بهینه سازی اشتباه و تبلیغات ضعیف و رکود

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

نتیجه و اثر تبلیغات

آموزش بهینه سازی سایت بعضی وقتا تبلیغات ضعیف باعث رکود و شکست در بازاریابی و به دنبال اون در تولید می شه. مطالب و تجربیات زیادی در مورد تبلیغات ضعیف هست که به بعضی از اونا می پردازیم.

آموزش بهینه سازی سایت

تبلیغات

آموزش بهینه سازی سایت هر روزه دور و بر زندگی مون شاهد تبلیغات خیلی هستیم. رادیو، تلویزیون، بیلبورد، سایت، روزنامه و…; اما همه این تبلیغات بدست اومده به فروش می شن؟ تحقیقات ثابت کرده درصد بالایی از این تبلیغات نه تنها تاثیری در افزایش حجم فروش نداشته بلکه بعضی وقتا باعث کاهش فروش هم می شه.

تبلیغات اشتباه می تونه باعث کاهش حجم فروش یک محصول یا خدمت شه.

آموزش بهینه سازی سایت یک شرکت خودروسازی، یک سری آگهی رو به طور منظم در یک مجله به چاپ رساند. در انتهای دوره، کسائی که آگهی نامبرده رو ندیده بودن نسبت به کسائی که دیده بودن، خودروهای بیش تری خریداری کردن.

یک مثال دیگه؛ استفاده از یک نوشیدنی در بین افرادی که آگهی اون رو به یاد داشتن، کم تر از افرادی بود که اون رو فراموش کرده بودن. تولید کننده نوشابه میلیونا تومن صرف انجام تبلیغاتی کرده بود که باعث فروش نرفتن اون می شده!

آموزش بهینه سازی سایت

بعضی از محققان بخش تبلیغات بر این نکته واقف هستن که فقط موضوع اینه که نمی دونن کدوم تبلیغات باعث فروش می شه و با انجام کدوم تبلیغات، پول خود رو در آب ریخته ان. طبق تحقیقات انجام شده روی ۷۸ برند، مشخص شد که در بیشتر از ۷۰ درصد تبلیغات ارائه شده اثر کوتاه مدت بر فروش داشتن. از این بین ۳۰ درصد اثر دراز مدت داشتن.

آموزش بهینه سازی سایت از طرفی هم اگه به هزینه تبلیغات مثل هزینه های دیگری چون آب، برق، گاز و… نگاه می کنین، سخت در اشتباهید. تبلیغات خود یک سرمایه گذاریه که باید برگشت داشته باشه، پس در زمانا و مکانایی که مخاطب ندارین، تبلیغ نکنین.

اگه می خواین تبلیغ شما اثر داشته باشه باید دیده شه و اگه می خواین مردم تبلیغ شما رو ببینند باید توجه اونا رو جلب کنین. به کمک الگوی M5  این اتفاق می افتد. مراحل انجام تبلیغات عبارتست از پنج قدم.

  • قدم اول باید هدف از انجام تبلیغ رو مشخص کنین.
  • قدم دوم باید بودجه بندی کنین. بودجه تبلیغات می تونه رسانه ما رو مشخص کنه.
  • قدم سوم پیام تبلیغه
  •  در قدم چهارم به موازات اون رسانه ایه که قصد استفاده از اون رو دارین.
  • در مرحله پایانی باید آزمایش داشته باشین.

اندازه گیری اثر تبلیغات خیلی دارای اهمیته. واسه اندازه گیری تبلیغات باید ببنید که پیامی که شما قصد انتقال اون رو داشتین، به درستی منتقل شده یا نه و اینکه پیام به درستی انتخاب شده ؟

اینم بخونین:   5 عامل بسیار ضروری برای بهینه سازی وب سایت شما

اگه قدم پایانی رو حدف کنین یک مجموعه فعالیت بی نتیجه صورت دادین. پیشنهاد مشاوران پارک بازاریابی ایران به مدیران شرکتا اینه باید واسه غلبه نمودن بر رقبا، در اول به خودمون حمله کنیم!

آموزش بهینه سازی سایت این موضوع رو کمی تشریح می کنیم؛ بدین معنا که هر فعالیتی انجام می دید نتیجه اون رو . واسه اونکه بتونیم یک مجموعه تبلیغات (کمپین تبلیغات یا برنامه کامل تبلیغات) موثر داشته باشین باید اصولی به توضیح زیر در این تبلیغات در نظر بگیره.

۱- اصل سادگی Simplicity Principle: تبلیغ باید خیلی آسون به وسیله مخاطبان درک شه. تبلیغات یک مراحل ارتباطی و دو طرفه. شما پیامی رو در تبلیغ خود ارائه می کنین، مخاطب باید اون رو اون طور تو ذهن شماست، درک کنه. به باور محققین پارک بازاریابی ایران، در مورد بعضی اجناس و بعضی رسانه ها، اگه اطلاعات زیادی واسه مخاطب ارسال شه، مخاطب به شکلی واکنش نشون میده که روبروی چیزیست که ما توقع داریم. مثلا شرکتای وب در تبلیغات بیلبوردی خود همه افتخارات سازمون خود رو واسه مخاطب گفته و طبیعتا اون پیام نمی تونه برروی مخاطب موثر باشه. اگه شما در یک آگهی روزنامه به خاطر هزینه ای که صرف کردین، همه فضا رو پرکنید، پیام اصلی منتقل نمی شه.

آموزش بهینه سازی سایت

در تحقیقات معتبر ثابت شده که تعداد قطعای اطلاعاتی (Chunk Of Information) باید بین ۵ تا ۷ قطع اطلاعاتی داشته باشه. این موضوع به وسیله محققین پارک بازاریابی ایران در سال ۱۳۸۹ در بین مصرف کنندگان ایرونی بررسی شد. در حالت بهینه تعداد قطعای اطلاعاتی در واسه مخاطبین ایرونی ۵ قطعه. اما در بعضی از بیلبوردهای بزرگراها دیده می شه که همه بیلبورد رو پر از متن کرده ان. خودرویی که با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراهای شرق به غرب در حال حرکته با خوندن کامل اون پیام شک نداشته باشینً تصادف می کنه.

۲- اصل تفاوت Differentiation Principle: هیچوقت در تبلیغات از بقیه پیروی نکنین. بعضی مدیران ایرونی منتظرند که رسانه یا پیامی به وسیله یکی از رقبا ارائه شه تا اونا هم پس از اون، این تبلیغ رو عرضه کنن. در تبلیغات همیشه حرکتی جدا با حرکت حریف انجام بدین. به تبلیغات بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۰ این موضوع دیده شد. بدین معنا که بانک کشاورزی با تمرکز روی بازاریابی سبز و حمایت از محیط زیست، خود رو از بقیه موسسات پولی و اعتباری و بانکا جدا کرد.

آموزش بهینه سازی سایت بذارین چند مثال راحت بزنیم. شما می دونین که بلندترین قله ایران دماونده ولی دومین رو نمی دونیم. شما اولین موشکی که به فضا پرتاب شد رو می شناسین (آپولو) ولی دومی رو نه! همیشه اولیا به دلیل تمایزی که واسه خود ایجاد کرده، شناخته شده. اگه رقیبتون در یک چیز تفاوت ایجاد نمودهه، شما می تونین در طبقه دیگری واسه خود تفاوت بسازین. این تفاوت در همه ابعاد تبلیغات مثل پیام، رسانه و … می تونه جایگاه سازی شه.

اینم بخونین:   بهینه سازی یا تبلیغات در گوگل؟ تاثیر مطالب تکراری بر سئو

۳- اصل خلاقیت Creativity Principle: خلاقیت یا نوآوری عبارتست از ایجاد چیزی که در گذشته وجود نداشتهه. خلاقیت همون قدرت ایجاد تفکرات و نوآوریای جدیده. واسه اینکه تفاوت بسازیم باید خلاقیت داشته باشیم. اگه خلاقیت و نوآوری داشته باشین، میتونیم تفاوت ایجاد کنین. اگه شما تولید کننده هستین باید از شرکت مشاوره بخواهید که خط تولید، روش تولید و محصول شما رو ببینه. شرکت تبلیغاتی باید محصول و خط تولید محصول شما رو بشناسد پس باید زمینه مهندسی مکانیک یا مهندسی صنایع داشته باشه. خلاقیت در تبلیغات باید جمع به هدف باشه و از نظر مشتری یک ارزش تلقی شه.

۴- اصل سینرژی Synergy Principle وسایل تبلیغاتی شرکت باید اتحاد داشته باشه. شما باید تبلیغات خود رو در زمانای مشخص تغییر بدید، ولی این تغییرات باید کامل باشن. تنوع باید به شکلی طراحی شه که مخاطب توانایی ایجاد رابطه تبلیغات رو به هم داشته باشن. بعضی عناصر باید ثابت نگه داشته شه. هدف از انجام این کار اینه که مخاطب بتونه خیلی آسون تبلیغات رو دنبال کنه. در بازاریابی وسایل مختلفی واسه تبلیغ داریم. همه این وسیله ها باید کامل با همدیگه برنامه ریزی و اجرا شه.

آموزش بهینه سازی سایت در نظر داشته باشین که هیچ شرکت حقیقی یا حقوقی امکان این رو نداره که بتونه بگه که اگه یک بیلبورد نصب شه، چه قدر درآمد به شکل مستقیم و غیر مستقیم (به شکل سود حسابداری) واسه شرکت به دنبال داره. ولی همونجوریکه در اول گفته شد باید تبلیغ به شکل درست و با در نظر گرفتن اصول تبلیغات انجام شه.

چند تا نکته مهم سئو واسه کسب و کارا

آموزش بهینه سازی سایت همراه با افزایش کسب و کارهای کوچیک و بزرگ نیاز به راه کارهای سریع و مناسب در بخشای مختلف هم افزایش میابد.در این پست ۴ نکته اساسی در مورد سئو رو که دانستن اون واسه همه صاحبان کسب و کارا لازمه رو اشاره میکنیم.

آموزش بهینه سازی سایت

۴ نکته از سئو که صاحبان کار و کاسبی باید بدونن

  • سئو خیلی پیچیدهه

آموزش بهینه سازی سایت هیچ فرمول جادویی و یا راه میانبری واسه سئو وجود نداره.بهبود جایگاه شما نیازمند فعالیت دائمی و دقیق شما در موضوعات بهینه سازی داخلی و خارجیه٬که در دور ایجاد محتوا و سایت بهینه مطرح میشه.اگه هرکدام از موارد بالا کوتاهی صورت گیرد جایگاه شما در نتایج جستجو به احتمال زیاد با مشکل روبرو میشه.کلی مشکلی در سر راه کسب و کارا در سئو هست دریافت لینک از سایتای در ارتباط و با هویت بالاه.لینک گرفتن یکی از بخشای سخت سئو هستش که نیازمند فعالیت دائمی و همراه با برنامه ریزیه که کم کم نتیجه خود رو نمایش میده.

  • سئو می تونه به اوراق کردن سایت نیاز داشته باشه
اینم بخونین:   هدف از سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

اگه سایت شما طبق اصول سئو طراحی نشده باشه و یا اصطلاحا SEO Friendly نباشه٬شاید لازمه سایت خود رو از نو بسازین.بیشترین ضربه ای که سایتا از این مشکل می خورند وقتیه که وظیفه طراحی و کدنویسی سایت خود رو به افرادی می سپارند که سابقه زیاد و مشخصی در این مورد ندارن.در صورتی که قصد OutSource کردن پرژه ی خود رو دارین حتما از سابقه فرد یا افرادی که میخواهید وظیفه رو به اونا محول کنین خبردار شین.

آموزش بهینه سازی سایت

  • سئو همیشه درحال تغییره

الگوریتمایی که موتورهای جستجو از اون واسه رتبه بندی صفحات استفاده می کنن همیشه در حال تغییره،به خاطر این که موتورهای جستجو در نظر دارن همیشه بهترین نتایج ممکن رو واسه عبارت مورد جستجو نمایش بده.واسه همین ممکنه بعضی از تکنیکایی که در سالای گذشته واسه بهینه سازی استفاده میشد الان بی اثر و یا حتی مضر باشن.پس با این دید که تغییرات در موتورهای جستجو موضوعی غیرقابل انکاره همیشه راه حل بهینه سازی خود رو به روز نگه دارین.همیشه خود رو درگیر مسائل مربوط به سئو قرار بدید و سعی کنین کمه کم هر ۳ ماه یه بار علم خود در مورد سئو رو مورد بررسی دوباره قرار بدید.

  • سئو باعث فروش بیشتر نمی شه

آزمایش برنامه بهینه سازی سایت این نیس که فروش من بیشتر شده یا نه.آزمایش سئوی سایت یعنی آزمایش این مسئله که:

شما واسه عبارت مورد نظر خود در رتبه دلخواه خود در جایگاه مناسب قرار دارین؟

آموزش بهینه سازی سایت وقتی واسه عبارت مورد نظر خود در رتبه دلخواه قرار گرفتید و فرد با جستجو و کلیک روی لینک شما وارد سایت شما شده درواقع بخش ابتدایی و سنتی بهینه سازی سایت شما خوب بوده و بخش دوم که وظیفه ی سئوی نوین شروع میشه. اما اینکه فروش شما افزایش داره به ادامه برنامه بازاریابی شما بستگی داره.

  1. سایت شما گرافیک خوبی داره؟
  2. , واکنش کاربران پس از نگاه سایت چطوریه؟
  3. راه های ارتباطی تعریف کردین؟
  4. برنامه بازاریابی منظم مثل بازاریابی ایمیلی واسه خود داشته اید؟

و سوالای دیگری که مربوط به این موضوع هستن.به خاطر داشته باشین اصل اول سئو صبره و واسه داشتن سایت بهینه لازمه که هزینه هایی هم در این راه انجام شه.آموزش بهینه سازی سایت