بک لینک و لینک بیلدینگ چیست؟ بک لینک بخریم یا نخریم؟

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

بک لینک و لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ

 

سفید ترین و پایدارترین راه واسه اینکه بتونین بک لینک های خود رو ارتقاع بدید، تولید محتوای اصیل و اورجیناله. بدیش اینه یا خوشبختانه راه دیگری نیس (یا اگه هست من بلد نیستم).

در تولید محتوا دقت کنین که هر چه مطلب شما عمومی تر باشه احتمال اینکه بک لینک سازی کنه بیشتره. این دیگه به راه حل شما باز می شه که مطلب عمومی منتشر کنین واسه لینک سازی یا تمرکز کنین روی تولید محتوای تخصصی سایت خودتون.

بعضیا هم پیشنهاد خرید بک لینک می دن. قبلا در مطلبی با عنوان “بک لینک بخریم؟ نخریم؟” در مورد این ماجرا صحبت کردیم.

خرید بک لینک رو قبول ندارم، اما با رپورتاژ آگهی در صورتی که سرمایه ابتدایی زیادی دارین یا رقابت در صنعت شما سنگینه موافق هستم. (لیست تعدادی سایت واسه رپورتاژ آگهی )

بک لینک سازی به روش پایدار و موثر فرآیند خیلی کنه و زمان بریه. شاید تولید محتوای مفید و کاربردی به شکل پیوسته بتونه کمی به سرعت اون بیافزاید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی خیلی می تونه واسه شما مفید باشه و بک لینکای خیلی باارزشی هستن.

ترافیک ارجاعی چیه؟ چطوری Referral Traffic رو افزایش دهیم؟

بیشتر بازاریابان آنلاین یک هدف مشترک دارن و اون افزایش ترافیک سایته. راه های زیادی هم واسه رسیدن به این هدف هست که تعدادی از اونا عبارتند از: سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات کلیکی یا PPC، وبلاگ نویسی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره. مشکل از اینجا شروع می شه که سئو معمولا زمانبره، محیط وب از محتوای وبلاگا اشباع شده، تبلیغات کلیکی گرانه و بازاریابی در شبکه های اجتماعی هم همیشه با مشکل بازگشت سرمایه رو به روست.

یکی از راه های بیشتر ندیده گرفته شده که اثر خیلی بزرگی در موفقیت سایت داره، ترافیک ارجاعی یا Referral Trafficه. اما ترافیک ارجاعی چیه و چطوری میشه با استفاده از اون به افزایش ترافیک و درامد سایت رسید.

ترافیک ارجاعی چیه؟

کاربرانی که از راه دیگه سایتا به جز موتورهای جستجو به سایت شما وارد می شن، ترافیک ارجاعی نامیده می شن. وقتی کاربری از راه لینک سایت شما در دیگه سایتا و شبکه های اجتماعی وارد سایت می شه، نرم افزارهای آمارگیر مثل گوگل آنالیتیکس، این نوع ترافیک رو ترافیک ارجاعی حساب می کنن. سایت اصلی، منبع یا Referrer نام داره، چون که ترافیک رو به سایت شما برگشت میده.

چرا Refferal Traffic مهمه؟

ترافیک ارجاعی از دید بازاریابین آنلاین مهم بسیاریست چون که کاربران پنهون ای رو از یک سایت معتبر به سایت شما برگشت میده. با این کار اجناس و خدمات شما در دید کاربران جدید قرار میگیره و این فرصت رو به شما میده تا کاربران جدیدی رو به مشتری تبدیل کنین. با این کار احتمال افزایش فروش سایت هم بیشتر می شه.

اینم بخونین:   بک لینک رایگان و طبیعی به چه معنی است؟

اما این همه ماجرا نیس. ترافیک ارجاعی در سئو سایت هم موثره. هنگامی که شخصی از راه یک سایت دیگه به سایت شما وارد می شه، اونا معمولا لینک سایت شما رو در اونجا نگاه کرده و روی اون کلیک کرده ان. گوگل و بقیه موتورهای جستجو این نوع لینکا رو سیگنال مثبتی واسه رتبه دهی به سایتا در نظر می گیرن، به ویژه که از وبسایتای خیلی معتبر باشن.

ترافیک ارجاعی خیلی جالب به نظر میرسد، نظر شمام همینه؟ پس با ادامه مطلب با ما همراه باشین تا روشای کسب ترافیک ارجاعی رو واسه شما بگیم.

هفت راه واسه کسب ترافیک ارجاعی بیشتر

سایت خود رو در لیستا آنلاین ثبت کنین

ثبت سایت در لیستای آنلاین یکی از راحت ترین کارهای جذب ترافیک ریفرال یا همون ارجاعی به سایته. اما هر نوع لیست آنلاینی پیشنهاد نمی شه. روی لیستا یا دیرکتوریایی تمرکز کنین که بیشترین رابطه رو با نوع وبسیات شما داشته و توانایی جذب ترافیک بیشتری دارن.

بعد از اینکه سایت خود رو در لیستای بر اساس جای و نوع خدماتتون ثبت کردین، بهتره روی چند لیست تخصصی تر تمرکز کنین. اما چطوری این نوع لیستا رابیابیم؟ با استفاده از موتورهای جستجو میشه به این مهم رسید. یکی از خدمات خود رو در گوگل جستجو کنین و به دنبال لیستایی باشین که در صفحه اول جستجو قرار گرفتن. بعد سایت خود رو در این لیستا ثبت کنین تا احتمال بازدید بیشتری داشته باشین. در بین این نوع سایتای ایرونی میشه به سایتای دابی و کتاب اول اشاره کرد.

شاید شما نتونین با استفاده از سئو از این سایتا عبور کرده و به رتبه های بالاتر برسین اما می تونین با استفاده از لیست کردن سایت خود در  این دیرکتوریا، اشخاصی که به دنبال تخصص شما هستن رو به طرف خود جذب کنین. حتی اگه یک فرد به جای وارد شدن مستقیم به سایت شما، از راه این دیرکتوریا وارد سایتتون شه، بازم ارزش زیادی داره.

سایت خود رو در سایتای نقد و بررسی منتشر کنین

سایتای نقد و بررسی، منبع خوبی واسه کسب ترافیک ارجاعی بیشتره. کاربران این نوع سایتا قصد خرید یا استفاده از خدمات به خصوصی رو دارن. این نوع سایتا هم به بررسی کامل و نقد وبسیاتای عرضه کننده خدمات می پردازند. پس این وبسیاتا جای خوبی واسه جذب ترافیک از طرف کاربرانیست که آماده خرید هستن.

اینم بخونین:   خرید بک لینک و رپورتاژ خبری

این جور سایتا معمولا با دریافت مبلغی، بررسی سایت شما رو در موارد راحت لیست می کنن و این کار در گذاشتن اثر مثبت روی کاربران، نقش به سزایی داره.

پست مهمان یا رپورتاژ آگهی منتشر کنین

پخش پست مهمان یا رپورتاژ آگهی در بقیه سایتای معتبر و پر بیننده به شما این امکان رو میده تا ترافیک ارجاعی از خوانندگان اون سایت کسب کنین. این کار علاوه بر جذب ترافیک ارجاعی باعث کسب بک لینک از اونا هم می شه و این کار در سئو اثر خیلی مثبتی میذاره.

رادزاد در مورد رپورتاژ آگهی فعالیت داره و می تونین با استفاده از خدمات ما به پخش یک مطلب در مورد کار و کاسبی خود در سایت ما بدین. واسه کسب اطلاعات بیشتر به صفحه رپورتاژ آگهی برید.

اینجا لازم می دونیم تا چند نکته کوتاه درباره نوشتن پست مهمان و رپورتاژ آگهی خدمتتون اشاره کنیم:

  • در نوشتن خود همیشه خوانندگان مطلب رو تو ذهن داشته باشین. خیلی از وبلاگا در این مورد ممکنه شما رو محدود کنن، اما دقت کنین که خوانندگان اون مطلب قراره به کاربران شما تبدیل شن.
  • پست مهمان رو با نام خود منتشر کنین تا مورد سو استفاده و کپی بقیه قرار نگیرد.
  • در طول پست مهمان یک یا دو صفحه هدف خود رو لینک کرده و کاربران رو تشویق به کلیک روی اونا کنین.

از شبکه های اجتماعی بهره ببرین

طبق مطالعه انجام شده از طرف سایت معتبر Social Media Examiner، 89% بازاریابین آنلاین اشاره کردن که شبکه های اجتماعی اثر بیشتری در دیده شدن اونا داشته. ضمنا 75% اونا هم اعلام کردن که ترافیک سایتشون از راه فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی، زیاد شده. فیسبوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب، گوگل پلاس، اینستاگرام و پینترست هفت شبکه اجتماعی خیلی بزرگه که به وسیله بازاریابین آنلاین استفاده می شه. فعالیت در شبکه های اجتماعی دیگه مثل یک وسیله به حساب نمیاد، بلکه راه حلی اساسی واسه افزایش ترافیک ارجاعیست.

هروقت مطلب و لینکی رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک می ذارین، احتمال کسب ترافیک ارجاعی رو بالا میبرین. ضمنا احتمال کسب رتبه بهتر واسه مطالب خودتون رو در نتایج گوگل بالاتر می برین. 58% بازاریابین آنلاین گزارش داده ان که فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث افزایش رتبه سایتشون شده. همونطور که اشاره شد، ترافیک ارجاعی نه تنها باعث افزایش مشتریانتون می شه، بلکه به سئو سایت هم کمک شایانی می کنن.

اینم بخونین:   منظور از Link Building چیست ؟

کامنت گذاری در وبلاگا

سوالی که خیلی ازمون پرسیده می شه اینست که کامنت گذاری در وبلاگا روی سئو موثره؟ جواب اینسنت که این مسئله نه تنها روی سئو اثر مثبتی داره، بلکه در افزایش ترافیک ارجاعی هم موثره.  طبق گفته Neil Patel یکی از کارشناسان معروف سئو، 240 کامنتی که اون در وبلاگا گذاشته، باعث ورود 4000 کاربر به سایت اون شده. منتها با وجود این مسئله نبایست به خود این اجازه رو بدید که بخواهید اسپم کنین و کامنتهای بی ربط در وبلاگا قرار بدید. موقع نوشتن کامنت به این نکات توجه کنین:

  • کامنتای معنی دار بنویسید. هیچ کسی روی لینکای کامنتای پر از گله و شکایت کلیک نمی کنه.
  • روی وبلاگایی تمرکز کنین که اجازه قرار دادن لینک رو به شما می دن. به خاطر داشته باشین که قصد شما جذب ترافیک بیشتر واسه سایته و این کار از راه لینک دادن در کامنتا شکل میگیره.
  • سعی کنین اولین نفر در کامنتا باشین. مثل نتایج موتورهای جستجو، لینکایی که در اولین کامنتا قرار گرفتن، احتمال بیشتری واسه کلیک شدن دارن.

در انجمنای گفتگو فعال باشین

انجمنای گفتگو جای خوبی واسه کسب ترافیک ارجاعیست، اما بیشتر به وسیله بازاریابین آنلاین ندیده گرفته می شه. شبیه وبلاگا باید اول گفتگوهای در ارتباط رو یافته و اطلاعات با ارزشی به اونا اضافه کنین. سعی کنین نوشته هاتون جنبه تبلیغاتی نداشته باشه تا مدیران تالارها و خود کاربران به شما حساس نشن. موقع فعالیت در فروما به نکات زیر دقت کنین:

  • از فعال بودن تالار گفتگو مطمئن شید. وقت خود رو در انجمنای بی کاربر و غیر فعال تلف نکنین.
  • با استفاده از نام برند خود ثبت نام کنین. این کار باعث می شه که کاربران نام برند شما رو به خاطر بسپارند.
  • با استفاده از توانایی امضا، لینکای ارجاعی به سایت خود بسازین.
  • در گفتگوها شرکت کنین. گفتگوهایی رو واسه فعالیت انتخاب کنین که در بخش فعالیت شما باشه.
  • از مثالای واقعی استفاده کنین. به جای به کاربردن پیشنهاد ها، از مثالای واقعی و کاربردی استفاده کنین.
  • منابع خود رو به اشتراک بذارین. گفتگوی خود رو استارت بزنه و به منابعی که تصور می کنین به درد کاربران می خوره، دلیل کنین.

به پخش اینفوگرافیک بدین

بیشتر کاربران اینترنت موقع انتخاب منابع مطالعاتیشان، منابع تصویری رو انتخاب می کنن. مغز آدم به گونه ایست که تصاویر رو به یک مشت متن ترجیح میده. ضمنا تصاویر از توانایی اشتراک گذاری بیشتری برخوردارن. ضمنا کاربران اینفوگرافیکا رو بهتر درک می کنن و داده های پیچیده رو میشه از این راه منتقل کرد.