بهینه سازی ارزان و کم هزینه وب سایت

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت (سئو) چیه؟

بهینه‌سازی سایت واسه موتورهای جستجو (سئو) به معنی ویرایش عناصر سایت و بالا بردن اعتبار اون در فضای اینترنته. اینجوری شما می تونین بهترین رتبه رو در موتورهای جستجوگر کسب کنین. پس وقتی کاربر عبارات مربوط به کار شما رو جستجو بکنه، نام شما رو در صفحه اول خواهد دید و حتما به شما سر میزنه. این یعنی ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کنه و این برابر درآمد بیشتره. ما باور داریم که بهینه‌سازی سایت بهترین تبلیغ ممکن واسه شماس. چون که اثر اون همیشگی هستش و البته، تنها مشتریان واقعی از راه اون جذب می‌شن. ضمنا این نکته هم هست که کاربر به نتایج جستجو بیشتر از تبلیغات اینترنتی اعتماد می‌کنه.

سئو چیه؟

سئو  SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوه و شامل تکنیک‌هایه که باعث می شه به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از راه موتورهای جستجو مثل بینگ و یاهو و گوگل هستن معرفی شید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) خیلی ارزشمنده ، این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهانه. این فرآیند باعث می شه ترافیک رایگان و طبیعی از طرف موتورهای جستجو مثل گوگل به طرف سایت شما هدایت شه.

هدف سئو سایت چیه و چرا سئو مهمه ؟

در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می کنه. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو واسه حل مشکلات و پیدا کردن جواب سوالات خود استفاده می کنن. پس به روشنی روشنه اگه صاحب یک وبلاگ ، سایت یا مغازه اینترنتی باشین سئو می تونه باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتون شه.

 

بهینه سازی سایت مهمه چون :

بیشتر کاربران یکی از پنج پیشنهاد بالاتر رو در صفحه نتایج جستجو انتخاب می کنن و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشین پس بازدیدکننده و مشتری بیشتری رو دارید.

سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیس و اجرا یک راه حل خوب در این رابطه باعث بهتر شدن تجربه کاربری و کاربردپذیری سایت می شه.

سئو ضمنا باعث گسترش سایت در شبکه‌های اجتماعی می شه. افرادی که سایت شما رو از راه موتورهای جستجو کشف می کنن به احتمال زیاد اون رو در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگه شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می ذارن.

 

هنگامی که شما یک کلمه یا سوالی رو در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگه) جستجو می کنین جواب اون از راه صفحه نتایج (SERP) نشون داده می‌شه. در هر لحظه واسه منظم کردن این نتایج مجموعه الگوریتمای پیچیده‌ای اجرا می‌شن که شامل عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به اون تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای بگیره.پس سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری واسه قرار گرفتن در رتبه‌های بالا رو نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده داراه.

گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیشتر از ۲۰۰ سیگنال رو واسه تعیین رتبه بندی در نظر میگیره و اگه بخوایم این سیگنال‌ها رو دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی  سایت (Off-Page SEO) تقسیم می شن.

 

اینم بخونین:   راه های جلو گیری از بهینه سازی و سئو منفی

 

بهینه سازی داخلی سایت یا سئو داخلی چیه ؟ (On-Page SEO)

همینطور که از عنوان نشونه فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره داره و سایت رو واسه کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازه. عناصر مهم این بخش شامل :

– کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک هدف و موضوع نشونه که با استفاده از کلمات کلیدی میتونیم محتوا و موضوع صفحه رو به موتورهای جستجو انتقال دهیم. مثلا صفحه یک محصول مثل “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از کلمات (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌ان.

– تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و ضمنا تب مرورگرتون میشه دید. این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به حساب می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگه مایل هستین برند کسب وکارتون باشه. واسه جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | » « استفاده کنین.

– تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شن که با تگ‌های h نمایش پیدا می کنن. تگ <h۱> می تونه شامل کلمه کلیدی اصلی باشه و دیگه تگ‌ها شامل h۲ تا h۶ دارای کلمات هم معنی باشن.

– بهینه سازی محتوا (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید شامل کلمه کلیدی اصلی و کمه کم با طول ۳۰۰ کلمه باشه. اگه همیشه محتوای بی کیفیت و کوتاه پخش بدید ممکنه به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پانداقرار بگیرین.

– لینکای داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شه که بتونین مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود رو به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنین، پس از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنین.ضمنا هنگامی که در یک مقاله امکان رابطه با بخش‌ها و دیگه مقالات در ارتباط فراهمه حتما لینک داخلی (Internal Linking) رو مورد توجه داشته باشین.

– ساختار آدرسا (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهمه چون کمک می کنه تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشن. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم هم می تونن محتوای اون رو حدس بزنن. بهتره از حروف ربط مثل (با ، رو ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنین.

– انتخاب نام و توضیح تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از راه تگ Alt بهینه سازی و قابل توضیح بشن. اگه عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می شه نام اون هم باید گویای محتوای تصویر باشه.

– مطمئن شید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشه

– مطمئن شید که سایت شما واسه نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگه دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

– مطمئن شید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شه. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی باعث کم یا زیاد شدن میزان خروج از سایت (Bounce rate) است.

 

 

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارج از سایت چیه ؟ (Off-Page SEO)

علاوه بر تغییراتی که شما می تونین با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs واسه سایت‌تون دید کنین عوامل دیگری هم در این رتبه بندی موثر هستن که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند. بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت خارج از سایت اتفاق میفته که مهترین اونا عبارتند از :

اینم بخونین:   مشکلات بهینه سازی داخلی و رفع آنها

لینک بیلدینگ(Link Building)
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media)
فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

 

لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از این جور سایت‌هاس. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و اثر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به حساب می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمنده. مثلا هر کسی دوست داره می تونه این مقاله رو در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بزاره یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بده، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفیده. از روش‌های دیگه میشه موارد زیر رو نام برد :

وبلاگ نویسی
کامنت گذاری در سایت‌ها
ارسال پست در انجمن‌ها
ثبت سایت در دایرکتوری‌
شرکت در سایت‌های سوال و جواب
و…

چرا به سئو نیاز دارین ؟

از اون جایی که الان خیلی از آدما واسه انجام کارای روزمره خود از جستجو در موتورای جستجو گر استفاده می کنن ، بهینه سازی سایت می تونه کاربران خیلی رو روونه سایت شما کنه . اگه سایت شما در کلمات کلیدی مد نظرتون در اولین صفحه نتایج موتورای جستجوگر قرار گرفته باشه کاربران خیلی وارد سایت شما می شن .

دسته بندی سئو سایت :

کلا سئو یا بهینه سازی سایت به دو بخش سئو on-page و سئو off-page تقسیم می شن . در ادامه می خوایم به اختصار با معنی این دو بخش آشنا شیم بنابر این با ما همراه باشین .

سئو on-page :

سئو on-page یا سئو داخلی به تمای فعالیتا و ترفندای تعلق میگیره که سئو کار در درون سایت شما انجام میده . به بیان دیگه استفاده انواع افزونهای بهینه سازی ، لینک سازیای داخلی ، هدینگا و مواردی مثل این رو سئو داخلی یک سایت می نامند . اگه تکنیکای سئو داخلی به دقت در سایت تون رعایت شه رشد زیادی در رتبه بندی گوگل دارید . در ادامه با بعضی از مهم ترین ترفندای این روش آشنا خواهیم شد .

نقش URL در سئو سایت :

آدرسی که واسه سایت تون انتخاب می کنین باید به بهترین شکل نشون دهنده نوع فعالیت شما باشه ؛ اما این نکته رو به خاطر داشته باشین که نشانی سایت تون نباید بیشتر از حد طولانی باشه . پیشنهاد ما به شما واسه انتخاب نام دامنه ، نام برند یا عبارت کلیدی سایت تونه .

نقش متا تگا در سئو سایت :

این ترفند به عنوان یکی از مهم ترین تکنینای سئو on-page شناخته شده . تگای title و description جزء متا تگای اصلی صفحات یک سایت هستن .

  • تگ title نشون دهنده موضوع اصلی سایت شماس . لازم به ذکره بدونین گوگل از الگوریتمایی برخورداره که توانایی مقایسه تگ عنوان و متن شما رو دارن و آخر سر امتیازی واسه شما در نظر می گیرن ؛ بر همین پایه حتما عنوانی مربوط به متن تون انتخاب کنین .
  •  تگ Description اثر غیر مستقیمی روی رتبه بندی سایت تون داره . تگ Description توضیحاتیه که در نتایج گوگل نشون داده می شه . این توضیحات باعث تشویق شدن کاربر واسه کلیک روی سایت شما می شن .
اینم بخونین:   چرا برخی از بهینه سازی های سایت شکست میخورند؟

سئو off-page :

سئو off-page یا سئو خارجی سایت به مجموعه ترفندایی گفته می شه که باعث بهتر شدن رتبه یک در نتایج موتورای جستجو می شه . مثل ترفندای مهم سئو خارجی میشه به تولید محتوای منحصر به فرد ، ایجاد بک لینک ، بازاریابی آنلاین ، استفاده از رسانه های اجتماعی و تبلیغات در وب سایتای معتبر اشاره داشت .

بهینه سازی سایت

بهینه سازی و سئو وب سایتای گرافیکی

بهینه سازی و سئو در وب سایتای گرافیکی و بر اساس تصاویر شرایط خاص خود رو داره . وبسایتای گرافیکی عموما به وب سایتایی گفته میشه که مدیران و صاحبان سایت خیلی تمایلی به استفاده از متن و محتوا در سایت خود ندارن و علاقه مندند که بجای محتوا بیشتر با تصاویر و گرافیک پیام خود رو در سایت منتشر کنن .وبسایتایی که در زمینه های تبلیغات , دکوراسیون , عکاسی و… فعالند تمایل زیادی به داشتن اینجور وب سایتایی دارن گرافیک دیزاین به شما کمک می کنه تا شما به اهداف خود برسین اگه می خواین هم گرافیک و زیبایی رو داشته باشین و هم بهینه سازی و سئو رو گزینه های زیادی نخواهید داشت . با ما مشورت کنین.

بهینه سازی سایت واسه گوگل و کاربران

بدیش اینه سئوکاران بیشتر از کاربران غافل می شن و وبسایتا و صفحاتشان رو طوری طراحی و نشر می دن که گوگل می پسندد . داشتن یک سایت گرافیکی و جذاب بی دیده شدن به درد نمیخورد ولی داشتن یک سایت بهم ریخته و بی نظم در صفحه اول گوگل و با ترافیک بالا هم ارزش زیادی نداره . یک سایت اگه 100 بازدید کننده داشته باشه و یک نفر رو به مشتری تبدیل کنه با وب سایتی که یک بازدید کننده داشته و همون رو به مشتری تبدیل کرده از نظر کارایی فرقی ندارن. بهینه سازی سایت واسه گوگل زمانی می تونه دره های موفقیت رو به کسب و کاری باز کنه که با هم واسه کاربران هم سایت زیبایی باشه.

حدس و براورد هزینه بهینه سازی و سئو سایت شما

برابر با تعرفهای کاری گرافیک دیزاین اگه سایت شما یک سایت تجاری عادی با کلیدواژهای محدود باشه . هزینه های سئو سایت شما در در 6 ماه اول به ازای هر ماه از 400,000 تومن تا 700,000 تومانه . این رقم واسه وب سایتای فروشگاهی و گرافیکی 20% زیاد می شه . و واسه وب سایتای که قصد رقابت در کلیدواژهای پرترافیک دارن نسبت به بررسی کامل کلیدواژها تعیین میشه . .واسه شروع سایت خود رو به ما اعلام کنین تا کارشناسان ما آنالیزهای لازم رو انجام داده و هزینه دقیق سئو سایت شما رو اعلام کنن.

هزینه بهینه سازی و سئو سایت

  • عوامل موثر درهزینه سئو و بهینه سازی سایت
  • ترافیک کلید واژه ها مهمترین عامل موثر در هزینه بهینه سازی و سئو هستن
  • سایتای حریف و میزان فعالیت اونا تا 25 درصد هزینه های سئو سایت رو کم یا زیاد میکنند
  • تعداد کلیدواژها تا 20% میتوانند باعث تغییر در هزینه های بهینه سازی و سئو وب شن
  • زبون برنامه نویسی سایت , گرافیک و…. بیشترین حد تا 10% روی هزینه های بهینه سازی و سئو تاثیردارن