بهینه سازی محلی و پنج مورد مهم

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

سئوی محلی و پنج مورد مهم

هدف از این مقاله توضیح موارد کلیدی واسه موفقیت در جستجوی محلی با تمرکز روی فرانشیزها، برندها و کسب و کارهای چند شعبه ایه. اول باید دید که چرا سئوی محلی دارای اهمیته. چرا شما باید نگران دیده شدن در جستجوهای محلی باشین. این مسئله چه حسنی واسه شما داره.

طبق بررسیای سال ۲۰۱۴ روی مشتری محلی BrightLocal، ۹۲ درصد مشتریان، از اینترنت واسه یافتن یک کار و کاسبی محلی در این سال استفاده کرده ان و این مقدار شاید در حال افزایشه. یکی از گزارشات گذشته گوگل بیان کرده که از سال ۲۰۱۱ جستجوهای گوگل شامل عبارت “near me”، یعنی کسب و کارهای نزدیک من، ۳۴ برابر زیاد شده. پیشرفت دسترسی به اینترنت از راه موبایلای هوشمند از دلایل اصلی این هستن و باعث اهمیت روز افزون دیده شدن بصورت محلی واسه حرفها در هر شکل و اندازه ای شدن. ذات جستجوی محلی و اهمیت اطلاعات یک حرفه در وب، محیطی ایجاد کرده که بطور طبیعی واسه حرفهای چند شعبه ای، کسب رتبه محلی مناسب سخت تره. این امکان پذیره، اما به شرطی که به اصول سئوی محلی توجه داشته باشین.

لوکال سئو یا سئوی محلی

سئوی محلی چرا ؟ مشکلات سئوی محلی

اهمیت این قضیه به اندازه ایه که حتی صنایع خیلی بزرگ هم نمی تونن جستجوی محلی رو ندیده بگیرن. چون که باعث افزایش میزان دیده شدن به وسیله کاربران محلی، گسترش معروفیت در سطح محلی و احتمال تقویت لیاقت تبلیغات از راه پرداخت کلیکی با کامل سازی بازبینیای محلی می شه.

سوال مهمی که مطرح می شه اینه که چرا جای جغرافیایی شما رتبه بندی نشده.

در عین حالی که شما با یک آژانس دیجیتالی همکار شده، بازاریابی محتوا انجام داده و حتی مقداری سئو هم انجام دادین، اما هنوز موقعیت شما در جستجوهای محلی قابل رؤیت نیس.

بدیش اینه backbone سئوی محلی بیشتر متکی بر اعتبار سنتی و بازاریابی مناسبه. البته میشه امیدوار بود که با کمی کار سخت و مقداری ملاحظات در مورد موقعیتای مختلف به جای تنها در نظر داشتن brand به عنوان همه چیز، میشه رتبه مورد نظر رو گرفت.

در ادامه به توضیح پنج مورد اول از مهمترین مسائلی که مانع رؤیت حرفهای چند شعبه ای در جستجوی محلی می شن، می پردازیم. با استفاده از مواردی که بیان می شه می تونین رتبه محلی خود رو بالا برده و از مواردی که باعث سقوط رتبه می شن هم، پرهیز کنین.

مسائل سایت : سایت شما مرکز فعالیتای بازاریابی آنلاین شماس، پس باید مقدمات رو در همین جا فراهم کرده و از همین جا ادامه بدید. گوگل معمولا عادت به ارائه پیشنهاد های مبهم و سر بسته و بعضی وقتا مخالف داره؛ اما انصافاً در مورد رتبه بندی مکانای جغرافیای مختلف، دستورالعملای روشنی ارائه کرده. در ادامه واسه روشن شدن مطلب، مسائل مشترک وب سایتا رو فهرست کردیم.

صفحات بی جای جغرافیایی: در حالت ایده آل جای هر مغازه باید صفحه منحصر به فرد و بهینه سازی شده خود رو داشته باشه. درحالی که امکان داره یک صفحه واحد بسازین تا یک ناحیه یا منطقه مشخص رو پوشش بده، از نقطه نظر یک کاربر هم به اون نگاه کنین. خیلی کم اتفاق می افتد که یک صفحه منطقه ای خیلی آسون یک صفحه جای جغرافیایی تک، قادر به تحویل اطلاعات مشخصی باشه که یک کاربر به دنبال اینه.

اینم بخونین:   بهینه سازی یا سئو غیر مجاز چیست؟

صفحات جای جغرافیایی غیر قابل پی گیری: اگه صفحات جای جغرافیایی شما تنها از راه شعبه یاب یا جستجوی داخل سایت شما در دسترس باشه، ممکنه گوگل نتونه اونا رو پیدا کنه. اگه گوگل نتونه صفحات جای جغرافیایی شما رو پیدا کنه، اونا رو ایندکس نکرده و جستجوگران محلی قادر به یافتن اونا نخوان بود.

کیفیت پایین صفحه جای جغرافیایی: صفحات جای جغرافیایی شما هر اطلاعاتی رو که کاربر واسه تماس با کار و کاسبی شما نیاز داره، در اختیار او قرار میده؟ ساعتای ارائه خدمات نشونه؟ در اونا اطلاعات محلی مشخصی هست؟ به دیگه المانای سایت که مربوط به اینجا جغرافیایی هستن پیوند داده شدن؟ نقشه ای هست؟ هر چه مطالب مهم تری در این صفحات ارائه بدید که بیشتر پاسخگوی درخواستای جستجوی کاربران باشن، اجرای این صفحات به راه مطلوب تری صورت خواهد گرفت.

کیفیت پایین کلی سایت: سایت بهینه سازی شده؟ صفحات جای جغرافیایی، به استثنای مقداری جزئیات کلیدی تا حد زیادی برابر هستن؟ محتوای سایت به شکل تخصصی نوشته شده؟ سایت از دید فنی بخوبی ساخته شده؟ سایت قابل استفاده روی یک تلفنه؟ پاسخگویی سایت سریعه؟ هنگامی که روی سایت خود کار می کنین باید تمرکز شما روی کیفیت، منحصر به فرد بودن و رابطه باشه، در غیر اینصورت با واکنش ضعیف تری از عامل های کیفی مختلف الگوریتم جستجو روبرو می شید.

جریمها : موارد شناخته شده یا مشکوکی هست که ترافیک رو تحت اثر قرار بده؟ جریمها؟ لینکای مشکوک؟ کنسول جستجوی گوگل ( یا همون وسیله وب مستر قدیم گوگل ) جزئیات جریمها رو مشخص کرده، اما اگه سایت به جای گرفتن ترافیک در طول سال ترافیک خود رو از دست داد، اختلافات جزئی زیادی از فیلترینگ هست که باید مورد توجه قرار گرفته و مشخص شن.

چطوری مقاله موثر در سئو بنویسیم

شرط می بندم خیلی ازتون که صاحب سایت یا بازدید کننده هستین، کمه کم یک بار در مورد مقالات سئو شنیده اید. اگه اینطور نیس، ما اینجا به توضیح اینکه سئو چیه و چطوری عمل میکنه، چرا عمل می کنه و اینکه چه جوری اون رو به طور درست و موثر بنویسیم، می پردازیم.

سئو (SEO ) مخفف Search Engine Optimized، و به معنی “بهینه شده واسه موتورهای جستجو” است، پس مربوط به مواردیه که خیلی با موتورهای جستجو که همه ما با اونا آشنایی کامل داریم در ارتباطه (مثلا گوگل، یاهو، ask.com و غیره). هدف این تکنیک هدایت بازدید به طرف یک سایت با استفاده از کلمات کلیدی که به طور هدفمند مورد استفاده قرار گرفتن، ه. الان، اینترنت با سرعت غیرمنتظره ای رو به رشده، در این بین گروه های خیلی وجود دارن که می خواهند هنگامی که شما در وب قصد جستجو واسه کار و کاسبی، محصول یا هر چیز دیگری رو دارین، اونا رو پیدا کنین. واسه دیده شدن باید به سطح معینی از قابل رویت بودن رسید، پس هنگامیکه شما صاحب یک سایت هستین و می خواین مردم شما رو پیدا کنن، حتما سعی می کنین تا در اولین صفحات نتایج جستجو باشین چون مردم هم در اینترنت به دنبال راهی سریع و آسون واسه یافتن موارد مورد نظر هستن.

اینم بخونین:   تکنیک های عالی و تضمینی برای بهینه سازی سایت

پس بیایید در نظر بگیریم که الان شما صاحب سایت هستین و می خواین توانایی دیده شدن خود رو بالا ببرین تا مردم بتونن شما رو پیدا کنن. واقعا یکی از موثرترین روش ها واسه رسیدن به این مقصود، نوشتن مقالات خوب سئو هستش.

قهوه بخورین و از مطالب سئو لذت ببرین

این کار به هدایت بازدید به سایت شما و قابل رویت شدن مطالب شما در موتورهای جستوجو کمک می کنه. البته شما می تونین از استخدام یک نویسندۀ جداگونه حرفه ای متخصص در مقالات سئو هم بهره ببرین اما چرا سعی نکنین به این نقل قول عمل کنین که:

اگه می خواین کاری به بهترین راه انجام گیرد، خودتون اون رو انجام بدین

اینطور شما درباره وب سایتتون بیشتر خواهید دونست و تجربۀ بیشتری کسب می کنین.

هیچی پیچیده ای در مورد نوشتن مقالات سئو و هیچ درست یا غلطی وجود نداره٬ فقط باید دستورالعملای خاصی رو واسه رسیدن به موفقیت دنبال کنین.  من سعی خواهم کرد بعضی از اونا رو که فکر می کنیم در انجام این کار به شما کمک می کنن، توضیح دهم.

به محتوا اهمیت بدید:

هنگامیکه می خواین مقاله ای در مورد سئو بنویسید، علاوه بر فکر کردن به این که چطوری تعداد بازدیدکنندگان تون افزایش پیدا کنه یا چه مقدار بازدید پس از ثبت مقاله دارید، سعی کنین از محتوای مقاله هم غافل نشید. باید طبیعی بنویسید و اطلاعاتی رو به اشتراک بذارین که واسه خواننده جالب باشه. باید چیزی باشه که خواننده بتونه خیلی آسون با اون رابطه برقرار کنه و در آخر اقرار کنه که مقاله واسه زندگی و کارش مفید بوده. اگه مقاله ای از نظر تکنیکی کامل و درست باشه اما شامل اطلاعات مفیدی نباشه از پایه هیچ دلیلی واسه نوشتن اون وجود نداره، چون این موضوع می تونه بازدیدکنندگان شما رو نا امید کنه و باعث نوشتن شدن بررسیایی منفی دربارۀ سایت شما شه.

شما ضمنا باید به طول مقاله خود اطمینان حاصل کنین که بیشتر از حد طولانی نباشه وگرنه ممکنه خواننده رو خسته کنین، یا اینکه بیشتر از حد کوتاه و از دید محتوا بی ارزش و شامل اطلاعات بی ربط نباشه.  مطمئن شید مطالبی که می نویسید درست و معتبر باشن. تحقیق کنین و منابع مختلف اطلاعات رو با همدیگه ترکیب کنین یا با توجه به تجارب شخصی خود بنویسید، چیزی که مهمه منحصر به فرد بودن مطالبه٬ چون شما نمی تونید از مقالۀ فردی دیگه کپی ورداری کرده و بعد ادعا کنین مطالب ثروث شماس.

کلمات کلیدی قوی:

بی شک کلمات کلیدی مهم ترین بخش مقاله سئو هستن، چون یک سایت از راه اونا پیدا می شه. اونا مجموعه ای از کلمات مربوط به اطلاعات مقاله شما هستن و ضمنا به فردی که به دنبال نوع خاصی از اطلاعاته کمک می کنه تا به سایت شما دسترسی پیدا کرده و مقاله تون رو بخونه. می تونین هم از کلمات کلیدی خود استفاده کنین، هم از وسایل جستجوی کلمات کلیدی بهره ببرین.قهوه بخورین و از مطالب سئو لذت ببرین

اینم بخونین:   5 عامل بسیار ضروری برای بهینه سازی وب سایت شما

طبق تحقیقی که به وسیله Onestat.com  انجام شد اذغان شده:

ازمیان همه عبارات جستجو در سراسر دنیا، ۳۳% از خوانندگان از عبارات ۲ کلمه ای در موتورهای جستجو استفاده می کنن.عبارات سه کلمه ای در جایگاه سوم (تقریبا ۲۶%) و به دنبال اون عبارات تک کلمه ای (۱۹%)، عبارات چار کلمه ای (تقریبا ۱۳%) و پنج کلمه ای (تقریبا ۶%) قرار دارن.

پس سعی کنین روی تعداد کمتر اما مربوط به ترکیب کلید واژهای مقالۀ خود متمرکز شید، این کار می تونه در انتخاب کلید واژهای مناسب به شما کمک کنه.

نکتۀ خوب دیگری که میشه به اون اشاره کرد اینست که می تونین از جای دادن لینکای ابرمتن (hypertext) در بین محتوای مقاله تون بهره ببرین. اگه به اتصال به دیگه مقالات خوب یا منابع جالب اقدام کنین، این کار می تونه توانایی دیده شدن سایت شما رو بالا ببره و موتور جستجو می تونه مقالۀ شما رو آسون تر پیدا کنه.

شما ضمنا باید تراکم کلمات کلیدی رو در نظر بگیرید_ تعداد دفعاتی که کلید واژه ای (کلمه کلیدی) در یک صفحۀ وب استفاده می شه تقسیم بر تعداد کل کلمات درآن صفحه_ اطمینان حاصل کنین که بیشتر از حد از کلمات کلیدی ای که می خواین در مقالۀ خود جای بدید استفاده نکنین بلکه سعی کنین به میزان لازم اونا رو بکار ببرین. به طور کل، استفاده درست از کلمه کلیدی، به معنی تعداد دفعاتی که  در یک مقاله از اون استفاده می شه نیس بلکه تعداد دفعات استفاده، در کنار دیگه ترکیبای کلید واژه ها مواردی هستن که باید موقع نوشتن مقالۀ سئو در نظر گرفته شن.

همونطور که به طرف بخش تکنیکی تر این مبحث پیش میریم ، به بهینه سازی صفحۀ وب می رسیم. در یک صفحۀ HTML راحت، قسمتی به اسم “سربرگ یا Header” هست که اون رو می تونین در اول کد پیدا کنین. این بخش متا تگای مختلفی رو شامل می شه، اما متا تگایی که واسه نوشتن مقالات سئو باید بیشتر به اونا توجه کنین تگ عنوان و متاتگ توضیحات هستن. حال به یاد دارین که دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کردیم؟ اینجا بهترین موقعیته که یکی از اونا رو به کار ببریم، چون معمولا خزندهای موتورهای جستجو، صفحات HTML رو از بالا به پایین می خونن، پس هرچه کلمات کلیدی رو سریع تر پیدا کنن، بهتره.

این مقاله راهنمایی مختصری در مورد نحوۀ نوشتن یک مقالۀ خوب سئو بود و امیدوارم که تا حدودی مفید هستش باشه. اگه هنوزم سوال بی پاسخی در مورد این موضوع دارین، بارها جستجو کنین، بعد متوجه می شید مقدار اطلاعاتی که در این مورد هست بی پایانه.