بازید کننده گان سایت چرا مطالب شما را نمی خوانند؟

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

بک لینک چیه ؟

حتما شمام تا الان اصطلاح Backlink در مبحث سئو رو شنیده اید. خیلی می گن که خرید بک لینک واسه سایت مفید و بعضی هم می گن این روش یک روش بلک سئو بوده و باعث بروز پتالتی گوگل می شه.

بک لینک در اصل از زمانی پدید اومد که وبلاگ نویسان در مطالب خود، به نحوی به وبلاگ دوستان یا منابعشون لینک می دادن. پس از یه مدت همه دریافتند که درج لینک سایت دیگه باعث افزایش رنک سئوی اون هم میشه. با رو شدن این اثر گذاری در فضای اینترنت، کسب و کارهای خیلی واسه خرید و فروش بک لینکای غیر قانونی راه افتاد. از طرفی موتور جستجوی گوگل هم همیشه در حال بروز رسانی الگوریتمای خود واسه شناسایی بک لینکای غیر قانونی و تنبیه سایتای خاطیه.

همیشه پیشنهاد می کنیم تا به دنبال ایجاد بک لینکای طبیعی به سایت خود باشین. سایتای که به شما لینک می دن باید بخش فعالیتی نزدیک به شما داشته باشن. با مدیران سایتا توافق کنین تا به همدیگه بک لینکایی درست و حساب شده بدید. در صورت نیاز به پرداخت هزینه واسه درج لینک، سعی کنین این هزینه به شکل ریپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و راه های قانونی باشه و از خرید بک لینکای بسته ای از سایتای غیر معتبر جدا خودداری کنین.

در ادامه به بعضی از ویژگیای موثر در انتخاب و خرید بک لینک اشاره می کنیم :

Anchor text:  همون متن یا عبارتیه که به یک صفحه دیگه لینک می‌شه. اما اثر گذاری اون چه طوره؟ وقتی عبارتی در ارتباط به محتوای خود رو به شکل Hyperlink کرده و به صفحه دلخواه لینک بدید٬ گویا یک سیگنال به گوگل ارسال کردین که این انکرتکست با این صفحه مرتبطه و گوگل می تونه رتبه اون کلمه رو با توجه به دیگه عوامل زیاد کنه.

Domain Authority: دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه ، فاکتوری به وسیله سایت معتبر Moz به وجود آمده. مدت زمان فعالیت و ثبت شدن دامنه٬ تعداد لینک‌های ورودی٬ کیفیت لینک‌ها٬ فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی و .. در افزایش یا کاهش این عامل موثر هستن. این امتیاز می تونه در مشخص کردن کیفیت بک لینک موثر باشه.

Page Authority: پیج آتوریتی یا اعتبار صفحه مثل Domain authority به وسیله شرکت Moz ارائه شده که در مورد لینک‌های ورودی٬ کیفیت اونا و اعتبار کلی همون صفحه مشخص می‌شه.

واسه بررسی Domain authority یا Page authority دامنه خود می تونین از URL زیر استفاده کنین. (از هر آی پی بیشترین حد 3 بار امکان جستجوی دامنه هست)

https://moz.com/researchtools/ose/

دریافت بک لینک از سایت‌های هموطن : اگه سایت شما به زبون فارسی کار می کنه٬ بهتره لینک‌هایی که دریافت می کنین از سایت‌هایی باشن که دارای دامنه .ir هستن. چون شانس شما رو واسه دریافت رتبه بالاتری در نتایج جست و جوی ایران افزایش میدن. اما ممکنه باعث افزایش رتبه شما در نتایج جست‌وجوی بین‌المللی نشن.

تعداد لینک‌های داخل صفحه: فاکتورای خیلی وجود دارن که گوگل برچسب اسپمر رو به یک سایت بزنه یا نه. اما بهتره دقت کنین از مراجعی بک لینک دریافت کنین که لینکای داخل صفحه زیادی نداشته باشن. تعداد لینک بیشتر، شانس اسپمر بودن رو هم افزایش میده.

اینم بخونین:   چرا بک لینک بسیار مهم می باشد؟

Relations: یکی از مواردی که خیلی‌ها در اون دچار اشتباه می‌شن٬ بحث رابطه‌های بین لینک‌هاست. لینک‌ها نشونه‌ای به نام Rel دارن که می تونیم با اون به موتورهای جست و جو بگیم که از Link Juice و PR juice ما چیزی واسه اون صفحه ببرن یا نه. حال ممکنه که موتورهای جست و جو رتبه اون صفحه رو به دلیل لینکی که شما به اون دادین افزایش دهند٬ اما از پیج‌رنک شما چیزی واسه اون صفحه نبرده باشن. در حالت عادی احتیاجی نیس که حتما در لینک “rel=”dofollow رو اشاره کنیم. خود لینک‌ها به شکل پیش‌فرض Dofollow هستن. اما اگه بخوایم اونا رو Nofollow کنیم٬ باید طبق تصویر زیر این کار رو انجام بدیم:

<a href=”https://www.rahamtech.com/” rel=”nofollow”>رَهام تک</a>

خرید بک لینک هوشمند

یکی از راه های مدرن و بر اساس فناوری که اخیرا در بازار ایران هم وارد شده، پلتفرمای ساخت بک لینک مثل سایت cubocloud.ir هستن. این پلتفرها می تونن به شکل متناسب با خرید بک لینک به وسیله کاربر، به شکل هوشمند و دوره ای، شبکه ای از لینکای مفید واسه سایت شما جمع آوری کنن. کوبو کلاد یک مجموعه فناوری با سابقه که حدود 5 سال پیش فعالیت خود رو در روسیه شروع کرد و تیم روسی اونم حالا در ایران با گسترش فعالیت خود، سعی در کمک به کسب و کارهای آنلاین ایرونی دارن. این سایت با الگوریتمای خاص و منطقی، طی یه مدت مشخص و رعایت اعتبار دامنه و رابطه بین لینکا، زنجیره ای از بک لینکای مفید واسه کلمات کلیدی سایت شما ایجاد می کنن و شما می تونین با پرداخت هزینه ای منطقی در طول مدت 3 تا 6 ماه نتایج مثبتی رو در رنک سئوی سایت خود نگاه کنین.

graph - افزایش رنک سایت با بک لینک

 

واسه کاهش هزینه ها، پیشنهاد می کنیم تا اول با کمه کم 5 کلمه کلیدی شروع کنین و کم کم با افزایش کلمات کلیدی، اعتبار سایت خود رو هم بالا ببرین.

لینک سازی یا لینک بیلدینگ که از عبارت انگلیسی Link Building دریافت شده به مجموعه فعالیتاتون جهت کسب بک لینکای معتبر از صفحات اینترنتی جهت افزایشه جایگاه خود در نتایج گوگل گفته میشه.

لینک بیلدینگ معمولا با هدف گذاری روی عبارات یا کلمات کلیدی خاص انجام میگیرد و صرف داشتن لینکای زیاد به معنی موفقیت تجارت شما یا کسب جایگاه بهتر در گوگل نمی باشه.

عوامل خیلی مثل اعتبار و پیج رنک سایت مبدا، تعداد لینکای موجود در اون سایت، عبارت لینک شده به سایت شما، تعداد لینکای ورودی به سایت، صفحه لینک شده از سایت شما و نوفالو بودن لینکا بر فرآیند لینک بیلدینگ موثر هستن. در مقالات آموزش لینک سازی شما رو با اثر عوامل مختلف و الگوریتمای گوگل جهت جنگ با اسپم و لینکای تخریب کننده آشنا می کنیم.

ساخت لینک (Link Building) باعث ارسال سیگنال  از سایتی به سایتی و یا از صفحه ای به صفحه ای دیگه می شه و موتورای جستجوگر پس از نگاه این سیگنالا ارزشی رو از صفحه لینک دهنده میگیره به صفحه لینک گیرنده انتقال می دن.

البته لینک بیلدینگ در همین خلاصه نمی شه و در عمل خیلی متفاوت و پیچیدهه، بیشتر غریب به اتفاق وب سایتا پس از ساخت لینک به جای بهبود رتبه با کم شدن رتبه روبرو می شن.

اینم بخونین:   ۲۵ راه برای دریافت بک لینک رایگان

قوانین لینک بیلدینگ

قبل از هر چیزی باید متوجه این باشین که گوگل تنها و تنها به دنبال نمایش نتایج بهتر به کاربرانشه و هیچ مشکلی با هیچکی و هیچ سایتی نداره! همونطور که گفتیم لینکا مثل لبه چاقو هستن، خیلی از افراد با رعایت نکردن نکات و قوانین لینک بیلدینگ اقدام به ساخت لینک واسه سایت خود می کنن، من به شما پیشنهاد می کنم تا از دسته افراد نباشید. خوب دیگه زمینه چینی تموم شد ? بریم تا با قانونای ساخت بک لینک آشنا شیم.

http://searchseo.ir/قانون ۱ – گوگل رو درک کنین!

همین الان سوالی در مورد سئو که جوابش رو نمی دونین از خود بپرسید؟؟؟؟؟ جواب چیه ؟؟؟ نمی دونین! من راهی رو به شما پیشنهاد می کنیم که تا بتونه جواب بیشتر سوالات خودتون رو پیدا کنین. خود رو جای گوگل گذاشتن و درک گوگل بهترین راه واسه فهمیدن جواب سوالات راحت سئو است! به نظر شما گوگل از اسپم خوشش میاید ؟ به نظر شما گوگل از دور زدن موتور جستجوگر لذت می بره؟ و هزاران آیای دیگه … پس با این حساب اگه موقع لینک بلدینگ بر سر یک دوراهی رسیدید و پاسخی رو در جایی پیدا نکردید تنها ثانیه ای خود رو جای گوگل بزارید تا جواب سوال خود رو پیدا کنین.

قانون ۲ – کیفیت و تعداد بک لینک

مهم ترین عامل درجه بندی ارزش لینکا، کیفیت سایت لینک دهنده به سایت شماس. به طور مثال بعضی وقتا ارزش یک لینک نوفالو از سایت ویکی پدیا برابر ارزش دریافت ده ها لینک از وب سایتای معمولیه. از مهم ترین معیارای کیفیت یک لینک میشه به لیست زیر اشاره کرد:

  • دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی سایت لینک دهنده

  • کلمه لینک شده (Anchor Text)

  • ربط داشتن سایت و یا صفحه لینک دهنده

  • موجود نبودن لینکای خروجی زیاد در صفحه

قاعدتا پیروزی در یک کلمه سخت و پر رقابته با تعداد بک لینکای کم و هر چند با کیفیت بالا صورت نمی پذیرد و شما باید لینکای زیاد و زیادی واسه سایت خود ایجاد کنین تا به نتیجه دلخواه خود برسین.

قانون ۳ – Anchor Text

Anchor Textای کلمات لینک شده به سایت شما هستن، و قالبا در تگ <a> و به این صورت قرار می گیرن:

<a href=”http://mysite.com”>عنوان لینک</a>

همونطور اشارکه در قسمت بالایی ه کردیم Anchor Textا دومین عامل مهم در لینک بلدینگ هستن و از راه همین Anchor Text هاس که موتورای جستجوگر محتوای لینک رو میفهمند. سه عامل اساسی عامل بندی ارزش یک انکر تکست هست:

  • عنوان انکر تکست

  • محتوای کلی سایت (اینکه به سایت و انکر تکست شما مربوطه یا نه به طور مثال اگه می خواین در کلمه سئو سایت رتبه کسب کنین، ارزش لینک دریافتی از یک سایت آموزش سئو از یک سایت آشپزشی واسه سایت شما به مراتب بیشتره.

  •  محتوای قبل و بعد Anchor Text (این عامل هم خیلی خیلی مهمه)

 Anchor Text خطرناک ترین بخش لینک بیلدینگه و اگه علم و تجربه کافی نسبت به اونا نداشته باشین می تونن آسیبای جدی به سایت خود وارد کنین و برعکس اگه بتونین از اونا خوب و به جا استفاده کنین باعث بهتر شدن رتبه سایت خود شید. این لینک رو نگاه کنین، در طرف راست صفحه باز شده چارتی رو نگاه می کنین که لیستی از Anchor Textای سایتای لینک دهنده به سایت سئو فاکس موجوده. کلمه سئو تا به حال عنوان ۱۰% از لینکای سایت بوده و پس از سئو آدرس سایت و پس از آدرس سایت بهینه سازی سایت سومین کلمه لینک شده به این سایت بوده. بدیش اینه درصد مشخص و پیش فرضی واسه اندازه گیری چگالی Anchor Textا وجود نداره اما به نظر خود من واسه کلمه اصلی ۲۰ تا ۲۵ درصد می تونه گزینه مناسبی باشه.

اینم بخونین:   بک لینک رایگان یا بک لینک پولی؟؟؟؟

پنگوئن

اخیرا با بروزرسانی جدید گوگل به نام پنگوئن (اطلاعات کامل در مقاله الگوریتم پنگوئن گوگل تهیه شده) سختگیری روی انکر تکست ها خیلی بیشتر شده و استفاده بیشتر از حد از یک عنوان می تونه آسیبای جدی به سایت شما بزنه. اما اگه با کلمه کلیدی خود لینک نگیرید پس با چی لینک بگیریم؟ این به این معنی نیس که اگه شما با لینکی رو با عنوان کلمه کلیدی خود نگیرید اون لینک ارزشی نداره، شما می تونین با گرفتن لینکای شبیه لینک بیلدینگ رو ادامه بدید! به طور مثال اگه کلمه کلیدی شما واسه سئو کلمه لینک بیلدینگ است می تونین از کلمات: ساخت لینک, لینک, لینک بیلدینگ داخلی, لینک بیلدینگ خارجی و … استفاده کنین. اما بازم به یاد داشته باشین که لینک گرفتن زیاد حتی با عنوانای شبیه هم می تونه در دراز مدت مشکل ساز شه. یک سایت به همه نوع لینکی نیاز داره. کلا مناسب ترین روش Anchor Textا روش زیره:

  • لینک با عنوان کلمه کلیدی (به یاد داشته باشین که اصلا اسپم کنین!!)

  • لینکای مربوط به کلمه کلیدی

  • لینکای برندی

  • لینکای غیر در ارتباط مثل: کلیک کنین، اینجا

  • لینکای آدرسی مثل: https://seo-top.ir

قانون ۴ – سرعت لینک بیلدینگ

شما جای گوگل: اگه وب سایتی رو نگاه می کردین که در عرض یک روز یا یک هفته ۱۰۰ لینک با کیفیت دریافت کرده، با اون چیکار می کردین؟ مشکوک نمی شدین؟ فرایند لینک سازی یک فرایند دراز مدته و حتی آسون ترین کلمات کلیدی هم نیاز به زمان دارن. سعی کنین راه تولید محتوا و لینک بیلدینگتان رو در یک زمان انجام بدین و یک روتین مشخص داشته باشه. سعی کنین واسه لینک بیلدینگ سایت جدول زمانبندی آماده کنین، به طور مثال مشخص کنین که من واسه این سایت در مدت زمان ۴ ماه روزانه ۱ بک لینک میسازم که در کل میشه ۱۲۰ لینک

قانون ۵ – دیگه قانونا ?

تقریبا قوانین مهم لینک سازی همینایی بود که بنده خدمت شما عرض کردم اما چند قانون دیگه هست که به دلیل نداشتن اهمیت زیاد از ایجاد عنوان واسه اونا خوداری کردم. یکی از قوانین گرفتن تعداد لینکای زیاد واسه یک صفحه نشونه. بدیش اینه این اشتباهیه که خیلی از وبمستران به اون دچار می شه (حتی خود من هم زمانی دچار این مشکل شده بودم). شما جای گوگل: اگه همه لینکای ورودی به یک سایت به یک صفحه (که معمولا صفحه اصلیه) بود چه می کردین!