باید ها و نباید هایی که گوگل برای بک لینک تعیین کرده

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

برابر با راهنمای خود گوگل در این لینک ، گوگل به روشنی گفته که هر گونه کاری با لینکا، که باعث شه page rank سایتا تحت اثر بگیره، خلاف قوانین گوگل و زیر پا گذاشتن آنهاست.گوگل اشاره کرده که کارهای زیر، نمونه هایی از این قانون شکنی هاست که باعث برخورد گوگل با سایت متخلف می شه.در نظر بگیرین گوگل پلیس اینترنت نیس.منظور از تخلف اینه، که گوگل، اینجور سایتایی رو در رتبه بندی نتایج خود، مورد لطف قرار نمی ده!

 

۱- خرید یا فروش هر گونه تبلیغات متنی و کلا لینک که پیج رنک گوگل رو تحت اثر قرار بده.لینکای follow و مستقیم، پیج رنک رو تحت اثر قرار می دن.اگه لینکی خریده یا فروخته می شه از نظر گوگل باید nofollow باشه.فرقی هم نمی کنه، در فوتر، کنار سایت، داخل پست یا … باشه یا به ازای تبادل خدمات یا کالایی باشه.مثلا شما خدماتی رایگان به وب سایتی بدین و عوضش از اون بخواهید، شما رو لینک کنه.کلا گوگل با هر گونه پول یا رد و بدل و هماهنگی که واسه درج لینک در هر سایتی قرار داده شه و page rank رو تحت اثر قرار بده (لینک مستقیم فالو باشه)، مشکل داره!

۲-تبادل لینک . گوگل حتی اشاره نکرده که تبادل لینک با سایت مرتبطیا به شکل nofollow مشکلی نداره.کلا هر گونه رابطه لینکی تبادلی که صورت بگیره رو دوست نداره.

۳- استفاده از سرویسای Article Marketing  (ایجاد و ثبت مقاله)  یا پست میهمان(درج پست شما) در سایتای دیگه ، و درج لینک واسه لینک کردن کلمه کلیدی شما در اون مقاله و پست و یا پرداخت پول یا خدمات، به سایتی واسه اینکه در مقاله و پست خودش، شما رو لینک کنه.

اینم بخونین:   چه چیزهایی در کیفیت یک لینک موثر هستند؟

۴-استفاده از هر گونه نرم افزار و خدماتی که به شکل اتوماتیک و خودکار، در سایتای دیگه لینک درج می کنه.(لینکایی که دستی به وسیله آدم درج نمی شن)

۵-هر گونه لینکی که به قصد سئو، و جلب توجه گوگل درج می شه.

۶-لینک از سایتای فهرست (Directory) بی کیفیت و غیر معتبر

۷- لینکای بی کیفیت و کلمات کلیدی که در سایتای مختلف به شکل widget .مثلا وسیله نمایش بازدید کنندگان سایت که در سایتای مختلف پخش شده و در حال استفاده اون هستن و در اون لینک و کلمه کلیدی یا لینک مخفی قرار داره.

۸- وجود خیلی زیاد لینک در فوتر و قالب سایتای مختلف

۹-لینکای موجود در تالارای گفتگو یا کامنت پستا، که به شکل اسپم یا حتی غیر اسپم ولی هدفمند و بهینه شده واسه سئو درج شدن.

۱۰- استفاده از هر گونه لینک مخفی که به وسیله css ، همرنگ بودن با رنگ پشت زمینه،مخفی کردن زیر یک تصویر، کوچیک کردن فنت لینک به اندازه صفر، لینک کردن یک کاراکتر کوچیک مثل نقطه.

 

گوگل تاکید کرده که هر کاری با لینکا می کنین، به شکل nofollow بکنین و گفته که بهترین روش واسه دریافت لینکای با کیفیت و موثر، تولید محتوای ناب، اختصاصی و با کیفیته طوری که به دلیل کیفیت بالای اون، کل جامعه وب و اینترنت رو (در بخش در ارتباط) تحت اثر قرار بده و بقیه، خودشون راغب شن، شما رو لینک کنن.

 

توجه: 

موارد گفته شده، فقط مواردی بود که گوگل اشاره کرده.اینا فقط قوانین گوگل در مورد لینکا هستن.هر گونه لینکی که در سایتی درج شه، و این قوانین رو زیر پا نگذارد و برابر با پیشنهاد گوگل باشه، بهترین و موثر ترین و بی خطر ترین لینکه.ولی به معنی این نیس که کل بحث لینکا درباره سئو، در همین قوانین خلاصه می شه.ضمنا هیچ دلیل عملی و تجربی درباره این قوانین، در این پست ارائه ندادم.در ادامه آموزشای تکمیلی خیلی در مورد بک لینک، و Link building منتشر می شه.

اینم بخونین:   بک لینک چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
بک لینکای Sitewide
بک لینکای Sitewide

همه ما می دونیم لینکای sitewide چیه.لینکایی که در همه صفحات سایت تکرار می شن.لینکای منوی سایت شما، sitewide هستن.sitewide بودن لینکای داخلی ، طبیعی و مورد نیازه.اما sitewide بودن بک لینکا یا لینکای خروجی، حواشی زیادی داره.

 

بک لینک بیشتر(از یک دامنه)، باعث مراجعه بیشتر رباتا به بک لینک شما می شه. ضمنا اینکه ممکنه سایت لینک دهنده، صفحاتی مربوط به شما داشته باشه که شانس شما رو واسه اثر بک لینک، بالا می بره.

اما حتما هم اینطور نیس که لینکای sitewide ، همیشه اثر زیادی داشته باشن.چون لینکای sitewide ، اکثرا پولی یا تبلیغاتی هستن، در الگوریتم گوگل، جایگاه کم ارزش تری دارن.به ویژه اگه در فوتر باشن.و  به گفته Matt Cuts، این لینکا از نظر گوگل، فقط یک بک لینک، تلقی می شن.

 

با توضیحات بالا :

۱- اینکه بتونید از سایتی، از همه صفحاتش بک لینک بگیرین، حتما امتیاز نیس!خوشحال نباشید که تو چند هزار صفحه بک لینک دارین!این لینکا، یک بک لینک حساب می شن.

۲- به محتوا و کیفیت و رابطه موضوعی صفحات سایت لینک دهنده که به شکل sitewide به شما لینک میده، توجه کنین.فقط ایندکس بالا، دلیلی بر کیفیت صفحات یا اثر در سئو نیس.اگه سایتی دو صفحه با کیفیت و مربوط به شما داشت، بازم جای شکرش باقیست.لینک داشتن از همون صفحات در ارتباط، از چندین هزار صفحه بی کیفیت دیگه بهتر هست.

۳-بک لینکایی که در همه صفحات هستن، به دلیل بازدید بیشتر، کلیک خور بیشتری دارن.این حسن بک لینکای sitewide هست.اما گوگل نمی تونه کلیک خوردن روی یه لینک رو تشخیص بده.پس واسه بازدیدش هم خیلی خوشحال نباشید!(مگه اینکه به این بازدیدا به عنوان عامل موثر در رتبه گوگل نگاه نکنین).اما اگه سایتای مرتبطی باشن، خیلی هم مفید هست.

اینم بخونین:   بک لینک رایگان از وبسایت های بزرگ ایران