بهینه سازی و الگوریتم رنک برین گوگل

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایتموتورهای جستجوی Google, Yahoo, AltaVista , MSN , Ask Jeevs و … , مثل مهمترین منابع ترافیک سایت هستن. تنها موتور جستجو گر محبوب گوگل , روزانه با بیشتر از ۱۶ میلیارد کلیک , میلیونها کاربر رو به طرف سایتهای جورواجور سرازیر می کنه. آمار نشون دهنده اینه که ۹۰% از کاربران واسه یافتن سایت مورد نظر خود , اطلاعات رو از موتورهای جستجو می جویند و البته پیدا میکنن. بدین منظور روشای متنوعی در هر چه بیشتر شناخته شدن سایت شما ، بهینه سازی سایت ، تبلیغ در صفحه اول گوگل ، افزایش ترافیک سایت و افزایش سهم سایت اینترنتی شما از موتورهای جستجو هست . گروه نگاه نو طبق بهینه سازی سایت (seo) و هر چه بیشتر نزدیکتر شدن به دنیای بازاریابی موتورهای جستجو که مهمترین وسیله رسیدن کاربران به وب سایتها هستن، خدمات تخصصی زیر رو در مورد بهینه سازی سایت به شما ارائه می کنه تا بتونین قدرت وب رو با ارتقاء یافتن به اولین گزینه نتایج , تجربه کنین.

  • بروزرسانی پنل سایت www. yourdomain.com به پنل جدید سیمانو
  • بهینه سازی محتوای متنی سایت بر مبنای قوانین SEO
  • مشاوره و ارائه راهکارهای مناسب واسه گرفتن Backlink های قوی و با کیفیت
  • اجرا Sitemap طبق استانداردهای جدید Google
  • بهینه سازی و پاک سازی کدای سایت
  • شناخت دقیق و جدا سازی و بررسی سایت شما
  • شناخت دقیق و جدا سازی و بررسی سایت رقبا
  • تهیه نقشه یا Site Map سایت شما
  • بهینه سازی سایتانتخاب کلید واژگان (Keyword) و توضیحات کوتاه (Description) سایت
  • انتخاب کلید واژگان (Keyword) و توضیحات کوتاه (Description) هر مطلب
  • معرفی به موتورهای جستجوگر
  • ایجاد محبوبیت لینک در مجموعه وب سایتای در ارتباط و ثبت در فهرستا و دایرکتوریای معتبر
  • بالا بردن Page Rank سایت در موتور جستجوی گوگل
  • افزایش ترافیک سایت
  • اجرا روش های هدفمند کوتاه مدت و دراز مدت طبق افزایشه رتبه سایت
  • مشاوره و ارائه راه کارهای مناسب با توجه به اهداف شما
  • بررسی آمار بازدیدکنندگان سایت و بررسی رفتار اونا در طول مدت زمان مورد نظر
  • نصب Package آماری
  • و ده ها نکته فنی دیگه که در بهینه سازی سایت ، سئو و افزایش بازدید سایت اثر بسزائی داره.
اینم بخونین:   فکر کردن کافی است سایت خود را سئو کرده و فروش را افزایش دهیم

الگوریتم رنک برین گوگل چطوری عمل می کنه

راه حل سئو

مدت زیادی از معرفی الگوریتم رنک برین گوگل نمی‌گذرد اما نگرانی‌ها در مورد اثر اون بر رتبه سایت‌ها در نتایج جستجو گوگل در حال افزایشه. در مقاله (RankBrain) الگوریتم جدید رتبه بندی گوگل به نکات پایه‌ای در مورد الگوریتم رنک برین گوگل اشاره کردیم و توضیح دادیم که الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل در حال هوشمندتر شدن هستن و در این راه گوگل به استفاده بیشتر از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین (machine learning) روی آورده.

میشه سایت رو واسه الگوریتم رنک برین گوگل بهینه سازی کرد؟

این سوالیه که ذهن وبسمترها و سئوکاران زیادی رو به خود مشغول کرده. جواب این سوال راحت س!، نه!

نمیشه با دید سنتی سئو به الگوریتم رنک برین گوگل نگاه کرد و می‌بایست تغییری در راه حل‌های سئو خود ایجاد کرد. مثلا سوالاتی مثل:

چطوری سایت خود رو واسه جلوگیری از جریمه الگوریتم پاندا گوگل بهینه کنم؟
چطوری از جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل جلوگیری کنیم؟
چطوری کلمات و عبارات کلیدی سایت خود رو انتخاب کنم تا مناسب الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل باشه؟ و …
در مورد الگوریتم رنک برین گوگل نمونه نداره، چون این الگوریتم از نظر مفهومی و علمی متفاوت بوده و یک مدل تفسیر عبارات جستجو حساب می‌شه.

الگوریتم رنک برین گوگل چطوری عمل می‌کنه؟

الگوریتم رنک برین (RankBrain) چیزی مثل الگوریتم مرغ مگس خوار (از جهت تفسیر معنای عبارات کلیدی) است، ولی ویژگی‌های خاص تر و پیچیده تری نسبت به اون داره. همونطور که گفته شد الگوریتم رنک برین گوگل یک مدل تفسیر عبارات جستجوه که به کلمات موجود در عبارات جستجو توجه کرده و اونا رو از نظر معنایی تفسیر می‌کنه. ضمنا به معیارهای شخصی کاربر جستجو کننده اون مثل: جای جستجو کننده، سابقه جستجو و … هم توجه کرده و بعد فاکتورهای رتبه بندی مناسب با اون عبارت جستجو رو وزن دهی می‌کنه و سایت‌ها رو با رتبه بندی در صفحه نتایج جستجو نمایش می ده.

اینم بخونین:   نکات بسیار مهمی که در بهینه سازی سایت نباید از آنها غفلت کرد

مثلا این پنج عبارت جستجو رو در نظر بگیرین:

سفارش اینترنتی غذا
سفارش اینترنتی غذا تو تهران
خرید اینترنتی غذا
بهترین سایت واسه خرید اینترنتی غذا
سفارش غذا با تحویل فوری
همه‌ی این عبارات جستجو نشون دهنده این هستن که “کدوم سایت واسه سفارش اینترنتی غذا مناسبه؟” و گوگل هم با الگوریتم رنک برین (RankBrain) در تلاشه تا خواسته و معنی اصلی در پشت عبارات جستجو رو تفسیر کرده و در ارتباط‌ ترین نتایج جستجو رو به کاربرانش نمایش بده.

پس از اینکه گوگل این عبارات جستجو رو از نظر معنایی تفسیر کرد، واسه رتبه بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی خود به فاکتورهایی (به گفته گوگل ۲۰۰ عامل) توجه کرده و طبق اون سایت‌ها رو رتبه بندی می‌کنه. نکته اساسی اینه که میزان اهمیت این فاکتورهای رتبه بندی مثل گذشته ثابت نبوده و با توجه به نوع عبارات جستجو به شکل پویا تعیین می‌شه.

یعنی دیگه نمیشه راه حل سئو یک صفحه از سایت رو فقط روی کلمات کلیدی و … متمرکز کرد، بلکه الگوریتم رنک برین گوگل به مجموعه فاکتورهایی مثل:

اعتبار دامنه سایت
جدید بودن محتوا سایت
تنوع کلمات کلیدی موجود در متن سایت
تعداد و کیفیت بک لینک‌های سایت و …
با هم توجه کرده و متناسب با رقابت سایت‌ها در رتبه گیری بر سر اون کلمه کلیدی، وزن فاکتورهای رتبه بندی خود رو تغییر می ده. واسه مثل ممکنه دو سایت شبیه واسه رسیدن به رتبه ۱ به ازای یک کلید واژه نیاز به بک لینک بیشتر داشته باشن، اما دو سایت دیگه واسه کلمه کلیدی دیگه به جای تعداد بک لینک بیشتر نیاز به محتوایی تخصصی‌تر داشته باشن.

اینم بخونین:   وردپرس و بهینه سازی سایت

چطوری سایت خود رو واسه الگوریتم رنک برین گوگل آماده کنیم؟

الگوریتم رنک برین گوگل هنوز در اول کار قرار داره و حتی خیلی از متخصصان سئو فکر می کنن خود گوگل هم نمی‌داند این الگوریتم تا چه حد می تونه مفید باشه و نیازمند صرف زمان و انجام آزمایش‌های متعدده. اما چون گزارشاتی مبنی بر اثر منفی این الگوریتم بر رتبه سایت‌ها منتشر شده، بهتره کارایی لازم واسه اون انجام داد.

کلا میشه گفت الگوریتم رنک برین هم در راه افزایش کیفیت جستجوی کاربران گوگل بوده و سایت‌هایی رو که تجربه کاری (UX) ضعیفی دارن رو هدف قرار میده. معیارهایی مثل:

بالا بودن میزان بانس ریت یا میزان بازگشت صفحات سایت
پایین بودن میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت
پایین بودن میزان کلیک CTR صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل و …
یکی دیگه از مهم ترین مسائل در مورد الگوریتم رنک برین گوگل، برندینگ در فضای مجازی و به ویژه سئو هستش. منظور از برندینگ یک سایت اینه که از دید گوگل اون سایت در چه موضوعاتی شناخته شده، در چه موضوعاتی محتوا تولید می‌کنه، در شبکه‌های اجتماعی با چه هشتگ‌ها و عباراتی پست منتشر می‌کنه. با رشد الگوریتم رنک برین (RankBrain) اهمیت داشتن راه حل محتوایی هم بیشتر از قبل زیاد می شه و سایت‌هایی که محتوایی با کیفیت و جدید تولید نکنن، نمی‌توانند در آینده رتبه‌های خوبی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورند.