بک لینک چیست و در رنکینگ سایت چه تاثیری دارد؟

Written by 92 on فوریه 7, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

 back link بک لینک چیه ؟ در طراحی سایت الان بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین نگرانی ها در دنیای اینترنت به حساب میاد. ضمنا روش مناسبی واسه بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیکه.

در این مقاله از مجموعه مقالات آرشا وب می خواهیم بگیم بک لینک چیه و در بهینه سازی سایت چقدر مهمه. پس تا پایان ما رو همراهی کنین.

بک لینک به پیوندهای گفته میشه که از سایتهای دیگه به سایت شما داده میشه ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگه پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده.

گوگل به بک لینکا طبق میزان محبوبیت و تعداد اهمیت میده هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگه که به وسیله موتور‌های جستجو پیدا شه بک لینکه. سایتایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارن و ضمنا محتوای جدید و منظم قرار می دن رتبه خوبی دارن.

توجه داشته باشین که بک لینک رو نمیشه از سایتهای با پیج رنک بالا خرید چون گوگل و بقیه موتورهای جستجو قوی خیلی آسون سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند رو شناسایی کرده و از رتبه اونا میکاهد. البته باید اینم بگیم که اگه مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدین، با Nofollow سازی لینک می تونین دیگه نگران بوجود اومدن مشکلی واسه سایت خود نباشید.

در طراحی سایت ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران رو  به قرار دادن لینکاتون در بقیه وبلاگا و وب سایتا می کنه پس می تونین از شبکه های اجتماعی واسه بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنین.

اینم بخونین:   نکات طلایی سئو در لینک سازی خلاق باشید و به دنبال راه های مختلفی برای دریافت لینک باشید
بک لینک
بک لینک چیه و در رنکینگ سایت چه تاثیری داره؟

از نشونه‌های لینک بد میشه به موارد زیر اشاره کرد:

√ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگه سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشه، این لینک غیره طبیعی و بد گفته میشه، چون کاربران معمولا اینجور کاری نمیکنند مگه اینکه پولی دریافت کرده باشن.

√ لینک شدن سایت در تموم صفحات سایت: اینم یکی از مواردیست که باعث میشه بک لینک به بک لینک بد تبدیل شه، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشه لینک کسی رو در تموم صفحات سایت خود قرار بده مگه اینکه پولی دریافت کرده باشه.

√ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگه همه به صفحه اصلی شما لینک بدن و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، چون این مورد هم باعث میشه بک لینک به بک لینک بد تبدیل شه.

√ لینک شدن سایت شما در سایت نامربوط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی رو قرار می دن که با موضوع وبلاگشون در ارتباط باشه، اگه موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشه و در اون سایت اسب فروشی رو لینک کنین، طبیعی ست که بک لینک بده.

√ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همونطور که سایتهایی بی کیفیت خودشون کیفیت زیادی ندارن، لینکهایی که از اونا به سایت شما ارسال میشه بده و اگه اون سایتها اسپم باشن حتی باعث میشه در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برسونه.

√ لینک شدن سایت به شکل مخفی: لینکها رو قرار می دن تا کاربران ببینند و از اون استفاده کنن، ولی زمانی که لینک  مخفی باشه و قابل نمایش نباشه، Backlink غیره طبیعیه.

تبادل لینک جهت از یاد بک لینک اگه به شکل Nofollow نباشه، امکان بروز مشکل به احتمال قویه ولی اگه دو طرف لینکها رو به شکل نوفالو تغییر بدن مشکلی از این واسه برایتون پیش نخواد اومد.در مقاله لینکای nofollow و dofollow می تونین با nofollow و dofollow آشنا شید.

باید اینم بگیم که در طراحی سایت اگه در موارد بالا لینک شما Nofollow باشه، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواد دید.توجه داشته باشین که موتورهای جستجو خوب رابطه بین سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما رو تشخیص داده و از این راه به وسیله لینکای با ارزش و مربوط به پیج رنک بالایی که به شما پیوند می شن،حمایت می شید.

اثر بک لینک در سئو چیه

واسه ارائه مقاله اثر بک لینک در سئو از آموزشای peter kent در سایت رسمی اون https://www.peterkentconsulting.com/ و کتاب SEO که به وسیله انتشارات For Dummies منتشر شده، و حتما با این کتاب آشنا هستین، و ضمنا وبلاگ مت کاتس و البته وبلاگ Yoast و چند منبع دیگه مثل آموزشای david Booth مدرس شرکت لیندا در سایت یوتیوب استفاده کردیم.

مهمترین مطلبی که درباره اثر بک لینک در سئو باید بگیم، اینه که مت کاتس در وبلاگ خود پیشنهاد می ده، که بجای ایجاد تعداد زیاد بک لینک بی کیفیت، بک لینکای با تعداد کمتر ولی با کیفیت بسازین. می دونیم که بک لینکای با کیفیت اثر خیلی زیادی در رتبه سایتا در گوگل دارن. بارها دیده ایم که سایتایی با ایجاد بک لینکای معتبر رتبه های بالا رو از رقبای خود ربوده ان. بک لینک با کیفیت نشون می ده که سایت ما در دنیای اینترنت چه مقدار اعتبار داره، اعتبار یک سایت شک نداشته باشین امر مهمی واسه رتبه دهی به یک سایت به وسیله موتورای جستجوه.

 

تاثیرر بک لینک بر سئو

اثر بک لینک بر سئو چیه؟

همونطور که david Booth در ویدئو خود در یوتیوب میگه، بک لینکا از نظر تعداد و سایت لینک دهنده مورد آزمایش قرار می گیرن. پس در مورد تعداد بک لینک میشه گفت که سایتایی که تعداد بک لینک بیشتری دارن امتیاز بیشتری از سایتای که تعداد کمتری بک لینک دارن بدست می آورند. در مورد سایتای لینک دهنده، دامنه سایت لینک دهنده، وبلاگ و یا سایت بودن اون و امتیاز خود اون سایت در گوگل و ضمنا تعداد مخاطبی که به سایت شما هدایت میکنه بر نحوه امتیاز دهی به بک لینکا اثر میگذاره. در این ویدئو اشاره شده که یک سایت با 10 بک لینک از سایتای دولتی و یا دانشگاهی و مثل اون از سایتی که از صدها وبلاگ بک لینک دریافت می کنه. امتیاز بیشتری دریافت می کنه. با توجه به این ویدئو میشه گفت که کیفیت بک لینکا بر تعداد بک لینکا ارجحیت داره.

بک لینک اسپم چیه؟

تا کنون واسه عبارتی در گوگل جستجو کردین و در نتایج جستجو با سایتی روبرو شدین. که بجای ارائه اطلاعات درباره کلمه کلیدی جستجو شده، تبلیغات ساعت و مثل اون رو ارائه بده؟ این سایتا با کمک بک لینک اسپم در گوگل رتبه کسب می کنن. ساز و کار این سایتا به این روشه که در سایتای مثل گوگل ترن عباراتی رو که به وسیله کاربران بیشتر جستجو میشوند، رو یافته و طبق این واژه ها واسه صفحات سایت خود در اینترنت بک لینک ایجاد می کنن. این روش جزء روشای کلاه سیاه حساب میشه و معمولا این سایتا طول عمر کوتاهی دارن. بعضی از این سایتا واسه جلوگیری از حذف شدن از نتایج جستجو اقدام به خرید چند دامنه با یک سری نام شبیه می کنن. این عامل باعث شده که گوگل هاستایی رو که به این سایتا خدمات ارائه می دن، رو هم جریمه کنه. پس پیشنهاد میدهیم علاوه بر نبود استفاده از بک لینکای اینطوری به مشتریان خود هم اعلام کنین، که اقدام به قرار دادن اینجور بک لینکایی باعث بسته شدن دامنه اونا میشه. توجه داشته باشین که سازمون تنظیم مقرارت رادیویی و پلیس فتا در سایتای رسمی خود درج لینک اسپم رو نمونه جرم رایانه ای تعریف کرده ان. پس موافق قانون شما نباید از این روش لینک گذاری استفاده کنین. مطمئن باشین که این روش بک لینک گذاری واسه شما جز ضرر نتیجه ای به همراه نداره. روش لینک اسپم تنها به وسیله سایتای ارائه دهنده اجناس غیر مجاز و قاچاق انجام میشه.

 

بک لینک با کیفیت

بک لینک با کیفیت چیه؟

فرض کنین که یک سایت فروش یخچال فریز واسه تبلیغ خود از سایتای شرکتای سازنده یخچالای موجود در سایت خود بک لینک تهیه کرده. مثالا در سایت شرکت سازنده یکی از مارکای معروف یخچال لینک آدرس سایت به شکل نماینده ما در شهر … درج شده باشه. اینجور بک لینکی از نظر مخاطب و گوگل خیلی با ارزشتر از لینکیه که یک وبلاگ به این سایت می ده. یا تصور کنین که در سایت یک دانشگاه به یک سایت بعنوان رفرنس آموزش فتوشاپ لینک داده میشه. شک نداشته باشین ارزش این لینک واسه موتورهای جستجو و کاربران خیلی بالاه. پس ارزش خود سایت واسه تعیین ارزش لینکهای اون سایت از اهمیت بالایی برخورداره.

نکته : بک لینکای Nofollow بدون ارزش سئو هستن و در این مقاله مورد بحث نیستن.

تعداد کاربرانی که از سایت مبدا به سایت شما مراجعه می کنن

تصور کنین که یک سایت مربوط به یک عکاسی اقدام به تبلیغ سایتی با محتوای آموزش روتوش تصاویر در منزل با فتوشاپ می کنه. شک نداشته باشین درصد بالایی از مراجعه کنندگان به سایت عکاسی تمایل بالایی به یادگیری روتوش عکسای خود در خونه دارن. این موضوع تعداد بازدید کننده شما رو از سایت لینک دهنده بالا می برن هرچه تعداد کاربرانی که از بک لینک شما به سایت مراجعه می کنن بیشتر باشه. ارزش بک لینک بیشتر هستش. این ارزش تنها از نظر سئو در نظر ما نیس. بلکه ارزش بک لینکی که مخاطب بالایی داره، از نظر بازاریابی هم با ارزش تره.

زمان موندگاری کاربران مراجعه کننده به سایت

هر چه تعداد sessionای ایجاد شده به وسیله کاربران در سایت شما بیشتر باشه بک لینک واسه سایت شما با ارزش تر هستش. تعداد session: حاصل جمع موندگاری افراد در سایت و تعداد فعالیتای افراد در سایته. اهمیت تعداد session از هر بک لینک، علاوه بر سئو، در بازاریابیه. واسه تعیین کمپینای با کیفیت امتحان میزان session ایجاد شده از یک کمپین اهمیت بالایی داره.

6 راه حل مهم واسه اثر گذاری بک لینک بر سئو

این 6 راه حل بر این پایه معرفی میشوند که همه اونا علاوه بر اثر مستقیم بر رتبه سایت در گوگل، بر بازاریابی محتوا موثر هستن. با توجه به اینکه سیاستای گوگل هر روز به سمتی پیش میرود که به سایتایی که مخاطب موندگار بیشتری دارن امتیاز بیشتری بده، پس روش های هدفمند سئو هم باید به سمتی برود که بیشترین کاربر واقعی رو به سایت جذب کنه.

1- شناخت مخاطبان خود

واسه افزایش میزان مخاطبان خود باید دو نکته رو بدونین: اینکه مخاطبانتون چه کسائی هستن و اینکه مخاطبان از نظر شما چه مشخصاتی دارن. بعنوان مثال مخاطبان مقالات آموزشی ما بیشتر پیشرفت دهندگان وب هستن. درحالیکه ما قصد داشتیم در علاوه بر حفظ این مخاطبان کارمندان شاغل در بخش مشتری مداری و رابطه با مشتریان شرکتا و کارخانجات رو هم به مخاطبان خود اضافه کنیم. واسه رسیدن به این هدف روش تهیه محتوا واسه مقالات خود رو تغییر داده و واسه تهیه کمپینای تبلیغاتی و بازاریابی محتوای خود این مخاطبان جدید رو هم در نظر گرفتیم.

2- لیستی از وب سایتایی که به مخاطب شما علاقه مند هستن بسازین

اگه مخاطب خود رو بشناسید براحتی می تونین لیستی از سایتایی که الان این مخاطب رو جذب میکنند بدست بیارین. گرفتن لینک از این سایتا می تونه خیلی مفید باشه. مثالا در ایران یک سایت ارائه آموزشای آنلاین از بخش آموزشای رایگان سایت پی سی دانلود لینک تهیه کرده.

3- محتوا مناسب بنویسید

هنگامیکه در سایتی واسه محتوای خود بازاریابی می کنین. باید محتوای خارق العاده ای بنویسید. متنایی مثل به سایت ما سر بزنین و مثل اون الان مخاطبی با خود به سایت شما نخواد آورد. محتوا و کالاای خود رو توضیح بدید. نیازهایی که کالای شما برطرف می کنه. رو توضیح بدید. لینک تبلیغاتی شما باید درون متنی باشدکه مخاطب نتونه از کلیک کردن روی لینک سر باز بزنه.

4- رابطه با محتوا سایت

یکی از اصول بازاریابی حفظ مشتری قدیمیه. یکی از دلایل شکست بازاریابیای شبکه ای در سراسر دنیا نبود سرمایه گذاری روی بازگشت مشتریان بوده. همه می دونیم که شرکتای بازاریابی شبکه ای با سرمایه گذاری روی جذب مشتری جدید به سودآوریای هنگفتی رسیدن. ولی می تونین یک شرکت بازاریابی شبکه های رو نام ببرین که بیست سال در حال فعالیت بوده باشه. با توجه به قدمت بازاریابی شبکه علی القاعده این سیستم باید با توجه به سودآوری هنگفتش حالا صدها نمونه با طول عمر بیست ساله داشته باشه. پس بخاطر داشته باشین که صنعت و مغازه و یا هر روشی که واسه اضافه کردن سرمایه خود دارین، تنها با حفظ مخاطبان الان و خرید دوباره اونا ازتون ممکنه که به موفقیت اقتصادی دائمی برسه. اگه تنها روی مشتریان جدید سرمایه گذاری کنین. مثل شرکتای هرمی به برشکستگی میرسید. رابطه محتوای تبلیغاتی با مطالب سایت به معنی حفظ مشتری قدیمی سایته. اگه شما مشتری رو با وعدهای دروغ به مغازه خود کشانده و حتی با وعده دروغ به اون کالایی رو بفروشین. این امکان که این مشتری واسه بار دوم ازتون خرید کنه ممکن نیس. حتی با تصور اینکه شما در تجارت خود به اندازه شرکتای هرمی بتونین سود بدست بیارین. که غیر ممکنه. بازم تکیه کردن روی فروش به مشتریان جدید منجربه شکست شما هستش.

5- بک لینک خود رو ارتقاء بدید

سایتایی پیدا کنین که به محتوای تولید شده به وسیله شما علاقه داشته باشن. با اونا واسه پخش محتوا صحبت کنین. سایتا علاقه مند به پخش محتوا در ارتباط میباشند.

6- شبکه های اجتماعی

بک لینک از شبکه های اجتماعی می تونه بصورت اسپم و غیر اسپم انجام شه. در روش اسپم شما صفحاتی پر از تبلیغات ضعیف با لینکای زیاد ایجاد می کنین. و در هر صفحه ای که بتونین لینک سایت خود رو قرار میدهید.

در روش غیر اسپم شما محتوایی مناسب واسه صفحات خود یافته و لینکای به جا و با CTA (اطلاعات بیشتر در مقاله Call to action چیه و چطوری یک CTA موثر طراحی کنیم؟ ) مناسب ایجاد می کنین. و فقط در صفحاتی که به کالا و اجناس شما مربوط هستن واسه تبلیغ مراجعه می کنین و با همآهنگی با مدیران اون صفحات تبلیغات خود رو درج می کنین.

در روش غیر اسپم شما مشتری دائمی واسه سایت خود ایجاد می کنین.

 

الگوریتمای گوگل در مورد بک لینک

تکامل الگوریتمای گوگل در اثر لینکا بر سئو

همونطور که می دونین مت کاتس کارمند سابق گوگل در ویدئویی اعلام کرده بود که اهمیت بک لینکا در موتورای جستجو کمتر میشه. در این ویدئو اشاره شده، که الگوریتمای گوگل به این طرف حرکت می کنن، که تنها به بک لینکایی امتیاز بدن، که کاربر واقعی به سایتا هدایت می کنن. نبود کارکرد این سیستم تا کنون بدلیل اینکه گوگل واسه کارکرد درست این سیستم نیاز به ثبت کوکی در مرورگر کاربران داره و تضمینی واسه اینکه کاربر این کوکیا رو حذف نکنه وجود نداره، باعث شده، که بعضی از سایتا واسه گرفتن بک لینک تکیه و تمرکز خود رو بر تعداد بذارن و نه کیفیت، ولی خوشبختانه امروز میشه با اطمینان گفت که گوگل واسه سایتایی که با این روش رتبه ای در گوگل گرفتن، اصلا ارزشی قائل نیس و به محض اینکه رقیبی با چند بک لینک معتبر از راه برسه رتبه ها جابجا می شن.