بهینه سازی سایت، افزایش بازید ، افزایش فروش و درآمد

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)

سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimize به معنی بهینه سازی موتورهای جست و جوه و به فرایندی گفته می شه که سایت شما منطبق بر استانداردهای موتورهای جست و جو بهینه سازی می شه.این مراحل شامل چندین مرحله که میشه مثل اونا به بهینه سازی کدهای رابط کاربری،بهینه سازی محتوای سایت،رعایت درست چگالی متن و محتوای سایت،تهیه Sitemap،تهیه فایل Roboot.txt،معرفی سایت به وسایل گوگل و .. نام برد.پس از انجام SEO سایت شما در کلمات کلیدی خاصی به صفحات بالای گوگل می رسه که نقطه شروع جست و جوی کاربرانه.هر چه استاندارهای بیشتری روی سایت شما رعایت شن شک نداشته باشین جایگاه شما در موتورهای جست و جو مثل Google بالاتر هستش.SEO واقعا یک علم و کار اضافی روی سایته نه فرایندی واسه گول زدن موتورهای جست و جو!

کلیک خوری سایت خود رو بالا ببرین

 

نتایج جستجوی یک عبارت در گوگل دو نوعه: یکی نتایج طبیعیه یعنی گوگل تشخیص میده، این نتایج بهتر می تونه سوال کاربر رو جواب بده. یک سری از نتایج هم پولی و تبلیغیه. چطوری در نتایج برتر بیاییم.

 نتایج جستجوهایی که در جواب به یک عبارت جستجو در گوگل ظاهر می شه، دو نوعه: یک مورد نتایج طبیعیه یعنی یافتهایی که گوگل حدس می زنه طبق اون چیزی که کاربر به دنبال اینه، بهتر می تونه سوال اون رو جواب بده.

یک سری از نتایج هم پولی و تبلیغیه که در بالا و یا طرف راست نتایج نشون داده می شه.

طبق بررسیا، کاربران نسبت به نتایج پولی خیلی بی توجه هستن.

در این نوشتار می خوایم با ارائه راهکارهایی چند، نحوه قرار گرفتن وب سایتا در جوابای برتر رو تشریح کنیم.

سئو چه تاثیری بر افزایشه سایت در صفحه یافتها داره؟

در جواب به این سوال، به چار نکته کلیدی اشاره می شه:

1. زمان: این عامل به جستجوهایی گفته میشه که در جواب، سایت شما رو به عنوان جوابای در ارتباط نشون میده.

هر چه این زمان کوتاه تر باشه، رتبه سایت پیش گوگل بالاتره.

یکی از عوامل تعیین این قضیه، رفتار کاربران نسبت به سایت شماست.

اینم بخونین:   روشی که با آن می توان بعد چند روز بازید و فروش سایت را چند برابر کرد

2. کجا: این عامل که به محل سایت و رتبه اون اشاره میکنه، بر بهینه شدن کل ساختار سایت متکیه.

پس اگه شما یک کارشناس خبره سئو باشین، می دونین که در این قضیه عوامل زیادی موثر هستن، مثل: پلتفرم، معماری، رابطه محتوا، لینکا و سیگنالای مربوط به شبکه های اجتماعی.

3. چه چیزی: این بخش به نوع جوابی که به ازای یک خواسته جستجو نشون داده می شه، اشاره داره.

مثلا موتور جستجو پاسخایی که میده، جهانیه یا محلی؟

بدیهیه که اگه سایتا نوع خاصی از محتوا رو تولید، بهینه و منتشر کنن، در خواسته جستجوهایی که از اون نوع محتوا سراغ گرفته می شه، بهتر می تونن عرض اندام کرده و چشم جستجوگر رو به خود جذب کنه.

مثالای این عامل عبارتند از: پروفایلای مندرج در شبکه های اجتماعی، ویدئوهای یوتیوب، پروفایلای Google+ Local، لینکدین، تصاویر شخصی و یا اخبار شخصی.

4. چطوری: این بخش، جزء اصلی و مهم نمایش نتایج به حساب میاد.

در ادامه ما نگاه عمیق تری به این عامل داریم و رابطه نتایج ارائه شده، احتمال کلیک خوری اونا و رابطه کلی اونا با خواسته جستجو رو بررسی می کنیم.

«چطوری» می تونه به راه های مختلفی خود رو نشون بده:

www.ParsCms.com

  • Markup
  • Authorship
  • Title
  • Snippet
  • Bolding
  • Link
  • Breadcrumbs
  • Sitelinks
  • Images
  • Videos
  • News
  • Social signals
  • Local
  • Mobile
هر چند نمایش یافتها در صفحه جوابا، به وضعیت و الگوریتم خود موتور جستجو بستگی داره ولی ما میتونیم بعضی از این عناصر رو دستکاری کرده و تا حدودی ارزش اونا رو کم و زیاد کنیم.

به مثالی که می خوام بزنم که در جواب عبارت perfect santa monica beach hotel ظاهر شده، دقت کنین:

این عبارت به این معناست که فردی قصد داره در نزدیکی ساحل سنتا مونیکا (یکی از شهرهای ایالت کالیفرنیا) اقامت کنه.

او با استفاده از عبارت perfect به جستجوگر می فهماند که به دنبال یک هتل خوب و باکیفیته.

گوگل در جواب، به Loews Santa Monica Beach Hotel اشاره میکنه.

سایت Loews دومین جواب طبیعی گوگله و در ظاهر بد نیس!

تحقیقات گذشته نشون میده که کاربران به طور متوسط 14.7 ثانیه رو به مرور جوابای طبیعی اختصاص می دن، به ازای 8 الی 15 جواب در یک صفحه.

اینم بخونین:   چگونه سایت خود را با بهینه سازی رنکدار کنیم

پس به هر جواب، 2 ثانیه زمان می رسه.

ششمین جواب، به سایت TripAdvisor اشاره داره؛ سایتی نام آشنا در بخش گردشگری و مسافرت.

این که یک سایت تخصصی و معروف، سایت شما رو معرفی و تبلیغ کنه خیلی عالیه و روش مناسبی واسه گسترش یک سایت خاص حساب می شه.

چطوری سایت خود رو در جستجوگر برجسته کنیم؟

تحقیقات گذشته نشون میده که کاربران به طور متوسط 14.7 ثانیه رو به مرور جوابای طبیعی اختصاص می دن، به ازای 8 الی 15 جواب در یک صفحه.

1. Rich Snippets یکی از سرویسای گوگله که سایتا و وبمسترها با استفاده از اون می تونن محتواهای خود رو در موضوع خاصی، مشخص و نشونه گذاری کنن، یعنی، واسه اون مطلب برچسب خاصی تهیه کرده و اون رو ستاره دار کنه.

لیست کردن نام کامل هتل به عنوان بخش اول تگ عنوان و meta snippet، چشم گوگل رو گرفته.

نکته: استفاده از کلمه see در «خواسته عمل»، کنجکاوی کاربر رو واسه این که به سایت نگاهی بندازه، افزایش میده.

2. پاسخای برتر: معمولاً گوگل روی خوشی به چند رسانه ایا نشون میده.

پاسخایی که شامل رسانه باشه، معمولاً در جایگاهای بالاتر صفحه نتایج ظاهر می شه و از اون سو، این جور پاسخا، بیشتر از طرف کاربران کلیک می خوره و به اصطلاح کلیک خوری اونا بالاتر از پاسخای متنیه.

به مثالی که می خوام بزنم دقت کنین.

Soccer SERP Example
Video! Images! Authorship!

همونطور که توجه می کنین، پرسشای متفاوت – که یکی عملگرا (action-based) است و دیگری فعالیت محور (activity-based) – پاسخای چندرسانه ای متفاوتی از گوگل میگیره.

گوگل میدونه که بهتره جواب عبارت جستجویی که دور موضوعات عملگرا می چرخد، به شکل ویدئو باشه و جواب جستجوهای موضوعات فعالیت محور، به فرمت تصاویر و به شکل مقالات ارائه شه.

البته گوگل به خودی خود این موضوع رو نمی دونه ولی داده های کلانی که به مرور از رفتارهای کاربران جمع آوری شده، این نکته رو واسه گوگل روشن ساختهه.

در تصویر بالا، بخش طرف راست، ضمنا شامل تصویر نویسندگی گوگل (Authorship) است که یک وسیله لازم واسه کارشناسان به حساب میاد چون اونا با استفاده از اون می تونن مقالات خود رو بهتر روبروی دید کاربران و جستجوگران قرار دهند؛ یعنی استفاده از یک امتیاز چشمی.

اینم بخونین:   مفهوم و معنای بهینه سازی سایت

چطوری کاربران رو به کلیک مایل کنیم؟

1. یک برند بسازید.

از راهکارهای Off-site بهره بگیرین.

ایجاد انجمنا و وابستگیا، می تونه کاربران رو به هنگام نگاه نام شما، به کلیک کردن تشویق کنه.

ً به یاد داشته باشین که ً گوگل برندها رو دوست داره!

2. به تگ عنوان (title tag) و متا تگ توضیحی (meta description) سایت خود توجه نشون بدید چون که این اجزا می تونن توضیح مفصلی درباره سایت به کاربران ارائه دهند و دلیل تفاوت شما از رقبا رو به اونا گوشزد کنه.

3. به ساختار کلی سایت دقیق شید.

به بهینه سازی ساختار کلی سایت بدین و به تگا و مواردی مثل این بسنده نکنین.

به ساختار سایت خود و لینک دهی داخلی اون نگاهی بندازید.

نحوه ناوبری کاربران در سایت رو بررسی کنین.

مثلا به مثال TripAdvisor که در بالا توضیح داده شد، دقت کنین.

4. از Rich Snippets استفاده می کنین؟

اگه اینجور کنین، بیشتر محبوب گوگل می شید…

گوگل ضمنا ابزاری واسه استفاده آسون تر از rich snippets در اختیار کاربران قرار میده، که واسه استفاده از اون کافیه به آدرس مراجعه کنین.

5. نویسندگی گوگل (Authorship) یک فیس و افادهه ولی به هر حال ً لازم مثل اینکه!

با این راه حل می تونین محتواهای خود رو هم واسه گوگل و هم واسه کاربران جدا سازید.

6. به چند رسانه ایا فکر کنین.

واسه تشریح مشخصات جنسا و سرویسای تولیدی خود می تونین از قابلیتای چندرسانه ایا خوب استفاده کنین: ویدئو و عکس درست کنین، اونا رو تگ کنین، اونا رو توضیح بدید، اونا رو بهینه کنین، و اونا رو گسترش و منتشر کنین.

7. وضعیت خود در صفحه نتایج جستجوگر رو بازبینی کنین.

داشتن یک «رتبه بالا» در صفحه نتایج جستجوگر، چیزی متفاوت با داشتن «بهترین» رتبه در آنجاست.

بهترین رتبه یعنی بازدید بیشتر، اعتبار بیشتر و فروش بیشتر.