افراد زیادی دوست دارند سئو کار و بهنیه ساز حرفه ای شوند ولی نمی توانند

Written by 92 on فوریه 4, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی موتورهاي جستجو

یکی دیگه از تعارفی که در مورد SEO هست اینه که سئو فرآیندیه که به وسیله اون شما واسه سایت خود ترافیکی رایگان و طبیعی رو از راه موتورهای جستجور یا Search Engineای اینترنتی بدست می آورید که منظور از ترافیک اینجا طبیعتا میزان بازدید کاربران از صفحات سایت شماس. این طبیعیه که شبیه خدمات یا محتوایی که شما در سایت خود قرار می دید رو وب سایتای دیگه هم ارائه دهند اما نکته مهم اینجاست که اگه SEO شما خوب باشه موتورهای جستجو در صفحات ابتدایی نتایج خود وب سایتی رو نمایش می دن که دارای رنکینگ بهتری از طرف موتور جستجو باشه ، بله درست فهمیدین هر موتور جستجویی واسه خود وب سایتا رو رنک بندی یا رتبه بندی می کنه و نتیجه رو طبق این موارد نمایش میده. به یک نکته مهم توجه کنین : SEO یک فرآیند رایگانه و زمانیکه بحث پول در بینه دیگه عملیات SEO نیس و بحث به فرآیندای تبلیغاتی در ارتباط می شه.

همیشه یک راه حل دائمی و ثابت واسه بهبود فرآیند سئو وجود نداره اما یک سری نکات راحت وجود دارن که همیشه واسه گرفتن رتبه های بهتر و بهینه سازی بهتر وب سایتا در موتورهای جستجو استفاده می شن ، موارد زیر از راحت ترین نکاتیه که شما رو در بهبود فرآیند سئو واسه صفحات وب شما کمک می کنن :

۱٫محتوای قوی و با کیفیت تولید کنین : اگه روی هیچکدام از فاکتورهای سئو کار نکردین یا نمی کنین شک نداشته باشین باید روی محتوای صفحات وب خود تمرکز کنین. موتورهای جستجو به دنبال محتوای دسته اول و با کیفیت هستن تا بتونن در نتایج جستجوی خود به کاربران بهترین نتیجه رو نمایش بدن ، اونا ابزارهایی واسه مرور کردن و بررسی کردن محتوای صفحات وب شما دارن و منتظر هستن که محتوا وارد صفحات وب شما شه ، یکی از مهمترین نکات در تولید محتوا اینه که شما حتما همون محتوایی رو تولید کرده باشه که موتورهای جستجو انتظار تولید اون رو دارن. محتوای با کیفیت و به روز از نظر کاربران و موتورهای جستجو قدرت یک سایت حساب می شه . در این مورد می تونین به مقاله بنده با عنوان محتوا پادشاه سئو مراجعه کنین.

۲٫ کدهای HTML معتبر و درست بنویسید : معمولا برنامه نویسان وب به همه چیز در مورد سئو توجه می کنن اما یک نکته راحت رو از یاد میبرن ( البته این بستگی به شخص برنامه نویس داره ) ؛ اونا اینقدر به مسائل جانبی سئو توجه می کنن که از توجه کردن به مسائل راحت ای مثل معتبر بودن کدهای HTML توجه نمی کنن. نوشتن کدهای HTML معتبر و بی مشکل یکی از مسائل اصلی در مورد سئو حساب می شه ، موتورهای جستجو از نرم افزارهایی به نام Spider یا Crawler واسه بررسی صفحات وب شما استفاده می کنن و در اونا به دنبال META Keywordا و META Descriptionا می گردن ، اگه نتونن اینکار رو به درستی بکنن سئو شما دچار مشکل میشه. اگه می خواین مطمئن شید که کدهای HTML شما معتبر و بی اشکال هستن می تونین به این آدرس واسه اعتبار سنجی کدهای HTML خود مراجعه کنین ، فقط کافیه فایل یا آدرس سایت خود رو واسه اعتبار سنجی به سایت ارائه بدید تا واسه شما بررسی رو انجام بدین. واسه کسب اطلاعات بیشتر در مورد Spiderا و Crawlerا می تونین به مقاله بنده با عنوان کاربرد Spiderا یا Crawlerا در موتورهای جستجو مراجعه کنین. اگه در مورد سئو تازه کار هستین می تونین به مقاله بنده با عنوان معرفی انواع تگا یا برچسبا در سئو واسه دریافت اطلاعات بیشتر در مورد META Keywordا و META Descriptionا مراجعه کنین.

اینم بخونین:   بهینه سازی و سئو سایت یک هنر است

۳٫ کلمات کلیدی یا Keywordای خوب پیدا کنین : شاید پیدا کردن کلمات کلیدی واسه صفحه وب شما کار آسونی نباشه اما به هر حال شما باید واسه صفحات سایت خود کلمات کلیدی یا کلید واژه داشته باشین ، کلید واژه ها در واقعه کلید بهینه سازی صفحات وب شما هستن. هیچوقت و تاکید می کنم هیچوقت هر کلمه ای که به ذهنتون رسید و هر چیز دم دست رو به عنوان کلید واژه یا کلمه کلیدی انتخاب نکنین. همیشه کلمات کلیدی رو انتخاب کنین که می دونین مطلبی که در صفحه سایت شما قرار داره متناسب با اون کلمه کلیدیه ، البته فقط متناسب بودن کافی نیس ، سعی کنین کلمه کلیدی که انتخاب می کنین چندین بار در متن مطلب شما تکرار شده باشه ، هر چند همین موضوع تا چندی پیش باعث سوء استفاده بعضی وب سایتا در اینترنت می شد اما به به روز شدن الگوریتمای موتورهای جستجو دیگه نمیشه موتور جستجو رو فریب داد. همیشه سالم سئو کنین. بحث در مورد انتخاب کلمات کلیدی خیلی زیاده اما واسه کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می تونین به مقاله بنده با عنوان چطوری واسه سایت خود کلمات کلیدی یا Keywordای درست انتخاب کنیم ؟ مراجعه کنین .

۴٫ همه صفحات سایت رو به یک شکل بهینه سازی نکنین : شاید کمی این جمله مبهم به نظر برسه اما بعضی وقتا پیش میاد که طراحان وب یک کلمه کلیدی انتخاب می کنن و کاری می کنن که همه صفحات سایت اونا واسه این کلمه کلیدی بهینه سازی شه. هر چند این مسئله واسه کار طراحی وب خیلی راحت و راحته اما از طرفی دیگه باعث به مشکل خوردن سئو سایت می شه و موتورهای جستجو این مورد رو خوب تشخیص می دن. به جای اینکه یک کلمه کلیدی کلی انتخاب کنین واسه کلیه صفحات سایت سعی کنین واسه هر صفحه از سایت خود بصورت جداگونه کلمات کلیدی در نظر بگیرین و اون رو بهینه سازی کنین. درسته که اینکار کمی سخت به نظر میاد اما با اینکار بازدید کنندگان بیشتری رو به سایت خود می کشانید و بهتر به موتورهای جستجو معرفی می شید. فقط صفحه اصلی سایت یا همون Home Page واسه سئو مهم نیس همه صفحات مهم هستن . واسه اینکه بهتر با این موضوع آشنا شید به مقاله بنده با عنوان هر صفحه نقطه ورود کاربران به سایت شما ، موتورهای جستجو فقط صفحه اصلی سایت رو نمی بینند ! مراجعه کنین.

اینم بخونین:   برند شدن با بهینه سازی سایت، سئو تضمینی؟؟

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

مقالات در مورد بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به بعضی از مقالات در مورد بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده:

پژوهشی در روش های هدفمند بهینه سازی موتور جستجو واسه پیشرفت وب سایتای بزرگ

در این تحقیق محقق معتقده که هنگامی که اجرا سایت به پایان می رسه مشکلی که خیلی از شرکتا با اون روبرو هستن این مسئله که نمی دونن که چطوری سایت خود رو در اینترنت معرفی کنه که بهترین روش واسه معرفی سایت بهنیه سازی موتور جستجوه. در این تحقیق طبق ۷۷ معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نمودهه استراتژهای بهینه سازی واسه پیشرفت سایت رو بصورت زیر معرفی می کنه:

  • بهبود ساختار سایت
  • راه حل کلمات کلیدی
  • راه حل URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینکای ورودی
  • راه حل نام دامنه و هاست

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

بررسی تکنیکای بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق راه حل بهینه سازی شرکتای گوگل و مایکروسافت رو بررسی و توضیح داده و موردی که جهت مطالعه و بررسی قرار داده، روش های هدفمند مربوط به شرکت مایکروسافته. مهمترین معیارها واسه بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از وسایل بررسی جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت اثر دارن رو به ۳ سه بخش تقسیم بندی می کنن:

  • شرکتای دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو رو اجرا می کنن بعد نتیجه اون در صفحه نتایج موتور جستجو نشون داده می شه.
  • وب مسترها و شرکتای بهینه سازی موتور جستجو: شرکتایی که با استفاده از یکسری وسیله و مهارت ها سعی می کنن رتبه وب سایتا رو در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
  • جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستن که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشون هستن.

محققین فکر میکنن افرادی که فعالیت بهینه سازی رو انجام می دن باید از آخرین تغییرات الگوریتما ی موتورهای جستجو مطلع باشن و عواملی که باعث می شه ترافیک سایت افزایش پیدا کنه رو بخوبی بشناسن و ضمنا از کلماتی که کاربران پایانی بدنبال اون می گردن هم آگاهی داشته باشن و بعبارتی دیگه باید اطلاعات خود رو در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارن.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم بررسی فنی

در این تحقیق طبق یکسری مقالات، تحقیقات و راهنماییا بعضی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده. محقیق فکر میکنن بهینه سازی موتور جستجو فرآیندیه که هیچ وقت تموم نمی شه و تکنیکای زیادی واسه بهتر کردن رتبه سایت هست ولی اجرا همه اونا مشکله. :

تکنیکایی که در این تحقیق واسه بهینه سازی عنوان شده عبارتند از:

  • افزایش لینکای خارجی
  • تغییر اسم فایلا
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده درست از عنوان

اثر نام دامنه بر سئو سایت

انتخاب دامنه

انتخاب نام دامنه مناسب اولین مرحله و مهمترین قدم جهت داشتن یک سایت مناسب و حرفه ایه. نام دامنه اولین دید کاربران و موتورای جستجوی گوگل نسبت به وب سایته و قبل از طراحی سایت تو ذهن کاربران نقش می بندد. پس بهتره که نام دامنه کوتاه انتخاب شه و تلفظ اون به شکلی باشه که حفظ کردن اون آسون باشه.

اینم بخونین:   چرا حرفه ای ها از بهینه سازی سایت استفاده میکنند؟

نام دامنه به تنهایی نمی تونه رتبه زیادی در گوگل واسه سایت به همراه داشته باشه اما این جور هم نیس که از فیلترهای موتورای جستجوی گوگل عبور نکنه.  انتخاب نام دامنه از آنجایی مهم و ضروریه که شاید نام دامنه مناسب اثر زیادی در رتبه بندی سایت نداشته باشه اما یک سایت با دامین نامفهوم، بی کیفیت و نامناسب ممکنه امتیازات منفی زیادی از موتورهای جستجوی گوگل دریافت کنه و حتی سایت به عنوان Spam شناخته شه.

انتخاب نام دامنه طبق EMD و اثر اون بر سئو سایت

تا قبل از سال ۲۰۱۲ انتخاب نام دامنه بر اسا (Exact Match Domain) EMD طرفداران زیادی داشت EMD .به معنای استفاده دقیق از کلمات کلیدی در انتخاب نام دامنهه. مثلا اگه شخصی در مورد فروش پوشاک ارزون قیمت فعالیت داشت نام دامنه خود رو www.sales-cheap-Clothing.com انتخاب می کرد و بی هیچ فعالیتی در رتبه اول سایت گوگل قرار می گرفت.

اما یک بروزرسانی ناباورانه به وسیله گوگل این افراد رو غافلگیر کرد. در سال ۲۰۱۲ طی بروزرسانی که روی EMD انجام گرفت تموم دامنهای برابری دقیق بی کیفیت دچار افت شدین در رتبه خود شدن و حتی بعضی از اونا که spam شناخته شدن به قعر جستجوی گوگل رفتند.

نام دامنه در سئوی سایت موثره اما اثر اون اونقدر دهن باز کن نیس که نام برند و شرکت خود رو قربونی کلمات کلیدی سایت کنیم.

نکات موثر انتخاب نام دامنه بر سئو سایت


بهترین انتخاب واسه نام دامنه سایت نام برند یا نام تجاری کمپانیه. چون هم در حافظه مشتری می مونه و بخاطر سپاری اون واسه کاربران آسون تره و هم به وسیله مشتریان شما سرچ می شه.

شما می تونین در صورت تمایل زمینه فعالیت خود رو با یک dash در ادامه نام برند خود قرار بدید. مثلا اگه در بخش  آرایشی و زیبایی فعالیت دارین نام دامنه خود رو بصورت زیر قرار بدید . www.your brand name-Beauty.com

از بکار بردن کلمات فینگیلیش در نام دامنه خودداری کنین. مثلا موتورای جستجوی گوگل متوجه کلمه zibaei به جای Beauty  نمی شن و نمی تونن رابطه اون رو با نوع فعالیت شما بفهمن و به عنوان کلمات نامفهوم واسه شما امتیاز منفی در نظر می گیرن.

سعی کنین نام دامنه ای رو ثبت کنین که قبل ازتون شخص دیگری اون رو ثبت نکرده باشه. طبق آیتم domain history ، نام دامنه ی که بیشتر از یک بار drop شده باشه یک امتیاز منفی رو واسه مالک در نظر میگیره.

پسوند سایت رو مناسب با نوع فعالیت خود انتخاب کنین، مثلا واسه وب سایتایی که زبون پیش فرض اونا انگلیسیه و مخاطبان خارج از کشور دارن ir گزینه مناسبی نیس.