بهینه سازی را همانند سئو کارهای حرفه ای انجام دهیم

Written by 92 on فوریه 4, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

تولیدمحتوای سئو (seo) شده یا بک لینک سازی (back link) مهمترین امتیازات و مشکلات هر کدوم رو در این مقاله خواهیم گفت و اینکه راه حل وب مک در این مورد چهه

همه ما خوب می دونیم 2 راه در راه بهینه سازی سایت یا سئو (seo) هست 1- تولید محتوای مناسب یا سئو شده 2- بک لینک سازی .در این مقاله در مورد انواع بک لینک سازیا یعنی 1- لینک سازی رایگان 2- لینک سازی طبیعی 3-بک لینکایی خریداری شده توضیحاتی میدیم. در ادامه در مورد نقاط قوت لینک سازی و نقاط قوت تولید محتوا و ضمنا نقاط ضعف هرکدام توضیحاتی میدیم. تا از میزان هزینه ها و سختی و راحتی اون اگاه شید و در آخر راه حل وب مک رو در این مورد بیان انجام میدی.

در اینکه سئو نقشی اساسی و مهم در رونق کسب و کارهای آنلاین داره شکی نیس . شاید در کشور ما روزانه 100ا هزار نفر در گوگل دنبال خرید کالا و محصول وخدمات هستن پس خوبه تا یک راه حل مشخص داشته باشیم تا بتونیم بیشترین سهم رو در این جستجوها از اون خود کنیم.

اول لازم می دونیم به 3 نکته اساسی و مهم در مورد اینکه چرا باید به طرف سئو و بهینه سازی سایت بریم اشاره کنیم

• معرفی بهتر برند خود و افزایش آگاهی عمومی
• افزایش بازدیدکنندگان سایت و فروش بیشتر اجناس
• کسب نفوذ و اعتبار در مورد کاری خود

یک نکته اساسی و خیلی مهم رو همه ما به عنوان طراح سایت و تولید کننده محتوا در نظر داشته باشیم هیچ راه حل و یا راه حل مشخص شده واسه سئوی موفق وجود نداره اما بدونین زمانی گوگل از سایت شما لذت می بره که قبل از ان بازدیدکنندگان شما از سایت شما لذت برده باشن. و یا کمه کم دقیقتر میتوانیم بگیم تموم سعی گوگل واسه رسیدن به همین هدفه که حق به حق دار برسه و اگه سایتی واقعا دوست داشتنی واسه کاربران باشه ان سایت رو بیشتر در نتایج جستجوهای کاربران نمایش بده.

لینک سازی چیه؟ امتیازات و مشکلات اون:
لینک سازی یعنی لینک دادن به سایت شما به وسیله سایتهای دیگه . ممکنه داشتن تعداد خیلی بالایی کاربر در شبکه های اجتماعی خیلی خوب به نظر برسه، اما این جست و جوی کاربران و ورود اونا به وب سایته که در آخر باعث افزایش فروش اجناس میشه. پس ساخت سایت بی رعایت استانداردهای سئو مثل ساخت بزرگراهی بی تابلوهای راهنماست! در مبحث لینک سازی باید کلیدواژهای خیلی به ویژه و در ارتباط رو شناسایی کرده و به دنبال اونا بریم.

لینکای دریافتی واسه یک سایت به 3 دسته تقسیم می شن یعنی انواع لینک سازی عبارتنداز:

• روش لینک سازی رایگان: پس از بررسی کلیدواژها و آگاهی از اینکه کدوم جمله بیشترین ترافیک رو به طرف سایت ما روونه می کنه، باید به دنبال وب سایتا و وبلاگای مربوط به کار و کاسبی خود و کلیدواژهای مورد استفاده بگردیم. بعد باید با گردانندگان اون وب سایتا صحبت کنیم تا به سایت ما لینک دهی کنن. روشای زیادی واسه این کار هست.

• روش لینک سازی ارگانیک : در صورتیکه همیشه واسه سایت خود در حال تولید محتوای مهم هستین، پاداش شما لینکای ارگانیک خواهند بود. این جور لینک سازیا بی اقدام خاصی به دست میان. اما مشکل اینه که واسه کسب لینکای ارگانیک بیشتر، باید رتبه بالاتری داشته باشین، واسه داشتن رتبه بالاتر هم باید لینکای بیشتری داشت.
هرچقدر محتوای شما مهم و تخصصی باشه به همون نسبت شانس معرفی به وسیله سایتای دیگه و لینک سازی ارگانیک شما افزایش پیدا می کنه.

• روش خرید بک لینک: اینطور لینکا به وسیله گوگل به عنوان “کلاه سیاه” شناخته می شن. به این خاطر که گوگل می خواد مطمئن شه وب سایتایی در رتبه بالاتر قرار می گیرن که محتوای مهم و با کیفیتی تولید کرده ان نه اونایی که پول بیشتری داشتن. رقابت پیش رو، یافتن لینکایی ارزون قیمت اما باکیفیته که اسپم هم نیستن.
حالا که با انواع لینک سازی آشنا شدین در ادامه در مورد نقاط قوت و نقاط به اصطلاح ضعف این نوع سئو اشاره می کنیم.

مهمترین نقاط ضعف لینک سازی :
• وقتگیر : شک نکنین لینک سازی مفید و استاندارد خیلی وقتگیره. طبیعی ست که هزینه بر هم باشه.

• تضمینی وجود نداره : تصور نکنین اگه حتی همه نکات تولید بک لینک سازی رو رعایت کردین به هدف میزنین نه اینطور نیس!
حال که با نقاط ضعف لینک سازی اشنا شدین بد نیس با نقاط قوت این نوع سئو هم اشنا شید .

مهمترین نقاط قوت سئو به روش لینک سازی :
• صرفه جویی در زمان: اگه لینک سازی به درستی انجام شه در زمان صرفه جویی زیادی رخ میده چون که فرآیند تولید محتوای شما خیلی راحت تر هستش.

• رتبه بندی: لینکای بیشتر برابره با رتبه بالاتر و میزان نفوذ بیشتر، شما همیشه ابزاری واسه برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود جایگاه خود دارید.
حالا که با نکات ریز و بزرگ بک لینک سازی و انواع بک لینک آشنا شدین در ادامه درمورد محتوای سئو شده صحبت می کنیم.

[​IMG]

تولید محتوا، راه مستقیم ولی طولانی
تولید محتوا یا همون بازاریابی محتوایی در سعی هست به سئوالات زیر جواب بده:
1- مخاطبی که قراره واسه اون محتوا تولید کنم چه علایقی داره؟
2- اونا از چه طریقی تجربیات خود رو به اشتراک گذاشته یا محتوای جدید رو پیدا می کنن؟
3- موضوعاتی که در مورد اونا صحبت میکنیم چه باشه و با چه ادبیاتی بیان شن؟

اینم بخونین:   سایت خود را یک بار بهینه سازی کنید و سپس بنشینید درآمد خود را بشمارید!!!

یک نکته مهم در تولید محتوا هست لطفا این نکته رو تو ذهن داشته باشین:
محتوای مفید تولید کنین و ان رو با هم واسه کاربران و موتورهای جستجو بهینه کنین . این کار باعث میشه محتوای تولیدی شما به بازاریابی محتوایی تبدیل شه. واسه تولید محتوا شما باید داستون سرایی کنین و ادبیات خوبی بلد باشین. اینا لازمه موفقیت تولید کنندگان محتواه.
تولید محتوا به شکل مستقیم کاری با ترافیک سایت یا رتبه اون نداره؛ هدف اصلی اون رشد جمعیت کاربرانه. داستونایی که واسه کاربران تعریف می کنین تو ذهن اونا موندگار میشه و برند شما رو طبق اونا به خاطر میارن. کم کم این محتوای مهم به وسیله گوگل هم شناسایی شده و جایگاه شما در نتایج جستجو بهبود پیدا میکنه. تولید محتوا معمولا با هدف گذاریای دراز مدت همراهه و کمه کم زمان لازم واسه برسی به موفقیت شش ماه هستش.

نقاط ضعف روش تولید محتوا:
• وقتگیر: در این خصیصه، دقیقاً شبیه لینک سازیه. اگه منابع کافی رو به این کار اختصاص نداده و ثابت قدم نباشید، نتایج ناامید کننده خواهند بود. تولید محتوای مهم نیازمند صرف زمان و هزینه بسیاره.

• مهارت نویسندگی: تهیه محتوا به تنهایی نمیتواند واسه شما ارزش آفرین باشه. واسه تاثیرگذاری روی مخاطبین باید توانایی بالایی در انتخاب موضوعات و بیان اونا داشته باشین.

نقاط قوت روش تولید محتوا:
• برندسازی: ممکنه اجناس شما در طول زمان تغییر کنه، اما برند یکتاست. بزرگ ترین نقطه قوت بازاریابی محتوا همین مورده. در بیشتر اوقات مردم به اون چیزی که می گین دقت نمی کنن بلکه به لحن بیان توجه دارن.

• بک لینکای طبیعی: هرچه محبوب تر شید، وب سایتای بیشتری به سایت شما لینک میدن. تنها راه محبوب شدن هم ایجاد و اجرا یک راه حل تولید محتوای قدرتمنده.

حالا که با مفاهیم اصلی تولید محتوا آشنا شدین حال این سوال مطرحه که :

آخر سر کدوم بهتر هست و ما در برخورد با دوراهی 1- محتوای مفید و سئو شده 2- بک لینک سازی کدوم یک رو باید انتخاب کنیم؟
حقیقت مطلب اینه که جواب روشن و شفافی واسه اثبات برتری یکی بر دیگری وجود نداره به دلیل اینکه شما باید محتوای مفید و کاربر پسند تولید کنین از طرفی این محتوای تولید باید به آگاهی صاحبین کار و کاسبی برسه که بیشتر باید از راه بک لینک سازی انجام شه. یعنی بک لینک سازی واسه محتوای بی ارزش نمیتواند معجزه کنه و تولید محتوای مفید همه بی معرفی و اعتبار بخشیدن به اون نمیتواند به تنهایی شما رو به هدف پایانی برسونه.

اما ما در وب مک به یک راه حل رسیدیم که علاقه مند هستیم این راه حل رو به شمام معرفی کنیم لطفا خوب دقت کنین تموم مراحل رو:

1- اول سعی کنین سایتی با سئوی داخلی عالی طراحی کنین . می تونه از مقالات ما در بخش نکات طلایی سئوداخلی بهره مند شید.

2- بعد از طراحی یک سایت که نکات طلایی و مهم سئوی داخلی در اون به درستی رعایت شده حالا نوبت به تولید و ایجاد محتوای سودمند و ارزشمندبا ملاک قرار دادن کلمات کلیدی مورد توجه میرسد. یعنی وقتی شما تصمیم به تهیه و تولید و یا ترجمه و یا بازنویسی یک مقاله کرده اید حتما بدونین و فکر کنین به این موضوع که قرار هست این مقاله و محتوا چه مخاطبینی رو هدف قرار بده و این مخاطبین نیاز خود رو به شکل چه کلیدواژهایی در گوگل جستجو میکنند. اگه ازمون سئوال کنین تولید و تهیه این دست مقالات تا چه زمانی باید ادامه داشته باشه به شما خواهیم گفت کمه کم بسته به میزان رقابت پذیری شغل و کسب وکار شما بین 3 تا 6 ماه یه ریز باید سعی کنین. به حدی از محتوا در سایت برسین که در خیلی از کلیدواژه در صفحه اول و یا بیشترین حد دوم باشین.

3- حالا در قدم سوم شما نیازمند بک لینک سازی, آگاهی رسانی و به اشتراک گذاری مطالب مفیدی که در 6 ماه گذشته تولید کرده اید هستین . البته دقت کنین فرآیند تولید محتوای جدید و یا بروزرسانی محتواهای قدیمی رو به موازات در دستور کار خود قرار بدید. نکته ایی که شما باید به اون دقت کنین و مهم نیزه این هست که سعی کنین در بک لینک سازی روی کلمات و عبارتی که جایگاه کسب کرده اید کار کنین تا جایگاه اونا رو بهبود ببخشین اینکار باعث میشه هم شما احساس اعتماد به نفس بیشتری کنین و هم زودتربه کمه کم فروش در محصول و خدمات رو برسین تا کمی از هزینه های جاری فرآیند تولید محتوا و بک لینک سازی تامین شه.

[​IMG]

اما سخن پایانی :
راه حل تولید محتوا همیشه باید انتخاب اول شما باشه. ولی اگه زمینه کاری شما کشش تولید محتوای زیاد و دائمی رو نداره یا منابع انسانی لازم واسه تولید محتوا رو در اختیار ندارین نمیتوان به موفقیت اون امیدوار بود. در این شرایط شما باید منابع پولی مناسبی در اختیار داشته باشین، چند صفحه هدف روی سایت خود ایجاد کرده و با خرید بک لینکای مهم جایگاه اونا رو پیشرفت بدید.
اگه بخش زیادی از مشتریان شما از راه اینترنت و البته سئو به طرف شما میان نمیتوانید ماه ها واسه رسیدن به موفقیت صبر کنین. در این شرایط می تونین با لینک سازی سرعت پیشرفت خود رو افزایش داده و سریعتر به نتیجه برسین.

اینم بخونین:   چگونه درک درستی از بهینه سازی داشته باشیم

وردپرس یا جوملا؟

اگه شما از سیستم مدیریت محتوا جوملا واسه سایت خود انتخاب کردین لازمه بدونین که یکی از ضعف‌های این سیستم نسبت به بزرگترین حریف اون یعنی وردپرس، پایین بودن سئو ابتدایی در اینه و این به اون معناست که شما باید به روش‌های مختلف سعی کنین که سایت جوملای شما در بالاترین نتایج جستجوهای کاربران وب در موتورهای جستجو بگیره. البته به این نکته مهم توجه داشته باشین که وردپرس و جوملا ابزاری هستن که یک سری فاکتورهای مطلوب و  دیگری مطلوب‌تر واسه افزایش رتبه سایت فراهم کرده‌ان و این به اون معنا نیس که اگه از وردپرس استفاده کنین یعنی سایت شما سئو شده، فقط فقط بدونین که شرایط ابتدایی سئوی وردپرس بهتر از جوملاه هر چند واسه یک متخصص سئو سایت این موضوع مهم نیس و می تونه شرایط لازم و مناسب رو در هر سیستم مدیریت محتوایی چه رایگان (مثل وردپرس و جوملا) و چه اختصاصی فراهم کنه.

در این مقاله می خوایم تا طی یازده قدم اساسی، واسه بالابردن سئو سایت جوملا در موتور جستجوی گوگل رو به شما آموزش دهیم.

  1. از درستی نوع سرور خود اطمینان پیدا کنین.

    به عنوان اولین و مهمترین مرحله، پیشنهاد می‌شه از سرورهای IIS ( ویندوزی)  پرهیز کنین چون که به احتمال قوی با مشکلات خیلی در نصب و پیکربندی جوملا در اینجور سرورهایی روبرو می شید و از سویی بازنویسی URL ها در IIS معمولا نیاز به ماژولایی داره که کار با اونا اصلا آسون نیس. پس بهترین کار استفاده از یک سرور Apache با توانایی rewrite-mode هست چون که کامپوننتای سئو در اونا کارکرد بهتری داشته و امکان بازنویسی URL ها هم فراهمه .

  2. تغییر نام txt به .htaccess

    بازنویسی URL ها علاوه بر افزایش میزان خوانایی آدرس صفحات، این امکان رو فراهم میکنه که با انتخاب عبارات و کلمات کلیدی مناسب، محتوای صفحه رو طوری معرفی کنیم که سئو جوملا مورد نظر، از نگاه موتور جستجو زیاد شه. واسه فعالسازی امکان بازنویسی URL های جوملا نیاز به تغییر نام htaccess.txt  به .htaccess هست.

  3. فعالسازی توانایی SEF و بازنویسی URL ها

    در قسمت تنظیم ها کلی (Global Configuration) -> تنظیم ها SEO سایت جوملا گزینه‌های آدرسای بهینه واسه موتورهای جستجو (Search Engine Friendly URLs) و استفاده از mod_rewrite رو فعال کنین. URL ه

    بهینه سازی ادرس جوملا در تنظیم ها کلی

    بهینه سازی ادرس جوملا در تنظیم ها کلی

    ای مورد علاقه موتور جستجو بدین معناست که بخشای پایانی و تولید شده اتوماتیک حذف و با نام مستعاری که واسه آیتم منوی اون صفحه در نظر گرفتین جانشین شه. بازنویسی URL هم واسه حذف عبارات index.php از پایان URL ها استفاده می شه. SEF همون Search Engine Friendlyه. و آدرسای بهینه واسه موتورهای جستجو رو SEF URLs گویند.

    راستی یک مقاله عالی در مورد URL ها بنده نوشتم و حتما پیشنهاد میکنم مقاله آدرس فارسی یا انگلیسی بخونین.

  4. تصحیح فایل txt

    در فایل robots.txt که به طور خودکار به وسیله جوملا تولید می شه، امکان دسترسی روبوتا به تصاویر موجود در پوشه images غیرفعال شده. با توجه به اینکه تصاویر، اثر زیادی در ترافیک سایت شما در موتورهای جستجو دارن، خیلی پیشنهاد می‌شه جهت افزایش سئو سایت جوملا خود، پوشه /images/ رو از فایل robots.txt حذف کنین. اگه اطلاعاتی درباره این فایل نداره مقاله کامل فایل robots.txt رو مطالعه فرمایید.

  5. نصب ویرایشگر JCE

    JCE کامپوننت خیلی مفیدی واسه سئو سایت جوملا هست که استفاده از اون خیلی پیشنهاد می‌شه. علاوه بر رایگان بودن این ویرایشگر، با نصب اون ویژگی‌های خیلی واسه بهبود سئو مثل امکان اضافه کردن ابعاد تصاویر و تگ alt ، فراهم می‌شه.

    ویرایشگر JCE واسه سئو جوملا

    ویرایشگر JCE واسه بهبود سئو جوملا

  6. قرار دادن متن جانشین و ابعاد تصاویر

    سئو عکس همیشه مورد توجه سئوکارا بوده، با نصب JCE می تونین به کلیه تصاویر موجود در سایت، ابعاد و متن جانشین اختصاص بدید. اضافه کردن ابعاد به تصاویر باعث می‌شه که قبل از بارگیری تصویر در مرورگر، فضایی به اون اختصاص یابد و این باعث بهتر شدن افزایش سرعت جوملا شما در طرف کاربر می‌شه.

  7. مدیریت تگای متا

    هر چند الان متا تگ کلمات کلیدی تقریبا منسوخ شده، اما متا تگای توضیحات و عنوان هنوز خیلی با اهمیتند. ویرایش این متاتگا در سایت جوملا شما به شکل تکی خیلی زمان بره، یک روش جانشین استفاده از یک کامپوننت محبوب و خیلی مفید در این باره، با نام  SEO Bossه. این افزونه متا تگ توضیحات رو به تموم صفحات می افزاید و شما تنها یه بار اون رو ویرایش می کنین. ضمنا میزان سئو جوملا شما در موتور جستجو رو به شما آگاهی میده. البته این موارد مربوط به سئوی داخلی یک سایت می‌شه و ما یک مقاله بی‌مانند و خیلی کامل درباره سئو داخلی پخش دادیم که با خوندن اون حتما شگفت‌زده می شید.

  8. نمایش دامنه سایت جوملا با www یا بی www

    برخلاف وردپرس که به طور خودکار آدرسا رو با www به بی www انتقال می ده، در سایت جوملا نیازه به شکل دستی فایل  .htaccess ویرایش شه. بدین منظور یکی از دو کد زیر رو باید در این فایل وارد کرد.

    واسه www:

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

    واسه بی www  :

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_HOST} www.mizfa.com
    RewriteRule (.*) http://mizfa.com/$1 [R=301,L]
  9. لینک دهی داخلی به شکل اصولی

    یکی از مسائل اساسی در سیستمای مدیریت محتوا به ویژه جوملا ایجاد شدن محتوای تکراریه که اثر منفی بر سئو سایت جوملا داره و می تونه اثر روی پنالتی شدن سایت به وسیله گوگل رو داشته باشه. واسه رفع این مشکل لازمه حتما به شکل دقیقد و اصولی به اون محتوا لینک داخلی داده شه، به اون معنا که واسه ایجاد لینک سازی داخلی حتما باید به آدرس دقیق سایت ( که با www یا بی اون نوشته شده) و یا / و پسوند (مثل .html) در دامنه اون دقت شه.

  10. بهبود سرعت سایت

    ما در میزفا خیلی درباره افزایش سرعت سایت بحث کردیم و مقالات خیلی کامل و جامعی پخش دادیم، شما می تونین قسمت آموزش Gtmetrix رو بخونین. سیستم مدیریت محتوا جوملا رو میشه با روش‌های لازمه موجود باعث بهتر شدن سرعت بارگیری اون شد که ما اینجا به شکل خیلی خلاصه به کمک سه روش زیر، شما رو در این راهنمایی میکنیم:

    10-1. تنظیم ها کش سایت: مرورگر لازمه به مرورگر تفهیم شه که میخوایم تا چه یه مدت سایت ما رو ذخیره کنن. بدین منظور لازمه  فایل .htaccess ویرایش و کدی شبیه کد زیر به اون اضافه بشه. در غیر اینصورت یعنی زمانی که نخواهیم زمان مشخصی رو واسه مرورگر تعیین کنیم یا ذخیره نوع خاصی از محتوا مد نظرمون نباشه، میشه از این کد بیخیال شد. https://mizfa.com/blog/leverage-browser-caching/

    ## EXPIRES CACHING ##
    <IfModule mod_expires.c>
    ExpiresActive On
    ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
    ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
    ExpiresByType image/gif "access 1 year"
    ExpiresByType image/png "access 1 year"
    ExpiresByType text/css "access 1 month"
    ExpiresByType text/html "access 1 month"
    ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
    ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
    ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
    ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
    ExpiresDefault "access 1 month"
    </IfModule>
    ## EXPIRES CACHING ##

    10-2. فعال کردن Gzip: یک روش خیلی عالی واسه افزایش سرعت بارگیری سایت فعالسازی Gzipه. بدین منظور باید به تنظیم ها اصلی جوملا در Global Configuration رفته و در قسمت سرور، این گزینه رو فعال کنین. توجه داشته باشین که این گزینه زمانی کار می کنن که mode_gzip سرور شما فعال باشه.

    فعال سازی gzip در جوملا

    فعال سازی gzip در جوملا

    10-3. بهینه سازی تصاویر: فارغ از اینکه از جوملا یا هر CMS دیگه استفاده می کنین، بهینه سازی تصاویر قبل از بارگذاری سایت یک امر روشن واسه هر برنامه نویس وبه. واسه فشرده سازی تصاویر خود میشه از نرم افزارهای مخصوص این کار مثل فتوشاپ و یا ابزارهایی مثل وسیله Google’s Page Speed tool  استفاده کرد. البته اگه دنبال وسیله سئو بیشتر هستین در لینک اشاره شده کلیک کنین.

    راستی تمایل داری مثلا عکس‌هایی با حجمای خیلی بالا رو خیلی آسون بی کاهش افت کیفیت، به کمه کم حجم ممکنه برسونی؟ آموزش کاهش حجم عکس بی افت کیفیت رو از دست نده.

  11. نصب XMap

    به جرات میشه گفت XMap یکی از بهترین افزونهای سئو جوملا واسه ایجاد نقشه سایته که میشه در دو فرمت xml و html نقشه سایت رو در اون درست کرد. وارد XMap شده و یک نقشه سایت در اون بسازین، آیتمای منو رو انتخاب و اولویتای اونا رو تنظیم کنین و بعد روی ذخیره و viola کلیک کنین. در آخر تنها لازمه تا این نقشه سایت به وسیله وب مسترتولز گوگل معرفی شه. اگه روش کار رو نمی‌دانید آموزش گوگل وبمستر رو هم از دست ندین.

  12. افزونهای سئو سایت جوملا

    طبق تجربه میشه گفت با استفاده از جوملا 2.5 بی استفاده از افزونهای غیر لازم، سئو خیلی راحت‌تره. با این حال، در صورتی که می خواهید کنترل بیشتری بر تنظیم ها سئو خود داشته باشین، اینجا دو مورد از افزونهای محبوب سئو جوملا رو معرفی می‌کنیم:

    افزونه Sh404sef که یک افزونه همه کاره سئو به حساب میاد و تنظیم ها اون خیلی آسونه.

    افزونه Artio JoomSEF – JoomSEF که مثل به sh404SEFه اما به اندازه اون قوی نبوده و تنظیم ها اون کمی خسته کنندهه، ولی نسخه رایگان اون هم هست.

آخر باید گفت که با رعایت نکات بالا در ساختار جوملا، طی مراحلی باعث بهتر شدن سئو جوملا می‌شه ولی این همه ماجرا نمی‌باشه و اگه قصد دارین بیشتر درباره سئو بدونین پیشنهاد میکنم مقالات سئو سایت میزفا رو بخونین و همینطور می تونین از سرفصل‌های پست آموزش سئو در جهت افزایش رتبه سایت خود در نتایج گوگل استفاده کنین. و همیشه بدونین که باید به روز باشین که این به ویژه با در نظر گرفتن تغییرات گذشته الگوریتم و روحیه گوگل که در سعی واسه مقابله با سایتای بهینه سازی نشده، بیشتر اهمیت پیدا می‌کنه.

اینم بخونین:   افزایش رتبه سایت با سئو و بهینه سازی اصولی