انتخاب نام دامنه و علت بهینه سازی سایت

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

شاید گوشه کنار وب به تبلیغاتی برخورده اید که محتوای اونا بالا بردن پیج رنک، افزایش رتبه و بازدید و یا افزایش ترافیک سایت شماس، واقعیت اینه که علمی به نام بهینه سازی سایت (seo) چیزی جزء رعایت و دانستن مجموعه ای از اصول وب نیس، اصولی که تعداد کمی از وب نویسان کم تر اونا رو رعایت می کنن، چون که جزئیات خیلی، کار رو بعضی وقتا کمی پیچیده می کنه؛ در این مطلب خواهیم دید که  رعایت هر کدوم از نکات تا چه میزان مهم و ضروریه.

 

 واسه ایجاد محتوای سایت خود وقت و حوصله صرف کنین.

نکته کلیدی و اساسی هر سایت یا وبلاگی وجود محتوای خوب و کاربرپسند است، قدم اول شما در رسیدن به هدفتون پخش مطالب کاربردی و مفیده؛ سعی کنین تیتر و محتوای مطالبتون رو برابر نیاز کاربران انتخاب کنین و همیشه کوتاه و مفید بنویسید.

 

رعایت استاندارد کدنویسی و معتبرسازی کدها.

 حتما از ابزارای امتحان اعتبار (مثل سایت w3.org) استفاده کنین، البته خیلی از سایتا هستن که با وجود داشتن رتبه ای خوب از استاندارد کدنویسی بهره مند نیستن، اما به یاد داشته باشیم که در دنیای رقابت وب، بین دو پایگاه برابر از هر دید اون سایتی بالاتره که استانداردها رو رعایت کرده باشه.

 

محتوای خود رو به درستی ایجاد و منتشر کنین.

واسه تصاویر حتما از متن جانشین تصویر (alt) و اندازه طول و عرض استفاده کنین، از تغییر اندازه پیش فرض تصاویر خودداری کنین؛ واسه عناصر موجود در فرما در حد امکان برچسب در ارتباط آماده کنین؛ از سرتیترها به حد نیاز استفاده کنین، سرتیترها و سر نویسا استفاده کنین.

 

از فیدها و نقشه سایت xml استاندارد، واسه صفحه خود استفاده کنین.

فید (خوراک) آر اس اس یکی از بهترین روش ها واسه معرفی لینکای موجود در سایتتون به موتورهای جستجوه، علاوه بر این توانایی آگاهی از به روزرسانی مطالب واسه کاربرانتون فراهم می شه؛ از خوراک وب که بگذریم نقشه xml سایت نقشی کلی در علم بهینه سازی داره، الان بیشتر موتورهای جستجوگر معروف مثل گوگل (google)، بینگ (bing)، یاهو (yahoo) و… جزء پروتکلی به نام نقشه سایت یا Sitemap هستن و از روش ای استاندارد پیروی می کنن، با فراهم کردن یک نقشه از لینکای سایتتون اطمینان حاصل کنین که تموم اونا به درستی به موتورهای جستجو معرفی شدن.

 

اینم بخونین:   روشی که با آن می توان بعد چند روز بازید و فروش سایت را چند برابر کرد

تکلیفتون رو با لینکای داینامیک و استاتیک مشخص کنین!

بعضی وقتا شاهد این موضوع هستیم که پیشنهاد می شه از لینکای استاتیک به جای آدرسای داینامیک (آدرسایی که در اون علامت ؟ هست) استفاده کنیم، چون که از دید موتورهای جستجو بهینه تر هستن و قابلیتهای بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دن، بخاطر این خیلی از مدیران سایتها و بعضی از سیستمای مدیریت محتوا، از تکنیکایی مثل دوباره نویسی (rewrite) آدرسا در htaccess استفاده می کنن؛ اما واقعیت اینه که خیلی فرقی بین یک لینک داینامیک با پارامترهای کوتاه و کلید واژهای خوب با یک لینک استاتیک وجود نداره، چون که الان دیگه الگوریتمای رباتای جستجوگر به حدی پیشرفت کرده که خیلی آسون این نوع لینکا رو ایندکس می کنن، فقط مهم اینه که لینک دارای پارامترهای هرچه کم تر (جهت کوتاه تر شدن لینک) و کلیدواژهای مناسب باشه؛ از طرفی سایت گوگل در یک مقاله رسمی پیشنهاد می کنه، در صورتی که مهارت لازم در مدیریت و تبدیل لینکای استاتیک رو ندارین، از دوباره نویسی لینکای داینامیک خودداری کنین، چون که ربات جستجوگر این سرویس، این نوع لینکا رو هم خوب شناسایی و از اطلاعات موجود در اونا واسه ایندکس بهتر استفاده می کنه؛ از طرفی دوباره نویسی  (rewrite) لینکا بعضی وقتا مشکلاتی ایجاد می کنه، چون که ایجاد و مدیریت درست لینکا به ویژه واسه کاربران کم تر حرفه ای، کمی سخت تر می شه؛ در کل لینکای داینامیک استاندارد و یکتا (بی ایجاد محتوای تکراری برابر یا Duplicate Content) و با کلمات کلیدی مناسب و کوتاه در مقایسه با لینکای استاتیک شبیه، خیلی فرقی در افزایش یا کاهش رتبه سایت شما نداره، با این حال اگه مهارت لازم در کار با سرور و فایل htaccess رو دارین، تبدیل لینکای داینامیک به استاتیک می تونه با رعایت بقیه نکات بهینه سازی (seo)، انجام شه.

 

اینم بخونین:   آموزش بهینه سازی جوملا بهمراه نکات مهم گوگل در سئو سایت

لینک به سایتتون رو جدی بگیرین!

سایتا و صفحاتی که کاربران به اونا از سایت یا وبلاگشون به دلایل مختلف (و از همه مهمتر به خاطر مفید بودنشون) لینک می دن، مثل موفق ترینا در میدون وب هستن؛ موتورهای جستجو هم واسه این موضوع اهمیت زیادی قائل هستن و اعتبار و ارزش بیشتری به سایت یا وبلاگ برگشت داده شده می دن؛ پس جذب لینک واسه سایتتون رو جدی بگیرین.

 

واسه وارد کردن کدهای جاوا اسکریپت و استایلای css از ایمپورت خارجی استفاده کنین.

فایلهای css و جاوا اسکریپت (javascript) رو به شکل فایل خارجی ایمپورت کنین تا علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری صفحه، محتوای سایتتون بیشتر روبروی دید رباتای جستجوگر باشه.

 

استفاده از بلاکای div به جای tableا در طراحی قالب و صفحات.

در طراحی صفحات و قالبا پیشنهاد می شه از بلاکای div به جای جداول استفاده کنین، البته این موضوع و اهمیت اون خود جای بحث داره، اما به هرصورت استفاده و تسلط بر لایه های div مدتیه که تبدیل به استاندارد طراحی وب شده و از جداول تنها واسه نمایش مطالب خاصی استفاده می شه (که فقط باید در جدول نشون داده شن) مثل آمار و ارقام.

نام دامنه

نام دامنه سایت در کسب رتبه های مناسب موثره. نام سایت چیزیه که به صاحب اون تعلق داره و پارامتریه که نمیشه درآن تقلب کرد.چون نام سایت بعد از اون که ثبت شد ، تاپایان زمان مالکیت همانه که در اول ثبت شده . موتور جستجو تموم وزنای بررسی شده رو در نام سایت محاسبه می کنه.از دید موتورای جستجو در انتخاب نام، مهم ترین عامل وجود کلمات کلیدی اینه . بهترین زمان واسه شروع به بهینه سازی یک سایت همون اول کاره ، حتی زمانی که سایت هنوز طراحی نشده . اگه نام دامنه سایت رو تا الان ثبت نکردین ، حالا که کلمات کلیدی خود رو می دونین ، بهتره از اونا واسه انتخاب نام دامنه بهره بگیرین .

اینم بخونین:   بهینه سازی کلاه سیاه و سفید چیست؟

انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب یک نام درست نقش موثری درکسب و کارتون داره . در انتخاب کلمات کلیدی،باتوجه به آمارهای موجود و کمک نرم افزارا، کار خود رو انجام بدین.اما در انتخاب نام سایت باید تصمیم بگیرین که دید بازاریابی واسه شما مهمه و یا دید موتورای جستجوگر؟ و یا مجبور به صلح بین دو طرف شید.از دید موتورهای جستجو نام دامنه خوب ، آنیه که در اون کلمات کلیدی تکرار شه.اما از دید بازاریابی یک نام مناسب، آنیه که براحتی تلفظ شه.منظور اینه که براحتی به خاطر سپرده شه و راحت باشه.

نام دامنه باید در شرایط زیر باشه:

  1. کوتاه باشه.(دید بازاریابی)

  2. دارای املای راحت باشه.(دید بازاریابی)

  3. به یادآوری اون راحت باشه.(دید بازاریابی)

  4. شامل کلمات کلیدی باشه.(دید موتور جستجو)

فرض می کنیم که عبارت کلیدی سایت شما persian carpetه. در این صورت چرا نام سایت bestpersiancarpet.com نباشه؟

بعضی از نامای دامنه چند سایت فعال وب در زیر آمده :

  • 1stsearchranking.net

  • freetrainingtutorial.com

  • irandaily.com

کدوم دامنه زیر رو ثبت کنیم :

  • persian carpet.com
  • persiancarpet.com

درمورد اول کلمات کلیدی هست و ازهم هم جدا هستن.اما موتورهای جستجو قادر به تشخیص carpet در دل persiancarpet هستن؟ به نظر بنده موتورهای جستجو می تونن تشخیص دهند و شما نگران این موضوع نباشید.