بهینه سازی وب سایت چه کمکی به کسب درآمد می کند؟

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

راحت ترین تعریف واسه بهینه سازی سایت

هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو ( مثل گوگل )به دنبال مطلبی به جستجو مشغولند، واسه یافتن اون با درج کلمات در ارتباط (Keywords) با اون موضوع در موتورهای جستجو شروع به جستجو می کنه. موتورهای جستجو صفحات وبی رو که در اونا از کلمه یا کلمات در ارتباط (کلمات کلیدی) استفاده شده لیست می کنن. بالاترین رتبه بر مبنای هر کلمه یا کلمات کلیدی بر مبنای قوائد و دستورالعملهای هر موتور جستجو طبقه بندی شده و به کاربران ارائه می دن. به دلیل محبوبیت و امکانات جور واجور موتور جستجوی گوگل (Google Search Engine)، آمار نشون میده که 65% از جستجوهای کاربران در این موتور انجام می شه و پس رتبه بندی در این موتور جستجو خیلی مهمه. گوگل قوانین رتبه بندی وب سایتا رو بصورت کلی اعلام می کنه تا صاحبان وب سایتا با رعایت اونا به ارتقاء صفحات وب خود بدن.

چطوری از سایت کسب درآمد کنیم

کسب درآمد از سایت

یکی از رایج ترین سوالا در مورد سایتای اینترنتی اینه که یک سایت چطوری می تونه درآمدزا باشه. جواب به این سوال نیاز به بررسی روی انواع وب سایتا داره. اینکه چه وب سایتی با چه هدفی راه اندازی می شه بر نحوه و میزان درآمد اون موثره. اول به بررسی انگیزهای راه اندازی سایت می پردازیم و بعد گزینه های موجود رو به خاطر کسب درآمد از راه اینترنت بررسی می کنیم.

وب سایتای اینترنتی با انگیزهای متفاوت راه اندازی می شن. بعضی فقط یک سایت جهت گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت ، حرفه یا مشاغل هستن و صاحبین اونا انگیزه ای واسه جذب مشتری به وسیله سایت ندارن. اما گروه دیگری از سایتا مربوط به مشاغلی می شن که مایلند از راه اینترنت هم مشتری جذب کنن. درآمد این سایتا از راه جذب مشتری واسه اون شرکت یا حرفهه. سایت اینترنتی واسه اونا ابزاریه واسه تبلیغات خدمات یا محصولاتشون.

در همین حال بعضی سایتا هم معرف خدمات یا اجناس شرکت خاصی نیستن و فقط خودشون در نقش یک محل کسب درآمد اجرای نقش می کنن. مثلا سایتایی که با انگیزه جذب آگهی و یا حق اشتراک طراحی می شن.

گروه دیگری از سایتا هم انگیزهای پولی ندارن که مورد بحث ما نیستن و از پرداختن به اونا بیخیال میشیم.

حال سوال اینه که چطوری از سایت کسب درآمد کنیماگر بازدید کننده نباشه مشتری نیس پس درآمدی درکار نخواد بود. پس باید صورت سوال رو به این شکل اصلاح کنیم که چطوری یک سایت می تونه بازدید کننده داشته باشه و از چه راه می تونه با افزایش تعداد بازدید کننده به درآمد برسه.

یکی از مهمترین راه های جذب مشتری واسه سایتای شرکتی و مشاغل بهینه سازی سایت است یعنی سایت اون شرکت به نحوی موثر و موثر واسه موتورهای جستجوگری مثل گوگل طراحی و بهینه سازی شه. اینطوری اگه کسی واژه مربوط به خدمات یا اجناس اون شرکت رو در گوگل جستجو کنه یکی از گزینه ها سایت شرکت مورد نظره. پس با افزایش رتبه سایت در گوگل میشه تعداد بازدیدکننده سایت رو هم بالا برد. هیچ موقع نباید از یاد برد بازدید کنندگانی که از این راه وارد سایت می شن به دنبال چیزی هستن که می خواهند پس احتمال اینکه مشتری اون سایت باشن زیاده.

راه دیگه واسه سایتای مشاغل ، تبلیغات اینترنتیه تبلیغ واسه بازدید از سایت اون شرکت در اینترنت. این تبلغات می تونه در سایتای مختلفی صورت بگیره. تبلیغات متمرکز مثل مهمترین این روش هاست که مشاورین تبلیغات اینترنتی می تونن شما رو درباره روشای تبلیغات متمرکز کمک دهند.

اما می پردازیم به روشای کسب درآمد واسه سایتایی که فقط با انگیزه پولی طراحی و راه اندازی می شن. همونطور که قبلا اشاره شد یکی از راه های درآمد واسه این وب سایتا جذب آگهیه. یعنی دریافت پول در قبال گذاشتن آگهی روی سایت. بازم می رسیم به این نکته که واسه درآمدزایی باید بازدیدکننده داشت. هرچه یک سایت معروف تر و پربازدیدتر باشه شک نداشته باشین صاحبین مشاغل یا سایتا انگیزه بیشتری واسه دادن آگهی به اون پیدا می کنن. هرچه بازدید بیشتر باشه ارزش آگهی بیشتره . اما بازدیدکننده باید چیز با ارزشی در یک سایت ببینه که بخواد بار دیگه به اون سر بزنه و یا اینکه مدت زمان بیشتری رو در اون سایت سپری کنه که این مسئله طبق نوع سایت می تونه فرق داشته باشه. مثلا سایت تالار گفتمون فروم ، سایت تبلیغاتی مثل سایتای تخفیف گروهی (خرید گروهی) ، سایت دانلود و یا با هر نوع سایت دیگه هر یک به نحوی می تونن واسه بازدیدکننده مهم باشن.

اینم بخونین:   یادگیری کامل بهینه سازی وب سایت

یکی دیگه از راه های درآمدزایی واسه این نوع سایتا دریافت پول در قبال حق اشتراکه. یعنی واسه استفاده از خدمات اون سایت در بازهای زمانی خاص و یا کمه کم واسه یک بار حق عضویت یا حق اشتراک دریافت شه. ارزش مطالب و یا خدمات این سایتا باید درحدی باشه که بازدیدکننده خود رو قانع کنه که واسه استفاده از اون سایت پولی رو پرداخت کنه.

در یک نتیجه گیری کلی ، درآمد یک سایت می تونه از راه های مختلف کسب شه اما همه این راه ها در گرو تعداد بازدید کننده سایت هستن. واسه افزایش تعداد بازدید کننده راه های مختلفی هست که از مهمترین اونا بهینه سازی وب سایته اگر کسی قصد راه اندازی سایت داره باید با شرکت طراحی سایت-سئو و بهینه سازی مربوط در مورد راه های کسب درآمد و ضمنا بهترین گزینه ها واسه بهینه سازی سایت مشاوره داشته باشه. گرچه بعد از طراحی و راه اندازی سایت هم می تونه اون رو بهینه سازی کرد اما بهتره اینکار قبل از طراحی سایت انجام شه.

ترفندهای سئو که شما رو در لیست سیاه گوگل قرار میده

 

گلن آلن، مدیر اجرایی در موسسه مشاوره ای، ده نمونه از ترفندهای بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو یا همون سئو که نبایست بکار بسته شن رو توضیح نمودهه. این تکنیکها باعث بلاک شدن سایت شما می شه.

کلاه سیاه (Black hats)

این واژه در فیلمهای قدیمی وسترن، واسه شناساندن شخصیتای منفی استفاده می شدن. این اصطلاح در بخش (Search Engine Optimization )SEO یا همون بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجونیز به کابویای بی اخلاق وب، گفته میشه . همونطور که کلاه سفیدها در این فیلما، به عنوان شخصیت مثبت و قهرمون بودن، در SEO هم همینجوری شناخته می شن.

www.ParsCms.com

قانون موتور جستجو

وب دارای یک کلانتره. اون مرد قانون بوده، قویه و بر کار خود تسلط داره. مردم اون رو به نام گوگل می شناسن. اگه قرار بود در یکی از فیلمهای وسترن بازی کنه، نقش اون به وسیله جون وین (John Wayne) اجرا می شد. این کلانتر در تلاشه صحنه وب رو از قانون مداری پر کرده و میدون رو واسه کلاه سفیدایی که به تولید محتوا روی وب مشغولند، آروم و امن نگه داره. در حالیکه وب سایتای کلاه سفید به قانون احترام می ذارن، موتورهای جستجو همیشهً تحت اثر حرکات غیر اخلاقی کلاه سیاها قرار می گیرن. در میدون ،  بعضی وقتاً کاربران اینترنت در این هاگیر واگیر دچار سردرگمی شده و قادر به تشخیص وبسایتهای مورد اعتماد از وبسایتهایی که با محتوای آلوده به اسپم پر شدن، نخوان بود. این نوشته، بهترین راههای افتادن در دام “کلانتر گوگل” رو نشون میده…

داروی نامناسب (bad medicine)

اینم بخونین:   ۵ باور اشتباه در مورد بهینه سازی سایت و انتخاب کلمات کلیدی

1) انباشتگی کلمات کلیدی (keyword stuffing)

یک روش خلافکارانه و اصطلاحاً داروی بد و نامناسبه. استفاده از کلمات کلیدی به طور درست، در این بحث نمی گنجد.درحال حاضر فقط روی استفاده ناصحیح از این کلمات بحث می کنیم. زیادی تعداد نامتعارف کلمات کلیدی، باعث بی استفادگی کلمات هم معنی می شه و دسترسی به محتوای مورد نظر کاربران عادی رو نشدنی می کنه. پس مردم از مطالعه محتوای شما محروم می شن. این در حالیست که روباتای موتور جستجو کماکان می تونن این کار رو انجام داده و در آخر این شما هستین که مجبور به پرداخت بهای جریمه خواهید بود.

میانگین معمولی واسه استفاده از کلمات کلیدی در سایت شما، باید بین 2 تا 8 درصد کل کلمات استفاده شده در سایت باشه. پس در زمان پخش مطلب، بجای تفکر در مورد رتبه بندی (page ranking)، به فکر مخاطبین و بازدیدکنندگان سایت خود باشین.

2) متن مخفی (Hidden text)

چشمان آدم قادر به دیدن این متنا نیس. این لینکها و کلمات کلیدی درزمان همرنگ شدن با رنگ پس زمینه، پنهون شده و از دید کاربران به دور می مونن. اما خیلی آسون به وسیله روبوتای موتور جستجو، تشخیص داده می شن.

روشهای پیچیده تری مثل استفاده از لایه های زیرین واسه نشاندن کدها و کلمات کلیدی جمع، واسه موتور جستجوقابل تشخیص هستن. وب سایتهای کلاه سیاه همیشه واسه ارتقاء رتبه خود در موتورهای جستجو، از درج محتوای پنهون استفاده می کنن و توجهی به ربط داشتن با خواسته تایپ شده کاربران در این موتورها ندارن. طبق قوانین گوگل، سایت شما باید با هدف استفاده کاربران ساخته شه و نه واسه موتور جستجو. ندیده گرفتن این پیشنهاد و قرار دادن متون یا لینکهای مخفی، باعث قرار گرفتن سایت شما در لیست سیاه گوگل میشه.

3) درگاه ورودی / دروازه / پل / صفحات پرتال (doorway/gateway/bridge/portal pages)

ویژه منحرف کردن روبوت موتور جستجو ساخته شدن. واسه هدف گیری عبارات و کلمات کلیدی خاص تعبیه شده و بیشتر، فعالیت کاربر رو دچار مشکل می کنن. این ترفندای راحت، کاربر رو به صفحاتی هدایت می کنن که شامل هیچ مطلب و محتوای مطلوبی واسه اون نیستن.( به غیر از لینکای برجسته ” click here”، که مارا به اهداف واقعی در وب هدایت می کنن).

وب مسترای کلاه سیاه، اقدام به ایجاد صفحات پرتال یا پل می کنن که درآنها کاربر، مجبور به کلیک بر یک لینک خاص می شه. بعد با استفاده از فرمانهای meta refresh، شما رو به وبسایتی دیگه می فرستند ( در حالی که شما هیچ علاقه ای به این ندارین). واسه همین، خیلی از موتورهای جستجو از پذیرش وبسایتهایی که از تکنیک fast meta refresh استفاده میکردن، خودداری می کنن.

4) در لفافه پیچیدن (cloaking)

با استفاده از آدرس IP و عاملهای تحویل انجام میگیره. همونطور که آدما دارای هویت هستن، روبوتا هم به وسیله آدرس IP، شناخته می شن. در این روش 2 نوع محتوا ساخته میشه، یکی واسه تحویل به روبوت گوگل و دیگری واسه نمایش به بازدیدکنندگان سایت. روبوت گوگل به وسیله صفحات جعلی ( صفحاتی که معمولاً شامل مطالب و کلمات کلیدی در ارتباط هستن )، فریب داده می شه و درنتیجه، این سایت رتبه ای بالاتر در نتایج جستجوی گوگل بدست می آورد. وقتی کاربر با تصور اینکه چیزی که به دنبال اون بوده رو یافته، روی لینک، کلیک می کنه و به صفحه ای هدایت می شه که هیچ ارتباطی با مطلب مورد نظر خود نداشتهه.

5) وب سایتهای آینه (mirror websites)

دو یا چند سایت که محتوایی برابر دارن، اما از کلمات کلیدی و متا تگای (meta tags) مختلف واسه رسیدن به رتبه بالاتر در نتایج جستجو، استفاده می کنن. این تکنیک، قوانین خیلی از موتورهای جستجو رو زیر پا میگذاره پس ممکنه همه وب سایتهای آینه شما در لیست سیاه قرار گیرند.

اینم بخونین:   بهینه سازی و ارتقا رتبه سایت با استفاده از ویدئو

همسایگی نامناسب

6) لینک زارها یا همون لینکستانا (link farms)

به ویژه نوع (FFA)، خیلی سریعً به وسیله موتور جستجو بسته می شن. وقتی گوگل، یک لینک FFA: free-for-all) ( رو در گروه ” همسایگی نامناسب ” شناسایی می کنه، همه لینکها و صفحات مربوط به اون رو بسته کرده و از بالا رفتن رتبه اونا در نتایج جستجو، جلوگیری می کنه. نحوه فعالیت لینک زارها باتبادل لینک در چند سایت صورت میگیره. در این بین، مسیرهای رفت و برگشت بین وبسایتها پدید میاد. مسیرهایی که باعث سردرگمی کاربر شده و فقط واسه افزایش ترافیک بین این وبسایتها، کاربرد دارن. لینک زار هم به وسیله کاربر انسانی و هم به وسیله برنامه های خودکار ساخته می شن. در کل سرمایه گذاری در اونا، چیزی بیهوده و بی نتیجه مثل اینکه.

7) شبکه لینکهای بازگشتی جداگونه(IBLN :independent backlink network)

نوع ً متفاوتی از اختلاله. کلاه سیاهان متمول و زمان سوز، ممکنه به استفاده از IBLN، روی آورند. در این روش گروهی از وبسایتهای جداگونه ساخته می شن که تنها یک هدف دارن و اون افزایشه رتبه سایت اصلی درنتایج جستجوه. در این وبسایتها، صفحاتی طراحی شده که شامل لینکهای بازگشتی به سایت اصلی بوده و بازدیدکنندگان رو به اون سو، هدایت می کنن. مطمئن باشین دراین روش، هزینه و زمان زیادی ازتون، صرف میشه و گوگل در آخر، با شناسایی سرنخ در این مجموعه از وب سایتها، شبکه شما رو شناسایی کرده و به طور کل از دیده شدن در نتایج جستجو، محروم می شید.

8) تولید لینک بازگشتی (Backlink Generation)

تولید لینک خوبه اما تولید سریع و پردامنه اون، نتایج خوبی درپی نداره. یک سایت جدید با تعداد لینکهای زیاد و غیر منتطره، متهمی مناسب واسه گوگل تلقی میشه. چون که معمولاً اسپمرها اقدام به استفاده از تعدد لینک در کارهای خود می کنه. به خاطر این ممکنه سایت شما هم یکی از اونا شمرده شه. پس همیشه در تولید لینک، واسه جلوگیری از جریمه شدن به وسیله گوگل، رعایت تعادل رو فراموش نکنین.

وقتی یک لینک بازگشتی رو در وبلاگ و یا سایت خود قرار میدهید. سعی کنین بیشترین حد برابری با مطلب مورد ادعا رو داشته باشه و به صِرف قرار دادن لینک بازگشتی بسنده نکنی. با تولید محتوای منحصر بفرد، از شناخته شدن به عنوان اسپمر جلوگیری کنین.

9) وب سایتهای اسکرپر (scraper sites)

دزدی اتومبیل و فروش قطعات اون، برابر معنایی خوبی واسه کاریه که این وبسایتها انجام می دن. اونا، محتوای موجود روی وب رو می دزدند. اونا بیشتر این کار رو واسه کسب درآمد تبلیغاتی و دستکاری در رتبه نتایج جستجو، انجام می دن. کاری که شباهت زیادی به فهرست سازی وب داره ( کاری که موتورهای جستجو در تهیه لیستای رتبه بندی انجام می دن).

وب مسترهای کلاه سیاه و بی پروا از این روش در جمع آوری محتوای وب، استفاده می کنن. اونا حتی زحمت دوباره سازی اون رو به خود نمی دن. در بعضی موارد با نبود برگشت به منبع اصلی، قوانین کپی رایت رو هم نقض می کنه.

10) صفحات فیشینگ (phishing pages)

طبق گفته گوگل ؛ “صفحاتی که به خاطر داشتن شباهت کامل به صفحه ای دیگه ایجاد می شن و هدف اونا ربایش اطلاعات شخصی افراده رو صفحات فیشینگ می نامند”. چرایی قرار گرفتن این صفحات، در لیست سیاه گوگل ً نشونه. پس، هیچ وقت به ساخت اونا نیندیشید.