بهینه سازی موتورهای جستجو روشی برای تبلیغات

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت یا سئو

SEO یا سئو به معنی بهینه سازی سایت در موتورای جستجو و الان یکی از مهمترین مراحل در طراحی وب سایته.سئوی سایت به معنای اجرا الگوریتما و استانداردهای گوگل و موتورهای جستجوه که پس عمل قرارگرفتن در صفحه اول گوگل به واسط کلمات کلیدی خاص و عبارت بهینه سازی سایت رو حاصل می کنه.شما کار طراحی سایت رو به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به اون اندازه ای که توقع دارین بازدید کننده ندارین . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید طراحی سایت کار نکردین . یعنی بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو.شرکت صبا دیتا ارائه دهنده خدمات بهینه سازی سایت در سمنان آماده بهینه سازی سایت شما و بالا بردن رتبه سایت شما در گوگله.

بهترین، موثرترین و ماندگارترین روش تبلیغات واسه شما

 

به مجموعه فعالیتای بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو به اختصار سئو گفته می شه. سئو که تلفظ فارسی SEOه سر نام واژهای انگلیسی Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجوه.
هدف از سئو سایت به عنوان یکی از مهمترین وسایل بازاریابی اینترنتی، به زبون خیلی راحت، سعی واسه افزایش ترافیک سایت، بالاتر رفتن رتبه سایت در الکسا و پیشرفت سایت به صفحه اول گوگل با استفاده از بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوه.
کلا بیشتر از ۵۰ درصد کاربران، صفحات دلخواه خود رو از راه موتورای جستجو پیدا میکنن. الان موتورهای جستجو سهم بزرگی از بازاریابی رو شامل می شن به دنبال این مهم، شرکتای زیادی در دنیا خدمات بهینه سازی واسه موتورای جستجو یا سئو رو به شکل تخصصی ارائه می دن. به خاطر این سئوی مناسب کلید شما واسه رسیدن به بازدید بیشتره و پس با هزینه ابتدایی کم، یک راه بازاریابی دائمی و مطمئن دارید. فراموش نکنیم در بخش بازاریابی اینترنتی سایتایی موفق هستن که در رتبه های بالاتری در گوگل نسبت به رقبای خود قرار گیرند چون که تحقیقات و بررسیا در بخش جستجوهای اینترنتی نشون میده که ۹۲درصد کاربران اینترنتی فقط همون نتایج صفحه اول رو بررسی می کنن و توجهی به صفحات بعدی ندارن . به همین دلیله که بیشتر وب سایتا اصرار دارن که موقع نمایش نتایج در موتورهای جستجو آدرس اینترنتی اونا جزو ۱۰گزینه اول باشه . نکته ای دیگه اینکه موتورهای جستجو همون چیزی رو در اختیار کاربران قرار می دن که اونا به دنبالش هستن واسه همین در مقایسه با تبلیغات اینترنتی، مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما دارن و این ارزش سئو رو دوبرابر می کنن. کلمات جستجو شده به وسیله کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارن، تجربه نشون داده که جذب بازدیدکننده زیاد از راه گوگل می تونه موفقیت هر شرکتی رو تضمین کنه.
بهینه سازى صفحات وب باعث می ‏شه شما در نتایج یک موتور جستجوى بزرگ بیشترین امتیاز رو داشته و با جستجوی کلمات کلیدی خاصی به وسیله مخاطب (یا مشتری پنهون)، سایت شما در صفحات بالاتری از موتورهای جستجو و کم کم در صفحه اول و لینک‏ های ابتدایی از صفحه اول قرار گرفته تا بیشتر روبروی دید مخاطبین و افرادی که به دنبال محصول با سرویس ‏دهی شما می‏ باشن قرار گیرید تا درآمد بیشتری داشته باشین.
مدت زمانی که سایت شما در صفحه اول موتور جستجوگر گوگل بگیره، به عوامل زیادی وابسته مثل: میزان چگالی کلمات کلیدی، رقابت کلمات کلیدی دلخواه، میزان رقابت ‏پذیری کلمات بدین معنی که عبارات چند کلمه‏ ای نتیجه بهتری حاصل می‏ کنه و سریعتر رشد دارن،بهینه سازی سایت تنها به قسمتای داخلی سایت محدود نمی باشه، از امور مهم در بهینه سازی سایت تامین محتوای اختصاصی به دور از کپی ورداری،بروزرسانی منظم سایت با محتوای جذاب ،تبلیغات سایت در شبکه ‏های اجتماعی، بلاگ‏ سازی و عوامل زیاد دیگه رو میشه نام برد که باعث می شه ایندکس سایت بالاتر رود. روال انجام سئو به شکل درست و اصولی ، روالی زمان بر و نیازمند علم و تخصص در همین زمینه پس فریب افراد سودجو و تبلیغات اونا رو نخورید.
معنی سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیس بلکه مناسب سازی سایت واسه بازدیدکنندگان هم از فاکتورهای اصلی اینه. بطوریکه در چند پارسال سیاستای گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتا هم جهت شده.
یکی از کارهای مهم واسه بهینه سازی سایت، تولید محتوای مناسب و جدید واسه اون سایته. محتوای مناسب علاوه بر اینکه بازدید یک سایت رو بالا می بره اعتبار سایت رو هم پیش موتورهای جستجو افزایش می ده و می تونین لینکای طبیعی واسه سایت بسازه.
چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارن؟
گوگل موتوری هوشمنده ولی هنوز نیاز به کمک کاربران داره. اونا همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری رو به کاربران اینترنتی ارائه دهند با این حال محدودیتایی در این راه هست که نیاز به سئوی سایت رو ایجاد میکنه. سئوی نامناسب می تونه شما رو از دید کاربران مخفی کرده و تموم سعی شما رو هدر بده، پس رقبای شما با محتوایی ضعیف تر، بازدید و محبوبیت بیشتری نسبت به شما دارن.
فوائد سئو :
افزایش فضای رقابتی نسبت به همکاران خود در اینترنت
اثر مثبت در تجارت الکترونیکی به ویژه واسه مغازه های اینترنتی جهت کار و کاسبی
بالاتر بودن در جستجوی کلمات کلیدی نسبت به سایتای دیگه در گوگل
افزایش بازدید ورودی به سایت
افزایش اطمینان بیشتر به کاربران در بالاتر بودن جستجو در گوگل
افزایش کار و کاسبی و فروش اینترنتی
کاهش هزینه های تبلیغات جانبی
استفاده بهینه از زمان و فرصت واسه تبلیغ با موندگاری بالاتر
مایل هستین سایت خود رو با کلمات کلیدی مورد علاقه یا مربوط به فعالیت، شغل و بیزینس تون در اولین صفحه، ده نتیجه اول و حتی به خواسته شما در اولین رتبه موتور جستجوی گوگل ببینین؟همین حالا با ما تماس بگیرین.
سورنا وب با دارا بودن تیم متخصص در مورد بهینه سازی و سئو سایت و تجربه کافی و موفق در این مورد به شما این تضمین رو میده که در مدت زمانی مشخص سایت شما با موفقیت و بازدهی بالا روبرو شه.

در اهمیت سئو سایت باید گفت که اینترنت بی جستجو یعنی شهر بی تابلو، نقشه و راهنما. جستجو در اینترنت به یه جور نقش معبر و راهنما رو اجرا می‌کنه. اگه می خواین خیلی آسون در اینترنت دیده و یافته شید، باید در بالا نتایج جستجوها قرار بگیرین. از طرف دیگه بهینه سازی نتایج جستجو در وب از قواعدی پیروی می‌کنه که به اون Search Engine Optimization گفته می‌شه. سرواژه این عبارت به نام سئو seo معروف و شناخته می‌شه. جستجوی اینترنت در ایران و بیشتر کشورهای دنیا با گوگل انجام می‌شه، از همین‌رو بیشتر تکنیک‌های استفاده شده در سئو طبق الگوریتم این ابرموتورِ جستجوی اینترنته. در سئو یا بهینه سازی سایت سعی بر اینه تا با استفاده از مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی، خدمات یا اجناس یک سایت در بالا نتایج جستحو شده قرار بگیره.

سئو علم دیده شدن

سئو علم دیده شدنه، تبلیغات هم تقریبا همین هدف رو دنبال می‌کنه اما با سئو متفاوته. تبلیغات آنلاین و آفلاین هر دو روی سئوی سایت اثر میذاره اما وجود سئو چیزی بالاتر از تبلیغاته. معمولا واسه افزایش رتبه در گوگل واسه تبلیغات هزینه نمی‌کنن. از مهم‌ترین فرق‌های تبلیغات با سئو میشه به این موارد اشاره کرد: تبلیغات معمولا محدود به رسانه و زمونه. شما واسه دوره زمانی خاصی می تونین در یک رسانه پرمخاطب حضور داشته باشین حتا اگه خود گوگل رو به عنوان رسانه در نظر بگیرین.

وقتی شما در گوگل تبلیغ می کنین و با سفارش تبلیغات گوگل درصدر نتایج قرار می‌گیرید رتبه شما هیچ تغییر خاصی نکرده و نمی‌کنه. تا زمانی که هزینه می کنین در بالا نتایج هستین. در مورد بقیه مدل‌های تبلیغات مثل تبلیغات کلیکی، رپرتاژها و تبلیغات بنری در بقیه رسانه‌ها هم باید گفت که این مدل تبلیغ به دلیل برگشت مستقیم یا غیر مستقیم کاربر روی سئو سایت تاثیرگذارند. اشاره این موارد تنها به این دلیله که وقتی بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو با تبلیغ دارای مرز مشترک شد، دریابید با هدف تبلیغ، سئو خودتون رو بهبود نمی‌بخشید. بلکه این بیهنه سازی سایته که برنامه تبلیغات رو تحت اثر قرار می ده.

اینم بخونین:   بهینه سازی سایت برای موبایل

بیهنه سازی سایت و تبلیغات هر دو به موازات هم از مهم‌ترین مباحث بازاریابی اینترنتی هستن. اما سئو به مراتب از نظر هزینه و پایداری توجیه منطقی‌تری داره. فرق دیگه تبلیغات با سئو تاثیرگذاری اینه. سئو زمان بیشتری واسه تاثیرگذاری نیاز داشته و بر خلاف تبلیغات اثر لحظه ای نداره، اما تبلیغات بی معطلی اثر میذاره و به همون نسبت هم تاثیری در مقاطع زمانی کوتاه‌تری داره. فرق مهم دیگری که سئو با تبلیغات دامنه و محدوده اینه. معمولا در تبلیغات تمرکز روی یک محصول و خدمته در صورتی که در سئو تمرکز روی کلیدواژه‌ یا کلماتیه که ممکنه چندین محصول یا خدمت رو در بر گیرد.

seo

واسه دیده شدن در نتایج اصلی موتورهای جست و جو کافیه که با خیال آسون سئو سایت خود رو به آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو بسپارید.

سئو و تبلیغات

اعتماد به تبلیغات یا سئو؟

قبل از جواب دادن به این سوال باید گفت تبلیغات به تنهایی و واسه همیشه باعث فروش خدمت یا محصول نمی‌شه، هر دو روش تنها رابطه ایجاد می کنن. نتیجه‌گیری یا فروش از یک رابطه، هدف دیگریه که معمولا پس از بهینه سازی سایت و تبلیغات باید به اون پرداخته شه. کاربران به سئو اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات دارن. باید گفت که در بهترین حالت ممکن، تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از کاربران روی تبلیغی که نگاه می کنن کلیک می کنن در صورتی که بیشتر از ۸۵ درصد از کاربران موقع جستجو روی اولین نتایج یا نتایج نگاه شده در صفحه اول کلیک می کنن. همین امر نشون می ده سرمایه‌گذاری واسه بهینه سازی سایت توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تبلیغات داره.

اینم بخونین:   استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهینه سازی وب سایت

سئو فرایندی بین رشته‌ای

سئو یک نرم افزار، روش ثابت یا وسیله خاص شناخته شده نیس. مجموعه‌ای از روش‌ها و اصوله که طیف بزرگی از فعالیت‌ها از کدنویسی و مسائل فنی گرفته تا تبلیغات و مشتری مداری آنلاین رو شامل می‌شه. واسه همین هم مراحل بیهنه سازی در دو سایت مختلف حتی اگه در یک زمینه یا صنعت واحد فعالیت کنن مثل به هم نیس. ضمنا نتایج بدست اومده از سئو واسه همیشه ثابت نخواد بود بدین معنی که اگه مراحل بهینه‌سازی روی سایتی انجام شد و به صفحه اول گوگل رسید واسه همیشه در این موقعیت ثابت نخواد موند. طبیعتا وقتی سایتی به روش درست و اصولی به صفحه اول گوگل برسه با هزینه و روش راحت‌تری می تونه در صفحه اول بمونه. سوالی که ممکنه اینجا به ذهن خطور کنه اینه که روش غیر اصولی واسه سئو هم هست؟ باید گفت بله. بدیش اینه بعضی از ارائه کنندگان این خدمات سعی می کنن با استفاده از روش‌های غلط، گوگل رو فریب داده و کلیدواژه‌ای رو با ترفندهای که به «سئو سیاه» معروفه به صفحه اول گوگل برسانند.