افزایش فروش فروشگاه اینترنتی با بهینه سازی

Written by 92 on ژانویه 30, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

گوگل ادوردز چیه؟

گوگل ادوردز چیه؟: تبلیغات اینترنتی از مهمترین فعالیتا در مورد کار و کاسبی و بازاریابیه که الان گوگل با استفاده از وسایل مختلف و هزینه های جورواجور این کار رو واسه وب سایتا انجام میده.

تبلیغات کلیکی گوگل از راحت ترین و کارامد ترین راه ها در تبلیغ و بازاریابی اینترنتیه که خیلی کارامد و قابل انعطافه. گوگل ادوردز بازاریه که تجارتای جورواجور واسه بالا بردن جایگاه سایت خود درنتایج جستجوی کلیدی با پرداخت هزینه به رقابت می پردازند . که روش کار اون به این صورته که سایت شما رو در سایتای مربوط به کسب و کارتون تبلیغ می کنه و یا در قسمت پیشنهادات موتور جستجو در بالای صفحه قرار میده.

هزینه و قیمت گوگل ادورز

هزینه گوگل ادوردز بستگی به کلمات کلیدی داره که از ان استفاده می کنه. هرچه کلمه رقابتی تر باشه هزینه ان هم به همون نسبت رقابتی هستش. کلمه کلیدی که در رقابت در رده پایین تری قرار بگیره به همون اندازه ارزون تر و مقرون به صرفه تره پس با انتخاب کلمه کلیدی مناسب و برگشت ان به گوگل هزینه ان واسه شما براورد میشه.
پس از انتخاب کلید واژه ، پیشنهاد قیمت و پرداخت هزینه شما می تونین در گوگل ادوردز انتخاب کنین که سایت شما فقط در قسمت پیشنهادات در بالای صفحه قرار بگیره و یا در وب سایتای مختلف هم تبلیغات صورت بگیره. گوگل تعداد کلیکایی که واسه تبلیغ شما می شه رو شمرده و طبق ان هزینه ازتون دریافت میکنه . هرچه تبلیغات شما از امتیاز بالاتری بهره مند باشه گوگل پیشنهاد قیمت پایین تری به شما میده سعی می کنه بهینه سازی کنه که در بعضی مواقع هزینه هر کلیک روی تبلیغات شما به کمتر از ۲ دلار هم می تونه برسه.
هدف گوگل از این کار تبدیل کاربر به مشتری و کسب درامد واسه صاحب شرکته . بدین معنی که اگه تبلیغ مورد نظر بازخورد خوبی نداشته باشه حتی اگه هزینه بالایی واسه ان پرداخت کنن جلوی تبلیغات رو میگیره و برعکس تبلیغی که هزینه پایینی پرداخت کرده باشه ولی دارای بازخورد بالا و محتوای خوبی باشه رو در نتایج جستجو نشون میده .

موارد مهم در راه اندازی گوگل ادوردز چیه :

• تعیین بودجه واسه خود
• انتخاب کلمه کلیدی مناسب
• بررسی رقابت و امار رقبا

بررسی رقبا در انتخاب کلید واژه ها در گوگل ادورز

بازاریابان روشای مختلفی واسه انتخاب کلید واژهای مربوط به حرفه خود انجام می دن که میشه به انتخاب کلمات عادی در کار و کاسبی خود و جستجو در موتورهای جستجو واسه نگاه میزان محبوبیت و بازدید ان اشاره کرد . ضمنا میشه از برنامه google keyword planner واسه یافتن این کلید واژه ها استفاده کرد . بعد راه حل یافتن این کلمات رو پیدا میکنیم و ضمنا سایتای حریف رو شناسایی کرده و کلید واژه ها رو واسه فرصتای مناسب مقایسه و آزمایش می کنه.

چند عامل واسه پیشی گرفتن از رقبا در جستجوی گوگل:

• بک لینکای سایت رو افزایش بدید . هرچه سایت بک لینک بیشتری داشته باشه موتورهای جستجو واسه ان صفحه یک رای خاص در نظر می گیرن.
• سئو درون سایتی هم روش دیگری واسه پیشی گرفتن از رقباه . مقایسه بهینه سازی با صفحات رقبا از راه اسکن کردن عنوانا ، صفحات ، کلمات کلیدی ، محتوا و لینکای دورن سایت
• محتوای درون سایت رقبا رو بررسی کنین چون گوگل به محتوای مفید و منحصر به فرد اهمیت بالایی میده.
• مدت زمان موندگاری و رتبه و محبوبیت سایت رقبا رو چک کنین.
• واسه حذف بهتر رقبا بهتره کلید واژهای مشترک با حریف رو حذف کرده و از بین کلید واژهای باقی مونده تعدادی رو انتخاب کنیم چون اگه حریف دارای رتبه بالایی باشه رقابت با ان خیلی زمان بر و حتی شاید نشدنی باشه .
• از کلید واژهای بد استفاده نکنین .

اینم بخونین:   بهینه سازی را همانند سئو کارهای حرفه ای انجام دهیم

بررسی سایت رقبا در سئو سایت

بررسی سایت رقبا در سئو سایت : یکی از موارد مهم در آموزش سئو بررسی رقبا و بررسی سایتا و رتبه اونا در گوگله . در همه دوره های آموزش سئو ما تاکید زیادی به بررسی سایت رقبا در کلیه مراحل سئو سایت داریم اولین دلیل بررسی سایت رقبا اینه که بدونین اونا چه کرده ان و از چه چیزایی واسه موفقیت استفاده کرده ان . در این مرحله به ۳ مورد بر می خوریم :

• مدت فعالیت سایت
• رتبه کلید واژه در گوگل
• بک لینکا

زمانی که می خواهیم سایتی رو درست کنیم اول به سراغ یافتن کلمات کلیدی مربوطه و میزان رقابتی بودن اون می پردازیم . اهمیت کلمات کلیدی در سئو به شکل کامل در مطلب سئو چیه ؟ قبلا بررسی کردیم. به این منظور کلمات مربوط به سایت خود رو در گوگل سرچ کرده و سایتایی که با اون کلمات کلیدی و هم موضوع با سایت ما وجود دارن ، رقبای ما هستن و در رتبه های اول تا ده هستن (به دلیل زیاد بودن سایتا به ده سایت اول بسنده می کنیم .) رو بررسی و بررسی می کنیم تا دلیل و میزان موفقیت اونا . بعد لیست تموم اونا رو نوشته ، بررسی و سعی واسه رسیدن به جایگاه اون سایتا رو تا کسب رتبه مورد نظر ادامه می دیم .
یکی از راه های موفقیت بررسی سئو سایت های با رتبه بالا و ساختن سایتی شبیه اون و جا پای بقیه گذاشتنه . خیلی مهمه که بتوانبم دلیل بالا اومدن سایتا رو بفهمیم که مثلا با چه نوع لینکی به طرف سایت اومده و یا از فروما استفاده کرده یا پست مهمان . از سایتای خارجی هم لینک داره یا فقط ایرانیه؟ واسه شروع فعالییت میشه با بررسی کردن سایتا دلایل نبود موفقیت سایتا رو هم فهمید و از تکرار اشتباهات اونا جلوگیری کرد .
قابلیتای موجود در سایت رقبا رو بررسی کنین مثل امکان سفارش آنلاین ، پروفایل کاربری ، خدمات رایگان خاص ، بررسی آنلاین قیمتا و تموم امکاناتی که ممکنه ترافیک سایت رو بالا ببره .
دلیل دوم واسه بررسی سایت رقبا اینه که بعد از رسیدن سایت شما به رتبه مورد نظر با توجه به تکنیکایی که در سایت حریف دیدیم که از اون استفاده می کنه یه قدم جلوتر از اونا بوده و بتونیم همیشه سایت خود رو در رتبه بالا نگه داریم .

اهداف بررسی سئو سایت رقبا:

• پیشرفت سئو و رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل
• افزایش بازدید کننده سایت
• افزایش ترافیک سایت
• محبوبیت برند اینترنتی سایت
• افزایش فروش سایت

بررسی سئو رقبا دارای چند مرحله مهمه :

• شناخت سایتای رقبا
• بررسی و بررسی سئو سایت رقبا
• بررسی محتوای سایت رقبا
• بررسی کلمات کلیدی سئو شده
• بررسی لینکای ورودی یا بک لینکا
• میزان حضور در شبکه های اجتماعی
• بررسی نوع تبلیغات
• سرعت سایت

مواردی که در بررسی سئو سایت رقبا باید بررسی کنیم

اینم بخونین:   بهینه سازی ارزان و کم هزینه وب سایت

بررسی محتوای سایت رقبا

محتوای یک سایت شامل متن ، تصاویر ، ویدئو و… هستن که در سایت قرار دارن . در این بررسی باید به محتوای سایت رقبا هم توجه شه چون الان گوگل فقط به تعداد پست روزانه بسنده نکرده و محتوا و عمق مطالب رو هم در نظر میگیره . پس باید در بحث بررسی به پربار بودن مطالب سایت خود نسبت به رقبا هم دقت کنین . در این قسمت به چند نکته از بررسی محتوا می پردازیم:
• عنوان سایت
دارای بیشترین حد ۷۰ کاراکتر و دارای کلمات کلیدی باشه

• تصاویر سایت
دارای حجم کم و کیفیت و نام مناسب

• تعداد کلمات استفاده شده
تعداد اونا نباید از ۳۰۰ کلمه کمتر باشه

• تگای heading
از تگای H1,H2,H3,.. استفاده کنین

• لینکا
در محتوا از لینک استفاده کنین

• بررسی تراکم کلمات کلیدی
به تعداد مناسب در متن استفاده کنین چون ازدیاد اون در سایت باعث متقلب شناخته شدن در موتور جستجو و افت رتبه می شه

در بعضی مواقع به سایتایی برخورد می کنیم که نه محتوای مناسب و نه لینک خوبی داره اما در رتبه بالای گوگل قرار داره . دلیل اون می تونه بروز رسانی منظم سایت باشه .

کلمات کلیدی
می تونین کلمات کلیدی که درسایت حریف هست رو با استفاده از وسیله website keyword suggestion بررسی کنین که خوب کار می کنه یا نه. هم اینجور می تونین کلمات کلیدی مفیدی با این وسیله واسه سایت خود پیدا کنین . و یکی دیگه از وسایل بررسی سئو سایت و یاقتن کلمات کلیدی رقبا وسیله بررسی آنلاین سئو گت استته

بک لینک
بک لینکای سایتای حریف خود رو بررسی و بررسی کنین که شماره و منبع اون چیه . اگه دیدید که رقبای شما از سایتای معروف لینک میگیره و شما چیزی راجبه ان نمی دونین می تونین با تماس با متخصص سایت در صورت امکان شما هم از اون سایت لینک بگیرین .
شبکه های اجتماعی
الان شبکه های اجتماعی اثر به سزایی در رتبه سایتا داره . حضور حریف هاتون رو در صفحات اجتماعی بررسی کنین چون ترافیک خیلی از راه این شبکه ها به سایت میاد . توییتر و فیسبوک دو منبع اصلی و مهم در ایجاد ترافیک واسه سایت هاس . با بررسی صفحات رقبا و نگاه فعالییت و تبلیغات آ نا میشه واسه پیشرفت سایت خود ایده گرفت .
تبلیغات
خیلی از شرکتا هستن که واسه جذب بازدید کننده به سایت خود از تبلیغات مختلف استفاده می کنن و فکر میکنن که بیشتر از سئو واسه جذب مشتری اثر داره . یکی از راه های تبلیغ در گوگل تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز است که ابزارهایی مثل google keyword planner هست که با استفاده اون میتونیم میزان رقابت کلمه کلیدی خود و رقبا رو بررسی و بررسی کنیم .
سرعت سایت
از این جور عوامل سئو در بررسی سایت رقبا بررسی سرعت سایت اون هاس چون اگه سرعت بارگذاری یک سایت پایین باشه بازدید کنندهای خود رو از دست داده و افت رتبه پیدا می کنن . در این مورد واسه بررسی میشه از سایت GTMetrix استفاده کرد . این سایت همه مشکلات مربوط به سایت شما که باعث کاهش سرعت اون شده رو تشخیص داده و پیشنهاداتی واسه بهبود اون میده .

۵ راه حل سئو واسه وبلاگ مغازه های اینترنتی

۵ راه حل سئو واسه وبلاگ مغازه های اینترنتی : می دونید که الان بحث سئو واسه بالا بردن سایتا خیلی داغه و مغازه های اینترنتی هم از این امکان مستثنا نیستن. هر مغازه اینترنتی لازمه که یک وبلاگ واسه خود داشته باشه حال چه مغازه کوچیک با اجناس کم و یا بزرگ باشه.
اینجا باید به سایتهای فروشگاهی بزرگ هم خاطر نشون کرد که داشتن وبلاگ واسه اونا لازم تره چون مشتریان با یک بار دیدن جنس اون رو نمی خرن و کمه کم باید چندین بار اون رو ببینند تا واسه خرید اون اقدام کنن.
حال واسه اونکه سایت شما رو گوگل بالا ببره باید واسه اون محتوای مناسب و هدفمند تهیه کنین تا فروش محصولاتتون هم بیشتر شه.

اینم بخونین:   هفت اشتباهی که در بهینه سازی بازاریابی شبکه ای نباید انجام دهیم

اینجا ما ۵ روش رو به شما معرفی می کنیم تا وبلاگ شما بهینه شه:

محتوای مفید و طولانی

تولید محتوا در وبلاگ خیلی مهمه و واسه اثر بیشتر لازمه که این محتوا همیشگی و مفید باشه. رقابت واسه فروش یک محصول در مغازه های اینترنتی خیلی زیاده واسه همین هرچه بیشتر در مورد اون محصول مطالب آموزنده و مفید بنویسید شانس شما در فروش اون محصول هم بیشتر میشه.
گوگل به موضوعات و مطالبی که محتوای مفید و بالای ۱۰۰۰ کلمه داشته باشن بیشتر اهمیت میده و به اونا علاقه داره و هرچه مطالب با ارزش تر و طولانی باشن شانس بالا بردن سایت هم بیشتره.

نوشتن محتوای بیشتر

واسه اینکه بتونین سایت خود رو بیشتر از بقیه رقیبان خود بالا ببرین باید محتوای بیشتری تولید و منتشر کنین.
هر سایت فروشگاهی واسه اجناس خود باید بین ۱۶ تا ۲۰ محتوا در ماه منتشر کنه تا ترافیک سایت خود رو بالا ببره. پس سعی کنین در ماه بیشترین تعداد مطالب مفید و آموزنده رو منتشر کنین.

لینک گذاری در پستای داخلی

یکی از مهمترین تکنیکهای سئو سایت گذاشتن لینک در پستای خودتونه که خیلی دسته کم گرفته می شه.
بیشتر افراد می خواهند در سایتای خارجی بک لینکای زیاد بذارن در حالی که قدرت وبلاگ خود رو دسته کم می گیرن.
بیشتر خیلی از آدما حاضر نیستد که به صفحات اجناس شما لینک بدن ولی اگه شما اونا رو به صفحه مقاله خود لینک بدین و از اونجا به صفحات محصول خود اون وقت اثر بیشتری رو در بازدید از صفحه محصول خود خواهید دید.

لینک دادن دوطرفه واسه بقیه

به خاطر اینکه لینکاتون در وبلاگ بقیه کلیک شه کمه ولی اگه شما در وبلاگ خود قسمتی رو واسه لینک دادن به بقیه در نظر بگیرین میبینید که ترافیک وبلاگتون هم بیشتر می شه و این مساوی با بالا رفتن بازدید اجناس شماس.
واسه اینکه افراد در وبلاگ شما به طرف مقالاتتان کشیده شن باید وقت مناسبی واسه تولید این محتوا بذارین تا از کیفیت بالایی بهره مند باشن. ۹۰% از مغازه هایی که وبلاگ دارن از حجم ترافیک بیشتری نسبت به مغازه هایی که وبلاگ ندارن بهره مند هستن.

پستایی با طرز فکر کاربران قرار بدید

خیلی از آدما در گوگل هنگام تایپ چیزی که نیاز دارن اون رو به شکل سوالی مطرح می کنن. مثلا اگه شما یک سایت لوازم صوتی خونگی داشته باشین مردم ممکنه عبارت ” بهترین برند سینمای خوانواده چیه؟” رو جستجو کنن.
شما شک نداشته باشین نمیتواندی در مغازه خود از این جمله استفاده کنین ولی می تونین مقاله ای در این مورد بنویسید و هر کدوم از اجناس خود رو جدا سازی و بررسی کنین تا این محتوا حجم ترافیکی سایت شما رو افزایش دهند.