اگر شما می توانید با ورد پرس کار کنید پس میتوانید سایت خود را بهینه کنید

Written by 92 on فوریه 4, 2018 and posted in مقالات و پایان نامه ها.

سئو در کلمه معنای خاصی نداره بلکه خلاصه سه کلمه انگلیسی Search Engine Optimizationه که خلاصه اون رو SEO ( یا بهینه سازی موتور جستجوگر ) می نامند و از دید کلمه ای جواب ما به سوال سئو چیه می تونه این باشه که در زبون عامیانه ما فارسی زبانان ، بهینه سازی سایت واسه قرار گرفتن در بالا نتایج جستجوی موتورای جستجوگره .
سئو چیه ؟ نمیشه گفت سئو به معنای فریب موتورای جستجوگر واسه رسیدن به اهداف خوده بلکه بهتره در جواب سوال سئو چیه میشه این تعریف رو ارائه داد که یه جور استراتژیه واسه فهماندن به موتور جستجوگر که مقاله ما اون قدر ارزش داره که تو اون رو به مخاطبانت نشون دهی . سئو با هدف قرار دادن سایت در بالا جستجوا و یا کمه کم در اول نتایج جستجوی موتورای جستجوگر پایه ریزی شده . فکر می کنم تا به حال هدف از سئو چیه رو فهمیده باشین !
سئو چیه رو میشه راه حل ای دونست واسه افزایش مخاطبان یک سایت که دارای محتوای مفید واسه کاربرانه . فرآیند سئو به خاطر بهبود کارکرد طراحی سایتا در خدمت رسانی طراحی شده .
خیلی از صاحبان سایتای مختلف به ما مراجعه می کنن و می پرسند که براستی سئو چیه ؟ و میشه وارد این بخش شد و با مقدار کمی اطلاعات به موفقیت در مورد افزایش کاربری سایت رسید ؟ جواب ما بهش خیره چراکه سئو یک علم بین المللیه و باید به وسیله مهندس سئو انجام پذیرد به خاطر این که الگوریتمای موتورای جستجو اول اینکه با همدیگه در مورد تشخیص سایت بهتر متفاوته و دوم اینکه در هر زمان دستخوش بروزرسانیایی می شه که هر نسخه از اونا نیازمند یک راه حل خاص خوده .
سئو چیه ؟ این بهترین سوالیه که می تونین از یک سئو کار بپرسید و از اون بخواهید تا شما رو در افزایش رتبه سایت تون در رتبه بندی موتورای جستجوگر کمک کنه . حال دلیل این که ما تاکید داریم که شما واسه رسیدن به جواب سوال سئو چیه به یک سئوکار مراجعه کنین اینه که بطور مثال موتور جستجوگر گوگل حدودا 200 الگوریتم متفاوت واسه تشخیص یک سایت مناسب واسه کاربر خود داره ، پس شما باید به سراغ یک سئو کار حرفه ای برید تا بتونه الگوریتمای بهتر رو درآورده و سایت شما رو واسه رسیدن به بالا کمک کنه .

سئو چیه و سئو چطوری کار خود رو در فضای اینترنت شروع کرد ؟
در همون اول که موتورای جستجوگر کار خود رو بطور رسمی در فضای مجازی شروع کردن و طرفداران زیادی رو به دور خود جمع کردن ، فرآیند سئو کار خود رو شروع کرد . در اون زمان هیچکی نمی دونست که سئو چیه اما فرآیند سئو طبق حروف الفبا صورت می قبول کرد که شکل واقعا راحت سئو حساب می شد و کاربران موتورای جستجوگر رو کلافه می کرد.
پس از تغییر بزرگی که در موتورای جستجوگر ساخته شد و همه اونا به دنبال پیشی گرفتن از همدیگه بودن ، همه اونا به سراغ افزایش دقت خود در تعریف سایتای مناسب واسه جستجوی کاربران خود بودن . میشه گفت مفهموم سوال سئو چیه که حالا به بررسی اون می پردازیم ، از این زمان شکل میگیره چون که الگوریتم بررسی بهترین سایتا از دید موتورای جستجوگر کم کم به طرف کی وردا (key_word) جهت پیدا کرد که میشه گفت نسبت به سئو الفبایی خیلی خیلی پیشرفته تر بود.
در اون ابتدا افرادی هم بودن که از سئو بطور نامناسب و غیر اخلاقی استفاده می کردن و پاسخی نامناسب به سوال سئو چیه می دادن و اون رو وسیله ای واسه پیشرفت خود حال به هر طریقی که شده می دونستن چراکه ملاک امتحان رتبه یک سایت به وسیله موتورای جستجوگر تعداد کی وردای اون سایت بود که در اول با کلکای خاص خود ، سئو کاران بی قید و بند ، به استفاده ابزاری از این معیارها می پرداختند .
همونجوریکه گفته شد گرفتن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده. با بکار گيري روش‌هاي جز اخلاقي در اون زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. الان الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌ان و خيلي سخته که مهندسين بهينه‌سازي بتونن موتورهاي جستجو رو دستکاري کنن، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو الان هم هست و ادامه پيدا می کنن.

اینم بخونین:   همه آنچیزی که درباره کانکس باید بدانید

هدف از انجام فعالیتای مربوط به سئو چیه ؟
هدف سئو چیه ؟ هدف سئو بطور مشخص کمک به یک سایت واسه رسیدن به جاییه که بتونه محتوای خود رو به کاربرانش ارائه بده با استفاده از کلمات و روش های هدفمند نوین و موثر ارائه بده. میشه گفت سئو یک معامله دو سر برد واسه موتورای جستجو و سایت مورد نظره چون که در صورتی که محتوای سایت شما همون چیزی که کاربر می خواد باشه ، هم وقت بیشتری رو در سایت شما می گذراند و رتبه سایت شما زیاد میشه و هم اینکه موتور جستجو قابل اعتماد تر می شه و کاربر این حس رو دریافت می کنه که این موتور جستجو هر چیزی که رو که اون بخواد ، براش لیست می کنه .

معنی زمان در سئو چیه ؟
زمان در سئو تعریف خیلی واضحی نداره و بسته به اینه که مقاله شما چقدر مورد توجه قرار میگیره ، اما میشه این اطمینان رو داد که ، کسی که میدونه سئو چیه ، این توانایی رو داره که ظرف چند ماه سایت رو به کاربری مطلوبی برسونه و تعداد بازدیدای اون رو بطور زیادی زیاد کنه . با اینکه ممکنه نتایج فرآیندای سئو در کوتاه مدت ظاهر نشن اما پس از یه مدت ، شما به روشنی میتونین که بفهمین مزیتای سئو چیه و سئو چطوری به افزایش بازدید سایت شما کمک کرده .
واسه سایتا خیلی این مسئله اهمیت داره که امتیاز سئو چیه نسبت به روال عادی کار . جالب اینجاست که بدونین حدود 58.39 درصد کليک‌ها روی سه سایت اول پیشنهادی موتورای جستجو صورت میگیره و معنی سئو چیه در این آمار رو می شه .مثلا میشه تنها به این مسئله کمی توجه داشت که با توجه به اینکه هزاران بازار اینترنتی واسه کالاا و خدمات مختلف هست ، قرار گرفتن در سه جستجوی اول چقدر می تونه به افزایش فروش یک سایت کمک کنه ! جواب سوال سئو چیه می تونه میلیاردا دلار پول رو تنها با چند کلیک کاربران جابجا کنه !!!
کلا اهداف سئو چیه ؟ میتونیم اونا رو در 6 سطر خلاصه کنیم :

• هدف اول از سئو چیه ؟ افزایش بازدید سایت ها .
• هدف دوم از سئو چیه ؟ اعتبار بخشی به یک برند .
• هدف سوم از سئو چیه ؟ بالا بردن ترافیک یک سایت.
• هدف چهارم از سئو چیه ؟ قرار دادن سایت در رنکای بالای موتورای جستجو
• هدف پنجم از سئو چیه ؟ بالا بردن و افزایشه فروش اجناس یک سایت
• هدف ششم از سئو چیه ؟ تبلیغات

نتیجه گیری از مقاله سئو چیه ؟
آرشا وب در این مقاله سعی کرد تا مفهموم کلی سئو رو واسه شما مخاطبان عزیز توضیح و تفسیر کنه و جواب روشنی به سوال سئو چیه رو به شما عزیزان ارائه بده . سئو هر چند مفهومی راحت مثل اینکه و این درک رو به مخاطب میده که کار سختی نیس ، اما سئو یک علم بین المللیه که می تونه دارندگان سایتا رو در اداره بهتر سایت و افزایش کیفیت محتواا کمک کنه . پیشنهاد ما در این باب به شما اینه که کار تولید محتوای فنی یک مجموعه رو به یک سئوکار حرفه ای بسپارید تا بتونه شما رو در رسیدن به هدفتون کمک بده . الان تعداد سئوکاران اون قدر افزایش یافته که باید اطلاعات به روز و جامعی درباره این هنر داشت تا بشه در بازار شلوغ و پر هیاهو بازاریابی اینترنتی فعالیت موثر و پول ساز داشت و خدمت یا محصول مورد نظر رو اون طور که باید ، به مشتری ارائه داد .
چندین سوال دیگر در مورد سئو هست که بهتره قبل از اون که با سئوکار وارد کار مشترک شید از اونا آگاهی داشته باشین تا بتونین با یک سئوکار حرفه ای روبرو شید و مهندس سئوکار رو از سئوکاران نوپا و بی تجربه تشخیص بدید .
سوالایی موند” افزایش رتبه در گوگل چطوریه ؟ ” و یا ” بهینه سازی سایت چیه ؟ ” و سوالایی مثل این … ضمنا ما علاوه بر این مقاله که جلو شماست ، چندین مقاله با هدف ارائه خدمت به شما در مورد شناخت سئو تهیه کردیم و در خدمت شما قرار میدیم ، امیدواریم بهترین نتیجه ممکن رو از اونا گرفته و با قدرت وارد بازاریابی اینترنتی که بازار گرمی داره شید .

اینم بخونین:   چه چیزی یک لینک را به بکلینک خوب تبدیل می کند ؟

میزان کلیک (CTR) چیه؟ مهمترین و اصلی ترین نکات جهت افزایش میزان کلیک چیه؟ ایا افزایش میزان کلیک یعنی CTR (Click Through Rate) با رنک گوگل اثر داره؟ Impression چیه؟

در این مقاله در مورد یکی از مفاهیم مهمی که در سال 2018 باید سئوکاران توجه ویژه به اون داشته باشن صحبت می کنیم. اون موضوع و معنی مهم چیزی نیس جز میزان کلیک CTR (Click Through Rate) . سعی می کنیم در این مقاله قدم به قدم تعاریف این موضوع رو بگیم و در ادامه تکنیکای اصلی واسه افزایش میزان کلیک رو توضیح دهیم.

CTRچیست و چه مفهومی داره؟ وقتی فردی یک کلمه یا عبارت رو در گوگل جستجو میکنه گوگل نتایجی رو به جستجو کننده نشون می ده تعداد نمایش صفحه شما به کاربران (impression) نامیده میشه. حال اگه این عدد رو یعنی (impression) تقسیم بر تعداد کلیک اونا روی لینک شما کنیم عددی که به دست میان میزان کلیک گفته میشه.
مقدار CTR واسه هر کلمه کلید و هر صفحه متفاوته. بعنوان مثال ممکنه CTR شما واسه عبارت آموزش سئو ۱۰ درصد باشه ولی واسه عبارت آموزش سئو حرفه ای ۱۸ درصد باشه و هر دو عبارت به یک صفحه از سایت منتهی شن. ضمنا یک عدد CTR متوسط واسه هر صفحه از سایت شما محاسبه میشه که میانگین CTR تموم کلماتیه که با جستجوی اونا صفحه شما در نتایج جستجو نشون داده میشه.
نکته ای که باید بدونین این هست که اگه شما در اخر صفحه دوم باشین و کاربر وارد صفحه دوم شه و حتی اسکرول رو هم تا انتهای صفحه پایین نیاورد یک impression به صفحه شما داده میشه. اما اگه وارد صفحه دوم نشه به هیچ کدوم از نتایج صفحه دوم impression داده نمیشه.
در یکی دو پارسال میزان کلیک واسه جایگاه اول از 50 درصد به 32 درصد کاهش پیدا کرده اما با اینحال هنوزم میزان کلیک روی نفر اول گوگل بیشتر از مجموعه کلیک روی موارد 2 تا 5ه.
به طور متوسط هر رتبه در نتایج گوگل درصد مشخصی از کلیک کاربران رو به خود اختصاص می ده. بیشترین CTR معمولا مربوط به رتبه یک گوگله که الان در دسکتاپ نزدیک به ۳۲ درصد و در موبایل ۲۴ درصده. دقت کنین که این یک عدد متوسط جهانیه یعنی واسه تموم عبارات و سایتا. پس ممکنه شما رتبه یک گوگل باشین ولی CTR شما بیشتر از ۸۰ درصد و یا حتی کمتر از ۲۰ درصد باشه.
نمودار زیر در آخرای سال 2017 منتشر شده که میزان کلیک رو در دو نسخه موبایل و دسکتاپ نمایش می ده. همونطور که در نمودار نشونه رتبه ۱ گوگل همه با هم به اندازه رتبه های ۲،۳، ۴ و ۵ بازدیدکننده جذب میکنه و همین امر اهمیت کسب رتبه یک گوگل رو نمایش می ده.

در ادامه سوال اساسی مطرح می شه که چطوری میزان کلیک مطالب خود رو افزایش دهیم یعنی راحت تر فرض کنین واسه کلمه “خرید آسانسور” شرکتی در جایگاه 5 نتایج گوگله این شرکت چطوری می تونه میزان کلیک خود رو زیاد کنه. البته در ادامه به شما خواهیم گفت اگه میزان کلیک شما در جایگاه 5 بیشتر از میزان کلیک شرکتی که در جایگاه 4 قرار داره برسه گوگل جایگاه شما رو با نفر 4 جابجا می کنن. واسه همین هست که خواهیم گفت افزایش میزان کلیک رابطه مستقیم با رنک گوگل داره.

زمانیکه کاربر لینک سایت شما رو در نتایج جستجو مشاهده میکنه، زمان کوتاهی واسه تصمیم گیری در مورد اونکه این سایت متناسب با نیاز اون هست یا نه صرف میکنه و تصمیم میگیرد که روی اون کلیک کنه یا نه. واسه اونکه در این زمان کوتاه روی ذهن مخاطب اثر مثبت بسازین چند فضای مناسب در اختیار دارین که در تصویر زیر نشون داده شده.

اینم بخونین:   لینک بیلدینگ

1- عنوان: همونجوری که در تصویر بالا مشاهده می کنین سه قسمت مهم در نتایج جستجو نمایان میشه شما به عنوان تولید کننده محتوا و طراح سایت می تونین با تفکر در انتخاب سه عامل نشون داده شده بالا ضریب کلیک یا همون میزان کلیک خود رو افزایش بدید. انتخاب عنوان جذاب – استفاده از سیستم امتیازدهی و استفاده از توضیحات (description) جذاب و مفید خیلی می تونه در جذب و توجه کاربر واسه کلیک کردن مفید باشه. استفاده از کلمات : امروز، همین حالا، سریع، قدم به قدم، آسون، راحت، ارزون، رایگان، چیه، عدد ،مهمترین، اولین، اسانترین، متفاوت ترین و … در عنوان صفحه می تونه شانس شما رو واسه افزایش CTR خیلی زیاد کنه.
به طور متوسط فضای موجود واسه عنوان در نتایج جستجو ۷۰ کاراکتره که به شما اجازه می ده از عبارات جذابی در اون استفاده کنین. بعضی کلماتن که در فضای وب رواج یافته و نشون دهنده یک معنی مشخص به کاربرن. معمولا درصد بیشتری از کاربران با دیدن این عبارات در عنوان صفحه روی اون کلیک میکنند. مثلا میشه به عبارات زیر اشاره کرد.

2- نمایش توضیحات متا در نتایج جستجو : توضیحات متا دقیقا زیر عنوان نشون داده میشه و فضایی بزرگتر ولی با فونت کوچکتر در اختیار شما قرار می ده. تا همین چند ماه پیش طول کاراکتر توضیحات متا بیشترین حد ۱۷۰ کاراکتر بود ولی گوگل اون رو تا سقف ۳۲۰ کاراکتر بالا برد.
هنگام نوشتن توضیحات متا سعی کنین توصیفی دقیق از محتوای صفحه در اختیار اون بذارین و با استفاده از جملات جذاب اون رو به مطالعه متن کامل مقاله تشویق کنین. بعنوان مثال اگه در توضیح محصول خود بنویسین “به همراه هدیه ویژه” یا “همراه با ویدئوی آموزشی” شانس شما واسه انتخاب به وسیله کاربر بیشتر میشه. پیشنهاد میکنم واسه درک بهتر مقاله سئو توضیحات متا رو بخونین.

3- استفاده از نشونه گذاری استاندارد یا Schema :شاید شمام تا حالا دیده باشین در نتایج جستجو بعضی وقتا در کنار عنوان و توضیحات اطلاعات تکمیلی که مهمترین اون سیستم امتیازدهیه نشون داده می شه. این نمایش متفاوت خود باعث افزایش کلیک میشه البته اجرا این موضوع باید به وسیله طراح سایت انجام شه.

اما یک نکته اساسی دیگر از این مقاله باقی مونده و اون نتیجه گیریه : به راستی افزایش کلیک بر بالا اومدن رنک گوگل اثر داره ؟ قاطعانه میگم بله اثر مستقیم داره. زمانیکه میزان کلیک شما در مقایسه با جایگاهی که دارین بالاتر باشه گوگل با استفاده از الگوریتم RankBrain جایگاه شما رو بهبود میده.
بعنوان مثال تصور کنین شما در رتبه ۳ گوگل هستین، این رتبه به طور متوسط ۹ درصد از کاربران رو به خود جذب میکنه. ولی لینک شما به دلیل جذابیت عنوان و توضیحات خود نزدیک به ۱۵ درصد از مخاطبین رو جذب میکنه. این عدد نزدیک به درصد کلیک رتبه دو گوگله. اگه رتبه دوم جذابیت لازم رو واسه کاربران نداشته باشه گوگل جای این دو لینک رو با هم عوض می کنن.
حتی اگه جایگاه شما بهبود نیابد شما می تونین با همون رتبه بازدیدکننده بیشتری کسب کنین. تصور کنین که روزانه ۱۰۰۰ نفر عبارت مورد نظر شما رو جستجو میکنند و ۱۰ درصد اونا شما رو انتخاب میکنند. حالا اکر میزان کلیک یا CTR شما به ۲۰ درصد زیاد شه بازدیدکنندگان شما دو برابر میشه.
افزایش تعداد بازدیدکننده و بهبود رتبه در نتایج گوگل، باعث میشه که افزایش CTR سایت یکی از تکنیکای خیلی کاربردی و مهم واسه سئو در سال ۲۰۱۸ باشه.

افزایش CTR سایت با استفاده از ربات : هیچوقت این کار رو انجام ندین. الگوریتمای گوگل اونقدر هوشمندن که تنها اثر نخوان داد بلکه شما رو جریمه هم می کنن.