با بک لینک و پیج اتوریتی به کسب و کار خود رونق دهیم

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

آشنایی با دامین اتوریتی (Domain Authority) و پیج اتوریتی (Page Ahthority)

Domain Authority و Page Authority  یک عامل غیر رسمی در سئو هستش که نقش خیلی مهمی داره.Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنای اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، به وسیله شرکت موز، ارائه می شن.

خوب واسه نگاه دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت خود کافیه ادآن (addon) سایت moz رو در گوگل کرم خود نصب کنین (راه آسون و پیشنهادی) یا به سایت 

مراجعه و این پارامترا رو در دامنه بررسی کنین.

قبل از خرید دامنه می تونین با بررسی کردن این پارامترا و انتخاب دامنهایی که دامین اتوریتی و پیج اتوریتی دارن(هرچه بالاتر بهتر) رو انتخاب کنین و سئو ی قوی تری داشته باشین.

بعضی از دامنهای 

دارای دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بالایی هستن.

چه مقداری واسه اعتبار صفحه و دامنه مناسبه؟ (رنج عدد بین 0-100)

عدد بالای ۷۰ خیلی ایده آله.

عدد ۶۰ و بالاتر خیلی خیلی اعداد مناسبی هستن.

عدد ۵۰ و بالاتر نشونه ای از قوی بودن یک سایت یا صفحه.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبیه و خیلی از سایتای معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستن.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیس ولی جوری هم، نشون از قوی بودن سایت نیس.

عدد ۲۰ واسه سایتای تازه تاسیس، ممکنه عدد مناسبی باشه و کمتر از اون،عدد پایینیه.

دامین اتوریتی در بعضی از سایتای پرطرفدار ایرونی :

نام سایت Domain Authority
دیجی کالا   60
آپارات  77

با چه معیارایی رتبه آتوریتی هر سایت داده بالاتر میره :

  • سئو سایت و بهینه سازی سایت برابر با استاندارهای موتور جستجوی گوگل
  • تعداد بک لینک, کیفیت بک لینکا
  • تعداد صفحات ایندکس شده سایت در گوگل 
  • میزان اشتراک مطالب سایت در شبکه های اجتماعی معتبر

تعداد بازدید از اون صفحه و یا دامنه  و  ده ها ملاک دیگه تعیین می کنه.

page authority چیه و چه تاثیری بر سئو داره؟

Page authority  معیاریه بر ساس امتیاز که از عدد یک تا صد رتبه بندی شده و به وسیله سایت moz  پیشرفت پیدا کرده که نشون دهنده رتبه یک سایت در موتورهای جستجوه که ما این عوامل رو در یک واژه می شناسیم؛ سئو و یا سئو سایت. این امتیاز به وسیله ozscape که یک ربات هوشمند به وسیله سایت mozاست و ضمنا از شمارش تعداد لینکها جمع آوری شده. البته فاکتورهای جزئی دیگری هم در این امتیاز موثر هستن که میشه بعنوان مثال MozRank, MozTrust و … رو گفت که از توضیح بیشتر می پرهیزیم.

page authority چیه و تاثیرآن بر سئو

Authority  چطوری شمرده  می شه؟

این عامل بدین صورت محاسبه می شه که یک رتبه بین 0 تا صد بوده و بسته به رتبه ای که سایت داره عدد بالاتری داره. البته بعلت اینکه این رتبه بصورت صعودی محاسبه می شه اگه سایت بخواد از رتبه 30 به 40 برود به مراتب کار تقریبا آسانتری نسبت به سایتی که می خواد از رتبه 70 به 80 برود داره. سایتی که از دید سئو سایت در رتبه بالاتری قرار داره امتیاز بالاتری هم داره. البته در سئو همیشه شاهد استثنا خواهیم بود و اینجا هم ممکنه سایتی پیدا کنیم که از دید بهینه سازی سایت در رتبه بالایی باشه اما امتیاز خوبی از این سایت دریافت نکرده باشه.

مقایسه page authority و domain authority

این دو عامل از دید الگوریتمهای اندازه گیری شبیه هستن و فاکتورهای امتیاز دهی در اون مشابهه اما یک فرق اساسی دارن. Domain authority  امتیاز دهی به کل دامنه و زیر دامنها رو داره اما page authority  تنها فقط یک صفحه از سایت رو مورد بررسی قرار میده. در مورد سئو شما باید هر دو عامل رو مورد بررسی قرار بدید چون واسه کسب سئو سایت بهتر تا حد امکان هیچوقت نباید از فاکتوری صرف نظر کنین.

اینم بخونین:   آشنایی با معیارهای ایجاد بک لینک

در مقالات بعدی به بررسی عامل domain authority خواهیم پرداخت و اثر اون بر سئو و بهینه سازی سایت رو بررسی انجام میدی.

سئو خارجی سایت چیه؟

هر اقدامی که بیرون از صفحه ای از سایت، واسه بالا آوردن اون در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو اون انجام می شه، سئو خارجیه. روش ها و کارا سئو خارجی می تونن شامل اعمالی روی صفحات دیگری از دامنه سایت هدف یا خارج از اون و در سایتا و مکانای دیگه انجام شن.

توضیح اضافی کافیه. بریم سر اصل مطلب.

سئو خارجی سایت شامل چه مواردی می شه؟

همونطور که در بالا مطرح شد، سئو خارجی در بر گیرنده هر اقدامی واسه بهینه سازی سایته که خارج از صفحه هدفی که قراره بالا بیاریم، انجام می شه.

واسه آموزش سئو خارجی، باید این سرفصلا رو پوشش داد:

لینک سازی و دریافت بک لینک

– دریافت لینک به صفحه و سایت مورد نظر، شاید مهم ترین، پیچیده ترین و موثر ترین روش واسه بالا آوردن اون سایت در نتایج گوگله.

اثر لینک در سئو خارجی سایت

شبکه های اجتماعی

– هر گونه فعالیت در شبکه های اجتماعی شامل ساخت لینک، افزایش شناخت برند یا Brand awareness و Brand mention در سئو خارجی موثر هستش.

اثر شبکه های اجتماعی بر سئو خارجی سایت

دو مورد بالا، هر یک به چند دسته تقسیم می شن که ما یک به یک و قدم به قدم اونا رو به شما عزیزان آموزش می دیم تا بتونین بهترین وضعیت رو از نظر سئو خارجی واسه سایت خود فراهم کنین.

لینک

لینک، همیشه مهم ترین عامل واسه گوگل واسه رتبه دهی به سایت هاس.

اما هر لینکی؟ چطوری باید لینک سازی کنیم؟ چه مواردی از یک لینک در سئو سایت موثره؟

کیفیت لینک یعنی چه؟

لینک سازی اقدامیه که بیشتر افرادی که در بخش سئو فعالیت می کنن، از اهمیت اون آگاهند. اما هر لینکی خوبه؟ بهتره بگیم همه لینکا در سئو خارجی سایت، اثر یکسانی می ذارن؟

جواب کوتاه: نه !

لینک دارای فاکتورای مختلفیه که باید متخصصان سئو به اون توجه کنن. بعضی از اونا رو همه می دونه و بقیه تقریبا ناشناخته هستن.

لینک، مهم ترین عامل در سئو سایت و ضمنا سئو خارجیه. هر لینک، یک رای از سایت مبدا به سایتیه که به اون لینک قرار داده شده. مثل رای و نظرات مردم به موضوعات ( که عواملی مثل تخصص فردی که نظر رو میده و اعتبار اون و … در اثر گذاری نظر اون موثر هستن )، لینکا هم باید ویژگیایی داشته باشن تا مورد تایید گوگل قرار بگیرن.

اعتبار دامنه سایتی که لینک در اون قرار داره

– وبسایتای زیادی وجود دارن که شما می تونین از اونا لینک دریافت کنین. بعضی از سایتا به عنوان اسپم شناخته شدن و لینک از اونا ارزش بالایی نداره. این سایتا رو می تونین در لیست سایتای اسپم درآورده کنین و اونا رو Disavow کنین تا خیالتون از واسه پنالتی شدن بر اثر لینکای بی کیفیت به تعداد بالا آسون باشه.

کیفیت محتوای صفحه ای که لینک در اون قرار میگیره

– کیفیت محتوای صفحه ای از سایت که در اون ینک قرار میگیره، مهم ترین عامل موثر در کیفیت لینکه. اگه لینک در صفحه ای که تعداد خیلی زیاد و غیر معمولی لینک خارجی در اون قرار داره، ساخته شه، اون لینک ارزشی به اندازه لینکایی که به شکل Editorial و به وسیله نویسنده مقالات در صفحات سایت هاشون قرار می گیرن، موثر نخواد بود. لینک بهتره به شکل طبیعی و به تعداد مناسب در یک صفحه وجود داشته باشه.

ضمنا وضعیت سئو داخلی صفحه ای که لینک در اون قرار میگیره، در تاثیرگذاری لینک موثره.

رابطه عنوان و موضوع صفحه با سایتی که به اون لینک شده

– لینکایی که در سایتای فروش بک لینک قرار می گیرن، هیچوقت بی اثر نیستن. اما به دلیل اینکه عنوان این بخش در انا معمولا رعایت نمی شه، خیلی هم موثر نخوان بود. رابطه موضوعی بین عنوان صفحه، متن لینک، صفحه هدف لینک و بقیه لینکایی که در اون صفحه قرار دارن و لینکایی که در صفحات هدف قرار دارن در تعیین کیفیت لینک، مهم و لازمن.

تعداد، متن لینک و فالو یا نوفالو بودن

– نوشته ای که با اون به سایت شما لینک داده می شه یا همون Anchor text لینک، واسه گوگل خیلی اهمیت داره. لینکایی مثل “اینجا کلیک کنین”، “بیشتر بخونین” و مثل این، قدرت لینکایی که با کلمات کلیدی یا نام برند به سایت و صفحه هدف شما داده می شن رو ندارن.ضمنا مهمه که لینک به صفحه اصلی سایت شما نباشه و به صفحه هدفی که واسه کلمه کلیدی مورد نظر قرار دادین، باشه. ضمنا فالو یا نوفالو بودن لینک، در پاس دادن ارزش و PR به صفحه هدف تاثیردارن. لینکای فالو ارزش بیشتری واسه صفحه هدف خود دارن.

اهمیت تعداد لینکا هم که بر کسی پنهون نیس. اما باید توجه شه که لینکا در صورت مصنوعی ساخته شدن، “تابلو” نباشن. ساخت 5000 لینک در مدت 10 دقیقه، باعث می شه که این لینکا در کمتر از 2 روز به وسیله گوگل دیده شن و اثر وحشتناکی روی سئو سایت از نظر سئو خارجی داشته باشن.

کلمات قبل و بعد از لینک

لوله کشی ساختمون

سئو سایت

فکر می کنین اگه عبارت “سئو سایت” که در زیر یک لینک دیگه مربوط به لوله کشی ساختمونه رو به صفحه هدف خود لینک بدین، کسی نمی فهمد که این لینک بی ربطه؟ البته هیچ موقع نمیشه گفت که این لینک تاثیری نداره، ولی کار ما، بهینه سازی است و باید واسه رعایت تموم و کمال سئو خارجی، به این موارد به شکل کامل توجه شه.

موقعیت قرار گرفتن لینک در صفحه

فرض کنین لینکی که به صفحه از سایت شما اشاره میکنه، در بخش فوتر، داخل تگ footer صفحه قرار گرفته باشه. این حالت با زمانی که لینک در داخل متن قرار گرفته باشه و طبق توضیح قبلی، با کلمات و هدینگای در ارتباط محاصره شده باشه زمین تا آسمان فرق داره.

لینکایی که در داخل تگای <aside>، <footer> و یا مثل این قرار دارن، با توجه به معنایی که این تگای HTML دارن، کم اهمیت تر از لینکی که در داخل محتوای اصلی و تگ <main> یا <article> قرار دارن هستن.

اینم بخونین:   لینک بیلدینگ اصولی | لینک سازی طبیعی سئو مسترز

مطالب مربوط به لینک سازی:

آموزش لینک سازی در ارتباط در سایتای دیگه

اعتماد یا Trust

اعتماد یا همون واژه آشنا تر Trust، شامل دریافت اعتبار پیش گوگل و بقیه موتورای جستجو و جلب اعتماد آنهاست از این واسه که مطالب و صفحات سایت مورد نظر، معتبر و قابل اعتماد هستن و می تونن رتبه بالاتری داشته باشن. این مرحله، یکی از اسرار سئو خاجی سایته و هر چیزی که از ان می دونیم، حدسیات و نتایج آزمایشات و مشاهداته.

trust rank اعتماد گوگل

روشای افزایش اعتماد، به توضیح زیر هستن.

کسب اعتبار یا Authority بالاتر

اعتبار یا همون آتوریتی، وازه ایه که معنی خود رو خوب توضیح میده. لازم به ذکره که این موضوع دقیقا همون Page authority و Domain authority به وسیله Moz نیس و شک نداشته باشین تعریف اون در گوگل، با بقیه تعاریف تفاوتایی داره. واسه این موضوع، داشتن لینکایی با نام دامنه، داشتن شبکه های اجتماعی فعال، تولید محتوای هدفمند و منظم، میزان سرچ شدن نام برند شما همراه با کلمه کلیدی هدف، داشتن لینک از سایتای معتبر که خودشون اعتبار بالایی دارن و … می تونه در بهبود سئو خارجی کمک بزرگی باشه.

تاریخچه سایت شما

– سایت شما یک سایت جدید و خیلی نوپاست؟ قاعدتا از نظر اعتبار و اعتماد گوگل، وضعیت ضعیف تری از سایتایی که مدتهاس فعالند و لینکای زیادی دارن دارین. واسه بهبود تاریخچه فعالیت سایت خود، می تونین همه کارا مربوط به سئو خارجی و استانداردای اون رو به بهترین شکل رعایت کنین فرقش اینه که عامل زمان در اون اثر زیادی داره.

استفاده از SSL در صفحات مهم سایت

– بر خلاف وجود یک باور اشتباه که فکر می کنه داشتن SSL مستقیما باعث افزایش رتبه سایت می شه و سئو خارجی یا داخلی رو بهتر می کنه، SSL یک معنی خیلی مهم و متفاوت از سئو هستش که به امنیت می پردازد. SSL علاوه بر موارد خیلی زیاد و پیچیده ای که در مدیریت سایت و سرعت اون ایجاد می کنه، یک اجبار واسه صفحاتیه که اطلاعات از بازدید کننده دریافت می شه. داشتن یک سایت امن عامل مهمی در جلب اعتماد گوگله.
اینم بخونین:   تکنیک جدید لینک بیلدینگ که توسط سئو کارهای حرفه ای ابداع گردید

اثر شبکه های اجتماعی بر سئو خارجی

شبکه های اجتماعی به روشای زیادی به شکل مستقیم و غیر مستقیم روی سئو خارجی سایت و بعد روی سئو کلی سایت، اثر خیلی مهم و لازم دارن. الان یکی از مهم ترین دلایلی که سایتای قدیمی تر، جای خود رو به سایتای جدید تر می دن اینه که سایتای جدید، روی شبکه های اجتماعی به شکل جدی تری کار می کنن. کار در شبکه های اجتماعی، چیزی بالاتر از فقط ساخت لینک در آنهاست.

داشتن لینک در شبکه های اجتماعی

– شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، تویتر، گوگل پلاس و لینکدین امکان ایجاد لینک به سایت شما رو فراهم می کنن. می تونین مطالب مهم و پستای خود رو با لینک در شبکه های اجتماعی قرار بدید و کارایی مثل تبلیغ روی اونا و تشویق بقیه بر اشتراک گذاری پست هاتون، اونا رو Promote کنین.

برند سازی با کمک شبکه های اجتماعی

– وقتی در شبکه های اجتماعی با استفاده از پروفایل خود یا صفحات خود ( در فیسبوک، لینکدین و گوگل پلاس ) فعالیت می کنین، خواسته یا ناخواسته در حال برند سازی هستین. این موضوع، رابطه نزدیک بین سئو خارجی و داخلی رو مطرح می کنه به این صورت که اگه مطالبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می ذارین، مهم باشن و محتوای جذابی واسه مخاطبان باشن، با اشتراک گذاری اون به وسیله خود شما و بقیه خوانندگان اون، به برند سازی شما کمک خیلی می شه.

نکته: سعی کنین در شبکه های اجتماعی تویتر با استفاده از نام شخصی خود فعالیت کنین نه نام کار و کاسبی خود. تویتر مفهومی به نام Page نداره

Comments are closed.