بهینه سازی و چک لیست سئو

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

هدف از بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو، تنها این نیس که خزندهاشون سایت شما رو پیدا کنن، بلکه مهمه تا به صفحات شمام رتبه و رنک دهی داشته باشه تا در بالای لیست نتایج جستجو سایت شما به نمایش در آید. روند بهینه سازی سایت رو نمیشه تنها یه بار انجام داد و انتظار نتیجه داشت، بلکه نیازمند صبر، تقویت و بررسیا و آنالیزای همیشگی داره. در ادامه چار مرحله از فرایند ی راه حل بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو رو خواهم گفت.

مرحله اول: بررسی کار و کاسبی واسه بازار هدف

  1. بررسی سایت: بررسی داده ها و کلمات کلیدی متا، نوشته های قابل مشاده و کدا واسه بررسی اونکه تا چه حد رتبه شما در موتورهای جستجو در جایگاهی مناسبی قرار داره. مثلا چقدر کد در مقایسه با متن در صفحات خودتون استفاده می کنین؟
  2. بررسی رقبا: بررسی کلمات کلیدی و رنک (رتبه) فعلی سایتای حریف واسه برنامه ریزی راه حل جایگاه شما در صفحات نتایج جستجو. پنج سایتی که بهترین رتبه گوگل دارن رو واسه این منظور انتخاب کنین. از سایتهایی مثل semrush.com و یا keywordspy.com واسه این منظور استفاده کنین.
  3. انتخاب اولین کلمات کلیدی: گسترش لیست از مهمترین عبارات واسه جستجو طبق مشتریان و بازار هدف. این جور شروع کنین: در موتورهای جستجو چه چیزی می نویسید تا سایت شما رو پیدا کنه؟ در مرحله بعد از مشتریان بپرسید اونا چه چیزی واسه رسیدن به محصول یا خدمات شما جستجو می کنن؟

مرحله اول: بررسی کار و کاسبی واسه بازار هدف

مرحله دوم: بررسی کلمات کلیدی و پیشرفت اون

  1. بررسی کلمات کلیدی: واسه گسترش، پیشرفت و بهبود کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر این بخش رو باید انجام بدین. لیست کلمات کلیدی رقبا و کسب و کارهای بخش فعالیت خودتون رو بررسی و بررسی کنین. از لیست ابتدایی خود (تهیه شده مر حله قبل) استفاده کنین تا ببینین واسه هر کدوم از اون کلمات کلیدی چه تعداد سایت حریف دارین. اولویت بندی کلمات کلیدی و عبارات، به شکل جمع یا تک و دارای اشتباه تایپی و دیکته ای (اگه کاربران موتورای جستجو عبارتی رو به اشتباه تایپ می کنن شما باید ان عبارات رو پیدا کنین و از اونا استفاده کنین). در نظر داشته باشین که گوگل سعی می کنه تا این کاربران رو اصلاح کنه، پس در استفاده از این کلمات دقت به خرج بدید.
  2. آزمایش رتبه بندی فعلی: شما نیاز دارین بدونین در چه رتبه ای قرار دارین تا در آینده واسه کسب رتبه مورد نظر بتونین سعی کنین. واسه آزمایش این روند یا فایل راحت اکسل درست کنین. اول هفته ای بررسی کنین. اگه نمی تونید و برایتون سخته می تونین 30 یا 45 روز یه بار بررسی کنین. باید بهبود در ترافیک وب سایتتون که یکی از نقاط کلیدی واسه کلمات کلیدی مورد نظره رو نگاه کنین. بعضی از کسائی که کار بهینه سازی سایت رو انجام می دن می گن رنک دیگه از بین رفته. بله! ترافیک سایت و گفتگو در مورد مطالب خیلی مهم تره، اما رنگ یک وسیله بررسیه.
  3. اهداف و خواستها: به روشنی اهدافی که می خواین در طول زمان پیشرفت به دست بیارین رو مشخص و تعریف کنین، تا بتونین به درستی روند پیشرفت خودتون رو با هر ابزاری که استفاده می کنین، اندازه گیری کنین. این کار رو خیلی راحت شروع کنین، اما از این بخش بی تکمیل اون عبور نکنین. مثلا ممکنه بخواهید ترافیک وب سایتتون رو از 100 بازدید در روز به 200 بازدید در روز درزمان یک ماه برسونین. یا به عنوان مثالی دیگه می خواهیید گفتگو در مورد محتوای شما از یک درصد به دو درصد در یک بازه زمانی مشخص برسه. ممکنه در اول بخواهید به شکل کلی رتبه سایت رو بهبود ببخشین، اما باید به طرف بهبود رتبه صفحات مشخص مثل اجناس یا صفحه فروش پیش برید.
اینم بخونین:   نکاتی که به بهینه سازی هر چه بهتر سایت کمک میکند

مرحله دوم: بررسی کلمات کلیدی و پیشرفت اون

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال

  1. ساخت عنوان صفحات: استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه به شناخته شدن تم و راه صفحه مورد نظر از نظر کلمه کلیدی خیلی خوبه.
  2. ساخت تگای متا: تگ توضیحات می تونن بر کلیک کردن روی لینک شما اثر بزاره اما مسقیما واسه رتبه دهی مورد استفاده قرار نمی گیره. (در مورد تگ کلمات کلیدی هم در نظر بگیرین، گوگل دیگه از اون استفاده نمی کنه.)
  3. قرار دادن عبارات هدفمند جستجو در صفحات: کلمات کلیدی مورد نظرتون رو در بین متن و محتوای سایت ترکیب کنین. در نظر داشته باشین راهنمای استفاده از یک الی سه کلمه کلیدی/عبارت کلیدی در صفحات رو رعایت کنین و واسه بقیه کلمات لیست مورد نظر، صفحات جدید بسازید. مطمئن شید کلمات در ارتباط به شکل طبیعی با کلمات کلیدی شما ترکیب شده باشه. این کار به موتورای جستجو کمک می کنه تا بفهمن اون صفحه دقیقا در مورد چیه. واسه این کار معمولا یک نوشته ای که مصنوعی به نظر نرسه و طبیعی تر باشه خیلی مناسب تر عمل می کنن. در گذشته، یک صفحه با 100 الی 300 کلمه پیشنهاد می شد. خیلی از بررسیا نشون میده صفحاتی که دارای 800 تا 2000 کلمه هستن، خیلی بیشتر از صفحاتی که تعداد کلمات پایینتری دارن نتیجه بخش هستن. آخر، کاربران، محلای فروش، محتوا و لینکها محبوبیت و رتبه رو تشکیل می دن.
  4. ساخت نقشه جدید سایت (sitemap) واسه گوگل (google) و بینگ (bing): نقشه سایت ایندکس کردن صفحات به وسیله موتورهای جستجو رو خیلی آسون تر می کنه. اما هر دو ورژن XML و HTML نقشه سایت رو تولید کنین. قدم اول نقشه HTMLه. نقشه سایت XML خیلی آسون در بخش خدمات وبمستر گوگل و بینگ قابل ثبت هستن.
  5. ثبت سایت در دایرکتورا (استفاده محدود): معمولا بازاریابان حرفه ای موتورهای جستجو سایتشون رو در موتورای جستجوی بزرگ ثبت نمی کنن، اما بعضی وقتا ممکنه به این کار هم دست بزنن. بهترین و سریعترین راه این هست که بک لینک به شکل طبیعی به سایت بوجود بیاد. لینکا باعث می شه به شکل خودکار سایت و صفحات شما در موتورای جستجو ایندکس شن. اما با این حال بهتره سایت خودتون رو در دایرکتوریایی مثل یاهو (با هزینه)، business.com (با هزینه) و DMOZ (رایگان) ثبت کنین. یه سری از آدما ممکن هست به این سه سایت، استفاده از اسکریپت AdSense گوگل در سایت جدید خودشون استفاده کنن تا بوت مدیای گوگل صفحاتشان رو بررسی کنه. این کار می تونه باعث ایندکس شدن سریعتر صفحات شما شه.
اینم بخونین:   افزایش رتبه سایت با سئو و بهینه سازی اصولی

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال

مرحله چهارم: تست و بررسی همیشگی

تست و اندازه گیری: بررسی رتبه موتورهای جستجو و ترافیک سایت واسه بررسی اثر گذاری برنامه هایی که به کار برده اید، که شامل بررسی موفقیت کلمات کلیدی مورد نظره. نتایج تستا رو در فایل اکسل خود وارد کنین و اونا رو نگاه دارین.

نگهداری: به روز رسانی محتوا و اضافه کردن کلمات کلیدی جدید به سایت بصورت متناوب می تونه به رنک شما در موتورای جستجو کمک شایانی بکنه، پس این موضوع رو ندیده نگیرید. بررسی راه حل لینکای سایت رو در نظر قرار بدید تا مطمئین شید لینکای ورودی و خروجی از سایت به کار و کاسبی شما در ارتباط باشن. یک وبلاگ می تونه به شما کمک کنه ساختارای مورد نیاز و سادگی اضافه کردن محتوای جدید مورد نظر رو عملی کنین. شرکتای و تیمای مختلفی واسه این کار می تونن خدمات طراحی و ایجاد وبلاگ رو ارائه دهند. تیم طراحی و تبلیغات آگرین هم این خدمات رو در بخش خدمات طراحی وب خود واسه شما در دسترس قرار داده.

سئو و بهینه سازی تخصصی سایت سئو مسترز | seo

سئو seo

سئو و بهینه سازی سایت سئو مسترز

می دونین تیم سئو مسترز تشکیل شده از محققین و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در بخش موتورهای جست و جو گر و شبکه های اجتماعی از شش استان ایران بوده و جزو معدود مرکزهای تخصصی سئو و بازاریابیای نوین در ایرانه ؟

تعریف دقیق از علم سئو رو تنها در چند شرکت ایرونی شاهد هستیم . علم سئو مثل دیگه علمای دیگه نیاز به تجربه داره
تعریف یک کلمه ای پر مخاطب و پر بازدیدی در اینترنت به نام سئو کار دشواریه . اگه شما این کلمه رو در موتورای جست و جو گر سرچ کنین خواهید دید که سایتایی خیلی به عباری سایت خورد رو واسه موتور جست و جو گر سئو کرده ان یا در همه این سایت عباریت سئو و بهینه سازی سایت دیده میشه  و هر یک با معرفی خدمات خود و معرفی کوتاهی در مورد سئو چیه ؟ سعی در ارائه و توضیح در مورد این کلمه پر رقابت رو دارن.
ولی حالا که ما هم به عنوان شرکتی که در چند پارسال تحقیقات خیلی روی موتورهای جست و جو گر داشته و با انواع الگوریتمای گوگل دست و پنجه نرم کرده بهتره که این علم سئو رو واسه همه رو کنیم که هم خمس علم خود رو در این علم به هموطنان عرضه کرده باشیم و هم بتونیم با مقاله ای که در مورد این علم سئو واسه مخاطبان ارائه میدهیم به کاربران کمک کنیم که در این راه پر پیچ خم سئو گمراه نشن و با طراحی سایت اصولی ، آگاهی از اصول سئو سایت  و در آخر بهره مندی از سئو اصولی با توانایی سرمایه گذاری دراز مدت به جای سئو ارزون قیمت غیر قابل تکیه ، به هدف و مقصود خود افزایش بازدید سایت چه در افزایش فروش اینترنتی یا سنتی  ارائه مناسبتر خدمات به مشتری برسیم.

اینم بخونین:   بهینه سازی و سئو به چه صورت عمل می کند؟

می دونین راه سئو سایت شما چیه ؟

مرکز تخصصی سئو و بهینه سازی سایت سئو مسترز

علم سئو چیه؟
علم سئو که همون فارسی شده عبارت search engine optimizationه همون ایجاد رابط کاربری بین مخاطب سایت و موتورای جست و جو گره . کمتر کسی رو خواهیم دید که در بخش وب فعال باشه ولی واژه سئو رو نشنیده باشه.
میشه به این شکل هم عنوان کرد که ” بهینه سازی سایت یعنی تولید و مدیریت وب پیجایی که نه تنها واسه مخاطب بلکه واسه موتورای جست و جو گر هم قابل هضم باشه.
“البته نباید این نکته رو از یاد برد که هر سایتی که در نتایج برتر گوگل باشه سایتی سئو شده و پر مخاطبه . چون ممکنه یک سایت به شکل اسپم وار جز نتایج برتر گوگل باشه ولی از اعتبار خوبی بین مشتریان بهره مند نباشه. “
به گفته حسین طالبی حقه :
علم سئو راضی نگه داشتن 3 گروه :مخاطبان و مشتریان سایت ، موتورای جست و جو گر و در آخر صاحبان سایت
بهینه سازی یک سایت واسه موتورای جست و جو گر شاید واسه کاربران تازه کار رعایت چند اصول راحت باشه ولی به نظر ما فقط رعایت چند نکته ابتدایی در سایت کفایت نمی کنه چون تا الان بالای 200 عامل سئو واسه موتورای جست و جو گر مطرح شده که روز به روز هم بر تعداد این فاکتورا افزوده میشه.
الان سئو دیگه مربوط به یک شغل بی همتا نمیباشد ، الان واسه میزان قدرت یک  بیزینس دیگه نمیگن : آدرس سایت شما چیه ؟ ازتون میپرسند : در موتورای جست و جو گر با کلمه ای رقابتی جزو نتایج برتر هستین ؟ دیگه ازتون در مورد پیج رنکتان سوال نخوان کرد پس این علم هم دستخوش تغییرات میشه حال اونکه الان دیگه نباید فقط متکی بر سایت بود و باید به مخاطبان رو از سوشیال نتورکا به طرف سایت کشانید و اونا رو تبدیل به مشتری کرد . یعنی امروز به جای سئو سایت باید به سئو سوشیال روی آورد.

سئو به سبک سئو مسترز

اصول سئو سایت چیه ؟
خوب روشنه که واسه شروع هر علمی به ویژه سئو باید موازین اون رو رعایت کرد. اما اینا در چه چیزایی خلاصه میشوند :
این اصول سئو می تونه در بخش سئو cmsای فرق داشته باشه مثلا سئو وردپرس یا سئو جوملا که نمیتوان به وردپرس cms گفت و بیشتر جنبه بلاگ داره : )
این آموزشای می تونه به شکل لینک بیلدینگ اصولی باشه.
می تونه در بخش بررسی بهینه سازی سایت باشه. که همه این بخشا رو به طور تخصصی تر در بخش اصول بهینه سازی سایت به توضیحات اون میپردازیم.
درنهایت همه این روندایی که سپری میکنیم واسه بهینه سازی در گوگل و بینگه که از مهمترین موتورهای جست و جو گر و ضمنا پربازدیدترینای دنیا هستن.
پس همونطور که به بررسی واژه سئو پرداختیم دیدم که حتی در یک صفحه هم نمیتوان اون رو به گفت و خود شامل بخشای خیلی وسیعیه هم از دید مارکتینگ آنلاین میشه به توضیح اون پرداخت و هم در این چند سالی گذشته میشه با شبکه های اجتماعی اون رو گفت . پس راه بسیاره..