اهداف بهینه سازی چیست و چه چیزی را دنبال می کند؟

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت طراحی شده واسه موتورهای جستجوی محلی

بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوی محلی و کسب بازدید بالا از راه موتورهای جستجو واسه مشاغل محلی چیزی حیاتیه. در این مقاله اصول طراحی یک سایت اینترنتی موفق در یک شهر یا منطقه، توضیح داده شه.

مهمترین خصیصه اینترنت جهانی بودن اینه ، اما ممکنه ، کار و کاسبی شما محلی باشه و تمایلی نداشته باشین که همه افراد به سایت شما دسترسی داشته باشن ، چون که مشتریان شما ، در شهر یا محله شما زندگی می کنن و بقیه افراد مخاطب کار و کاسبی شما نیستن. عوضش باید روی محله یا شهر خود تمرکز کنین. ممکنه این سوال رو بپرسید که چطوری من دامنه افراد رو به شهر یا محله خود محدود کنم ، زمانی که گوگل سایت من رو روبروی دید همه قرار میده. جواب به این سوال در مورد رو ذیلا مطالعه می کنین :
استفاده از موقعیت مکانی تون در کلمات کلیدی :
ترفند اول ، استفاده از موقعیت تون در کلمات کلیدی خوده. مثلا ، اگه شما در لندن هستن و کارتون فروش بیمه اتومبیله ، مهم ترین عبارت کلیدی شما ، عبارت هستش از “بیمه ماشین لندن” ، و دلیل اونم اینه که این عبارت ، شامل کار و کاسبی شما همراه با محل زندگی تون و افرادیه که که به دنبال بیمه اتومبیل در شهر لندن می گردن.
به کار بردن موقعیت تون در متاتگا :
متاتگ واسه موتورهای جستجوگر ، خیلی اهمیتی نداره ، اما بهتره ، شما از نام شهر یا محل کسب و کارتون ،  در متاتگ توضیحات استفاده کنین ، تا هنگام جستجوی کاربران در گوگل ، در نمایش توضیح لینک سایت تون ، نام شهر یا محله مورد نظر شمام نمایش یابد. پس استفاده از نام شهر ، فقط در متن یا فقط در متاتگا اشتباهه.
استفاده تکراری ، از موقعیت خود در متن صفحه :
تعدد استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر در متن ، کمک می کنن که صفحه شما واسه موتورهای جستجو ریال بهینه شه ، پس شما رتبه خوبی پیدا می کنین ، اگه “بیمه اتومبیل” رو در متن تون با نام شهر یا محل خود ترکیب کنین و تا حدی که به محتوای تون آسیب نرساند ، از اون استفاده کنین.
امکان استفاده از اماکن گوگل و یاهوی محلی
این امکان در یاهو و گوگل هست که شما جای خود رو روی نقشه مشخص کنین و کاربران بتونن جستجو کرده و نزدیک ترین مرکزها ارائه خدمات “بیمه اتومبیل” رو به شهر یا محل خود شناسایی کنه.
جذب لینک با اشاره به محل کسب و کارتون :
اگه قصد تبادل لینک یا دریافت لینک از سایتا و وبلاگای اینترنتی رو دارین ، بهتره لینکی که به سایت شما داده می شه ، شامل نام شهر یا محل کسب و کارتون باشه. این اثر زیادی در پیدا شدن سایت شما ، هنگام جستجوی کلیدواژه مورد نظر ، همراه با نام شهر یا محله داره.
ثبت سایت در موتورهای جستجوی محلی :
سایتایی مثل گوگل ، یاهو ، بینگ و … ، موتورهای جستجوگر جهانی هستن ، اما به موازات اونا موتورهای جستجوی محلی هم وجود دارن که فقط اطلاعات رو در بخش یک شهر یا منطقه خاص جستجو می کنن (بیشتر در وب جهانی). موتورهای جستجوی محلی ، مثل معادن طلا هستن. مثلا بهتره از بایدو واسه جستجو در بازار چین استفاده کنین ، تا از گوگل
ثبت سایت در دایرکتوری محلی :
علاوه بر موتورهای جستجوی محلی ، شما باید سعی کنین شانس خود رو با دایرکتوری محلی ، هم بیازمایید. ممکنه فکر کنین ، دیگه هیچکی از راه دایرکتوریای وب به دنبال مطالب مورد نظر خود ، نمی شه ، اما این موضوع هم درست نیس ، مثلا ، هنوزم خیلی از مردم ، یکی از اولین جاهایی که در اون به جستجوی یک فروشنده محلی واسه یک محصول خاص می گردن ، صفحات زرده.
درج آگهی در موتورهای جستجوگر و محدود کردن بخش نمایش به شهر یا محله تون :
یکی از موثر ترین راه ها ، واسه هدایت ترافیک هدفمند محلی به سایت شما ، استفاده از آگهیای محلی هدفمند در موتورهای جستجوگره. سایتایی مثل گوگل و یاهو ، این امکان رو فراهم می آورند که بخش افرادی رو که هنگام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما ، تبلیغ تون رو میبینن ، محدود به شهر خود کنین. آگهیای کلاسه بندی شده ، از بهترین راهکارهای رسیدن به بازار هدفه.
همیشه کلمات کلیدی خود رو بررسی کنین :
ایده خوبیه ، اگه بعضب وقتا کلمات کلیدی خود رو بررسی کرده و جایگاه خود در موتورهای جستجو رو ببینین. احتیاجی به گفتن نداره ، مردم حتما ، واسه بیمه اتومبیل خود در شهر لندن ، دقیقا کلیدواژه “بیمه اتومبیل لندن”رو جستجو نمی کنه ، چون خیلی از ایشون با استفاده از عبارتای شبیه دیگری ، جستجوی خود رو شروع می کنن و سایت شما ، بازم واسه کلیدواژه ” بیمه اتومبیل لندن” ، بهینه سازی شده و این یعنی اتلاف وقت و پول ! واسه این کار خوبه که نیم نگاهی هم به کلمات کلیدی رقبای خود بندازید ، این کار سرنخ خوبی از کلمات کلیدی مشابهی میده که مردم ، جتجو می کنن.
استفاده از رسانه های اجتماعی :
رسانه های اجتماعی ، می تونه ترافیک خوبی رو به یک سایت هدایت کنن ، دست کم در مقایسه با موتورهای جستجوی محلی ، استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی ، چیزی نیس که بشه از اون چشم پوشید. فیس بوک ، توییتر و بقیه سایتای شبکه های اجتماعی پتانسیل پنهون بزرگی ، واسه فروش و بهبود کار و کاسبی شما داره. به وسیله شبکه های اجتماعی می تونین کسب و کارتون رو به شکل رایگان گسترش بدید و مردم دقیقا به چیزی برسن که به اون نیاز دارن. به ویژه پس ، در سایتای شبکه اجتماعی ، گروه های محلی ، از ارزش زیادی برخوردارن ، چون که اعضای اونا ، بیشتر از منطقه یا شهر شما هستن.
ایجاد صفحات جداگونه در سایت ، واسه مکانای مختلف مورد نظرتون :
هنگامی که کار و کاسبی شما ، در مکانای مختلفی فعاله ، کار کمی مشکل تر می شه ، چون که شما باید واسه همه اونا صفحات خود رو بهینه سازی کنین و همه کارهای بالا رو واسه تک تک اونا انجام بدین. البته مطمئن باشین از این صرف زمان و انرژی پشیمون نخواهید شد ، ولی اگه فرصت کافی واسه این کار ندایرد ، می تونین ، مثلا مثلا قبلی ، سایت خود رو به این شکل واسه موتورهای جستجو ، بهینه سازی کنین : ” بیمه اتومبیل لندن ، برلین ، پاریس ، نیویورک”. البته می تونین چندین دامنه هم ، با محدود کردن پسوند اون به کشور مورد نظرتون ثبت کنین ، مثلا uk.co ، واسه انگلستون ، یا .gb واسه آلمان و …. ، اما انجام این کار فقط زمانی معقوله که کار و کاسبی شما واقعا چند ملیتی باشه ، وگرنه ، سایت صفحات جدا از هم ، واسه هر یک از این شهرها ، بسه.
این یک راهنمای راحت ، جهت بهینه سازی سایت ، واسه موتورهای جستجوگر واسه جستجوهای محلی بود و زمانی استفاده میشن که تکیه شما بر بازار محلی باشه. البته ممکنه شما ، الان هم بعضی از این کارا رو می کنین ، ولی می تونین بقیه موارد رو هم امتحان کنین و آخر سر تصمیم بگیرین که کدوم راه حل راحت تر ، کم هزینه تر و پر بازده تر می باشداما در اول ، پیشنهاد می کنم ، بی هیچ پیش فرضی همه این راه حلا رو امتحان کنین و بعد از دریافت بازخورد ، راهکارهای گرون و کم کاربرد رو محکوم کنین.

اهداف سئو

اینم بخونین:   چگونه ویکی پدیا با بهینه سازی در نتایج اول گوگل قرار گرفته است
نکات کلیدی درباره بهینه سازی تصاویر در سایت

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در گرفتن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش رابطه بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده به وسیله کاربرانه. نمايش دادن بيشترين صفحات مربوط به پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجوه که در اون کاربر بيشترين نتايج در ارتباط جستجو شده رو پيدا مي‌کنه و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شه چون که الگوريتم اون بيشترين صفحات در ارتباط رو نشون مي‌بده.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود رو شروع کرد، اين فرآيند نيازمند علم و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه.

بسته به اينکه چطوری کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسه. هر چند ممکنه نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشه ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگانه. براي وب سايت‌ها خيلي مهمه که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به ویژه جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که ۵۸٫۴ درصد کليک‌ها رو شامل مي‌شه، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با اجناس و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنن. مثلا کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” ۱٫۵ ميليون جستجوي گوگل رو در ماه به خود اختصاص مي‌بده، اين به این معنيه که ۳ جايگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازديدکنندگان رو به خود اختصاص مي‌بده. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمنده که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به ویژه آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شه.
يک مطالعه ديگر نشون مي‌بده جستجو کنندگان خيلي دوست دارن روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنن؛ اين مطالعه مشخص مي‌کنه ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنن و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنن. اين يکي ديگر از دلايليه که شرکت‌ها تاثير سئو رو دانسته و حاضر هستن براي اون زمان و هزينه صرف کنن.

اینم بخونین:   126نکته کلیدی که پایه های سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شوند

کلا اهداف سئو رو میشه بصورت زیر خلاصه کرد:

  • در بازدید سایت اثر زیادی داره.
  • باعث ایجاد برند می شه.
  • باعث افزایش ترافیک سایت میشه.
  • باعث شده سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری بهره مند شد.
  • باعث افزایش فروش اجناس میشه.
  • بهترین وسیله واسه تبلیغاته.