بهینه سازی و seo , sem چیست؟

Written by 92 on فوریه 1, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی چیه؟
بهینه سازی یعنی روش‎ای که بکار می‎رود تا یک سایت رابطه‎ای هر چه بهتر و محکم تر و آسون‎تر با موتور جستجوی اینترنتی برقرار سازه. این کار با بکار بستن تکنیک‎های مختلف جهت پیشرفت کیفی انجام می‎گیرد تا رده بندی سایت از دید صفحه بهتر شده در جای بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) قرار بگیره.
SEO و SEM

SEO (Search Engine Optimization): بهینه سازی سایت واسه موتور جستجو
SEM (Search Enginge Marketing): بازاریابی با موتور جستجو

اگه شما دیده نشید رقبای شما دیده می شن !!! فرض کنین شما خدمات و یا اجناس قابل ارائه خود رو در سایت شخصی و یا شرکتی خود معرفی کردین. چند درصد از کاربران اینترنتی از وجود سایت شما مطلع هستن؟طبق آمار بین المللی حدود 85% از کاربران اینترنتی از موتورهای جستجوگر واسه یافتن اطلاعات مورد نظر خود در اینترنت استفاده میکنند.
پس با توجه به این مسئله میشه نتیجه گرفت که بی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر شما چیزی در حدود 85% از مشتریان پنهون خود رو از دست میدید. ضمنا میشه نتیجه گرفت که این مشتریان به طرف رقبای شما خواهند رفت. رقبایی که با بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجوگر ازتون پیشی گرفتن. بی شک سایت گوگل الان معتبرترین سایت جستجوگر اینترنتیه. طبق گزارش NetApplication در حدود 75% از کاربران اینترنتی از سایت گوگل واسه جستجوی اطلاعات استفاده میکنند. پس از گوگل میشه به سایتایی مانند یاهو و سایت ام.اس.ان اشاره کرد.
سایتای AOL و ASK در مقایسه با گوگل سهم خیلی کمی از بازار جستجو در اینترنت رو به خود اختصاص داده ان. بی شک گوگل بزرگترین ، سریعترین و دقیقترین موتور جستجوگر در اینترنته. گوگل با سیستم PageRank خود مشهوریت زیادی داره. سایت یاهو یکی از اولین و دوست داشتنی ترین سایتای دایرکتوری در اینترنته. این سایت هم حالا بیشترین آمار بازدید روزانه در اینترنت رو داره. با بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجوگر معتبر مثل گوگل و یاهو می تونین سایت خود رو به خیلی از کاربران اینترنتی در سراسر دنیا معرفی کنین.ضمنا آمار نشون دهنده اینه که تنها 7% از کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج رو جستجو میکنند. پس رسیدن به ده مورد اول در نتایج جستجو واسه خیلی از وب مسترها و دارندگان سایتای اینترنتی اهمیت داره. ضمنا هزینه بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجوگر در مقایسه با روشای دیگه تبلیغاتی مانند قرار دادن لینک و یا بنر تبلیغاتی در سایتای پر بازدید و یا تبلیغات محیطی مثل چاپ و یا درج آگهی در نشریات کمتر بوده و ضمنا بازده و نتیجه مناسبی داره که گروه طراحان وب ایران شرکتیه که در ایران در این مورد فعالیت داره ما با کلمه یا عبارتی که شما می خواین یا ما برایتون انتخاب می کنیم سایت شما رو در اولین صفحه عبارت جستجو شده در متور جستجوی گوگل می آوریم اگه نیاز به راهنمای و اطلاعات بیشتر دارین با ما تماس بگیرین.

اینم بخونین:   راهکارهای بهنیه سازی وب سایت برای جذب مشتری

افزایش رتبه سایت شما در گوگل
افزایش رتبه سایت در گوگل = افزایش بینندگان موثر سایت
– می دونین 85 درصد بازدیدگنندگان واقعی یک سایت رو موتورهای جستجو باعث می شن؟
– می خواین سایت شما در صفحه اول و بالاترین رتبه های نتایج گوگل ظاهر شه؟
– می دونین روشای قرار گرفتن در رتبه های برتر موتورهای جستجو الان به یک علم تبدیل شده؟
* افزایش دهن باز کن رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بی معطلی پس از شروع عملیات سئو به وسیله ما
* افزایش رنک سایت شما ( Google Page Rank)
* افزایش Page Rank Prediction) PRP) سایت شما
طبق جدیدترین متدها و روشای بهینه سازی موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) و مورد تائید موتورهای جستجو
آشنائی با PR:
* رنک گوگل (Google Page Rank) یک عدد بین 0 تا 10ه که گوگل واسه رتبه بندی نتایج خود از اون استفاده می کنه. در ایران بالاترین رنک مربوط به سایت بلاگفا (PR=6) ه.
واسه نگاه PR و PRP سایتا می تونین از سایتای زیر استفاده کنین:
http://www.iwebtool.com/pagerank_prediction
http://www.googleprr.com

۵ نکته‌ی طلایی از UX در طراحی سایت کاربرپسند

طراحی سایت کاربرپسند، حرفه‌ای و جذاب به عوامل زیادی مثل؛ رابط کاربری، کیفیت پیاده‌سازی (PSD to HTML)، تجربه‌ی کاربری، موشن‌ها، جانمایی اِلمان‌ها و … بستگی داره. در این بین اما؛ از تجربه‌ی کاربری (User Experience) به عنوان حلقه‌ی مفقوده طراحی سایت یاد می‌شه. حتی اگه سایت با ظاهری چشم‌نوازی داشته باشیم؛ اما منطبق بر اصول تجربه‌ی کاربری نباشه و از آسون کردن در ارائه‌ی محتوا ضعیف بوده و کاربران اون موفق نشن خیلی آسون در صفحات سایت گردش کرده و محتوای دلخواه‌شون رو بیابند محکوم به شکست است.

اینم بخونین:   بک لینک در بهینه سازی سایت

در این مطلب تصمیم داریم تا با معرفی و مرور ۵ نکته‌ی طلایی از اصول تجربه‌ی کاربری به شما واسه طراحی وبسایتی کاربر پسند کمک کنیم.

۵ نکته‌ی طلایی منطبق با UX در طراحی سایت کاربرپسند

نکته‌ی اول: آسون کردن در گردش کاربران

یکی از اجزای کلیدی هر وبسایتی؛ منوی ناوبری اینه. این منو می‌بایست مشخص، راحت و قابل فهم باشه و کاربران به‌واسطه‌ی اون قادر باشن تا در اسرع وقت به اطلاعات دلخواه‌شون دسترسی پیدا کنن. به بیانی راحت‌تر می‌بایست از درج نام‌های نامأنوس و سنگین در عناوین منو و درج لینک‌های غیرضروری (فرعی) در منوی ناوبری خودداری کنین. بهتره در چینش اجزای منو به‌دسته ای عمل کنین که منوهای کاربردی و برگه‌های مهم در لایه‌ی اول منو قرار گیرند. ضمنا اضافه کردن بخش جستجو به منوی ناوبری؛ از این جور راهکارهای مفید واسه بهبود UX و آسون کردن گردش کاربرانه.

نکته‌ی دوم: طراحی سایت واکنشگرا (Responsive Web Design)

با پیشرفت‌ی تلفن‌های هوشمند و اینترنت‌های همراه، الان بخش زیادی از کاربران سایت‌ها افرادی هستن که با استفاده از دیوایس‌هایی مانند تبلت و موبایل به وبگردی می‌پردازند. همین موضوع باعث شده تا طراحی سایت‌های واکنشگرا تبدیل به یک ضرورت شه. این ضرورت ایجاب می‌کنه در طراحی سایت باید به‌دسته ای عمل شه که خروجی ً درست، اصولی و متناسبی در تلفن‌های همراه به نمایش دربیاد. مقصود از خروجی اصولی و درست؛ اینه که نسخه‌ای بهینه از دید ابعاد دکمه‌ها، اندازه متون و … واسه کاربران تلفن‌های هوشمند تهیه شه تا بی هیچ دردسری قادر به مطالعه‌ی مطالب و گردش در سایت باشن.

نکته‌ی سوم: بهینه‌سازی سرعت لود

برطبق آمار گفته می‌شه که بیشتر از ۴۰٪ کاربران پس از ۵ ثانیه انتظار واسه لود سایت؛ از اون خارج می‌شن. اگه در طراحی وب؛ بطور غیرحرفه‌ای عمل کنیم و فایل‌های خارجی زیادی (مانند: تصویر، ویدئو، فایل‌های زیاد استایل، جاوا اسکریپت و …) در سایت استفاده کنیم باعث می‌شه تا حجم صفحه‌ی ما بالا رفته و بارگذاری اون به کندی صورت پذیرد. واسه رفع این مشکل می‌بایست نقاط ضعف مؤثر در کندی سایت رو از راه GTMetrix.com شناسایی کرده و نسبت به رفع اونا اقدام کنین. کلا با بهینه‌سازی تصاویر، Minify کردن استایل‌ها و اسکریپت‌ها و کاهش ریکوئست‌ها سرعت لود سایت بهبود می‌یابد.

اینم بخونین:   الگوریتم پنگوئن گوگل و پاندا در بهینه سازی وب سایت

نکته‌ی چهارم: تایپوگرافی و خوانایی متون

تایپوگرافی‌های جذاب، چشم‌نواز و خوانا از عوامل بهبود تجربه‌ی کاربری سایت‌ها بشمار می‌روند. بخش زیادی از کاربران علاقه‌ای به مطالعه‌ی دقیق و جزء به جزء یک صفحه نداشته و با اسکرول در اون و نگاه به سرفصل‌ها و بعضی خطوط به دنبال محتوای موردنظرشون می‌گردند. واسه بهبود تایپوگرافی و افزایش خوانایی؛ می‌بایست به موارد زیر توجه کنیم:

  • اندازه استاندارد و مناسب واسه عناوین و توضیحات
  • رعایت فاصله‌ی مناسب بین خطوط و پارگراف‌ها
  • تقسیم متن مقالات به چند پاراگراف و استفاده از زیرعنوان
  • استفاده از تصاویر، اینفوگرافی، جداول اطلاعات، نمودار و …
  • استفاده از لیست‌ها واسه جدا محتوا و ارائه‌ی بهتر اطلاعات
  • رنگ‌بندی حرفه‌ای و چشم‌نواز عناوین و متن‌ها (هماهنگی با رنگ پس زمینه)

نکته‌ی پنجم: رنگ‌بندی و هویت چشمی

یکی از عوامل چشم‌نواز کردن رابط کاربری سایت؛ رنگ‌های به‌کار رفته در اون هستن. هروقت صحبت از رنگ‌بندی در طراحی سایت می‌شه شما می‌بایست کمه کم ۲ و بیشترین حد ۵ رنگ واسه استفاده در طراحی سایت انتخاب کنین. این رنگ‌ها باید هم‌خونواده و موافق باشن و هارمونی مناسبی در سایت برقرار سازند. با استفاده از رنگ‌بندی حرفه‌ای و ایجاد هویت چشمی واحد شما به کاربراتون اجازه میدید که بهتر اجزای مختلف سایت شما رو درک کرده و حتی اون رو خوب در خاطر بسپارند.

جمع بندی

فرآیند تجربه‌ی کاربری (User Experience) بعد از تموم شدن طراحی سایت شروع نمی‌شه؛ بلکه می‌بایست نکات مربوط به این بخش همیشه مورد توجه طراحان وب باشه و در هر مرحله به‌دسته ای عمل شه که راحتی، کاربردپذیری و سهولت دسترسی کاربران رعایت شه. این نکته رو مورد توجه داشته باشین که در سایت تنها زیبایی رابط کابری اون مطرح نیس؛ بلکه طراحی کاربرپسند و کارایی مناسب سایت عامل مهم حفظ، موندگاری و وفادارسازی مخاطبین به‌شمار می‌رود.