها نمی تونید از راه اونا به هیچ منافعی برسین بلکه روبروی خطر جریمه شدن هم قرار خواهید گرفت.
رقبای شما کارکرد بهتری نسبت به شما دارن
این نکته، موضوع ایه که خیلی افراد به اون توجه نمی کنن، شاید دلیل اینکه تلاشاتون واسه جذب لینک موثر واقع نمی شه و رتبه بندی سایت شما ارتقاع پیدا نمی کنه بدین دلیله که رقبای شما کارکرد بهتری نسبت به شما دارن و تلاشاشون در مورد سئو مفید تر از تلاشاتونه. ممکنه پروفایل لینکاتون قوی باشه و همه اونا لینکای با ارزشی باشن که به شکل طبیعی دریافت شدن اما ممکنه پروفایل لینکای رقبای شما ازتون بهتر باشه.
واسه همین شما باید به شکل منظم روی پروفایل بک لینکای خود و رقبای خود حسابرسی انجام بدین. این کار زمان زیادی ازتون نمی گیره اما مطالبی رو واسه شما رو می کنه که شما باید حتما اونا رو در روش های هدفمند لینک سازی خود دید کنین.
واسه بررسی بک لینکای وب سایتای حریف شما می تونین از ابزارهایی که در زیر نام برده شدن استفاده کنین:
Ahrefs
Majestic SEO
Moz
SEMrush
SEO Spyglass
Raven Tools
علاوه بر آزمایش پروفایل لینکای دریافتی وب سایتای حریف شما باید موارد دیگری رو هم در بررسیای خود دید کنین که شامل تعداد لینکای ارسالی وب سایتای حریف، دامنهایی که به وب سایتای حریف شما لینک داده ان، صفحاتی از وب سایتای حریف که لینک جذب کرده ان، نوع لینکا و هر موضوع دیگری که بتونه شما رو در فرایند لینک سازی کمک نمایده.

اینم بخونین:   خرید بک لینک - فروش بک لینک - سون بک لینک

از این راه شما خواهید تونست:
بیشتر درباره کسائی که در صنف کاری شما موثر هستن و روشای پیشرفت اونا بدونین.
وب سایتایی که بیشترین لینک رو به وب سایتای حریف شما داده ان شناسایی کنین.
درک درستی از رقبا، روابط اونا و راه کاراشون واسه کسب پیشرفت در مورد سئو بدست آورید.
با انجام این کارا شما خواهید تونست دریابید که چرا رقبا در رتبه بندیا رتبه بهتری نسبت به شما کسب کرده ان. ممکنه لینکاشون با کیفیت تر باشن، ممکنه اونا محتواهای بهتری واسه سایت خود فراهم می کنه با شاید اونا در سایت خود از روشایی استفاده می کنن که می تونن میزان رضایت کاربران از سایت رو افزایش دهند.
با وجود اینکه این نکته در انتهای این مقاله اشاره شد، اما بررسی رقبا موضوع ایه که باید پیش از هر موضوع دیگری در لینک سازی به اون توجه شه. اگه روشای لینک سازی شما نمی تونه موثر واقع شه و شما نمی تونید رتبه خوبی در رتبه بندیا کسب کنین ممکنه کامل به دلیل قوی بودن رقبای شما باشه نه ضعیف بودن روشای لینک سازی شما و لینکایی که شما دریافت کردین.

لینک بیلدینگ زمانی که با روشای درست و طبق قوانین انجام شه، می تونه در رتبه بندی سایت شما خیلی موثر باشه و باعث ارتقاع رتبه شما شه. روشای درست و درست لینک بیلدینگ تلاشی واسه فریب دادن گوگل و یا سر پیچی از قوانین تعیین شده ارائه نمی کنن، بلکه تنها تکیه بر این موضوع دارن که شما محتوایی بسازین که ارزش دریافت لینک رو داشته باشه و بعد از روشای طبیعی سعی در جذب لینک واسه این محتواها کنین.

اینم بخونین:   آشنایی با لینک بیلدینگ و مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی

مطمئنا نام لینک بیلدینگ به گوش شما خوردهه ولی شاید شما هیچ وقت زمان و انرژی کافی واسه درک اینکه لینک بیلدینگ چیه و چطوری میشه اون رو به موثرترین شکل انجام داد، صرف نکرده باشین. اگه شما طبق مسایل پولی و یا هر دلیل دیگری نمی خواهید واسه انجام فرایند لینک بیلدینگ از یک متخصص سئو کمک بگیرین و یا سایت خود رو به یک شرکت فعال در مورد سئو بسپارید، باید خودتون یاد بگیرین که چطوری می تونین به بهترین شکل لینک بیلدینگ رو واسه سایت خود انجام بدین.
با توجه به تغییراتی که اخیرا گوگل در مورد محدودیتا و خط قرمزای وب سایتا در لینک بیلدینگ ایجاد نمودهه، خیلی مهمه که شما خوب همه قوانین و قوانین توضیح شده به وسیله گوگل واسه لینک بیلدینگ رو بیاموزین و اونا رو در تلاشا خود به خاطر جذب لینک در نظر بگیرین. شاید بپرسید چرا؟ جواب این سوال روشنه، شما واسه اونکه بتونین مشتریانی رو به شکل آنلاین جذب کنین به گوگل نیاز دارین، نیاز دارین که گوگل ترافیکی رو به سایت شما هدایت کنه. اگه شما به قوانین گوگل احترام نگذارید گوگل این کار رو واسه شما انجام نخواد داد.
خیلی از صاحبان وب سایتا به من مراجعه می کنن و مشکلات سایت خود در مورد لینک بیلدینگ رو با من در بین می ذارن و به دنبال راه حل می گردن. بررسی سایت افراد مختلف باعث شده که من با اشتباهات رایجی که بیشتر افراد در مورد لینک بیلدینگ انجام دهنده می شن آشنا باشم. در زیر تعدادی از اشتباهات عادی در مورد لینک بیلدینگ رو واسه شما لیست کردم تا اگه شما هم جزو اون دسته افرادی هستین که انجام دهنده اینجور اشتباهاتی شدین خیلی سریع دست به کار شید و اونا رو اصلاح کنین.
نداشتن برنامه مناسب واسه لینک بیلدینگ
این یکی از عادی ترین اشتباهات افراد در لینک بیلدینگه. بیشتر افراد فکر می کنن که اکر مطالب و محتواای قوی و پرباری بسازن افراد به شکل خود به خود به سراغ اونا میان و به اونا لینک می دن و فرایند لینک بیلدینگ اونا به شکل اتوماتیک انجام میگیره. این یک نظر ایده آل گرایانه و غیر واقعیه. اما چرا افراد باید این کار رو بکنند؟ چرا افراد باید به شما کمک کنن که در رتبه بندیا رتبه خوبی کسب کنین؟
شما باید به لینکا به شکل پول نگاه کنین. چرا؟ لینکا به رتبه بندی شما کمک می کنن، زمانی که لینکای بیشتری جذب کنین به رتبه بهتری در نتایج جستجوها دست پیدا می کنین، کسب رتبه بهتر مساوی با جلب مشتریان بیشتر و جلب مشتریان مساوی با کسب درآمدای بیشتره. پس لینک مثل پول با ارزشه و چرا افراد باید به شما لینک بدن؟
اگه می خواین در جذب لینک موفق عمل کنین باید برنامه ریزی مناسبی واسه لینک سازی داشته باشین. شما می تونین در این برنامه ریزی به لینکایی که می تونین به بقیه بدین هم به چشم پول نگاه کنین در این صورت خواهید تونست یک برنامه ریزی دقیق و جدی واسه لینک سازی خود داشته باشین. روش های هدفمند لینک سازی مختلفی هست که شما می توایند با مطالعه مقالات موجود در سایت سئو روز با اونا آشنا شید، واسه ایجاد برنامه ریزی لینک بیلدینگ خود می تونین از این مقالات کمک بگیرین.
نبود توانایی قانع کردن افراد واسه ایجاد پست مهمان در سایت یا وبلاگ اونا
یکی از راه های دریافت لینک از وب سایتایی که دارای اعتبار خوبی هستن، ایجاد یک پست مهمان یا رپورتاژ آگهی در سایت آنهاه. افراد زیادی هستن که با پیشنهاد پست مهمان بقیه وب سایتا در سایت خودشون موافقت می کنه، اما تعداد درخواستای ایجاد پست مهمانی که پذیرفته نمی شن هم خیلی زیاده!!! اگه شما جزو اون دسته افرادی هستین که به خواسته ایجاد پست مهمان شما در وب سایتای دیگه جواب مثبت داده نمی شه شاید شما در ارسال در خواست خود اشتباهی انجام دهنده می شید. اگه شما واسه ارسال در خواست ایجاد پست مهمان واسه وب سایتای مختلف یک تمپلیت مشخص دارین و اون رو واسه همه افراد ارسال می کنین باید به شما بگم که دچار یک اشتباه بزرگ شدین.
شما باید خواسته ایجاد پست مهمان واسه هر سایت رو به شکل جدا واسه هر سایت شخصی سازی کنین. شما باید اول سعی در ایجاد روابط صمیمی با وب سایتای مورد نظر کنین و مسائل و نیازاشون رو جویا شید، بعد خواسته ایجاد یک پست مهمان در جهت برطرف نمودن مشکلات و نیازای اون سایت رو به اونا بدین تا بتونین رضایت اونا رو جلب کنین.
نداشتن محتواهای غنی و با ارزش
اگه شما می خواین که افراد قانع شن که باید به شما لینک بدن، شما باید بتونین مطالب کامل، غنی، جذاب و منحصر به فردی بنویسید طوریکه افراد نتونن محتوای شبیه اون رو در جای دیگری بیابند در این صورت شما یه قدم به دریافت لینک از طرف وب سایتای دیگه نزدیک می شید.
به عبارت راحت تر اگه شما می خواین لینکای زیادی رو به یک صفحه از سایت خود جذب کنین باید محتوایی در اون صفحه بسازین که ارزش لینک دادن داشته باشه. اگه محتوای صفحات شما جذاب، غنی و منحصر به فرد نباشه احتمال اونکه شما بتونین لینکای زیادی رو به اونا جذب کنین تقریبا صفره و حتی اگه بر فرض محال بتونین اینجور کاری بکنین ممکنه لینکای دریافتی شما از طرف گوگل غیر طبیعی و دستکاری شده در نظر گرفته شن. مثلا گوگل هیچ وقت باور نمی کنه که یک پست ۵۰۰ کلمه ای بتونه به طور طبیعی و بی تقلب ۱۰۰ لینک دریافت کنه. اما احتمال دریافت ۱۰۰ لینک به وسیله یک مقاله آموزشی که بیشتر از ۵۰۰۰ کلمه داشته باشه خیلی هم بعید نیس، پس شما باید سعی کنین اینجور مقالاتی در سایت خود بسازین که اگه به هر طریقی تونستید افرادی رو مجاب کنین که به شما لینک بدن، گوگل طبیعی بودن لینکاتون رو قبول کنه.
نداشتن تعداد کافی لینکای Nofollow
یک اشتباه عادی در مورد لینکای Nofollow

اینم بخونین:   آیا می دانید سایت های پر بازدید چگونه بک لینک رایگان بدست می آورند؟

بیشتر افراد نمی دونن که باید در فرایند لینک بیلدینگ خود لینکای Nofollow هم داشته باشن یا نه. خوب بیایید از پایه بررسی کینم که لینکای Nofollow به چیکار میان؟ اگه شما از دید دنیای واقعی به لینکای Nofollow نگاه کنین خواهید دید که خصیصه ی Nofollow کردن لینکا بدین منظور طراحی شده که صاحبان وب سایتا با استفاده از اونا به گوگل اعلام کنه که بعضی لینکای خاص تنها تبلیغات هستن و نباید در محاسبات سئوی اون سایت دید گردند.
یعنی گوگل توقع داره که وب سایتای تجاری بزرگ لینکای Nofollow داشته باشن چون تجارتای واقعی بزرگ مطمئنا دارای تبلیغات هم هستن. اگه شما می خواین که گوگل سایت شما رو به عنوان یک سایت تجاری بزرگ قبول کنه شما باید لینکای Nofollow داشته باشین تا به گوگل بفهمانید که در سایت خود تبلیغات دارین. این نکته بر مبنای بررسیای آماریه که نشون داده چندین % از لینکایی که به وب سایتای تجاری بزرگ داده می شن تبلیغاتی هستن.
تمرکز کردن در فرایند لینک سازی روی home page(صفحه اصلی)
دریافت لینکای خیلی زیاد به home page سایت کار معقولیه چون بیشتر صاحبان وب سایتا می خواهند که بیشتر توان سئوی سایت خود رو روی home page سایت خود متمرکز کنه تا بیشتر افراد از صفحه home page اونا شروع به جستجو در سایت اونا کنه. اما این کار اشتباش و یکی از بزرگترین اشتباهات سئو هستش.
شما نباید در Home Page سایت خود کلیدواژها و عبارات کلیدی اصلی سایت خود رو بگنجانید. شما باید کلیدواژهایی رو که می خواین واسه اونا رتبه بندی شید در صفحات مجزای سایت خود جای بدید. شما باید زیر صفحه های دارای مطالب غنی بسازین که کلیدواژهای اصلی شما رو پوشش دهند و بعد لینکایی متناسب با موضوع این صفحات، واسه این صفحات جذب کنین.

لینک سازی واسه سئو از اهمیت خیلی بالایی برخورداره و می تونه سرنوشت سئوی یک سایت رو تعیین کنه. اگه شما بتونین در مورد لینک بیلدینک کارکرد موفقی داشته باشین خواهید تونست یه قدم بلند به طرف بهبود رتبه بندی سایت خود وردارین. البته لینک بیلدینگ یکی از رقابت برانگیزترین نکات سئو هستش چون اگه به درستی انجام نشه نه تنها نمی تونه باعث موفقیت یک سایت شه بلکه موجبات نبود موفقیت و شکست سایت رو هم ایجاد میکنه.
پیشنهاد می کنم که پیش از اقدام به جذب لینک واسه سایت خود همه قوانین و دستور العملای گوگل واسه لینک سازی رو بخونین تا در فرایند لینک سازی خود ترفندهای ممنوعه رو بکار نگیرید. ضمنا همه نکات گفته شده در این مقاله در مورد لینک سازی رو به خاطر بسپارید و یا در گوشه ای به شکل تیتر وار واسه خود یادداشت کنین تا موقع انجام فرایند لینک سازی این نکات رو همیشه به خاطر داشته باشین.