بدون یک ریال سرمایه گذاری سایت خود را بهینه کنید

Written by 92 on فوریه 4, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

1-الگوریتم پاندا گوگل چیه؟2-الگوریتم پنگوئن گوگل چیه؟ 3-الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیه؟ 4-الگوریتم کبوتر گوگل چیه؟ 5- الگوریتم موبایل گوگل چیه؟ در این مقاله تعریف کامل و کامل از الگوریتمای بالا رو ارائه می کنیم.

در این مقاله به سئوالات و مفاهیم زیر جواب میدیم. لازم به ذکره الگوریتمای گوگل همیشه در حال بروزرسانی و بروز رسانیه و حدودا روزی نیس که کمه کم 1 یا 2 مرتبه این الگوریتما بروزرسانی نشن. و معمولا آگاهی رسانی نمی شه مگه زمانهایی که تغییرات خیلی وسعت ایجاد شه که به شکل رسمی اعلام میشه. معمولا به طور میانگین حدود 200 عامل به وسیله گوگل واسه رتبه بندی صفحات استفاده کرده میشه که خیلی از اونا ناشناختهه.

1- الگوریتم پاندا گوگل چیه ؟ در چه سالی اولین نسخه اون اجرا شد؟ چطوری میشه سایت خود رو روبروی این الگوریتم بهینه کرد؟ اگه تحت اثر این الگوریتم رتبه ما سقوط کرد چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتم رتبه بندی پاندا اول در سال ۲۰۱۱ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت این الگوریتم 3 هدف اصلی رو دنبال می کنه

  • جنگ با محتواهای ضعیف
  • جنگ و جریمه سایتا و صفحاتی که محتوا رو از وب سایتای دیگه کپی میکننده.
  • درصد محتوا (متن) روبروی تبلیغات در یک صفحه خاص از سایته.

اگه سایتی مورد جریمه الگوریتم پاندا گوگل قرار بگیره، باید دو کار اساسی زیر رو بکنه: 1- محتوای خود رو بروز رسانی کرده یا اون صفحه خاص از وبسایتش رو کلا حذف کنه، تا دوباره بتونه در صفحه نتایج گوگل بگیره. 2- تجربه کاربری (UX) سایت خود رو بهبود ببخشین هر دوی موارد بالا کمک زیادی به حل مسئله می کنن.

2- الگوریتم پنگوئن گوگل چیه ؟ در چه سالی اولین نسخه اون اجرا شد؟ چطوری میشه سایت خود رو روبروی این الگوریتم بهینه کرد؟ اگه تحت اثر این الگوریتم رتبه ما سقوط کرد چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتم رتبه بندی پنگوئن اول در سال ۲۰۱۲ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. این الگوریتم روی دو موضوع مهم و اساسی متمرکزه.

  • جلوگیری از نمایش اسپم در صفحه نتایج جستجوی گوگله.
  • جلوگیری از رسیدن سایتایی که به طور انبوه و غیر طبیعی لینک سازی کرده ان، به بالا نتایج جستجو.

اگه سایتی مورد جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل قرار گرفت باید:

1-لینکای ورودی به سایت خود به اصطلاح بک لینکای نامعتبر رو حذف کنه

2- از سایتای معتبر که با موضوع سایت شماس لینک معتبر تهیه کنه.

3- الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیه ؟ در چه سالی اولین نسخه اون اجرا شد ؟ چطوری میشه سایت خود رو روبروی این الگوریتم بهینه کرد ؟ اگه تحت اثر این الگوریتم سقوط کردیم چه کاری باید انجام داد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار اول در سال ۲۰۱۳ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتمایی بود که به کمک الگوریتم پاندا اومد تا سعی کنه محتوای مفید رو طبق پرس و جوای کاربران تشخیص بده نه طبق کلمات کلیدی پس این الگوریتم بر موارد زیر متمرکز شد.

  • کشف رابطه معنایی بین واژه ها و تشخیص کیفیت و دقت محتوای سایتا .
  • جریمه رتبه سایتایی رو که فقط از کلمات کلیدی به تعداد زیاد استفاده کرده بودن و محتوای با کیفیتی نداشتن

الگوریتم رتبه بندی مرغ مگس خوار به معنای کل عبارت جستجو توجه می کنه و سعی می کنه سایتایی رو که دقیق ترین شباهت رو به عبارت جستجو دارن، در بالا نتایج جستجوی خود نمایش بده. این الگوریتم باعث می شه نتایج جستجو فقط به یک کلمه کلیدی از عبارت جستجو شده حساس نباشه و نتایجی نشون داده شه که نزدیک ترین رابطه معنایی رو با عبارت جستجو شده داره.
پیش بینی میشه این الگوریتم اینده سئو رو تحت اثر قرار بده چون که تمرکز رو از کلمات کلیدی به طرف پرس وجو می بره و بهترین پاسخا رو به کابران نمایش می ده. جالب هست بدونین الگوریتم پیشرفته مرغ مگس خوار الگوریتم هوش مصنوعی، الگوریتم رنک برینه که در سال 2015 اجرا شد و هم حالا غوغایی به پا کرده تصویر زیر رو ببینین واسه یک عبارت پرس و جو شده!!!!

اینم بخونین:   بهینه سازی و سئو منفی چیست؟

اگه این الگوریتم باعث سقوط رتبه سایت شما شد، فقط باید به یک راه حل فکر کنین و اونم تولید محتوای ارزشمنده.

4- الگوریتم کبوترگوگل چیه ؟ در چه سالی اولین نسخه اون اجرا شد ؟ چطوری میشه سایت خود رو روبروی این الگوریتم بهینه کرد ؟ اگه تحت اثر این الگوریتم رتبه ما سقوط کرد چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتم کبوتر اول در سال ۲۰۱۴ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. شاید اسم الگوریتم کبوتر به این دلیله که یک کبوتر بیشتر در محله خود میشه!!!!!!. اما تمرکز این الگوریتم بر ارائه نتایج جستجوی با کیفیت و مربوط به جای جستجو کنندهه.

در این الگوریتم رتبه بندی سئو محلی یا لوکال اهمیت زیادی پیدا کرده و مثلا کسب و کارا می تونن با ثبت نام و آدرس شرکت خود در فهرست کسب و کارهای گوگل، شانس پیدا شدن شون رو در نتایج گوگل افزایش دهند. البته خدمات سئو لوکال گوگل الان به طور کامل واسه ایران ارائه نمی شه.

5- الگوریتم موبایل گوگل چیه ؟ در چه سالی اولین نسخه اون اجرا شد ؟ چطوری میشه سایت خود رو روبروی این الگوریتم بهینه کرد ؟ اگه تحت اثر این الگوریتم دچارتنزل رتبه شدین چه کاری باید انجام داد؟
الگوریتمی هم در سال ۲۰۱۵ و در مورد موافقت سایتا با صفحه نمایش موبایلا و تبلتا منتشر شده و اثر خیلی مهمی در نتایج جستجوی فعلی و آینده گوگل می ذاره. این الگوریتم تمرکز رو بر بهینه بودن وب سایتا روی گوشیای موبایل قرار داد.
در صورتی که اجرای این الگوریتم باعث سقوط جایگاه رتبه شما شده نسبت به طراحی نسخه رسپانسیو سایت خود اقدام کنین.
الگوریتمای اصلی گوگل که به اونا اشاره شد، خود هم کم کم بروز رسانی شده و نسخه های جدیدی از اونا به وسیله گوگل منتشر می شه.

افزایش‌سرعت‌وردپرس ۲۰۱۷

یکی از سوالات خیلی که ازم پرسیده میشه اینه که چه جوری سرعت سایت وردپرس رو افزایش دهیم؟ یا چطوری به شکل اصولی سرعت سایت وردپرس رو بالا ببریم و ضمنا اون رو حفظ کنیم؟ درحالی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای شگفت انگیزه، ولی اگه اصول بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس رعایت نشه ، وب سایتی که با این سیستم مدیریت محتوا می‌سازید، کمی آهسته بارگیری می‌شه و این کاهش سرعت باعث کاهش رتبه سایت شما در گوگل می‌شه، یعنی باعث افت سئو سایت شما می شه.

در این مقاله ما به شما می‌آموزیم که چطوری و چه جوری سایت وردپرسی‌ خود رو بهینه سازی کنین و به روشای اسرارآمیز سرعت پی ببرین تا جایی که سرعت وردپرس شما به بیشترین حد برسه. بیشتر سایت‌های تجاری دنیا به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اعتماد کرده‌ان و اون رو واسه طراحی سایت خود استفاده می کنن. الان بیشتر از ۷۴ میلیون سایت از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنن.

نمودار استفاده از مدیریت محتوا‌ها تا سوم دسامبر ۲۰۱۷

نمودار استفاده از مدیریت محتوا‌ها تا سوم دسامبر ۲۰۱۷

مقاله رو دنبال کنین تا سایت پر سرعت وردپرس خود رو داشته باشین. مطمئن باشین که با اینکارتان روی تجربه کاربری وب سایتتون اثر خیلی مثبتی خواهید گذاشت و ضمنا توجه داشته باشین که افزایش سرعت وردپرس تاثیری مستقیم روی سئو داخلی سایت شما هم داره پس در سرعت بخشیدن به وردپرس جدی باشین.

افزایش رتبه در گوگل چطوریه ؟

میشه به روشنی گفت که مشکل خیلی از سایتایی که در مورد بازاریابی و تبلیغات در حال فعالیت هستن ، اینه که به رتبه خوبی در موتور جستجو گوگل برسن و این سوال رو جواب دهند که افزایش رتبه در گوگل چطوریه چون که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل این شانس رو به اونا میده تا بتونن ترافیک بیشتری رو به خود اختصاص دهند و کاربران بیشتری رو به طرف خود جذب کنن . طبق تحقیقات انجام گرفته ، بیشت از دو سوم اشخاصی که به دنبال نتایج یک جستجو در گوگل هستن ، تنها از صفحه اول گوگل دیدن می کنن و بیشتر روی سه پیشنهاد اول اون تمرکز می کنن . افزایش رتبه در گوگل چطوریه ؟
ما اینجا به بررسی نکاتی می پردازیم تا به این نتیجه برسیم که افزایش رتبه در گوگل چطوریه . با ما همراه باشین :

اینم بخونین:   126نکته کلیدی که پایه های سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شوند

پاسخی به افزایش رتبه در گوگل چطوریه با نشونه گذاری طرحا

افزایش CTR با نشونه گذاری طرح می تونه به افزایش رتبه در گوگل کمک شایانی بکنه . تا کنون نشونه گذاری طرح وارها آخرین مرحله تکامل جستجوگر هاست ، اما جالب این جاست که خیلی کم استفاده میشن . هر چند یک سیگنال خوب واسه جستجوگر هاست تا محتوای شما رو واسه مخاطب مفید تشخیص دهند و رتبه شما رو در رتبه بندی جستجوی خود بالاتر قرار دهند که باعث افزایش رتبه در گوگل می شه . با توجه به آمارای جستجو تنها یک سوم از سایتا از نشونه گذاری استفاده می کنن که این می تونه یک امتیاز رقابتی خیلی عالی واسه شما باشه تا بتونین رتبه خود رو در گوگل بالا ببرین( افزایش رتبه در گوگل ) چراکه این مسئله به این معنیه که سایت های زیادی وجود دارن که نمی تونن شامل همه نتایج جستجو شن اما شما با نشونه گذاری طرح می تونین از این کم کاری بقیه استفاده کرده بهره مورد نظرتون رو ببرین .

حال این سوال بوجود میاد که نشونه گذاری یک طرح به خاطر افزایش رتبه در گوگل چطوریه ؟

نشونه گذاری طرح یک کده که شما در سایت خود قرار می دید تا به موتورای جستجو این سیگنال رو بدین و به اونا کمک کنین که نتایج بیشتری رو واسه کاربران به دست دهند و محتوای مفید تری واسه اونا پیشنهاد دهند . یعنی سعی کنین تا برتری مقاله خود رو با این کار به موتور جستجوگر ثابت کنین. یعنی نشونه های طرح ممکنه در نتایج جستجوی گوگل به کاربر ارائه داده شه و کاربر بخواد از اونا واسه بالا بردن اطلاعات خود استفاده کنه مثلا هنگامی که یک کاربر در گوگل عبارت ” افزایش رتبه در گوگل چطوریه ” رو جستجو می کنه ، گوگل در قسمت بقیه نتایج جستجو کلماتی رو که شما نشونه گذاری کردین ، به کاربر پیشنهاد می کنه که علاوه بر عبارتی که جستجو می کنه و وارد سایت شما می شه ، در صورتی که بقیه عبارت ها رو هم جستجو کنه که شما اونا رو نشونه گذاری کرده باشین بازم گوگل عزیز سایت شما رو به کاربر پیشنهاد می کنن و به دنبال این اتفاقات باعث افزایش رتبه در گوگل و بالا رفتن سئو سایت شما به طور شگفت انگیزی می شه .

استفاده از URLای استاندارد واسه خودداری از تکرار مطالب به خاطر افزایش رتبه در گوگل چطوریه ؟

بعضی وقتا ممکنه شما محتوایی داشته باشین که شامل چندین URL باشه ، و از راه چندین سایت قابل دسترسی باشه با استفاده از یک URL کانونی ، شما می تونین اطمینان حاصل کنین در محتوای موجود در چندین URL بی اثر بر رتبه جستجوی شما عمل می کنه . اگه شما از URL کانونیک استفاده می کنین می تونین این اطمینان خواطر رو داشته باشین که مطالب شما تکراری نخوان بود که این مسئله در صورتی که جدی گرفته نشه ، واقعا می تونه به سئو سایت شما آسیب برسونه .
در صورتی که از پلاگین Yoast seo word press استفاده می کنین ، وارد تگ URL CANONICAL شید و روی زبانه TAB کلیک کنین و گزینه پیشرفته یا ADVANCE رو انتخاب کنین و URL خود رو در کادر URL کانونیک تایپ کنین .

از کلید واژهای کوتاه و غنی استفاده کنین واسه افزایش رتبه در گوگل

گوگل و بقیه موتورای جستجوگر ترجیح می دن که URLای کوتاه تر رو نسبت به آنایی که طولانی تر هستن در اولویت خود قرار دهند . ضمنا میشه گفت که URLای کوتاه تر واسه کاربران جذاب تر هم هستن و به اونا حس بهتر و آسون تری میده . یک نکته کلیدی و خیلی خوب در افزایش رتبه در گوگل اینه که شما می تونین کلمات کلیدی که روی اونا تمرکز دارین و اصول محتوای شما بر اون پایه ها ریخته شده رو در URL وارد کنین .
انجام این کار سه فایده اساسی واسه افزایش رتبه در گوگل داره :
• کلمات کلیدی که در URL به کاربران نشون داده می شه ، به اونا می گه که می تونن URL شما رو در رسانه های اجتماعی ، یک ایمیل و یا غیره نگاه کنن و یک دید عادلانه از محتوایی که به دنبال اون هستن رو به اونا میده که باعث کلیک روی سایت شما و پس افزایش رتبه در گوگل می شه .
• URLا به طور منظم کپی و جایگذاری می شن . قرار دادن URL به شما این امتیاز رو میده که متن خود رو حفظ کنین و مشخص باشه که این متن واسه شماست و حتی اگه متنتون در جای دیگری کپی شه ، به نفع شماست چراکه URL اون در موتورای جستجوگر به نام مقاله شما ثبت شده و اینم یکی از سیگنالای قوی واسه موتورای جستجو گره که باعث افزایش رتبه در گوگل می شه .
• کلمات کلیدی در URL در نتایج جستجو نشون داده می شه . با توجه به تحقیقات ، URL یکی از مهم ترین عناصر کاربران موقع انتخاب سایت مورد نظرشونه . پس از استفاده کردن از URLای بی ربط ، بیریخت و کلا URLایی که مورد پسند مخاطبانتون نیستن ، خیلی خودداری کنین که این مسئله عامل مهمی واسه جلوگیری از افزایش رتبه در گوگله .

اینم بخونین:   نکاتی که به بهینه سازی هر چه بهتر سایت کمک میکند

افزایش رتبه در گوگل با قرار دادن علامتای کلیدی در برچسبای H1 و H2

بعضی وقتا استفاده از کلمات کلیدی بیشتر از حد و اندازه می تونه به افزایش رتبه در گوگل آسیب وارد کنه به ویژه که اگه شما کلمات کلیدی تون رو با برچسبای H1 و H2 و H3 تکرار کرده باشین . پس واسه جلوگیری از تکرار بی روش کلمات کلیدی از هم معنی کلمات کلیدی استفاده کنین و اونا رو در برچسبای H1 و H2 استفاده کنین .

افزایش رتبه در گوگل یک معادله دو سر برد !

شما با کار کردن روی سئو سایت و بهینه سازی سایتتون می تونین کمک شایانی به موتور جستجوی قوی گوگل بکنین. حتما می پرسید چطوری ؟ و ضمنا این سوال تو ذهن شما هست که مگه ما نیستیم که به دنبال گرفتن توجه گوگل هستیم ؟ پس چطوری از کنار فعالیتامون گوگل صاحب سود می شه ؟
جواب این سوال خیلی راحت س! ! در صورتی که شما مطلب و محتوای مفیدی رو در سایت گذاشته باشین ، گوگل با دادن بالا جدول نتایج به شما ، سایت شما رو به کاربر خود معرفی می کنه ، بدیهیه که کار یک موتور جستجوگر پیدا کردن نتایج مفید واسه کاربران خوده و این مسئله خیلی آسون می تونه به محبوبیت یک موتور جستجوگری مثل گوگل کمک مفیدی بکنه . پس رابطه شما و گوگل یک رابطه دو طرفه مفید می شه و به اصطلاح سیاسیون یک معامله برد برد یا دو سر برده . چون که گوگل که یک موتور جستجوه به هدف خود یعنی رساندن مقاله خوب به کاربرشه می رسه ، و شمام بازدید سایتتون رو افزایش می دید و به جایگاه بهتری واسه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی دست پیدا می کنین .

نتیجه گیری از افزایش رتبه در گوگل

هزاران هزار الگوریتم متفاوت از طرف موتورای جستجو گر طراحی می شه تا بتونن تشخیص دهند که کدوم مطلب واسه کاربران شون مفید تره . شما با کمی وقت گذاشتن واسه افزایش اطلاعاتتون از این الگوریتما که کارای خیلی راحت ای هستن ، می تونین به گوگل که یک جامعه جهانیه و سایت خودتون که استفاده شخصی از اون می برین ، کمک کنین و هر دو رو به هدف مورد نظرشون برسونین( افزایش رتبه در گوگل ) به شرطی که طبق قوانین و با هوشمندی عمل کنین .