برای لینک کردن سایت های دیگر خسیس نباشید

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

یکی از فاکتورهای سئو واسه بهینه سازی سایت، استفاده از بک لینک هاس. شما با استفاده از بک لینک، این فرصت رو واسه خود فراهم می کنین که سایت شما در بقیه سایتا رویت شه و پس بازدید سایت شما زیاد شه. حال زمانی که شما از راه ایجاد شبکه ای از بک لینکا، باعث می شید که لینک شما در سایتای دیگه قرار گرفته و میزان بازدید از سایت شما و آخر سر رنکینگ سایت بالا برود، عمل لینک بیلدینگ رو انجام دادین.
در لینک بیلدینگ، محبوبیت محلی رو فراموش نکنین. منظور از محبوبیت محلی اینه که اگه شما از لینکایی بک لینک بگیرین که موضوع ان با موضوع سایت شما شبیهه، ارزش ان و اثر ان در رنکینگ سایت شما به مراتب بیشتر از لینک هاییه که رابطه موضوعی با سایت شما ندارن. توجه داشته باشین که هدف لینک بیلدینگ اینه که بین سایتا و صفحات با موضوع برابر، رابطه برقرار کنه.

چه جوری لینک بیلدینگ کنیم؟ چه جوری لینکایی به سایتتون، واسه بهینه سازی، ترافیک و جواب بسازید؟

اون قدر سرعت گسترش وب بالاه که تعداد وب سایتا رو نمیشه شمرد، در این صورت، چه جوری سایت شما شانس پیدا شدن رو داره؟ خوب، رو راست بگیم، به سختی.

به طور قطع می خواین که در موتورهای جستجو پیدا شید که واسه اون باید محتوایی با کیفیت همراه با کلمات کلیدی داشته باشین که مخاطب مورد نظر شما واسه جستجو استفاده می کنه. شما ضمنا به لینکایی از سایتای با کیفیت و در ارتباط دیگه هم نیازمندید. افزون بر این، شما می خواین در شبکه های اجتماعی چون فیسبوک و سایتای تخصصی کوچیک تر در بازارهای هدف تون هم دیده شید. واسه این منظور شما نیاز به لینک از سایتای یا کیفیت و در ارتباط دارید. واسه این که لینکی به شما زده شه، باید محتوایی مهم داشته باشین. یعنی محتوایی مهم که سایتای دیگه بخوان اونا رو واسه بازدید کنندگان شون به اشتراک بذارن. فقط دیده شدن کافی نیس. بعد از این که دیده شدین، باید افراد واقعی رو با محتوایی که ارایه می دید راضی نگه دارین. شما می خواین که عوضش اونا رو لینک کنین، توییت تون کنن، روی فیسبوک صدای تون بکنند. شما می خواین…

لینک بیلدینگ بی هیچ سوالی

در این مقاله به شما یاد می دیم که چه جوری لینکایی رو بسازین تا وب سایتتون در اینترنت دیده شه.

ما ۵ مرحله کلیدی رو واسه ساخت موفق لینکا توضیح میدیم:

  1. سایتایی با کیفیت پیدا کنین که جامعه آنلاین بازار شما رو تشکیل می دن.
  2. با کسائی دوست شید که در این شبکه ها تاثیرگذارند
  3. محتوایی مهم بسازین که هم واسه موتورای جستجو بهینهه و هم ارزش لینک شدن رو داره.
  4. محتوای خود رو در جامعه پخش کنین
  5. لینکا رو بی این که سوالی بپرسید قبول کنین

این مقاله واسه تموم افراد از همه سطوح توانایی و فعالیت در طراحی، پخش و بازاریابی وبه. از کسب و کارهای کوچیک که تجارت الکترونیک خود رو دارن تا مدیرانی که مسئولیت آگاهی رسانی به طراحان حرفه ای وب رو دارن.

افراد زیر از این مقاله استفاده میکردن:

  •  صاحبان سایت که به محتوایی نیاز دارن که نتایج تجاری واسه شون داره و بیشتر نوشته هاشو رو در بر میگیره.
  •  ویرایشگران سایت که می خواهند با جذب لینکایی با کیفیت و در ارتباط، از سایتای موثر، و تولید محتوایی که همیشه در موافقت با موتورهای جستجوه، سایتی معتبر راه اندازی کنن.
  • بازاریابان موتور جستجو که نیاز به نقشه ای راحت دارن تا بتونن محتوایی با کیفیت تولید کنن، محتوایی که می دونه واسه ساخت لینک در جهت کسب موفقیت در موتورهای جستجو  شبکه های اجتماعی مورد نیازه.
  • مدیران ارتباطات شرکتی و عوامل عاملیتایی که باید با افراد زیادی رابطه داشته باشن تا بتونن محتوای با کیفیتی واسه وب سایتشون تولید می کنن تا اهداف ارتباطی شون رو پخش دهند.
  • عاملیتای دولتی و سازمونای غیردولتی که باید اطلاعات رو با کارایی بالا پخش دهند، و روی عقاید اثر بذارن و محاطبان آنلاین رو جذب کنن.

محتوا، محتوا، محتوا در لینک بیلدینگ

محتوا پولیست در بانک

چکار کنیم تا وب سایتای با کیفیت ما رو لینک کنن؟ ارسال خواسته واسه لینک کاریست زمان بر، پس شگفت انگیز نخواد بود اگه سایتای دیگه بی هیچ درخواستی سایت شما رو لینک کنن؟ نشدنی مثل اینکه؟ خوب، شدنیه و در این مقاله می خواهیم چگونگی اون رو به شما نشون دهیم.

موضوع خواسته واسه لینک اینه که شما وب سایتای هدف رو پیدا می کنین، اونا رو مورد بررسی قرار می دید و بعد تصمیم می گیرین که ارزش خواسته رو داره یا نه، و بعد شخص لازم واسه رابطه رو پیدا می کنین و یک خواسته لینک برایشون می فرستید.

اگه تموم اینا واسه هر خواسته ۱۵ دقیقه طول بکشه، خوبه. با این زمان بندی شما میتونین که ۱۶۰ خواسته رو در یک هفته ۴۰ ساعته ارسال کنین و با میزان موفقیت حدود ۱۰ درصد، ۱۶ لینک رو به دست میارید.

پیشنهاد بعدی :   چطوری سایتتون می تونه به برند شما کمک کنه؟

۴۰ ساعت واسه ۱۶ لینک – شاید راهی بهتر واسه صرف زمان وجود داشته باشه. بعضی وقتا بهترین راه واسه گرفتن لینک خواسته نکردن واسه اون باشه. این به این معنی نیس که باید بیکار بشینین، کاری انجام ندین و منتظر شید که لینکا خود به خود بیان. زمان خود رو صرف تولید محتوا کنین و از جذابیت سایت خود هم مطمئن شید. کارهای بسیاریه که می تونین انجام بدین تا محبوبیت لینک خود رو بی خواسته واسه اونا، افزایش بدید (البته خواسته لینک هدفمند که رد اون غیر ممکنه هم جای خود رو داره).

در زیر روشایی رو که در این مقاله مورد بررسی می کنیم رو نگاه می کنین:

  1.  در گروه ها، انجمنا، نظرات و بلاگا و دیگه شبکه های اجتماعی آنلاین حضوری فعال داشته باشین. نه تنها چیزایی یاد خواهید گرفت، بلکه  شناخته شده هم می شید و افراد موثر رو پیدا می کنین، و اگه نظرات خوب و پیشنهادای مفید داشته باشین، به شما لینکی درست می کنن.
  2.  نمایه های در ارتباط  در شبکه های اجتماعی عمومی  (مثل Facebook, Twitter , StumbleUpon) و سایتای اجتماعی تخصصی (مثلا WAYN واسه مسافرت؛ RecipeZaar واسه آشپزی؛ stylehive واسه مد) بسازید. شبکه ای از دوستان رو در این وب سایتا بسازین.
  3.  یک خبرنامه منظم رو منتشر کنین و محتوای وب سایتتون رو از نو استفاده کنین. افراد رو تشویق کنین تا خواسته لینک بدن، “اگه از این خبرنامه خوشتون اومد، می تونین لینک ثابتی به نسخه دایمی اون بسازین (URL رو وارد کنین).
  4.  مقاله هایی رو روی دیگه وبلاگا، مجله های الکترونیکی، سایتای اطلاعاتی، سایتای رسانه ای و حتی بانکای مقاله منتشر کنین. می تونین از راه جستجوی گوگل سایتایی رو واسه ارسال مقاله خود پیدا کنین، مثلا: عنوان “ارسال مقاله” تجاری که حدود یک میلیون نتیجه در گوگل داره.
  5.  بلاگای سایتا و مقاله های سودمند که با بازار شما در ارتباط هستن و به سایت شما لینک می دن رو پیدا کنین. سبک محتوایی رو که پخش می دن رو تشخیص بدید تا نوشته هاتون با اونا هم جهت باشن.
  6.  ابزاری منعطف بسازین. یکی از وسایل مورد علاقه من “بازی طول عمر” بود. در این بازی شما حدود ۲۰ سوال رو جواب می دادین و پس از اون پیش بینی می کرد که در چه سنی از دنیا می روید. نمی شد مقاومت کرد – هنوز به یاد دارم که مرگ من رو در سن ۶۸ سالگی پیش بینی کرد. این امتحان رو یک شرکت بیمه منتشر کرد. سعی شون این بود که بیمه عمری به من بفروشن؟ کمی خلاقیت درباره این وسیله ها مفید هستش یک برنامه نویس خوب اینجور ابزاری رو در عرض چند ساعت خواهد نوشت.
  7.  محتوای مناسب تولید کنین. (درسته، روشی ست قدیمی اما هنوزم کارایی داره). دایما محتوای خوبی به پخش بذارین. از بهترینای این کار روشای روانی یک متخصص بازاریابی آنلاین به نام سین دسوزاه. سایت اون به همراه خبرنامه هاش نمونه های یک دستی و ارزش واقعی واسه خواننده هستن.
  8.  سایت خود رو به سایتای معتبری چون cool site of the day که واسه مایک کورسوه بفرستید. ظهور سایتایی چون Digg و Reddit به این معنیه که سایتای “منتخب روز” مدت زیادی رقابت می کنن اما در این بین یک لینک رایگان و سریع هم می دن که وقتیه واسه جذب ترافیک.
  9.  تعریف کنین و لینک کنین. زمانی که منابعی به واقع مفید پیدا می کنین، یادداشتی کوتاه واسه تعریف از اون بنویسید و یک لینک هم همراه یادداشت خود قرار بدید. اون یادداشت رو در سایت خود منتشر کنین، بعد روی لینک کلیک کنین تا مطمئن شید که به برگشت دهندهای (referrer) هدف می رن. Web Digest for Marketers که واسه لاری چیسه که خبرنامه رو هر ماه منتشر می کنه که ۱۰ منبع وب در اون نقد می شن. چند روز بعد از اون اون نوشته ای رو واسه هر سایت ارسال می کنه و به اونا اجازه میده که بخشی از نوشته اش رو بازنشر دهند و در ازای اون اون رو لینک کنن.
  10. به منبعی واسه نقل قولا تبدیل شید. واسه رسانه ها نقلایی زمان مند، مفید و روشن ارایه کنین. کم کم شناخته شده می شید و بعد می بینین که ژورنالیستا به دنبال شما میان. واسه خدماتی چون PR Leads (ماهی ۹۹ دلار) عضو شید که شما رو در دسترس ژورنالیستایی که به متخصصان نقل قول هستن، میذاره.
  11.  داوطلبانه ویرایشگر چند سایت دایرکتوری شید.  شما شانس این رو دارید که سایت خود رو نقد کنین و فرصت شناخته شدن بیشتر رو واسه بازارتون فراهم آورید. اینجور چیزی به طور قطع به فرصتای لینک دهی بیشتری ختم می شه. به دایرکتوریای مختلفی سر بزنین – مثل DMOZ ، Joe Ant، Skaffe و Web Beacon.
اینم بخونین:   لینک بیلدینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

خیلی آسون ممکنه که درگیر ارسال در خواستای لینک شید.  اما یه قدم به عقب بیایید و به راه های خلاقی فکر کنین که بی خواسته لینک بگیرین، که در زمانتان هم صرفه جویی می شه.

پیشنهاد بعدی :   تجربیات 10 وبلاگ نویس برتر دنیا

قالب ذهنی ایجاد لینک بیلدینگ که بقیه رو متوجه شما می سازه

لینکای سایتای معتبر از دید سئو و بهینه سازی سایت خیلی لازمن، اگه قرار بر این باشه که در این کار موفق شید. اما چه چیزایی نیازه تا بتونین کاری کنین اون سایتای معتبر به شما لینک دهند. خوب، حدس تون اینه که آسون نخواد بود. لینکای سریع رو نمیشه از درخواستای ضعیف یا خودکار بدست آورد.  واسه گرفتن اون لینکای خیلی با ارزش باید از قالب ذهنی مناسبی بهره ببرین .اصولی که شما رو لینک می کنن یعنی تجارت و کار و کاسبی، یعنی شما ارزش لینک شدن رو دارین.

 جامعه اینترنتی خود رو بشناسید

  • بیشتر لینکای با کیفیت و اگه نگوییم تموم اون، از اجتماعای اینترنتی که با صنعت کاری شما رابطه  دارن، میاد.  این جامعه تشکیل شده از بلاگا، وب سایتا، انجمنا و  خبرنامهای ایمیلی مربوط به صنعت شماس.
  • شما به طور واقع باید این جامعه رو خوب بشناسید و جایی در اون واسه خود دست و پا کنین. واسه این کار باید اطلاعات رو ببلعید: باید سایتای خبری رو بشناسید، خبرنامهای معروف و محبوب، انجمنای کار و کاسبی و بلاگا و توییترهای معروف. در خبرنامها عضو شید، فهرستی از توییتر درست کنین،  یک news reader انتخاب کنین و تا جایی که می شه RSS بخونین. این کار باعث می شه که خبره ها رو در کامپیوتر خود داشته باشین تا این که مجبور باشین جستجو کنین.

 به مشتری هایی تون فکر کنین

  • باید اونا رو از زیر و رو بشناسید. داستونای شون رو بفهمین.  آمارای مربوط به مشتریان با تکیه به آمارهای خودشون کافی نیس. آمارا چیز زیادی واسه لینک دهی به شما نمی دن. داستونای مشتریان از طرف دیگه چیزهای شگفت انگیزی رو ایجاد میکنه.
  • افراد به دیگه افراد علاقه مند هستن و اگه برداشتایی رو از وب داشته باشین که راجب داستونای دیگرانه، به طور قطع لینک رو هم جذب می کنین.
  • خوب در مورد مشتری هایی خود اطلاعات کسب کنین. نیازشون چیه؟ چه جوری به سایت شما رسیدن؟ زمانی که وارد سایت شدن چیکار انجام دادن؟ جواب سوال خود رو به دست آوردن؟ سایت شما به اونا چه کمکی  کرد؟
  • شما می تونین این فرآیند رو با نگاه به ایمیلایی که دریافت می کنین شروع کنین. به سوالات افراد جواب بدید، وارد گفت وگوای ایمیلی شید، اجناس و برند خود رو در توییر نظارت کنین، سوال بپرسید.
  • از مشتری هایی خود به طور مستقیم بخواهید تا داستونای شون رو به اشتراک بذارن. درخواستای مستقیم به شما درک بهتری در مورد ترافیک می دن. شما حتی می تونین یک پروژه جمع آوری داستون هم  در اون جا قرار بدید.
  • تصمیم به انجام هر کاری که دارین، هدف اصلی باید این باشه که جزییات، باور، مثالا و رنگی به کپی ورداری خود بدین.

 از زبانی که مشتری هایی تون استفاده می کنن، استفاده کنین.

  • کلیدواژها فقط “کلماتی هستن که افراد در جستجوهای شون” استفاده می کنن. استفاده از کلید واژه ها در ساخت لینک موفق ضروریه. هیچی بهتر از این نیس که لینکایی به سایتتون بگیرین که از حیث کلیدواژه غنی باشن.
  • لینکای پر از کلیدواژه زمانی که فهرست بندیای دایرکتوری یا تبلیغات متنی رو می خرید، آسون هستن، یا زمانی که از سایتی همکار خواسته دارین که شما رو با کلیدواژهای مورد نظر لینک بده.
  • اما لینکای پولی که واسه تقویت رتبه موتور جستجوی شما استفاده کرده می شن بی خطر نیستن، به این خاطر که گوگل از این کار متنفره.
  • زمانی که افراد لینک می دن، معمولا از اسم یک محصول، انتشارات یا عنوان یک مقاله و یا نوشته بلاگ واسه متن لینک استفاده می کنن. پس از کلیدواژها تا جایی که می تونین در ناما و عناوین استفاده کنین.

 در مورد لینکای خودکار احتیاط کنین

  • شماهای لینک سازی خودکار خیلی وجود دارن که ادعای شون اینه که لینکای ورودی به سایت شما رو به طور خودکار می سازند. مثل طاعون از اونا دوری کنین. اونا بی استثنا با کمی تغییر در اسپم تموم موتورهای جستجو قرار می گیرن.  وقت خود رو بیهوده تلف نکنین تا شبکه ای از لینکای ورودی قلابی بسازید. بهتره وقت و پول خود رو صرف گرفتن لینک از وب سایتای معتبر کنین.

 واسه لینک کردن سایتای دیگه خسیس نباشید

  • لینک دهی به محتواهای با کیفیت یکی از راه های گرفتن موقعیت در اجتماعای اینترنتیه. اما در مورد سایتایی که لینک می دید گزینشی عمل کنین. به هر سایت مرتبطی که می بینین لینک ندین. سایتایی رو انتخاب کنین که محتوای استثنایی و مفید دارن. با هم که لینک می دید، نظر و توضیحی هم اضافه کنین. خوانندهای سایت شما این کار رو خوب می دونه و سخاوت تموم حرفای با ارزشی رو راجب شما به زبون می آورند که واسه شما حکم بازاریابی رو هم داره. ضمنا، نویسنده سایتی که شما به اون لینک کردین هم اون رو خوب میدونه. به این فکر کنین خودتون چقدر به لینک نیاز دارین، وب مسترهای دیگه هم همون طور هستن و به سایتایی که به اونا لینک میده توجه می کنن. لینکای خروجی شما می تونه حکم شروع یک رابطه قشنگ باشه.
پیشنهاد بعدی :   این ۳ نکته رو قبل از این که تصمیم به سئو سایت خود بگیرین بخونین

 حواستون به محتوای خوب باشه، از هر کجا که میاد

  • یک روش قدیمیه که کمدی کارا از اون استفاده می کردن و اونم “راه گزینی” (switching) نام داشت. ایده اینه که یک لطیفه از پایه های یک لطیفه دیگه بسازند، یک لطیفه موفق با عوض کردن وضعیت. پس عناصر پایه لطیفه ای در مورد یک لطیفه درباره یک فروشنده رو میشه به لطیفه ای در مورد معلمان تبدیل کرد. می تونین همون کار رو واسه ایده های محتوایی پیاده کنین. نگاهی به هر محتوایی که توجه تون رو جلب می کنه، بندازید، یک مقاله، یک مسابقه، یک بررسی (survey). اجزای پایه رو جدا کنین و به کار مورد نظر خود انتقال بدید. مثلا، وام دهندگان اینترنتی Borro.com یک رای گیری رو شروع کردن تا بفهمن چه چیزی واسه خانما از بیشترین ارزش برخورداره. مادرشون در راس قرار گرفت، و دوستشون هم در رتبه ۵ قرار داشت، پایین تر از گوشی موبایل و عکسای شون. جز اساسی این داستون استفاده از یک بررسی (مسئولیت دهی) واسه یافتن یک جواب جالب و غیرقابل انتظار (یا دو جواب) واسه یک سوال به ظاهر راحت بود.

 پیام خود رو بفرستید

  • خیلی خوبه که محتوای مناسبی داشته باشین. اما اگه افراد از اون آگاهی نداشته باشن، یا اگه موتورهای جستجو اون رو طبقه بندی نکرده باشن، شما مزد کار سختی که انجام دادین رو نخواهید گرفت. باید کارایی رو انجام بدین تا پیغام خود رو منتشر کرده باشین و مطمئن شید که افراد از اون خبردار میشن. ژورنالیستا، ویرایشگران، بلاگ نویسای معروف و دیگه افراد موثر کلی نوشته های مطبوعاتی و اخبار شبیه رو دریافت می کنن، که بیشترشون خوب ویرایش نشده ان و شامل اطلاعاتی نامربوط هستن. پس حواستون باشه کی با اونا تماس برقرار می کنین. بزرگترین مشکل اینه حجم زیادی رو بفرستید و سعی تون این باشه که همه چیز رو بگید، تنها اونا رو اذیت می کنن. بهتره بر یک جنبه از داستون و یا خبری که می خواین بگید، تمرکز کنین. واسه این که توجه شون رو جلب کنین، تا کمترین میزان ممکن بنویسید. لینکی قرار بدید تا اگه نیاز به اطلاعات بیشتر داشتن به اون مراجعه کنن. بهتر از همه اینه که اول فرد موثر مورد نظر رو با کمک به اونا شناسایی کنین، مثلا با نظردهی روی نوشته هاشو، خودتون اونا رو صدا بزنین (mention)، و هر سوالی که روی توییتر یا نوشته هاشو می کنن رو جواب بدید.
اینم بخونین:   چندین راه بک لینک بیلدینگ سریع برای سئو در کمترین زمان

 نوشتن رو وارد روال روزمره خود کنین

  • هر چه بیشتر تمرین می کنین، بهتر می شید. وب یک رسانه بر اساس متنه. حتی اگه نرم افزار یا محتوای واکنشی درست می کنین، بازم باید در موردش بنویسید، و به بقیه از وجود اینجور چیزی بگید و چون یک رسانه بر اساس متنه، باید بلد باشین که چه جوری شفاف و خلاصه باشین و از درازه انگار پرهیز کنین. یاد بگیرین که چه جوری کپی برداریای عالی انجام بدین حتی بهتر از اون، یاد بگیرین که چه جوری کپی عالی انجام بدین که در اون کلیدواژهایی باشه و بهترین راه واسه یادگیری نوشتن اینه که روزانه اندگی بنویسید. زمانی رو واسه نوشتن، در روال روزانه خود به وجود بیارین. خیلی راحت شروع کنین، یک نوشته ۱۰۰ کلمه ای یک بلاگ در هر روز واسه هر کدوم ازمون ممکنه.

 به کیفیت فکر کنین

  • موضوع تعداد لینکایی که می گیرین نیس، یا تعداد مقالات یا تعداد صفحاتی که منتشر می کنین، نیس. موضوع اصلی گرفتن لینک از سایتای با کیفیت در صنعت و کارتونه. واسه تعیین اهمیت سایتتون و رتبه تون در موتور جستجو، موتورهای جستجو تاکید رو روی سایتایی می ذارن که به شما لینک می دن. چه چیزی می تونه از یک لینک از یک مقاله ای که یک ژورنالیست نوشته و یک ویرایشگر تایید کرده، منبع بهتری واسه اطلاعات غیرجهت داره باشه؟ اگه نگوییم بیشتر، اما کیفیت سایتایی که میزان بالایی ترافیک دارن هم به همون اندازه مهمه، و پس، شما افراد علاقمند زیادی رو به طرف سایت خود نگاه می کنین. لینکای با کیفیت باعث لینکای بیشتر می شن. افراد لینکی به سایت شما رو روی BBC.com، NYTimes.com، Digg.com و خیلی از سایتای دیگه می بینن و احتمال این که به شما لینک دهند بیشتر می شه. قانون قدرت درسته: قوی، قوی تر می شه، افرادی که لینکای ورودی خوبی دارن، لینکای ورودی بیشتری رو بی ارسال خواسته خواهند گرفت.

روشای خیلی واسه ساخت بک لینک هست. مناسب ترین روشای لینک بیلدینگ، علاوه بر منابعی که در اختیار دارین به تجارتی که در اون مشغول به فعالیت هستین هم بستگی داره. صنایع و تجارتایی که سابقۀ بیشتری دارن و رقابت در اونا بیشتره، معمولاً نیازمند ساخت بک لینکای بیشتر و قوی تری هستن. و ، می دونید که لینک بیلدینگ واسه این کسب و کارا خیلی سخته.

از طرفی، در صنایع تازه تاسیس و در حال رشد این امکان هست تا با وبلاگ نویسی و راه اندازی فُروم فرصتای خیلی واسه ساخت لینک بیلدینگ گرفت. در این مقاله سعی کردیم روشای ساخت بک لینک رو معرفی کنیم که واسه هر نوع سایت و تجارتی کاربردی باشن.

نحوه ایجاد بک لینک

ساخت بک لینک محتوا محور

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

بعضی از مواردی که در پائین آورده شده رو در مقالۀ راه اندازی کمپین لینک بیلدینگ یاد گرفتین، پس واسه اونکه از اتلاف وقت شما عزیزان جلوگیری کنیم، در این فصل موارد گفته نشده رو برایتون توضیح می دیم. فرض راحت اینه که شما باید محتوایی تولید کنین تا با استفاده از اونا بتونین لینک بسازید. حال این محتوا می تونه به شکلای زیر ایجاد شه:

  • اینفوگرافیک
  • تجسم داده و آمار
  • گزارش متنی
  • راهنما (آموزشای قدم به قدم)
  • ویدئو
  • گالری تصاویر

روند تولید محتواهای بالا باید به شکلی باشه تا مخاطبان اونا رو در ارتباط، جذاب، پر معنی، سرگرم کننده و … تلقی کنن. زمانی که اینجور بازخوردی رو دریافت کردین باید واسه دریافت لینک از طرف همین مخاطبان اقدام کنین. اگه بتونین به درستی تولید محتوا کنین، با گذشت زمان دیگه احتیاجی نخواهید داشت واسه ساخت بک لینک از کسی خواسته کنین.

ضمنا، لزومی نداره در تموم وب سایتایی که می شناسین واسه محتوای خود لینک سازی کنین، تنها کافیه با چند سایت مهم و موثر در مورد تجاری خود صحبت کنین تا اونا مقالات شما رو در سایت خود منتشر کنن. ً این نوع ساخت بک لینک خیلی زمان بَره و نیازمند تولید محتوایی خاص و کامله، اما با کمی سعی همه چیز ممکنه، قبول ندارین؟

چطوری واسه سایت خود بک لینک بسازیم؟

 نمونه هایی از کمپینای لینک بیلدینگ محتوا محور

در این بخش از مقاله، نمونه های موفقی از کمپینای لینک بیلدینگ رو به همراه دلایل موفقیت اونا معرفی می کنیم. نکتۀ مهمی که در این قسمت هست اینه که هدف اولیۀ نمونه های پیش رو ممکنه ساخت بک لینک نبوده باشه، اما محتوای تولید شده در این نمونه ها به اندازه ای قوی بوده ان که در امر لینک سازی هم موفق عمل کرده ان. به هر حال، در این مثالا نکات خیلی واسه آموختن هست.

http://www.swissotel.com/promo/etiquette-map

صفحه ای که در بالا لینک اون رو قرار داده ایم 68 لینک از وب سایتای مختلف دریافت کرده و اعتبار اون (Page Authority) 63ه. چه چیزی باعث موفقیت اون شده:

  • استفاده از این صفحه خیلی آسون و کارکرد اون خیلی خوبه. زمانی که شما کشور مورد علاقۀ خود رو انتخاب می کنین، محتوای موجود در کسری از ثانیه تغییر می کنه.
  • طراحی صفحه خیلی تمیز و شیکه، به این معنی که در نگاه اول متوجه نحوۀ کارکرد اون می شید.
  • طراحی و محتوای موجود در صفحه با سلیقۀ افرادی که به وب سایتای رزرو هتل مراجعه می کنن، همخوانی داره.
  • محتوای ایجاد شده واسه افرادی که با فرهنگ کشورهای مختلف آشنایی ندارن، خیلی خوبه و نوع و طرز برخورد رو به اونا آموزش میده.

به تصویر کشیدن 100 سال موسیقی راک

این مورد هم نمونۀ خیلی خوبی از یک محتوای اینتراکتیو است. در این صفحه تایم لاینی رو میبینیم که در اون نحوۀ تشکیل ژانرهای مختلف موسیقی راک، طی 100 پارسال با رسم شکل مشخص شده.

http://www.concerthotels.com/100-years-of-rock

تا الان 198 بار به این صفحه لینک شده و اعتبار صفحه اش 53ه. بذارین دلایل جذابیت این صفحه رو نام ببریم:

  • اینتراکتیو بودن صفحه بر جذابیت اون افزودهه؛ این کار باعث می شه کاربر در همون اول دلباخته سایت شه و اون رو ترک نکنه.
  • شما می تونین در صفحه گردش کنین و قطعه ای موسیقی گوش کنین.
  • این صفحه با سلیقۀ افرادی که واسه کنسرتای به ویژه اقدام به رزرو هتل می کنن، همخوانی داره.

شما روبروی “جون پاولسون”

میشه گفت متخصص سئوی این سایت، فردی خلاق و مبتکره. هنگام ورود به سایت با محتوایی روبرو می شید که ازتان می خواد درآمد هرساله خود رو وارد کنین. هنگامی که مبلغ مورد نظر رو وارد کردین، این سایت میزان درآمد شما رو با John Paulson تاجر و سرمایه دار موفق آمریکایی مقایسه می کنه.

https://mahifx.com/john-paulson

این محتوا قبلا در صفحۀ اصلی سایت قرار داشت و زمانی که این سرویس تازگیا راه اندازی شده بود به عنوان تکنیک ساخت بک لینک از اون استفاده می شد. پیش از اونکه از صفحۀ اول ورداشته شه، این محتوا بیشتر از 200 لینک به دست آورده بود. دلیل موفقیتش چی بود؟

  • درسته با محتوایی اینتراکتیو سروکار داریم اما استفاده از اون خیلی آسونه؛ این محتوا تنها یک اطلاعات راحت ازتون می خواد.
  • مخاطب رو با خود درگیر می کنه و باعث می شه کاربر واسه یافتن اطلاعات بیشتر صفحه رو اسکرول کنه.
  • اینکه میزان درآمد جون پاولسون چطوری محاسبه می شه واسه بیشتر مخاطبان غیر قابل درک و جالبه.
  • این صفحه توانایی به اشتراک گذاری بالایی رو داره و تقریباً واسه همه سرگرم کنندهه.

18 بنیانگذار استارت آپای مختلف که لحظات سخت خود رو به اشتراک گذاشته ان

این صفحه با صفحاتی که در بالا نام بردیم، متفاوته و بیشتر از اونکه محتوایی گرافیکی و تصویری داشته باشه، بر اساس متن و نوشته. میشه گفت، در این صفحه بنیانگذارهای استارت آپای مختلف رنجایی که پیش از رسیدن به موفقیت متحمل شدن رو با خوانندگان به اشتراک گذاشته ان.

www.attendly.com/stories-of-failure-and-redemption-18-startup-founders-share-their-lowest-moments-before-coming-out-on-top

هم حالا به این صفحه 21 بار لینک شده و Page Authority اون 36ه. ببینیم چه چیزی باعث به وجود اومدن این ارقام شده:

  • ً متفاوته. معمولاً مصاحبها دربارۀ اینه که افراد چطوری موفق شدن، اما این محتوا ً برعکسه و می تونه توجه مخاطبان رو جلب کنه.
  • مصاحبه شوندگان و شرکت هاشون در مورد کاری خود شناخته شده هستن، پس افراد زیادی گفتهاشون رو دنبال می کنن.
  • این محتوا واسه بیشتر افرادی که روزانه با اینترنت سروکار دارن خیلی جذابه، پس شانس دریافت لینک براش خیلی بالاست.

ساخت بک لینک واسه سایت

وبلاگ نویسی به شکل مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یا Guest Blogging به روند نوشتن و نوشتن یک مطلب در سایتِ بقیه با هدف جذب ترافیک واسه سایت خود گفته می شه. در حالیکه وبلاگ نویسی به شکل مهمان راهی خیلی موثر واسه ساخت بک لینکای با کیفیته، اما گوگل مجازات سختی واسه بازاریابانی که با تولید محتوای کم کیفیت از این روش سو استفاده می کنن، در نظر گرفته.

۱۳ روش واسه بهبود رتبه سایت در گوگلحتما بخونین: ۱۳ روش واسه بهبود رتبه سایت در گوگل

زمانی که وبلاگ نویسی مهمان به چیزی عادی تبدیل شد، محتوای تولیدی این جور پُستا هم با افت کیفی زیادی روبرو شد. گوگل متوجه این موضوع شد. مت کاتس، سرپرست تیم وب اسپم گوگل، با پخش مطلبی خبر داد “وبلاگ نویسی به شکل مهمان تموم شد و از این پس گوگل به محتوای این پُستا اهمیت میده”.

اگه می تونین محتوایی با کیفیت بالا تولید کنین، خیلی از وب سایتای مشهور حاضر به پخش مطلب شما خواهند بود. همۀ اینا رو گفتیم تا بگوئیم از روش وبلاگ نویسی مهمان نباید تنها واسه ساخت بک لینک استفاده شه چون که گوگل در پیدا کردن لینکای بی کیفیت و کم ارزش خیلی دقیق شده.

اینم بخونین:   نکات طلایی سئو در لینک سازی خلاق باشید و به دنبال راه های مختلفی برای دریافت لینک باشید

تاکتیکای لینک سازی

پخش محتوای Ego-Bait

محتوای Ego-Bait، معمولاً نوشته ایه که در اون به افراد مختلف اشاره می شه تا بشه با Ego یا نفس اونا بازی کرد. محتوای Ego-Bait با این امید نوشته می شه که فرد اشاره شده در مقاله، با خوندن مطلبی دربارۀ خود احساس بهتری نسبت به خودش پیدا کنه و مقاله رو با کاربران خود به اشتراک بزاره. شایدً نمونه هایی از این نوع محتوا رو نگاه کردین. در ادامه به چند نمونه اشاره می کنیم:

www.thelovelyplants.com/10-gardening-blogs-to-follow

این صفحه فهرستی از وبلاگای مربوط به باغبانی رو منتشر کرده و دربارۀ هر کدوم مطلبی نوشته.

http://go.brandshank.com/top-10-electronic-music-blogs-2011

صفحۀ بالا 10 وبلاگ برتر موسیقی الکترونیک رو طبق عوامل مختلفی مثل توئیتا، تعداد اشتراک گذاری در فیسبوک معرفی کرده.

http://www.webdesigndev.com/roundups/30-most-influential-people-in-web-design

فهرستی از بهترین طراحان سایت به همراه تصویر، سایت و شبکه اجتماعی اونا.

این فهرستا توجه افراد یا وب سایتایی که در این لیستا وجود دارن رو جلب می کنه. در حالیکه این روش از تولید محتوا، راهی مناسب واسه ساخت بک لینکای با کیفیته، اما از آنجاییکه اینجور مطلبی افراد معتبر و خاصی رو هدف گرفته نمیشه انتظار تعداد زیادی بک لینک رو داشت.

مراحل ایجاد لینک سازی ego-bait بدین شکله:

معنی محتوا و تحقیق دربارۀ اهداف> نوشتن محتوا> پیشرفت و گسترش محتوا> پی گیری

مرحلۀ اول: معنی محتوا و تحقیق دربارۀ اهداف

در اول باید موضوعی واسه محتوای خود پیدا کنین. این موضوع باید تا حدودی به زمینه کاری و فضای سایت شما در ارتباط باشه. مثلا اگه وب سایتی دربارۀ گل و گیاه دارین، ایده های زیر به دردتون می خوره:

  • بهترین وبلاگای باغبانی در سال 2016
  • 15 ایدۀ بالا العاده واسه طراحی باغچه
  • چطوری طول عمر گیاهان خود رو افزایش دهیم؟

موارد بالا تنها چند ایدۀ راحت هستن. نکتۀ مهم اینجاست که همه چیز باید راحت باشه.

هنگامی که موضوع مورد نظر خود رو پیدا کردین، زمان اینه که به دنبال افراد یا وب سایتایی باشین که می خواین در محتوای خود از اونا تعریف کنین. موقع یافتن اینجور افرادی باید نکات زیر رو به خاطر داشته باشین:

  • به دنبال وبلاگایی باشین که فعال هستن و تازگیا مطلبی منتشر کرده ان.
  • به دنبال وبلاگایی باشین که در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی فالوور دارن.
  • حتماً به دنبال افرادی باشین که بشه به نحوی با ایشون رابطه برقرار کرد.

ضمنا اگه در حال مطلبی با عنوان “10 بهترین…” هستین، اول مطمئن شید که این افراد لیاقت قرار گرفتن در اینجور فهرستی رو دارن. اگر تنها هدفتون این باشه که محتوایتان به اشتراک گذاشته شه، نه تنها این افراد، بلکه خوانندگانتان هم متوجه این می شن.

مرحلۀ دوم: تولید محتوا

این مرحله هم خیلی راحت س!. شما باید سعی کنین تا جایی که می تونین جزئی ترین اطلاعات فرد یا وب سایتی که در فهرست قرار می دید رو در محتوای خود وارد کنین. به یاد داشته باشین که می خواین توجه وبلاگ نویسا رو به دست آورید تا اونا محتوایتان رو به اشتراک گذاشته و به اون لینک کنن. پیشنهاد می کنیم نکات زیر رو در نوشتن محتوای خود رعایت کنین:

  • قرار دادن عکس وبلاگ نویس یا اسکرین شاتِ سایت
  • قرار دادن لینک سایت اونا به همراه یکی از شبکه های اجتماعی شون
  • دلایل قرار گرفتن اونا در محتوای شما به همراه دلایل خاص بودن این افراد

مرحلۀ سوم: پیشرفت و گسترش محتوا

زمانی که پُستِ خود رو منتشر کردین، باید به وبلاگنویسا یا وب سایتایی که در محتوایتان موجود هستن، یک ایمیل ارسال کنین و اونا رو در جریان بذارین. در ادامه نمونه ای از یک ایمیل درخواستی رو نگاه می کنین:

سلام رامین،

خواستم بهت خبر بدم در فهرست 10 وبلاگ نویس برتر در زمینۀ سئو و بازاریابی دیجیتال در سال 2016 قرار گرفته – لینک پُستِ وبلاگ تون رو اینجا قرار بدید.

من این فهرست رو واسه شناخت بیشتر مردم با مبحث سئو و بهینه سازی سایت ساختم. به دلیل مطالب خوبی که در وبلاگ نوین منتشر کردی، تصور کردم که لیاقت قرار گرفتن در این فهرست رو داری.

مطلب منتشر شده رو می میتونی از راه لینک بالا نگاه کنی. امیدوارم که نظرت رو راجبه این پُست برایم ارسال کنی. اگه هم علاقه داری می میتونی این مطلب رو در وبلاگ یا شبکۀ اجتماعی خودت قرار بدی.

با تشکر

ایمون عمادی

یادتون باشه که همه چیز باید راحت باشه. شما می تونین همیشه اطلاعات جدیدی به محتوای خود اضافه کنین، اما احتمال داره افرادی که با اونا تماس می گیرین مشغلهای زیادی داشته باشن، پس بهتره پیغام تون رو سریع به دست شون برسونین.

مرحلۀ چهارم: پی گیری

از فصل اول این راهنما، چندین بار به اهمیت مرحله پی گیری اشاره کردیم. حتماً نامها و درخواستای خود رو پی گیری کنین. واسه انجام این کار می تونین از ابزاری مثل Boomerang استفاده کنین.

حتما بخونین: لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow) چه فرقی داره؟

نحوه درست بک لینک سازی

ساخت بک لینک با روش لینک شکسته

اینترنت پُر از لینکای شکسته و خرابه. بعضی از این لینکای شکسته در وب سایتایی مهم و معتبر قرار دارن. ساخت بک لینک با روش لینک شکسته روش خیلی محبوبیه که در اون لینک جدید و سالمی، جانشین یک لینک خراب می شه.

گرچه لینک بیلدینگ به این روش متنوعه، اما مراحل راحت اون به شکل زیره:

  • جستجوی لینکای شکسته و یافتن وب سایتای مناسب
  • تولید محتوا
  • توسعۀ محتوا

به این مثال دقت کنین: فرض کنین شما صاحب شرکتی هستین که اجناس لبنی رو آزمایش می کنه و می خواین واسه منابع علمی صفحات سایت تون لینک بیلدینگ کنین. سایت یک دانشگاهِ در ارتباط، صفحه ای قدیمی دربارۀ منابع و مآخذ فراوردهای لبنی داره، اما خیلی از لینکای موجود در اون خراب هستن. شما می تونین با ارسال یک ایمیل شامل لینک صفحۀ منابع خود، از ایشون بخواهید که لینک شما رو جانشین لینکای شکسته بکنند. اینطوری، مسئول سایت دانشگاه به سایت شما لینک میده.

این روند می تونه بارها تکرار شه. بعضی وقتا شما می تونین محتوایی که در گذشته ایجاد کردین رو جانشین لینک خراب کنین، بعضی وقتا دیگه باید با این هدف محتوا تولید کنین.

ایجاد بک لینک تخصصی

زنده کردن لینک

این روش با روش ساخت بک لینک از راه لینکای شکسته، فرق کوچیکی داره. در این روش شما لینکای شکسته ای که زمانی به سایت شما اشاره می کرده ان اما از نظر سئو ارزشی نداشته ان رو پیدا کرده و با رفع مشکل شون، اونا رو “احیا” می کنین. واسه انجام این کار روش های هدفمند متفاوتی هست:

خطای 404

این نوع لینکا، لینکایی هستین که به صفحه ای از سایت که دیگه وجود نداره، اشاره می کنن. Open Site Explorer وسیله خیلی خوبی واسه یافتن این لینک هاست. شما می تونین از طرف سایت خود این لینکا رو درست کنین یا اونا رو به لینک جدیدی Redirect کنین. راه دیگه اینه که از وبمستر بخواهید این لینکا رو عوض کنه.

اشاره به اسم یک برند بی لینک کردن به اون

زیاد اتفاق می افتد که افراد خیلی بی لینک کردن نام برندتون، دربارۀ شما مطلبی بنویسند. در بیشتر مواقع با ارسال یک ایمیل به نویسندۀ مطلب می تونین او رو از این مسئله آگاه کنین. وسایل mention.net، Google Alerts و Fresh Web Explorer پیدا کردن اینجور مطالبی رو برایتون آسون می کنن.

تصاویر لینک نشده

بعضی وقتا هاً اتفاق می افتد که بعضی وب سایتا از تصاویر موجود در محتوای شما بی اشاره منبع استفاده می کنن. بهتره به جای اونکه از اونا شکایت کنین، از این فرصت استفاده کنین و در ازای استفاده از مطالبتون، یک لینک دریافت کنین.

می تونین از راه وسایل TinEye یا Google Image بفهمین که کدوم وبمسترها از تصاویر سایت شما استفاده می کنن. بعد با ارسال یک ایمیل با ادب از اونا خواسته کنین لینک سایت شما رو به عنوان منبع عکس قرار دهند. در فصل هفتم (لینک بیلدینگ پیشرفته) دربارۀ این موضوع صحبت می کنیم.

معرفی انواع روشای لینک سازی

دنیای تاکتیکای ساخت بک لینک

در این فصل تنها به چند روش عادی ساخت بک لینک به روش کلاه سفید اشاره کردیم. همونطور که در اول مقاله گفتیم، باید طبق منابعی که در اختیار دارین از این روش ها استفاده کنین.