اول بهینه سازی بعد طراحی سایت بهمراه بهترین منابع سئو

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

آموزش بهینه سازی سایت

به عنوان یک مدیر، وقت شما باارزشه. واسه همین ما فهرستی از منابع به درد بخور واسه یادگرفتن سئو رو اینجا آورده ایم. فهرست زیر به مدیران کمک می کنه خیلی سریع درک پایه ای شون از سئو رو افزایش دهند و واسه موفقیت خیز بردارند.آموزش بهینه سازی سایت
بهترین سایتا واسه بازاریابی اینترنتی کدامند؟
سطح مقدماتی سئو
HubSpot – واسه تازه کارا عالیست. “هاب اسپات” به زبون راحت نوشته شده و از اصطلاحات فنی استفاده نکرده. این سایت اطلاعاتی درباره بازاریابی اینترنتی با هدف جذب مشتری به شما ارائه میده و به یک منبع عالی واسه بازاریابی داخلی و روشای فروش مشهوره. حتما یه سر به سایتشون بزنین و راه کارهاشون واسه تبدیل مشتریان پنهون به مشتریان دائمی رو  بخونین.
Search Engine Watch – یک سایت عالی واسه یادگیری سئو که تازه ترین اخبار کار و کاسبی رو ارائه می کنه. مطالبش نسبت به سایتای حریف زود به زود بروزرسانی می شه. سردبیرانش مطالبی در مورد بهینه سازی سایت و بازاریابی با موتورهای جستجو ارائه کردن تا شما یادبگیرید چه جوری واسه مخاطب هدف خودتون تبلیغ کنین. این یکی از مطالب اخیرشونه که مخصوص تازه کارا نوشته شده.
Search Engine Journal – یک سایت خیلی خوب واسه تازه کارا. گشت و گذار در این سایت آسونه و فهرستا لینکای مستقیم به پستای سئوی مقدماتی و سئوی سطح 101 فراهم می آورند. محتوای سایت با مشارکت اعضای مهمان گسترش پیدا می کنه. ارسال به وسیله بلاگرهای مهمان این امتیاز رو داره که سوال و جوابایی عالی از منابع مختلف ساخته میشه. این سایت راهنماییا و اطلاعات خارق العاده ای درمورد راه های بازاریابی آنلاین ارائه می کنه.
Mozاز سال 2004، ماز بعضی از بهترین آموزشای سئو رو منتشر کرده. این سایت به طور منظم موضوعات محبوب خوانندها رو پوشش و به همه سوالات رایج جواب داده. قدمت ماز به عنوان یک منبع عالی سئو و گستردگی فهرست مطالبش باعث می شه که ادعای پیش قدم بودن نسبت به بقیه سایتای کار و کاسبی رو داشته باشن. ارزش ماز رو نباید دست کم گرفت، مقدار ترافیکیشان دلیل این ادعاست. خیلی از موضوعاتشان هزاران و حتی میلیونا بازدید داشته، مثل این مطلب خیلی عالی سئو واسه تازه کارا.
این سایت به اندازه بقیه سایتایی که معرفی کردیم بر ارائه تازه ترین اخبار کار و کاسبی تمرکز نکرده اما تا اندازه خوبی خبره ها رو پوشش داده. ماز سایتی جزئی نگره که هدفش ایجاد یک منبع واسه مدیرانیست می خواهند با سرمایه گذاری روی تبلیغاتشون سود کنن. در این سایت یاد می گیرین چه جوری بهتر تحقیق کنین، با مخاطبتون رفت و امد داشته باشین، محتوای بهتری انتخاب کنین و برندتون رو مشهور کنین. ماز با پوشش دادن این طیف وسیع از موضوعات حتی واسه سئوی پیشرفته و حرفه ای هم منبعی استثنایی به حساب میاد.آموزش بهینه سازی سایت

آموزش بهینه سازی سایت

سئوی پیشرفته
Official Google Webmaster Central blog – این منبع هم واسه سطوح مقدماتی و هم پیشرفته مناسبه. پیشنهاد می کنم حتما به این سایت سر بزنین چون گوگل در ارائه نتایج جستجو، جمع آوری اطلاعات کلی و بررسی بهترینه. این منبع با بروزرسانیای منظم، اطلاعاتی معتبر در راه کارا و جدیدترین اخبار از گوگل ارائه میده. پیشنهادهایش رو مو به مو دنبال کنین تا وبسایتتان با سرچ در گوگل بالا بیاد.
SEMRush – این سایت پیشنهادایی واسه بهبود سئو میده و وسیله آزمایش سایت ارائه می کنه. ضمنا، از بازاریابی آنلاین تا تبلیغات پولی و فعالیت در رسانه های اجتماعی رو پوشش میده.
Search Engine Land – یک سایت بالا العاده محبوب که اخبار و تازه ترین مدهای دنیای کار و کاسبی رو قبل از وبسایتای حریف منتشر می کنه. این سایت طیف بزرگی از موضوعات رو پوشش میده و مقاله های زیادی واسه آموزش سئو به مدیران داره. بیشتر سوالات سئو اینجا جواب داده شده.
سئو واسه حرفه ایا
Marketing Land – اگه یک فهرست بلند بالا از مقاله هایی در مورد خبره های بازاریابی آنلاین و کار و کاسبی می خواین، پس اینجا مناسب شماست. این سایت مثل برادر سایت search engine land است و واسه یادگیری راهکارها و تازه ترین مدهای بازاریابی موضوعاتی رو ارائه می کنه.آموزش بهینه سازی سایت
Raventools Blog – این سایت مقاله های زیادی با عنوان “چه جوری فلان کنم؟” و راه حلایی واسه مشکلات عادی وبسایتا، راهکارهای سئو رو ارائه میده. این مقالات واسه جذب و نگهداشتن مخاطب هدف در سایت مفیدند. این سایت یک وسیله ارائه گزارش بازاریابی، زمانبندی کننده ارسال مطلب در رسانه های اجتماعی، یابنده کلید واژهای مناسب و بقیه وسیله واسه جدا سازی و بررسی بازاریابی شماست که واسه درک سئو در سطوح حرفه ای تر ساماندهی شده.

اینم بخونین:   چگونه در بهینه سازی وب سایت لینک سازی را انجام دهیم؟

آموزش بهینه سازی سایت

درباره بازاریابی آنلاین سردرگم هستین؟
سایتای خوبی که در مورد سئو معرفی کردیم می تونن به شما در شکوفا کردن استعدادهای کسب و کارتون کمک کنن. ما هم سایتایی واسه مبتدیان و هم منابعی واسه بازاریابای حرفه ای تر فهرست کردیم. اینجا به معنای واقعی کلمه صدها منبع عالی اینترنتی واسه مدیران داره تا بازدید وبسایتشان رو بالا ببرن.
واسه اینکه تصمیم بگیرین از کدوم سایت استفاده کنین به زمان، علاقه و سطح مهارت خودتون نگاه کنین. بعضی از سایتا پیشنهادهاشون رو واسه بازاریابای حرفه ای فهرست می کنن اما هر کسی می تونه از تخصص این مدیران کار و کاسبی سود ببره. تازه کارا بهتره تا وقتی که از بازاریابی آنلاین بیشتر سر در بیارن کارشون رو راحت پیش ببرن. ما به شما پیشنهاد می کنیم بیشتر روی ماز، هاب اسپات و گوگل تمرکز کنین، چون مطالبشون قابل فهم تر و جزئی تر از بقیهه.

آموزش بهینه سازی سایت این پست به بخش هایی از سئو میپردازد که باید قبل از ارسال سایت به طراح و پیشرفت دهنده در موردشون تصمیم گیری شه.

آموزش بهینه سازی سایت

فرض کنین مشتری ازتون میپرسه واسه بهتر شدن رتبه طبیعی سایتش چی کار کنه. شمام بعد از کلی بررسی، بررسی بازار و بازبینی قیف مشتری یکی از پیشنهادهای زیر رو بهشون میدید:
“باید معماری سایتتونو بازسازی کنین” یا “باید کل سایتتونو جابجا کنین” یا حتی “باید مدل تجاریتونو تغییر بدین، چون مدل الان ارزش خاصی نداره”.آموزش بهینه سازی سایت
همه اینا باید بعد از اینکه سایت ساخته و راه اندازی شد انجام بشن. من بعنوان علم یاد گرفته بخش بازاریابی بهتون میگم تو واحدهای درسیمون، بین روشهای بازاریابی سنتی چیزی به اسم سئو نخوندیم. بعید نیس حتی شرکتهای معروف هم این بخش رو از یاد ببرن.
دارکوب تو این پست به بخش هایی میپردازه که باید همراه با بررسی سوات و مدلهای قیمت گذاری – قبل از طراحی و ساخت جای دیجیتالیتون – انجام شه.
1- بخش های استراتژیکی گسترده تر
2- بخش های فنی که باید با پیشرفت دهندها به بحث گذاشته بشن
3- بخش های طراحی که باید با طراحا به بحث گذاشته بشن
نکته: این پست قرار نیس به عنوان چک-لیست قبل از راه اندازی سایت مورد استفاده قرار بگیره (پس بخش هایی مثل robots.txt، آنالتیکس، اجتماعی و تگای عنوان حذف شدن)، بلکه فهرستی از بخش های مؤثر در سئوست که بعد از ساخت سایت تغییر دادنشون به سختی انجام میشه).

آموزش بهینه سازی سایت

1- چه جوری شعار تبلیغاتیمونو به گوش مردم برسونیم؟
بعد از اینکه “پیشنهاد ارزش” تونو تعیین کردین، نوبت میرسه به اینکه در مورد نحوه مخابره آنلاینش فکر کنین.آموزش بهینه سازی سایت
عبارتی که انتخاب کردین، اشاره ای به مشکل مشتری/راه حل شما که مردم در موردش سرچ میکنند داره؟
پیشنهاد ارزشتون شاید نتونه سرچای زیادی بگیره، اگه اینطور باشه، باید سعی کنین برند رو در کنار حل مشکل بیاریدو مشتری هایی خاصی رو هدف بگیرین. (واسه روشهای تبلیغ آنلاین به پست روشهای سئوی برون-صفحه واسه جذب ترافیک مراجعه کنین).
این عبارتها چقدر رقابتی ان؟ شاید متوجه بشین فضا بیشتر از حد رقابتیه و بخواهید دنبال یه جانشین یا متغیرهای دراز مدت پیشنهادتون بگردید.
2- ما بخش مشتریهامونو درک کردیم؟
یه سری سوالات میتونن نقطه شروعی واسه تحقیقات بیشتر در این باره باشن:آموزش بهینه سازی سایت
بازار ما چقدر بزرگه؟ مخاطب مد نظرمون در اینده نزدیک بیشتر یا کمتر میشه؟ (میتونید از  Google Trends کمک بگیرین)
شخصیتای مهممون چه کسایی هستن؟ انگیزه هاشون، نقششون، موقعیت جغرافیاییشون و نیازهاشون چیه؟
چه رفتارهای آنلاین و آفلاینی دارن؟ خارج از سایت از چه طرقی میشه باهاشون رابطه گرفت؟ (پست قیف مشتری میتونه در این مورد کمکتون کنه).
با دونستن این مسائل، میتونید معماری سایتتونو دور چیزایی بسازید که مشتریتون واسه رسیدن به هدفش بهش نیاز داره. واسه ساخت سایت مناسبی که مشتری رو به طرف هدف هدایت کنه در مورد بازاریابی محتوا تحقیق کنین. ایده آلش اینه که این کارا قبل از ساخت سایت انجام بشن تا تعیین کنن چه صفحاتی و واسه چه مقاصدی باید ساخته بشن که چه کلیدواژهایی باید توشون بکار بره.

اینم بخونین:   بهترین روش های جذب مشتری با بهینه سازی

اگه بدونین تو فضای آنلاین قراره با کی رقابت کنین میتونه درمورد مسائلی مثل معماری سایت، تجربه کاربری راهنماتون باشه و کمک کنه که تو بعضی کارا به رقباتون پیش دستی کنین. اول باید رقباتونو به این سه دسته تقسیم کنین:
رقبای جستجویی: کسایی که واسه خدمات / کالاهایی که شما عرضه می کنین رتبه گرفتن. این دسته از رقبا از نظر کلیدواژها شبیه شما هستن اما احتمالش هست که خدماتشونو با مقاصد متفاوتی عرضه کنن.آموزش بهینه سازی سایت
رقبای تجاری: کسایی که الان همون مشکلاتی رو واسه مشتری حل میکنند که شما میخواهید حل کنین.
رقبای دوطرفه: کسایی که مشکل مشتریهای شما رو به طور غیر مستقیم حل میکنند.
بعد از اینکه این سه تا فهرست از رقبا رو آماده کردین، جدا سازی و بررسی کنین تا ببینین هر کدوم چه جایگاهی دارن و واسه اینکه به اون جایگاه برسین چقدر به منابع عملکردی نیاز دارین. یعنی باید به این سوالات جواب بدین:آموزش بهینه سازی سایت
رقبامون چقدر بزرگند و چی کار میکنند؟
چجوری خودشونو از بقیه جدا کردن؟
برندشون چقدر قویه؟
پروفایل لینکشون چطوره؟
واسه معماری سایتشون چه کارهای جالب یا متفاوتی کردن؟
واسه بررسی لینک حریف میتونید از وسیله  Open Site Explorer،  Majestic SEOو  Ahrefs و واسه شناسایی کسایی که واسه کلیدواژهای هدف شما رتبه گرفتن از SEM rush  کمک بگیرین.

  • بخش های فنی که باید در نظر بگیرین تا از نیاز سایت به بازسازی یا انتقال پیشگیری شه

1- HTTP  یا  HTTPS
ببینین میخواهید از کدوم استفاده کنین. در بیشتر مواقع، با توجه به اینکه این مسئله یکی از عوامل رتبه گرفتن سایت از گوگل هم هست، اولی رو استفاده میکنند. اگه میخواهید در آینده روی سایتتون درگاه پرداخت داشته باشین و پولی پرداخت بشه، کمه کم روی اون صفحات، HTTPS لازمه.آموزش بهینه سازی سایت
2- در مورد نسخه استاندارد URLتون تصمیم گیری کنین
اگه گوگل با URLهای مختلف به یک محتوای برابر برسه، به مشکل محتوای تکراری برمیخورید. اگه یه نسخه مشخصی نداشته باشین، صفحات سایتتون بیخودی با همدیگه رقابت می کنن.
از نظر پیشرفت دهنده، اگه صفحه ای روی دیتابیس یه ID واحد داشته باشه، یک صفحه اما از نظر موتورهای جستجو، URL تعیین کننده یکی بودن صفحه. پیشرفت دهنده باید به خاطر داشته باشه که هر محتوا باید فقط از راه یک URL در دسترس باشه.

آموزش بهینه سازی سایت
3- سرعت سایت
پیشرفت دهندها واسه اینکه کدها رو سر وقت برسونند تحت فشارند و ممکنه همین باعث بشه از یه سری بخش ها که روی سرعت سایت اثر دارن غافل بشن. از همون اول بر اهمیت سرعت صفحه تأکید کنین و یکم واسه بهینه سازی کارکرد سایت وقت بذارید (پست بهینه سازی سایت با افزایش سرعت صفحه میتونه راهنمایی خوبی براتون باشه).
4- زبانها و موقعیتای مکانی
اگه میخواهید کاربرهایی رو از کشورهای مختلف هدف بگیرین، شاید لازم شه سایتتون چند زبانه، چند منطقه ای یا هم چند زبانه و هم چند منطقه ای باشه. در مورد اینم قبل از طراحی و پیشرفت سایتتون تصمیم گیری کنین. تحقیق در مورد کلیدواژهای محلی، ملاحظات hreflang و محتوای تکراری، همه از مسائلی هستن که باید قبل از ساخت سایت بهشون پرداخت.
استفاده از دامنهای متفاوت واسه کشورهای مختلف یه مزیتی داره که میتونید یه کشور یا زبون رو از نزدیکتر هدف بگیرین. اما این روش بستگی به این داره که منابع ساخت و نگهداری از زیرساختها، نوشتن محتوای خاص و تبلیغ همه دامنها رو داشته باشین.
اگه بخواهید زبانها و کشورهای مختلف رو روی یه سایت داشته باشین، معمولا بهترین کار استفاده از پوشهای فرعیه (مثلا .com/uk یا .com/ir). پوشهای فرعی میتونن از یه پلتفرم یا سیستم مدیریت محتوا راه اندازی بشن، پس هزینه های نگهداری و پیشرفت سایت خیلی کمتر هستش.آموزش بهینه سازی سایت
5- ویرایش آسون و نرمی در یک پلتفرم
گوگل پیشنهاد ها و ملزوماتشو همیشه بروزرسانی میکنه. پلتفرمتون باید اونقدر انعطاف پذیر باشه که بتونید سریع تغییرات مورد نیاز رو در اندازه سایتتون اعمال کنین.

اینم بخونین:   چرا سایتها به بهینه سازی نیاز دارند؟

آموزش بهینه سازی سایت

  •  بخش های طراحی که باید در نظر گرفته بشن تا در آینده احتیاجی به بازسازی سایت نباشه

1- معماری و لینک دهی داخلی
اگه میخواهید موتورهای جستجو بتونن محتواتونو پیدا کنن و در اختیار کاربرها قرار بدن نیاز به یه معماری اطلاعات مؤثر دارین. اگه خزندها نتونن به محتوای سایتتون دسترسی داشته باشن، نمیتونن خوب به سایتتون رتبه بدن. از نظر آدما هم معماری اطلاعات اهمیت زیادی داره چون کمک میکنه کاربرها اطلاعاتی رو که دنبالش میگردند براحتی روی سایت پیدا کنن.
اگه امکانش بود، باید ساختار سایتتون فلت باشه و صفحات از صفحه اصلی سایت بیشتر از 4 کلیک فاصله نداشته باشن. اینطوری موتورهای جستجو و کاربرها میتونن با کمه کم کلیکها به محتوای سایتتون دسترسی داشته باشن.
از تحقیق کلیدواژه و حریف استفاده کنین تا ببینین چه صفحاتی لازم دارین، اما نحوه گروهبندی صفحات و ارتباطشون با هم باید با محوریت کاربر انجام بگیره. به کمک روش منظم کردن کارتها، ببینین کاربرها چجوری بین محتوای سایتتون رابطه برقرار میکنند. مجبور نیستین واسه این کار حتما یه صفحه اجناس یا ماک-آپ داشته باشین. طراحی یک منوی بی اشکال واسه سایت هم میتونه به بهتر شدن معماری سایت کمک کنه.آموزش بهینه سازی سایت
2- طراحی اول-محتوا
ببینین میخواهید چه نوع محتوایی روی سایتتون داشته باشین. قراره گزارش باشه یا راهنماهای طولانی، یا شاید میخواهید یه انبار فیلم داشته باشین؟ راه حل محتوا باید قبل از شروع طراحی و پیشرفت سایت انجام بشه تا معلوم شه چه فرمتهایی استفاده می کنین و پس چه عملکردهایی نیاز هستش. وقتی نوع محتوای سایت مشخص باشه، طراحی نوع صفحات مشخص و رابط کاربری پایدارتری ساخته میشه.
3- خوانایی دستگاه (فلش، آی-فریم، جی اس) و داده های سازمون یافته
امکان داره صفحات وب سایتتون از فناوریای مختلفی مثل جاوااسکریپت، فلش و آجاکس بهره ببره که درکش واسه خزندها سخت میشه. درسته که بوجود آوردن یه تجربه کاربری بهتر الزامیه، اما باید مشکلاتی که این فناوریا میتونن بوجود بیارن رو هم در نظر بگیرین. واسه اینکه خوانایی دستگاهی سایتتون رو افزایش بدین، صفحاتتونو با داده های سازمون یافته نشاندار کنین.

آموزش بهینه سازی سایت

4- طراحی واکنشگرا
هرچی تنوع دستگاه های و ملزماتشون بیشتر میشه و همراه باهاش الگوهای رفتاری استفاده از موبایل تغییر میکنه، دیدی که به موبایل هست هم عوض میشه و به جای یه کانال جدا به شکل یه فناوری مهم واسه دسترسی به وب دیده میشه. پس هدف بلند مدتتون رو باید روی ساخت تجربه کاربری روی همه دستگاه ها بذارید. واسه این منظور طراحی واکنشگرا و ارائه روشهای دینامیک میتونه در ساخت تجربه های منحصر به دستگاهها کمکتون کنه