بهینه سازی فروشگاه اینترنتی و تاثیر نرخ کلیک در بهینه سازی سئو سایت

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی مغازه اینترنتی

بهینه سازی مغازه اینترنتی یکی از جنبه های مهم واسه ایجاد رقابت و برتری  گرفتن از رقباه در این آموزش می خوایم مواردی که می تونه به بهینه سازی مغازه اینترنتی شما کمک کنه رو آموزش دهیم

۱-آدرس صفحه :نکته اول در سئو مغازه اینترنتی ایجاد یک آدرس واسه هر صفحه به شکل بهینهه سعی کنین آدرس هر صفحه کوتاه و به شکل استاتیک {html} باشه.

۲-عنوان صفحه : عنوان صفحه شاید مهمترین نقطه واسه seo باشه پس دقت کنین که در انتخاب این قسمت دقت کافی رو داشته باشه.

۳-  ۳۰۱ Redirects:تغییر مسیرا رو به درستی اعمال کنیم البته سعی کنیم تا حد امکان از این وسیله استفاده نکینم .در بعضی از مواقع نیازه با استفاده از ۳۰۱ Redirects صفحه های حذف شده یا صفحه های که آدرساشون تغییر کرده رو تغییر راه دهیم چون که میتوانیم با استفاده از این کار از ایجاد لینکای شکسته جلوگیری کنیم.

۴-استفاده از لینکای معمولی واسه صفحه های دارای محتوای برابر :در بعضی از مواقع نیازه یک محصول رو در چندین صفحه تعریف کنیم این کار باعث میشه قدرت هر صفحه بین صفحات مختلف تقسیم شه واسه جلوگیری میتوانیم از لینک معمولی استفاده کنیم.

۵-متا ربات :با استفاده از متا ربات و کد noindex  میتوانیم از ایندکس شدن بعضی از صفحات در گوگل و بقیه موتورها جستجوگر جلوگیری کنیم.

۶-ایجاد وبلاگ واسه بهینه سازی مغازه اینترنتی :از اونجا که گوگل بارها بازاریابی محتوا رو به عنوان یک روش موثر واسه ایجاد ترافیک و ضمنا ایجاد لینک داخلی بیان کرده نباید از گزینه خیلی آسون رد شد .میتوانیم مطالب نوشته شده در وبلاگ رو به شکل rss در آوریم و اونو رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذاریم.

۷-فایل robots.txt :با استفاده از این فایل کارای مهمی رو میتوانی انجام بدیم نحوه دسترسی ،ایجاد آدرس بهینه ،نوع خزیدن صفحه به وسیله موتورهای جستجوگر و….. سعی کنین تا حد امکان کار کردن با این فایل رو آموزش دیده و از اون استفاده کنین حتی در خیلی از وب سایتا بیان شده که فایل خالی robots.txt می تونه مفید واسه سئو سایت باشه.

اینم بخونین:   5 عامل بسیار ضروری برای بهینه سازی وب سایت شما

۸-سرعت سایت :وب سایتا که دارای سرعت بالا هستن علاوه بر مفید بودن واسه کاربران می تونه واسه موتورهای جستجوگر مفید باشه سعی کنین در انتخاب هاست یا سرور خود دقت کافی رو داشته باشه تا حد امکان سعی کنین از سرورای مجازی واسه سایت فروشگاهی خود به جای هاست اشتراکی استفاده کنین  چون که علاوه بر سرعت دارای امنیت بالاتری هم هستن .سرعت سایت علاوه بر سرور و هاست به نوع برنامه نویسی هم می تونه ربط داشته باشه.

۹-کنترل ترافیک و صفحات ایندکس شده :سعی کنین ترافیک سایت خود رو هر روز مورد بررسی قرار بدید این کار رو می تونین با گوگل بررسی یا گوگل وب مستر انجام بدین ضمنا می تونین با استفاد ه از site:url  میزان صفحات ایندکسی خود رو نگاه کنین.

۱۰-استفاده از تگ Alt  واسه تصاویر :حتما واسه هر یک از تصاویر سایت خود یک Alt  تعریف کنین و یکی از کلمات کلیدی رو در اون قرار بدید .

۱۱-Social Sharing buttons واسه اشتراک گذاری محصول در شبکه های اجتماعی :

با قرار دادن دکمهای share میتوانی به کاربران خود این اجازه رو بدیم تا مطالب ما رو در صفحات اجتماعی معروف به اشتراک بذارن این روش علاوه بر افزایش بازدید کننده می تونه سرعت ایندکس مطالب رو بالا ببره.

۱۲- Auto XML Sitemap واسه بهینه سازی مغازه اینترنتی: نقشه سایت از دید کاربران مخفیه اما می تونه به پیدا شدن سایت ما به موتورای جستجوگر کمک کنه سعی کنین از یک وسیله خودکار واسه ایجاد نقشه سایت کمک بگیرین.

۱۳-استفاده از یک آدرس ip منحصر به فرد واسه بهینه سازی مغازه اینترنتی: سعی کنین آدرس ip مغازه شما به شکل یکتا باشه چون که در بعضی از مواقع کاربران با استفاده از ای پی به مغازه وصل میشوند. مثل مغازه مثل مغازه آمازون  که دارای ip منحصر به فرد ۷۲٫۲۱٫۲۱۵٫۲۳۲٫  واسه دسترسیه.

اینم بخونین:   فاکتورهای مهم در بهینه سازی سایت

اثر میزان کلیک در بهینه سازی سئو سایت

میزان کلیک در بهینه سازی سئو سایت یکی از مواردی که در رنک و یا رتبه گوگل اثر گذاره و استفاده میشن.
یک سری موسسهای بهینه سازی مثلا RANK FISHKIN می گه که میزان کلیک روی سئو اثر گذاره و یکسری از این موسسسات هم مثل BARTOSZ GORALEWICZ کلا با این تئوری مخالف هستن.
اینجا من روی این تئوری که میزان کلیک واسه سئو مفیده کار می کنم. و اونو به اثبات می رسانم و راه های افزایش میزان کلیک رو واسه شما توضیح میدم.

اثر میزان کلیک در بهینه سازی سئو سایت

واسه چند ثانیه روی اون فکر کنین. هر زمانی که شما روی لینکی در نتایج گوگل کلیک می کنین. گوگل اونو به عنوان میزان کلیک می شمارد. گوگل همین الان در حال اندازه گیری تعداد کلیکایی که روی یک سایت (http://www.parsaya.com) می شوده. و اینکه یک نتیجه چند بار کلیک می خوره رو اندازه گیری می کنه.

به نظر شما این منطقی نیس که صفحه هایی که کلیک بیشتری نسبت به بقیه صفحه هات می خورند رو در صفحه اول نمایش بده؟
بله همین طوره. خیلی آسون میشه فهمید که میزان کلیک یک شاخص واسه اندازه گیری بهتر بودن یک سایت نسبت به بقیه سایت هاس.

پس در اینصورت چه اتفاقی خواهد افتاد اگه کاربر سریع از یک سایت بیرون برود؟ زمان کمی رو درون یک سایت بگذراند؟ و یا کاربران بازگشت کمتری به اون سایت داشته باشن. اینا همه سیگنالای منفی رو به طرف موتور جستجو در مورد سایت شما می کشوند.
منتها اگه کاربر به یک سایت بازگشت داشته باشه و به ازای هر سشن صفحات بیشتری رو باز کنه و یا محتوای خوب شما کاربر رو درون سایت نگه داره اون وقت گوگل متوجه میشه که سایت شما دارای ارزشه.

اینم بخونین:   انتخاب نام دامنه و علت بهینه سازی سایت

اینجا به ۵ مورد از مواردی که میزان کلیک در بهینه سازی سئو سایت اثر میذاره اشاره می کنیم.

  • یک متا تگ معتبر بنویسید

وقتی که یک عنوان واسه سایت می نویسید مطمئن شید که کاربر رو مجبور می کنین که وارد سایت شما شه.

  • صفحه ورود سایت رو بهینه سازی کنین.

فقط به فکر بهینه سازی کلیکا نباشید. این به معنی اسپم کردن کلیکا واسه کاربرانه. یک صفحه مناسب داشته باشین که وقتی کاربر به سایت شما اومد بتونین کاربران رو در سایت خودتون نگه دارین.

  • از ساختارهای snippet واسه گوگل استفاده کنین.

snippetا یکی از بهترین روش های واسه افزایش کلیکای سایت شماس. اینا به کاربران کمک می کنن تا در مورد سایت شما تصمیمای بهتری رو انجام کنه.

  • برند معتبر واسه خودتون بسازید

اگه شما در اینترنتی برند شده باشین. کاربران بیشتر روی سایت شما کلیک می کنن . و ضمنا با توجه به اعتمادی که ازتون پیدا کرده ان به سایت شما باز خواهند گشت.

  • به کاربران سایت توجه داشته باشین و به اونا جواب بدید

فکر کنین که کاربری یک مواد غذایی رو در گوگل جستجو می کنه و گوگل نتایج رو به اون نمایش میده. بیشترین کلیک روی ۵ سایت اول نشون داده شده می خوره. به هر حال، به هر دلیلی این ۵ سایتی که در کاربر وارد اونا شده دارای این مواد غذایی نباشن بعد کاربر روی گزینه ششم نتایج کلیک می کنه. اگه این گزینه محصول کاربر رو داشته باشه میزان کلیک این سایت افزایش پیدا کرده و بقیه رقبا از اونا جا می مونن.