الگوریتم گوگل و بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های Ipad

Written by 92 on فوریه 1, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

طراحی سایت و بهینه سازی سایت واسه دستگاه های Ipad

الان استفاده از دستگاه های Ipad خیلی عادی شده و خیلی از کاربران علاقه دارن که وب سایتای خود رو در این دستگاه ها نگاه کنه. اما با توجه به اینکه صفحه نمایش این دستگاه ها نسبت به لپ تاپا و کامپیوترها کوچیک تره، چطوری میشه طراحی سایت و بهینه سازی سایت رو واسه Ipad انجام داد؟

موضوع اصلی مقاله الان ارائه نکاتی در مورد طراحی سایت و بهینه سازی سایت واسه Ipadه که امیدواریم مفید واقع شه.

استفاده از html 5 و css3 واسه طراحی سایت Ipad

Ipad، از html5 و CSS3 پشتیبانی می کنه بخاطر این خیلی آسون می تونین اینطور سایتها رو اجرا کنین چون این تکنولوژی بهترین راه حل واسه اجرا سایتای Ipadه.

جاوا اسکریپت

مثل آیفون، ipad هم از جاوا اسکریپت پشتیبانی می کنه. اگه به دنبال یک جاوا اسکریپت مناسب واسه طراحی سایت خود هستین، در جستجوهای خود از کلمه jQTouch استفاده کنین تا پلاگین jQuery، واسه اجرا سایتهای ورژن موبایل واسه شما نشون داده شه.

لمس کردن نه کلیک کردن

این نکته یکی از نکاتیه که باید در طراحی سایتهای Ipad و آیفون توجه داشت. هر دو این دستگاه ها لمسی هستن و توانایی کلیک رو ندارن بخاطر این همیشه فضای کافی واسه انگشت کاربر در نظر بگیرین تا بتونه خیلی آسون سایت رو نگاه و از قسمتای مختلف اون استفاده کنه.

 

طراحی سایت Ipad فرندلی برابر با طراحی سایت موبایل فرندلی نیس.

از اونجا که صفحات نمایشگر Ipad به مراتب بزرگتر از دستگاه های موبایل هستن بخاطر این اگه شما یک سایت ورژن موبایل رو در Ipad باز کنین به دلیل عرض زیاد صفحه، باید فضای خالی زیادی بین آیتمهای صفحه قرار داد که ظاهر خوبی نداره. اما برعکس اون امکان پذیره.

گوگل واقعاً چه جوری کار می کنه؟ شاید واسه خیلی ازتون این سوال پیش اومده باشه. به ویژه اگه می خواین وارد دنیای بهینه سازی سایت شید، حتما باید در مورد گوگل بدونین. درک نحوه کارکرد گوگل می تونه سنگ بنای ایجاد یک راه حل موثر بهینه سازی سایت واسه شما باشه.

اینم بخونین:   آیا شما هم میخواهید با بهینه سازی کسب درآمد کنید؟

گوگل چه جوری کار می کنه؟

موتورای جستجو مثل گوگل، لینکا رو دنبال می کنن. از یک سایت به وبسایتی دیگه. موتور جستجوی گوگل سه بخش اساسی داره: Crawler یا خزنده، ایندکس، و الگوریتم.

خزندهای گوگل به طور ۲۴ ساعته در وب می گردن و از یک لینک به لینک دیگه می رن. اونا به هر لینکی که رسیدن، صفحه مربوط به اون رو به شکل HTML ذخیره می کنن. این ذخیره سازی در دیتابیسای خیلی بزرگ به نام ایندکس انجام میگیره.

اگه خزنده گوگل به سایت شما بیاد و ببینه که تغییراتی ایجاد شده و یا مطالب جدیدی اضافه شده، ایندکسای خود رو بروزرسانی می کنه. واسه این که گوگل بدونه سایت شما هم هست، اول باید لینکی از یک سایت دیگه به سایت شما داده شه.

خزنده گوگل با استفاده از این لینک وارد سایت شما می شه و واسه اولین بار، صفحات مختلف اون رو ایندکس می کنه. بعد از این اتفاق، صفحات شما در لیست نتایج گوگل نشون داده میشه.

الگوریتم پنهونی گوگل

بعد از این که سایت شما ایندکس شد، گوگل می تونه اون رو در نتایج جستجو نشون بده.

گوگل سعی می کنه هر عبارتی رو که به وسیله کاربرانش جستجو می شه، با صفحاتی که ایندکس کرده، همخوانی بده. واسه انجام این کار، یک الگوریتم به ویژه داره که تعیین می کنه کدوم صفحات در اول نتایج نشون داده شن. نحوه دقیق کارکرد این الگوریتم، محرمانهه و کسی به غیر از گوگل، به طور دقیق آگاهی نداره. این یعنی این که هیچکی به طور ۱۰۰ درصد دقیق نمی دونه کدوم عوامل در رتبه بندی صفحات بیشترین اثر رو دارن.

اینم بخونین:   5 عامل بسیار ضروری برای بهینه سازی وب سایت شما

الگوریتمای گوگل ثابت نیستن. هر از چند بعضی وقتا یک بار عوض می شن. با این که نحوه کار دقیق الگوریتما سریه، اما خود گوگل به ما می گه که چه چیزایی مهم ان. نمی دونیم چقدر مهم، و ضمنا نمی دونیم گوگل همه فاکتورا رو به ما می گه یا نه.

به همین دلیله که تست کردن و آزمون و خطا، نقش زیادی در شناسایی فاکتورای مهم واسه گوگل داره. شرکتای مطرح در مورد بهینه سازی سایت این کار رو انجام می دن و در بلاگای خود نتایج آزمون و خطا هاشون رو منتشر می کنن.

ما هم در چیتاسافت سعی می کنیم مهم ترین و معتبر ترین نتایجی رو که این شرکتا منتشر کرده ان، برایتون توضیح دهیم. یکی از این شرکتای مطرح، yoast نام داره که حتما اونایی که در مورد بهینه سازی سایت فعالیت کرده ان، اسمش رو شنیده ان. مطالبی که ما در مورد بهینه سازی سایت منتشر می کنیم، بیشتر از این منبع خواهند بود. البته چندین منبع دیگه هم انتخاب کردیم که اونا رو هم معرفی می کنیم.

صفحه نتایج گوگل

صفحه نتایج گوگل – که SERP هم خونده می شه – حدود ۱۰ الی ۷ لینک واسه شما نمایش میده. این عدد طبق ادعای خود گوگله. ما به این نتایج جستجو می گیم نتایج ارگانیک.

اگه صفحه دوم نتایج جستجو رو باز کنین، لینکای بیشتری پیدا می کنین. هر چه از صفحه اول فاصله بگیرین، احتمال این که به وسیله کاربران دیده شید، کمتر و کمتر می شه.

در صفحه اول نتایج جستجو، بالای ۱۰ لینک ارگانیک، لینکای خریداری شده نشون داده می شن. این لینکا تبلیغات هستن. یعنی شرکتای مختلف به گوگل پول پرداخت کرده ان تا لینک شون در اون بالا نشون داده شه. بسته به رقابتی بودن موضوع جستجو، قیمت خرید لینکا هم متغیره.

اینم بخونین:   آموزش سئو و بهینه سازی سایت

ارزش لینکا از نظر موتورای جستجو

دانستن این که گوگل و بقیه موتورای جستجو چه جوری از لینکا استفاده می کنن خیلی مهمه.

تعداد لینکایی که به یک صفحه داده شدن، اهمیت اون صفحه رو نشون میده. پس یک سایت هر چه لینکای بیشتری داشته باشه، از دید موتورای جستجو اهمیت بیشتری داره.

این لینکا شامل لینکای داخلی (لینکایی که خودتون به یک صفحه دیگه در وبسایتتان می دید) و ضمنا لینکای خارجی (لینکایی که وبسایتای دیگه به صفحات شما داده ان) می شن.

بعضی لینکا اهمیت بیشتری نسبت به لینکای دیگه دارن. اگه وبسایتی که بازدید کنندهای خیلی زیادی داره، به سایت شما لینک بده، شک نداشته باشین ارزش اون لینک بالاست. اهمیت این موضوع در بهینه سازی سایت باعث به وجود اومدن مفهومی به نام Link Building یا ساختن لینک شده.

در مورد روشای مختلف ساختن لینک بعدا مطالب بیشتری خواهیم نوشت. اما فعلا این رو بدونین که:

ساختن لینک با خریدن لینک خیلی متفاوته

شما اگه واسه سایت تون لینک بخرین، گوگل متوجه تقلبی بودن اونا میشه و سایت شما رو جریمه می کنن. در مورد جریمهای گوگل هم بعدا صحبت می کنیم.

بهینه سازی سایت و گوگل

بهینه سازی سایت یا همون SEO به عمل بهتر کردن سایت واسه ظاهر شدن در نتایج ارگانیک جستجو گفته میشه.

واسه انجام این کار، باید هماهنگ با الگوریتمای گوگل پیش برید. با این که الگوریتمای گوگل سری هستن، اما سالا مطالعه و آزمون خطای شرکتای مختلف، نتایج خیلی زیادی داشتن.

روشایی که ما در مطالب آینده برایتون معرفی می کنیم، حاصل سالا تحقیقات پر هزینه وبسایتای بزرگ و مطرح خواهند بود.

باور ما بر اینه که راه حل بهینه سازی سایت اصلا نباید طعم حقه و حیله داشته باشه.