بک لینک / افزایش پیج رنک گوگل و رتبه الکسا

Written by 92 on فوریه 7, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

خرید بک لینک از نظر گوگل

تقریبا تموم وبمستران الان از اثر منفی خرید بک لینک بر سئو و کسب لینکای زیادی و نامناسب مطلع هستن. یکی از سوالات رایجی که خوانندگان بلاگسیما مطرح میکنند اینه که، “خرید بک لینک از سایتای با پیج رنک بالا چه تاثیری داره؟ گوگل چطوری متوجه پولی بودن اون میشه؟”

جواب به این سوال کار خیلی راحتیه، خرید بک لینک کار درستی نیس! اگه بدنبال کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل هستین و برنامه ریزی دراز یه مدت واسه کار خود دارین، خرید بک لینک روش مناسبی نیس چون ممکنه شما رو با مشکلات جدی در آینده روبرو کنه.

به زبون راحت، گوگل بک لینک رو بعنوان یک رای مثبت از طرف کاربران به صفحه یا سایت شما می شناسد. با کسب رای بیشتر شما شانس پیروزی در انتخابات گوگل رو دارید. گوگل به روشنی اعلام کرده که خرید بک لینک برخلاف سیاستای این سایت بوده و تخلف شناخته میشه. مشکل از جایی شروع میشه که کاربران فکر میکنند با خرید رای میتوانند موتور جستجو رو فریب داده و در این انتخابات پیروز باشن ولی نظارت گوگل بر خرید بک لینک خیلی پیچیده و قدرتمنده.

خرید بک لینک

اخطار گوگل به سایتا در مورد اثر منفی خرید بک لینک

نحوه اثر بک لینک بر نتایج گوگل

اگه بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشه اثر بیشتری بر سئو سایت شما داره. همین امر باعث خرید بک لینک از سایتای قوی با قیمت بالا در چند پارسال شده. گوگل با توجه به کلماتی که در دور یک لینک قرار دارن موضوع سایت رو تشحیص می ده. بطور مثال سایتای زیادی در صفحات خود به سایت آمازون برگشت می دن که معمولا در جملات اونا کلمه “Books” دیده میشه واسه همین شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون رو در رتبه دوم و بعد از کتابخونه گوگل نگاه می کنین ولی واسه سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشه چون هیچ لینک ورودی مناسبی واسه اون نداره.

پس خرید بک لینک تنها زمانی واسه سایت شما موثر هستش که از سایتای معتبر و مربوط به زمینه کاری شما باشه. ضمنا باید به کلمه یا عبارت لینک شده و کلماتی که در دور اون حضور دارن توجه ویژه ای داشته باشین. چون بک لینک شما بر اون کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر هستش و نه تموم کلماتی که بعنوان هدف خود انتخاب کردین.

تشخیص خرید بک لینک به وسیله گوگل

گوگل روشهای متنوعی واسه تشخیص خرید بک لینک به وسیله سایتای اینترنتی داره. مهمترین اونا تیم ویژه گوگل واسه جنگ با این پدیده که وظیفه ای جز گشت و گذار در اینترنت و شناسایی سایتای فروشنده لینک ندارن. اگه شما سایت مناسبی رو واسه خرید بک لینک پیدا کردین دلیلی نداره که تیم گوگل هم نتونه اون رو شناسایی کنه.
ضمنا گوگل کاربران رو تشویق میکنه تا سایتایی که از این روش قصد فریب موتور جستجو رو دارن معرفی کنن. با این کار هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار با جریمه گوگل روبرو می شن. تعداد لینکای ورودی به سایت شما در یک بازه زمانی مشخص و زمینه کاری سایتای منبع معیارهای دیگری واسه شناسایی سایتای متخلف به وسیله گوگل هستن. تازگیا و بعد از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن

استفاده زیاد و غیر طبیعی از یک عبارت مشخص بعنوان انکر تکست هم به لیست تخلفات گوگل در خرید بک لینک اضافه شده.

اینم بخونین:   چه سایتهایی به دنبال لینک بیلدینگ می روند؟

چند نکته مهم در خرید بک لینک

اگه بازم بر این کار اصرار می کنین و راههای اصولی و بهتر مثل تولید محتوا رو نمی خوشش اومد، نکات زیر رو قبل از صرف هرگونه هزینه و پذیرش خطر در نظر داشته باشین تا احتمال جریمه سایت خود رو به کمه کم برسونین:

  • بک لینکا رو با فاصله زمانی و جداگونه بخرین. پیشنهادهایی مثل “تبلیغات در 10 سایت با پیج رنک 2 و 3” انتخاب مناسبی نیستن.
  • بصورت مستقیم با صاحب سایت در تماس باشین و با واسطهای تبلیغاتی همکاری نکنین.
  • با سایتایی که بطور گسترده و عمومی اقدام به فروش لینک و پذیرش تبلیغات میکنند همکاری نکنین.
  • تنها از سایتای مربوط به زمینه کاری خود لینک بخرین.
  • بجای تبلیغات متنی در سایدبار یا فوتر سایتا، از تبلیغات محتوایی و مطالب اختصاصی استفاده کنین.
  • بجای خرید بک لینک در تموم صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنین.
  • نسبت لینکای خریداری شده به کل لینکای ورودی سایت کمتر از 10 درصد باشه.

اشتباهات عادی در خرید بک لینک

با یک جستجوی راحت در اینترنت سایتای ایرونی و خارجی خیلی پیدا می کنین در حال فروش بک لینک با عنوانای جذاب و موثر هستن. اگه تجربه ای در مورد خرید بک لینک نداشته باشین و اثرات تخریب کننده اون رو ندانید ممکنه خیلی آسون فریب این دست سایتا رو خورده و سئو سایت خود رو واسه همیشه از بین ببرین.

یکی از تکنیکای نو در فضای اینترنت سئوی منفیه که با هدف از دست رفتن جایگاه رقبا انجام میشه. حال اونکه خیلی با هدف بهبود وضعیت سایت خود و با خرید بک لینک سئو منفی رو روی سایت خودشون انجام می دن. بعضی از این شعارها رو با هم بررسی میکنیم:

خرید بک لینک ارزون

همه خوب می دونیم که هیچ ارزانی الکی نیس. هرکجا با شعار خرید بک لینک ارزون روبرو شدین بخونین خرید بک لینک بی کیفیت. اگه بک لینک ارزون باشه یعنی هرکسی می تونه خیلی آسون در همون فضایی که شما حضور دارین واسه خود لینک سازی کنه و با افزایش تعداد این لینکا در یک سایت ارزش و اعتبار منتقل شده به هریک از این سایتا کاهش پیدا میکنه. ضمنا سایتایی که لینکای خارجی زیادی دارن ممکنه از نظر گوگل به عنوان فروشنده بک لینک یا اسپمر شناسایی شن پس بهتره در این فضا حضور نداشته باشین.

خرید بک لینک انبوه

این دست سایتا معمولا در کنار ارزون بودن به انبوه بودن تعداد لینکا اشاره میکنند. همون نکاتی که واسه خرید بک لینک ارزون گفتیم واسه این دسته هم صادقه. علاوه بر اون زمانیکه شما لینک خود رو در بازه زمانی کوتاهی در سایتای خیلی قرار میدهید به گوگل اعلام می کنین که اینا غیرطبیعی هستن.

اینم بخونین:   آموزش لینک بلدینگ و بک لینک EDU و GOV

گوگل میدونه که شما فرضا طی یک پارسال ۵۰ لینک به سایت خود داشته اید و این تعداد در بازه زمانی کوتاهی مثلا یک ماه یهو به ۲۵۰۰ لینک افزایش پیدا میکنه. لینکایی که همه با یک کلمه کلیدی مشخص و در سایتایی کم ارزش قرار داده شدن. در این شرایط الگوریتم پنگوئن کار سختی واسه شناسایی غیرطبیعی بودن لینک سازی شما نداره.

بک لینک رایگان!

این روش رو میشه بدترین و ناکارآمدترین روش لینک سازی خارجی دونست. وسایل آنلاین آدرس سایت شما رو دریافت کرده و در هزاران سایت دایرکتوری یا وسایل تست آنلاین اون رو درج میکنند. با این کار شمام تعداد لینکای زیادی در بازه زمانی کوتاه ساخته اید و هم اینکه از صفحات کم ارزشی لینک گرفتین. بک لینکای رایگان رو جدی نگیرید و خیلی از اونا پرهیز کنین.

پیشنهاد میکنیم واسه درک بهتر معنی بک لینک و اثرات جانبی اون مقاله بک لینک چیه رو به دقت بخونین و تجربیات خود از خرید بک لینک رو در بخش نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بذارین.

فرق بک لینک و رپورتاژ آگهی ، کدوم بهتره؟

 

فرق بک لینک و رپورتاژ آگهی ، کدوم بهتره؟

اگه در اینترنت در مورد چند تا نکته مهم واسه کسب جایگاه بهتر در گوگل جستجو کردین ، حتما با گزینه های بک لینک و رپورتاژ آگهی روبرو شدین. بک لینک و رپورتاژ آگهی دو اصل مهم واسه سئوی سایت شما هستن و می تونن جایگاه سایت شما رو در موتورهای جستجو بهبود داده و به افزایش فروش شما و کسب درآمد بیشتر واسه شما کمک کنن.

بعضی وقتا ممکنه که از خودتون پرسیده باشین که “بک لینک یا رپورتاژ آگهی؟ کدوم بهتره؟” در این مطلب از سایت بک لینک ناب این موضوع رو بررسی می کنیم.
خوب قبل از خرید شما باید مشخص کنین هدفتون دقیقا چیه ! قصد ارائه خدماتی رو دارین و میخواهید بیشتر دیده شید و یا می خواین در نتایج گوگل به رده های بالاتر برسین؟

.

در ادامه بصورت کوتاه بک لینک و رپورتاژ آگهی رو بررسی می کنیم

رپورتاژ آگهی

در این روش ، تبلیغ شما به شکل تصاویر و توضیحات کامل همراه با لینکایی به سایت شما بعنوان یک مطلب در سایت مورد نظرتون منتشر می شه تا کاربران علاوه بر مطالعه اون با خدمات یا اجناس شما آشنا شن. رپورتاژ آگهی هم لازمه مهارت در نوشتن و آشنایی با مفاهیم لینک بیلدینگه پس سعی کنین قبل خرید رپورتاژ با یک متخصص سئو مشورت کنین. در صورت نیاز به راهنمایی واسه نوشتن رپورتاژ آگهی ، می تونین از بخش تماس با ما خواسته مشاوره کنین و سوالات خود رو بپرسید.

بک لینک

در این روش یک عبارت یک یا چند کلمه ای با لینک شما در سایت مورد نظرتون منتشر می شه و اینطوری کم کم ، سایت شما در عبارت لینک شده جایگاه بهتری در گوگل کسب می کنن.

اینم بخونین:   بکلینک و قوانین آن (لینک بیلدینگ)

.

بک لینک یا رپورتاژ آگهی؟

انتخاب بین بک لینک و رپورتاژ آگهی به استراتژیاتون بستگی داره؛ اگه بودجه شما محدوده و نمی تونید از این دو روش در کنار هم به شکل بهینه استفاده کنین پس بهتره روشی رو انتخاب کنین که به اهداف شما نزدیک تره.

۱- می دونید که استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های لینک بیلدینگه و لینکای موجود در رپورتاژ آگهیا به عنوان بک لینک دائمی قلمداد می شه اما بک لینک در سایتهای مورد نظر از حیث زمانی محدود هستن.

۲- بک لینک در تموم صفحات سایت مورد نظر شما قرار داده می شه و هر صفحه می تونه اثر متفاوتی واسه سایت شما داشته باشه و با توجه به تعداد صفحات سایت مورد نظر ، میزان بک لینکهای دریافتی خیلی بیشتر از بک لینک هاییه که در رپورتاژ آگهی کسب می کنین چون در رپورتاژ آگهی فقط در یک صفحه به سایت شما لینک داده می شه. این نکته به تنهایی می تونه اثر زیادی در کسب نتیجه بهتر واسه سایت شما داشته باشه.

۳- در رپورتاژ آگهی شما می تونین توضیحات کاملی در مورد خدمات و اجناس خود بنویسید و حتی ۵ کلمه کلیدی مختلف به صفحات مختلفی از سایت خودتون لینک بدین و ضمنا می تونین از تصاویر هم در محتوای رپورتاژ خودتون استفاده کنین. اما در بک لینک تنها یک عبارت کلیدی رو می تونین در سایت مورد نظر منتشر کنین و فقط به یک صفحه از سایتتون لینک بدین.

۴- در بک لینک طبق دوره زمانی باید دوباره واسه تمدید تبلیغتان هزینه پرداخت کنین ولی در رپورتاژ آگهی شما فقط یک بار هزینه تبلیغ رو پرداخت می کنین و پس از اون احتیاجی به پرداخت دوباره هزینه وجود نداره پس در صورتی که قصد هزینه ای محدود دارین رپورتاژ آگهی واسه شما مناسب تره.
۵- در بک لینک بازدهی تبلیغات شما سریعتر از رپورتاژ آگهیه و در رپورتاژ آگهی نباید انتظار بازدهی سریع رو داشته باشین.

.

احتمال موفقیت در کدوم یک از این دو نوع تبلیغ بالاتره ؟

اینکه ما بخوایم به شما بگیم بک لینک بهتر از رپورتاژ آگهیه و یا برعکس یک اشتباه بزرگه ! هر کدوم از این دو مورد که در این مطلب در مورد اون توضیح داده شد در سطح و اندازه خود دارای قدرت و تاثیره. ولی واسه این که یک تبلیغ موفق داشته باشین باید از کلمات مناسب و قوی و ضمنا کلمات کلیدی که دارای حریف کمتری هستن استفاده کنین.

.

جمع بندی کلی

تبلیغات هدفمند نتیجه ای بالاتر از انتظار کاربران داره اما توجه داشته باشین که شعار “تبلیغات هزینه نیس ، سرمایه گذاریه” تنها واسه تبلیغات هدفمند و با هوشمندی راستی می کنه و اگه غیر حرفه ای اقدام کنین تبلیغات انجام شده تنها هزینه اضافی بوده و بازدهی مناسبی واسه شما نداره. واسه جلوگیری از هدر رفتن هزینه های خود و ضمنا دریافت مشاوره واسه انتخاب نوع تبلیغات ، از راه بخش “تماس با ما” با ما در رابطه باشین.


Comments are closed.