بهترین روش های جذب مشتری با بهینه سازی

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

لینک بیلدینگ و ایده سطل سوراخ

آموزش بهینه سازی سایت مقاله خیلی جالبی در مورد روشای ایجاد لینک در سایت رضا شیرازی ایجاد شده با عنوان لینک بیلدینگ و ایده سطل سوراخ که اینجا اون رو واسه شما منتشر میکنیم با امید اینکه مورد استفاده بگیره.

آموزش بهینه سازی سایت

لینک بیلدینگ و روشای مختلف ایجاد لینک و ضمنا ایده سطل سوراخ که در مورد لینک بیلدینگ مطرح می شه در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرد.

قبل اینکه موضوع سطل سوراخ رو توضیح بدم لازم میدونم که توضیحاتی در مورد روشای مختلف ایجاد لینک و الگوریتمای گوگل در این مورد ارائه بدم. پیج رنک گوگل امتیازیه که گوگل به صفحات اینترنتی (و نه به وب سایتا) میده، مقدار پیج رنک بین ۰ تا ۱۰ می تونه باشه و نحوه محاسبه اون طبق میزان لینکای ورودی به یک صفحه.

بعضی از مقالات در ارتباط که تا کنون در مورد پیج رنک در این سایت منتشر شده به شکل زیر هستن:

  • پیج رنک گوگل و زمان بروزرسانی شدن اون
  • سایت فارسی با بالاترین پیج رنک
  • پیج رنک تقلبی هم به بازار اومد
  • فرق لینک و بک لینک

در مورد پیج رنک به شکل مفصل در دوره آموزش سئو صحبت می شه و به زودی مقاله کاملتری در مورد اون در سایت قرار میدم. ضمنا اخیرا مقاله ای با عنوان چار راه حل مناسب لینکسازی در سال ۹۳ در سایت طراحی سایت ۲۴ منتشر شده.

آموزش بهینه سازی سایت

 

سطح سوراخ چیه؟

فرض کنین که هر صفحه از سایت شما مثل یک سطل آب می مونه و امتیازی که واسه اون صفحه محاسب می شه طبق مقدار آب جمع شده در سطله. مقدار آبی که در سطل جمع آوری می شه طبق مقدار آب ورودی به سطل محاسبه می شه که از راه شلنگایی به سطل وارد می شه. هر چه عرض شلنگا بیشتر باشه مقدار آب ورودی به سطل هم بیشتر هستش. از طرف دیگه اگه سطل بالا سوراخ باشه به میزان سوراخایی که داره آب خود رو از دست میده.

اینم بخونین:   ارزش کلید واژه ها در سئو و قواعد جدیدی که در بهینه سازی

در مثال سطل سوراخ، آب ورودی به سطل به معنی لینکای ورودی به یک صفحه در نظر گرفته می شه و هر چه پیج رنک صفحه مبدا بیشتر باشه قطر شلنگ هم بیشتر هستش. سوراخای سطل هم همون لینکای خروجی صفحه هستن.

سطل سوراخ و رابطه اون با پیج رنک گوگل

مثال بالا رو من چند سال پیش در مقاله ای به زبون انگلیسی خونده بودم و در همون زمان هم این مسئله ثابت شد که مثال سطل سوراخ اشتباهه. چون گوگل به ازا لینکای خروجی امتیازی ازتون کسر نمی کنه و پس لینک خروجی امتیاز صفحه شما رو کاهش نخواد داد. گرچه این موضوع در مورد شلنگای ورودی تا حدودی درسته اما الگوریتم گوگل به گونه ایه که بین لینک و بک لینک فرق قائله و هر لینک ورودی باعث بهتر شدن امتیاز صفحه شما نمی شه و کیفیت لینک از کمیت اون مهم تره.

آموزش بهینه سازی سایت

پس در زمان پخش اینجور فرضیه ای استقبال خیلی زیادی از اون نشد و در زمان خود از بین رفت. (اگه اشتباه نکنم ایده بالا در سال ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ مطرح شده بود)

اما دلیل اینکه من دوباره این فرضیه رو مطرح کردم اینه که گوگل اخیرا وب سایتایی که اقدام به فروش لینک انجام می دن رو جریمه میکنه و از پیج رنک اونا کم می کنه. مقدار کاهش به میزان لینکای خروجی غیر در ارتباط مربوطه و نحوه قرار گرفتن اونا در صفحه. این اتفاق تا کنون واسه خیلی از سایتای نیازمندی افتاده و سایتایی مثل ایستگاه، ایران تجارت و… با اینجور مشکلی دست و پنجه نرم می کنن و حتی سایتای دانلود که اقدام به فروش لینک می کردن مثل آسون دانلود و… هم با همین مشکل روبرو شدن.

اینم بخونین:   یادگیری کامل بهینه سازی وب سایت

سوال: این توضیحات تبلیغات لینکی در سایتای نیازمندی و تبلیغاتی واسه ما مفید هستش؟

اینجور تبلیغاتی به تعداد کم مشکلی واسه سایت شما ایجاد نمی کنه، اما اگه به تعداد زیاد بخواهید در وب سایتای تبلیغاتی با هدف پخش کردن لینک سایت خود تبلیغ کنین شک نداشته باشین از طرف گوگل جریمه می شید.

نتیجه گیری

گرچه مثال سطل سوراخ از نظر مفهومی خیلی جالبه و تصور جالبی از نحوه کارکرد گوگل واسه الگوریتم پیج رنک به ما میده، اما دارای مشکلاتیه که با واقعیت فرق داره. با این حال طبق تغییرات الگوریتم گوگل در سالهای گذشته و جریمه کردن وب سایتای فروشنده لینک و گفته گذشته مت کاتز مبنی بر اینکه گوگل قادر به تشخیص اینجور وب سایتهاییه، نتایج شهودی مثال سطل سوراخ می تونه نزدیک به واقعیت باشه.

بهترین روش جذب بازدیدکننده

بهینه سازی واسه موبایل بهترین روش جذب بازدیدکننده

آموزش بهینه سازی سایت واسه مدیران حرفه ای و خبره بهینه سازی واسه موبایل از اهمیت بیشتری بهره مند هستش.

از اینکه چطوری سایت خود رو واسه موبایلای هوشمند بهینه سازی کنین مطمئن نیستین؟ نمی دونین چطوری همه راه حلا رو به کار گیرید؟ در ادامه پیش نویسی رو که شامل موثر ترین راهکارا واسه افزایشه رتبه سایت در مرورگرهای موبایلای هوشمنده می بینین.

قدم اول: مشتریان خود رو نا امید نکنین

پنجرهای اضافی و مایه ی زحمت رو حذف کنین:

  • بستن جاوا اسکریپت(JavaScript) و پاپ آپ هامعمولا سخته.اونا رو حذف کنین.
  • باکسای اضافی به ویژه در مورد دانلود مطالب رو حذف کنین.
  • قبل از اتمام کار خواستهای ابتدایی ی کاربر رو بررسی کنین.

سایت خود رو با در نظر گرفتن قابلیتای دستگاه کاربر بهینه سازی کنین:

  • ویدئوایی رو که واسه بعضی از کاربران غیر قابل دسترس هستن حذف کنین.(مثلا Adobe Flash واسه آیفون و سیستم عامل اندروید ۴٫۱و بالا تر از اون قابل اجرا نیس)
  • کسائی که از تبلت استفاده می کنن خواستار نسخه دسکتاپ هستن. ( اگه نسخه مخصوص تبلت هم در دسترس باشه بهتره.)
  • دقت کنین نسخه کامل دسکتاپ واسه موبایلا در دسترس باشه, و اگه متن دسکتاپ رو انتخاب کردین مطمئن شید واسه تموم مدت بازدید فعاله.(کاربر واسه هر بارگذاری نیاز به انتخاب گزینه “نسخه دسکتاپ” نداشته باشه.)
اینم بخونین:   کلمات کلیدی که هیچ وقت نباید برای بهینه سازی وب سایت استفاده کرد

 

آموزش بهینه سازی سایت

قدم دوم: کار رو واسه کاربر آسون کنین

سایت خود رو طوری بهینه سازی کنین که خزنده خیلی آسون بتونه اون رو پیدا کنه و شما هم راحتتر بتونین لینکهای بیشتری رو ایندکس کنین.

    • منابعی که از نظر رباط جستجو مجاز هستن رو نبندید.(CSS,JavaScript).
    • از بهترین روشای اجرا موتور جستجو روی موبایل بهره بگیرین:

طراحی کامل : مطمئن شید که طراحی شما کدای CSS رسانه ای رو شامل می شه.

سایت موبایل رو جدا از هم کنین: با اضافه کردن کدای rel=alternate media و rel=canonical ، هدرHTTP مربوطه تغییر راه سیستم عامل کاربر سریعتر عمل می کنه.

خدمات پویا: تفاوتا رو در نظر بگیرین (User-Agent HTTP header)

  • بهینه سازی سایت به ویژه واسه برندهای محبوب موبایل باعث ایجاد ترافیک بیشتری روی سایت شما می شه.

شما می تونین در وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکز مطالب بیشتری در مورد ی بهینه سازی سایت واسه موبایل پیدا کنین.

سایت بهینه سازی شده واسه موبایل

قدم سوم: مشتریان رو به طرفداران خود تبدیل کنین! (بهینه سازی واسه موبایل)

    • موارد مورد نظر موتورهای جستجو رو با برنامه های موبایل هماهنگ کنین.
    • به راهکارهای جدید جهت افزایشه کیفیت سایت بیاندیشید

همونطور که فروشنده واسه نگهداشتن مشتری در مغازه سعی می کنه شما هم باید به فکر تشویق بازدیدکنندگانی باشین که از راه موبایل خود وارد سایت شما شدن.

فعالیتای اجتماعی و اشتراک گذاریا رو افزایش بدید.

فعالیتای سرگرم کننده مثل تکان دادن,ضربه زدن و لمس کردن رو برا استفاده از سایت افزایش بدید.

امید وارم موارد بالا مورد پسند و استفاده ی شما قرار گرفته باشه.